Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2003, 14:59
jaap
Avatar van jaap
jaap is offline
Dit jaar ben ik (nu al, school is nog geen week begonnen) al aan het nadenken over ons jaarboek voor als we geslaagd zijn (hopelijk) over enige tijd.
Nou zat ik me af te vragen wat jullie allemaal in jullie jaarboek van het examenjaar staat? Wat schrijf iedereen erin?? Wat voor foto's?? Verhalen van leraren?? etc.
__________________
Homo Sapiens Non Urinat In Ventum...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2003, 15:04
Miess
Miess is offline
In het jaarboek op mijn school staat van iedere kandidaat een foto als brugger en als examenkandidaat. Daarnaast een kort verhaaltje over alle kandidaten. Ook staan er foto's van docenten in (helaas) en foto's van evenementen als het gala, kerstdiner etc.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:11
kleutertje
kleutertje is offline
jaaa, ik zit ook al helemaal te brainstormen. Ik ga er echt iets moois van maken, alleen heb ik tot nu toe erg weinig inhoud. Bij ons komt er sowieso een foto van degene, daarnaast een stukje waarin hij/zij zelf zegt hoe deze de afgelopen 6 jaar gevonden heeft. En dan nog een leraar die iets over deze persoon zegt en misschien ook nog een leerling. Dat is tot nu toe wat ik van plan ben. Daarnaast wil ik ook regelmatig mijn digitale fotocamera meenemen en foto's maken van in de klas. Ik ben nog lang niet klaar met ideeen. Dus als jij nog iets leuks hebt... hou me op de hoogte?????
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:14
jaap
Avatar van jaap
jaap is offline
ik wil er dus zowiezo foto's inzetten van onze excursies, kampen en klassieke reis en natuurlijk van het gala.

Ik denk dat ik iedereen een verhaal laat lullen over zijn 6 jaar, zodat je nie zo'n saai stukje krijgt met: wat ga je doen, hoe vond je het etc. Maar gewoon een persoonlijk stuk, iets wat mij veel leuk lijkt...

en tja... wat nog meer?? Hoe de kaft?? Foto van de jaarlaag??
__________________
Homo Sapiens Non Urinat In Ventum...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 16:04
kleutertje
kleutertje is offline
jaarlaag????

Vorig jaar hadden ze als kaft van iedere leerling een foto van heel dichtbij genomen en die allemaal naast elkaar. Was echt heel mooi en zag er goed, rofessioneel uit.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 16:12
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Wij hadden een vragenlijst opgesteld en daaruit kozen we 5 leuke/grappige/vage antwoorden uit. Verder van iedereen een brugklasfoto en een oude foto. Foto's en verslagen van reizen. Groepsfoto's uit de aula. Oude foto's van leraren (en de nieuwe natuurlijk, anders zijn ze niet te herkennen).. Die was errug populair

En best veel reclame van westlandse bedrijven (anders konden we het niet betalen ).

Op de voorkant staan alle examenkandidaten van voren gefotografeerd en op de achterkant alle kandidaten van achter gefotografeerd..

Owja, en een top 3 corveeën (wie heeft er in zijn schoolloopbaan het meeste straf gekregen ) en de top 3 "meest afwezigen"..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!

Laatst gewijzigd op 03-09-2003 om 16:16.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 16:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
dit heb ik ook al eens indit topic gepost, maar goed; nog een keer:

Citaat:
bij m'n broer waren ze ook de eerste met zo'n jaarboek dus of het standaard is weet ik niet, maar dit zat er onder andere in:

- wist je datjes
- wie in de 6e allemaal een stel waren geweest en dan met alleen zoenen apart en met écht iets hebben apart
(ze deden het over heel 6vwo, niet alleen hun klas dus, het waren 3 klassen in totaal)
- enquete met vragen als wie het leukst eruit ziet, leukste kleren, aardigst, vrolijkst, meest muzikaal, sportiefste, grootste drinker enz. dan deden ze overal een top 3 bij van jongens en een top 3 van meisjes.
- paar verhalen die ze eerder hadden geschreven zoals het verslag van het brugklaskamp enzo...
- verhalen die ze in de 6e schreven over andere leerlingen, ervaringen, gebeurtenissen en docenten enzo.. (wel een beetje grappig dan he? niet dat je in slaap valt)
- paar interviews met docenten die de meeste wel mochten en dan vragen als hoe de docent zelf was vroeger, wat het ergste was dat-ie gedaan had, de leukste ervaring als docent enzo.
- de klassenfoto's van de 3 6e klassen
- en natuurlijk de eigen foto's. Ze deden bij iedereen de pasfoto van toen ze in de eerste zaten en van de 6e. Dat is echt heel grappig om te zien, die foto's uit de brugklas!!! Verder naam, geboortedatum enz. erbij vermeld. En vervolgens had iedereen een briefje in moeten vullen dat er in kwam, daar stond onder andere op wat ze van plan waren na de 6e te gaan doen, welke studie, welk beroep enzo.. en welke docent ze het aardigst vonden, wat hun hobbies zijn en zo nog een paar geloof ik...

