Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 18:57
Melkweg
Avatar van Melkweg
Melkweg is offline
Ik post dit topic voor de 2e keer omdat ik vorige keer geen enkele reactie heb gekregen





Ik kom steets meer voor de keuze te staan van:Ik kan dit betalen maar dan kan dat niet...

Ik ben ook gestopt met school en werk nu. Sins ik gestopt met school ben krijg ik geen cent meer van men ouders (jammer genoeg ) Ik heb nu werk maar dat betaald pas uit aant eind van de maand Maar goed onder tussen groeien de kosten wel.

Ik Heb nooit veel geld gehad maar toch altijd een beetje. Nu ben ik 18 en sta je opeens alleen. Moet alles zelf regellen en doen en dat is best moeilijk.

Mijn vader wil me nergens mee helpen...

Ik heb het hier best moeilijk mee en vroeg me af of een aantal van jullie dit kennen hoe hoe hebben jullie je er doorheen gesleept.
__________________
Up town Down town Turn the beat around town
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2004, 20:36
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Over wat voor soort dingen heb je het (die je wel en niet kunt kopen)?
Luxe dingen of woon je op jezelf en gaat het om vaste lasten e.d.?
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 20:59
JNR
JNR is offline
waarom gestopt met school is de eerste vraag die bij mij opkomt?!

Ik heb zelf nooit in zo'n situatie gezeten, maar weet zeker dat als ik gestopt was met school mn ouders me het ook zelf hadden laten uitzoeken.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 03:34
Melkweg
Avatar van Melkweg
Melkweg is offline
Ik ben anderhalf jaar terug gestopt met school. Reden is even niet belangrijk. Ik geef men Pa geen ongelijk dat ik nu voor mezelf moet zorgen maar dan nog is het lastig. Ik zoek een kamer en ga ook weer studeren na de zomer. Teminste dat is het plan. Tis niet makkelijk als je alles maar zelf moet uitzoeken.

Ksta 1000 rood bij de bank en moet nog 500 aan het inkaso dokken. Ook hier draai ik alleen voor op. Heb nu een baan maar hoe moet ik weer in de plus komen als ik ook alles zelf moet dokken? Meeste van jullie weten prima hoe lastig het is om een leuke baan te vinden die ook wel lekker betaald. Als ik alles zelf moet dokken hoe moet ik dan in gods naam uit de schulden komen?
__________________
Up town Down town Turn the beat around town
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 08:45
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Mjah, ik weet niet of eht een oplossing is, maar het kan een begin zijn....met name als je op kamers gaat...probeer iig zo goedkoop mogelijk te leven met boodschappen enzo
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 09:15
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
The Galaxy schreef op 05-06-2004 @ 04:34 :
Ik ben anderhalf jaar terug gestopt met school. Reden is even niet belangrijk.
Wat voor opleiding was dat?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 17:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoeveel werk je?
Kun je niet wat meer uren gaan draaien?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 17:31
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
The Galaxy schreef op 04-06-2004 @ 19:57 :
Ik post dit topic voor de 2e keer omdat ik vorige keer geen enkele reactie heb gekregen


Ik kom steets meer voor de keuze te staan van:Ik kan dit betalen maar dan kan dat niet...

Ik ben ook gestopt met school en werk nu. Sins ik gestopt met school ben krijg ik geen cent meer van men ouders (jammer genoeg ) Ik heb nu werk maar dat betaald pas uit aant eind van de maand Maar goed onder tussen groeien de kosten wel.

Ik Heb nooit veel geld gehad maar toch altijd een beetje. Nu ben ik 18 en sta je opeens alleen. Moet alles zelf regellen en doen en dat is best moeilijk.

Mijn vader wil me nergens mee helpen...

Ik heb het hier best moeilijk mee en vroeg me af of een aantal van jullie dit kennen hoe hoe hebben jullie je er doorheen gesleept.
Als ik jouw was zou ik weer naar school gaan hoor, Maja als je liever wilt werken moet je er alleen voor zorgen dat je niet rood staat ...
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 20:39
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Hoe kom je aan die schulden dan?

Als je nog thuis woont heb je toch redelijk wat te besteden?
Logisch dat je werk pas aan het eind van de maand uitbetaald (of iig maar 1 x per maand) je kunt moeilijk verwachten dat ze het bedrag voor je over de hele maand uitsmeren

Als je niet of weinig werkt en geen studiefinanciering meer hebt dan moet je keuzes maken ja.
Alleen dingen die je echt nodig hebt.

