Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-12-2005 @ 00:51 :
De Refo(heh ) hoeft niet perse slecht te zijn, het is gewoon die walgelijke nieuwe bedrijfsfilosofie waarmee ze denken de gamer te kunnen paaien. De gemiddelde gamer schijnt volgens Reborn Nintendo namelijk een schuimbekkende sleurhut-mongool te zijn die volledig in de stress schiet bij het zien van al die 'complexe' controllers van tegenwoordig met wel tien of twaalf knopjes. Als het aan Nintendo lag werden alle controllers gereduceerd tot een simpel padje met een hele grote A-knop in het midden.

En dat is precies het gevaar met de nieuwe Computer. Ik zit namelijk totaal niet te wachten op een zooi gimmicky mini-games die ook door mijn oma gespeeld kunnen worden.
Nintendo richt zich niet op de huidige gemiddelde gamer, maar op die 80% van de bevolking die NIET gamed. Elke huidige gamer die ze trekken is mooi meegenomen, maar hun doel is toch echt de niet-gamers aan het gamen te krijgen. En dat lukt je inderdaad niet met de huidige controllers.
Advertentie
Oud 09-12-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-12-2005 @ 17:57 :
Wéér iemand die de denkfout maakt dat verbeterde technologie alleen maar voor mooiere graphics gebruikt wordt.
Je neemt toch ook aan dat alles mooier wordt? Het gaat mij erom dat het plezier erin blijft. Hoe mooi het spel mag zijn. Waar ga jij vanuit als een console krachtig is? Het gaat om de spellen. Een spel is om de mensen te vermaken. Mensen willen duidelijk meer en groter en mooier etc. Maar niet iedereen heeft die mening.
Oud 09-12-2005, 17:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 09-12-2005 @ 17:02 :
Je neemt toch ook aan dat alles mooier wordt? Het gaat mij erom dat het plezier erin blijft. Hoe mooi het spel mag zijn. Waar ga jij vanuit als een console krachtig is? Het gaat om de spellen. Een spel is om de mensen te vermaken. Mensen willen duidelijk meer en groter en mooier etc. Maar niet iedereen heeft die mening.
Natuurlijk heeft niet iedereen die mening. Maar dan mag ik toch wel zeggen dat ik het niet met ze eens ben?

Het uitgangspunt van een nieuwe console is een concreet en allesomvattend ideaal dat de industrie niet te lang mag blijven teren op oude successen en dus moet blijven groeien. Het verbeteren van graphics hoort daar gewoon keihard bij. Dat beeld er vaak worden uitgepikt door pers en publiek komt omdat het het meest in het oog springende element van een videogame is. En het enige waar men iets over kan zeggen zolang het product niet speelbaar is. Het is bovendien een goede indicatie van de artistieke kwaliteiten van een software producent. Immers, een aankomend spel met fantasievolle, kunstzinnige graphics die een echt visie uitstralen, heeft in de ogen van een gamer meer kans op topgameplay. Graphics verraden namelijk vaak wat de inhoudelijke opzet en potentiele mogelijkheden van een spel zijn.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 09-12-2005, 17:28
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Om even een andere schreeuwerige mythe over de moderne videogamesindustrie aan de kaak te stellen: slechte games hebben vrijwel NOOIT goede graphics. Je hoort mensen vaak(ook in dit topic) dat het "tegenwoordig alleen nog maar flitsende graphics met kutte gameplay is omdat dat goed verkoopt". Maar zeg eens eerlijk, hoeveel waardeloze publieksrommel(objectief gezien) met prachtige graphics heb je nou eigenlijk gezien? Bitter weinig. Te weinig om te kunnen spreken van een trend.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 09-12-2005, 19:26
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-12-2005 @ 18:28 :
Om even een andere schreeuwerige mythe over de moderne videogamesindustrie aan de kaak te stellen: slechte games hebben vrijwel NOOIT goede graphics. Je hoort mensen vaak(ook in dit topic) dat het "tegenwoordig alleen nog maar flitsende graphics met kutte gameplay is omdat dat goed verkoopt". Maar zeg eens eerlijk, hoeveel waardeloze publieksrommel(objectief gezien) met prachtige graphics heb je nou eigenlijk gezien? Bitter weinig. Te weinig om te kunnen spreken van een trend.
middelmatige games met goede graphics verkopen beter dan goede games met middelmatige graphics. Daarmee zijn niet alle mooie games crap, en niet alle lelijke games leuk. Maar een spel als pikmin had veel beter verkocht als het er wat flitsender uit had gezien. Serieus, noem 1 reden behalve de graphics waarom PGR3 een betere game is dan PGR2, en dan puur de game zelf. da's nog best moeilijk, vind je niet ?