op de kaft van het boek hadden ze alle namen gezet, was heel leuk alles bij elkaar! denk dat ik ook zo'n jaarboek ga maken met anderen als ik in de 6e zit, want het is echt een heel leuk aandenken!!!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 19:49
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Bij ons moest een ander iets over jou schrijven (dat moest je zelf regelen). Daarbij kwam een foto van nu en je moest ook een foto inleveren van toen je tussen de 2 en 5 jaar was.
Verder hadden nog een aantal leraren een stukje geschreven, iedereen moest een vragenlijstje invullen met wat hij of zij ging doen na de middelbare school.
Dan was er nog een vragenlijstje met vragen als: "Wie heeft er als eerste kinderen?" "Wie krijgt op zijn 25e een gouden handdruk en hoeft nooit meer te werken?" "Wie woond er met zijn 30e nog bij pa en ma?" "Wie krijgt er een eigen talkshow?" Enz. De top 3 kwam dan in het jaarboek.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 03-09-2003 @ 17:12:
Wij hadden een vragenlijst opgesteld en daaruit kozen we 5 leuke/grappige/vage antwoorden uit. Verder van iedereen een brugklasfoto en een oude foto. Foto's en verslagen van reizen. Groepsfoto's uit de aula. Oude foto's van leraren (en de nieuwe natuurlijk, anders zijn ze niet te herkennen).. Die was errug populair
Bij ons hadden ze ook zo'n vragenlijst gemaakt, die moest je invullen en inleveren. Daaruit werden dan de leukste/grappigste/vaagste/enz. antwoorden gekozen en in een (mini-)stukje verwerkt. Bij ons stond er alleen een pasfoto uit de examenklas bij. Het jaarboek was volgens mij bij ons btw voor havo en vwo samen.

Verder stonden er stukjes in van groepjes mensen (ipv individueel mocht je ook met een groepje op de foto ed) en foto's van activiteiten (kampen, enz.).

Citaat:

Op de voorkant staan alle examenkandidaten van voren gefotografeerd en op de achterkant alle kandidaten van achter gefotografeerd..
Das wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 23:46
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Op kaft een grote foto van de examenstunt, binnenin van iedere leerling een foto en een zelfgeschreven stukje, of over wat ze gaan doen of over wat ze van de school vonden, verder staan er ook nog wat stukjes van de rector en conrector enzo in en foto's van leraren en nog foto's van leerlingen gewoon in de school, onder de les, in de pauzes en foto's van de examenstunt en van de stedenreizen
Verder staat er ook nog wat reclame in
Ook was er een enquête gehouden over wie de aardigste, beste, leukste, knapste, meest humoristische leraren en leerlingen waren, en de uitslag daarvan staat ook in het boek
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 08:50
Verwijderd
Ik heb afgelopen jaar examen gedaan, en bij ons staat er in het jaarboek van iedereen een geschreven stukje, met een pasfoto van de 1e en de 6e klas erbij. Ook hebben sommige leraren een stukje geschreven.
Het is aan te raden om zsm met het jaarboek te beginnen, want degenen die dat bij ons op school regelden zijn er veel te laat mee begonnen, met als gevolg dat we nu nog geen jaarboek hebben (Ik hoop wel dat het binnenkort komt, want ik vind het nu tocg wel erg lang duren)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 10:54
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
vaak abc-tjes (a van meneer Adam, b van mevrouw Blink, etc) of andere beroepen voor je leraren. Verhaaltje over de werkweek Berlijn/Rome. Ach ja, de standaard stuff.
Maar dat moet je dus NIET doen, wil je een beetje origineel zijn.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 15:15
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
Afgelopen jaar hebben wij niet eens een jaarboek gekregen .. Was niet afgekomen ofzo. Echt heeel erg slecht en nogal jammer! Ik ga nog maar een keer klagen, aangezien je er wel geld voor moest betalen
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:43
jaap
Avatar van jaap
jaap is offline
Vooral de kaft van: voorop je voorkant, achterkant de achterkant van iedereen vind ik geweldig.

maar bij die top 3's, dan krijg je toch heletijd dezelfde namen. Van mensen die 'meer in beeld zijn'. Dat is toch ook wel een beetje 'lullig' en saai?
__________________
Homo Sapiens Non Urinat In Ventum...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:05
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
jaap schreef op 08-09-2003 @ 17:43:
Vooral de kaft van: voorop je voorkant, achterkant de achterkant van iedereen vind ik geweldig.

maar bij die top 3's, dan krijg je toch heletijd dezelfde namen. Van mensen die 'meer in beeld zijn'. Dat is toch ook wel een beetje 'lullig' en saai?
opzich viel dat wel mee, ook mensen die niet zo "populair" ofzo waren kwamer er wel in
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:06
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
alpha schreef op 04-09-2003 @ 11:54:

Maar dat moet je dus NIET doen, wil je een beetje origineel zijn.
Maar opzich hoeft het toch niet echt origineel te zijn?
Het gaat er volgens mij meer om dat je een leuk aandenken aan je schooltijd hebt, en dan staan er nou eenmaal wel de standaard dingen in denk ik
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:18
jaap
Avatar van jaap
jaap is offline
Standaard of niet, dat maakt me niets uit. Als het maar een leuk boek is waar je echt iets aan hebt!! Dus een mooi aandenken aan 6 jaar school (in mijn geval dan)!!
__________________
Homo Sapiens Non Urinat In Ventum...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 07:45
Verwijderd
Op onze school mogen drie leerlingen het hele jaar door foto's maken van de examenklassers en de leukste komen er natuurlijk in
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2004 diplomauitreiking
*sunrise1986*
101 05-07-2004 14:18
Eindexamens 2004 ExamenFoto
levi's
51 01-06-2004 11:33
Algemene schoolzaken jaarboek
Ninnoc
3 13-02-2002 19:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.