Wat moet je allemaal zelf betalen?

Ook je eten, bijdrage aan de huur, internet, telefoon, verzekering e.d. of alleen je kleding en luxe dingen?
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 21:59
Rutger
Rutger is offline
rook je? (dan zou daarmee kunnen stoppen, goede reden.. )

en zo zijn er wel meer dingen waar je op kan besparen denk ik

je ouders kunnen niet altijd blijven bijschieten
__________________
[ Gereserveerd voor spam die mij binnen aanzienlijk korte tijd aanzienlijk veel geld opleverd. :p ]
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:51
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Je hebt nu nog tijd (tot je weer gaat studeren), ga zoveel mogelijk werken en wees niet kieskeurig qua baan. Desnoods neem je er een krantenwijk naast. Ik zou zo denken dat het een goede les is om er bovenop te komen.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 11:38
Verwijderd
Trap in ieder geval niet in de val, waarbij je het ene gat met het andere opvult. Dat wil zeggen, ga geen lening aan om je schulden af te betalen. Dit is (helaas) een veel voorkomende fout, die mensen in een neerwaartse spiraal duwen.

Wat betreft de schulden:
  1. - Maak EERST een overzicht/balans van je inkomsten, uitgaven en schulden.

    - vraag een schuldsanering bij de Kredietbank of de stadsbank aan. Meer informatie kun je ook krijgen als naar je gemeente- of stadsdeelkantoor gaat. Daar zitten ambtenaren die je verder kunnen helpen. (Neem altijd ALLE informatie en papieren mee).

    - zorg nadat je schuld is gesaneerd, dat je niet meer rood kan staan. Met andere woorden: vraag aan je bank of je gewoon niet meer geld kan opnemen als je niets meer hebt.

    - ga naar de gemeente (weer ) en vraag een gesprek aan met een ambtenaar, die je alles kan vertellen over waar je recht op hebt. Het zal je verbazen hoeveel zaken en geld je kunt krijgen. Zo heeft iedereen in Nederland het recht op wasmachine. Als je je die niet kunt veroorloven, ja wel, dan springt de gemeente bij.

    -verlaag je kosten. Bijvoorbeeld:
    - ga anti-kraak wonen - dat is veel goedkoper.
    - zorg dat je veel bij vrienden eet - is nog gezellig ook. (doen wij ook veel)
    - koop bij goedkope supermarkten, Aldi Lidl, da's erg hip tegenwoordig en ook hun producten komen langs de Nederlandse autoriteiten - dus ze zijn niet giftig .
    Als je bij duurdere supermarkten koopt, koop dan het huismerk. Dat zijn dezelfde artikelen als de plank erboven, alleen betaal je niet mee aan alle commerciële rompslomp, die het 'echte' product duur maken.
    - stop met roken (indien...)
    - koop voedsle en andere zaken op de markt. Dat scheelt VEEL geld, terwijl (in Den Haag) de kwaliteit over het algemeen goed is.
    - maak er een sport van om goedkope en goede tweedehands dingen te vinden. Het zal je verbazen wat dat scheelt en wat mensen voor weinig wegdoen. Bovendien is het tegenwoordig heel verantwoord en hip om aan deze trend mee te doen - dus geen schaamte meer.

    - Werk in de zomervakantie een maandje wat extra uren en gebruik dat geld voor je sanering.

    - verkoop bezittingen,die je niet gebruikt of te veel hebt. Kringloopwinkels en vlooienmarkten leveren soms veel geld op. Zo hadden mijn vriendin en ik afgelopen koninginnedag met wat oud spul en vooral cd's die ik nooit meer luister €140 in een paar uurtjes.

    - En bovenal: raak niet in paniek.
    Een schuld is altijd af te lossen, mits je jekop erbij houdt. Maak geen onoverwogen, snelle of onder druk gemaakte beslissingen.

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 11:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Steeds meer blowers in problemen
Wammus
59 20-05-2006 10:18
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie Computers nemen de wereld over!
Rabbi Daniel
28 27-02-2004 08:05
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Werk, Geld & Recht Steeds meer met minder
Woestijnpinguin
1 21-01-2003 18:57
Liefde & Relatie Verkering met mijn beste vriend.. (Lang verhaal)
U-NiQ
27 23-12-2002 20:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.