en doom 3, was dat nou echt een goede game ? welnee. leuk, meer niet. Toch zijn dr veel exemplaren van verkocht, meer dan bv van ICO volgens mij. terwijl de laatste toch echt imo een betere game is dan doom 3.
.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 09-12-2005, 19:47
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-12-2005 @ 20:26 :
middelmatige games met goede graphics verkopen beter dan goede games met middelmatige graphics. Daarmee zijn niet alle mooie games crap, en niet alle lelijke games leuk. Maar een spel als pikmin had veel beter verkocht als het er wat flitsender uit had gezien. Serieus, noem 1 reden behalve de graphics waarom PGR3 een betere game is dan PGR2, en dan puur de game zelf. da's nog best moeilijk, vind je niet ?

en doom 3, was dat nou echt een goede game ? welnee. leuk, meer niet. Toch zijn dr veel exemplaren van verkocht, meer dan bv van ICO volgens mij. terwijl de laatste toch echt imo een betere game is dan doom 3.
.
Games zoals PGR3 en Doom 3 verkochten/verkopen goed omdat ze allebei gestuwd werden door hooggespannen verwachtingen. Quake 4, bijvoorbeeld, verkoopt door de so so reviews + de teleurstellingen over Doom 3 volgens mij al een stuk minder, terwijl hij er wel beter uitziet.

En zelfs al vind je PGR2 beter dan 3(niet mee eens, trouwens), dan nog doet dit niets af aan het feit dat het gewoon geen slecht spel is. Er zijn uiteraard malloten die die schitterende commericals op televisie voorbij zien komen en meteen naar de winkel rennen, maar de PGR3 serie heeft toch vooral een niche publiek.

En afzonderlijke games met elkaar vergelijken om veralgemeniserende statements te maken over graphics/gameplay verhoudingen vind ik sowieso nogal flauwtjes. Wie weet hoe slecht of goed Pikmin had verkocht als de graphics wél flitsend en spectaculair waren? Daar is gewoon niets over te zeggen. Zeker wanneer je factoren als advertizing, genre momentum, doelgroep, thematiek e.d in ogenschouw neemt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 09-12-2005, 20:04
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Vraag me af of er wel genoeg games uit zullen komen voor de revolution.
Oud 10-12-2005, 00:07
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 09-12-2005 @ 21:04 :
Vraag me af of er wel genoeg games uit zullen komen voor de revolution.
Who cares? Nintendo exclusives zijn al meer dan genoeg. Crappy ports speel ik wel op een ps3. Die revo wordt voor mij gewoon een retro machine waar ik super mario world op ga spelen.
Oud 10-12-2005, 02:36
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 10-12-2005 @ 01:07 :
Who cares? Nintendo exclusives zijn al meer dan genoeg. Crappy ports speel ik wel op een ps3. Die revo wordt voor mij gewoon een retro machine waar ik super mario world op ga spelen.
Jij gaat 14 jaar na dato nog even een eurootje of 10 neertellen voor een golden oldie? Heel netjes, maar niet verstandig. Voor dit soort dingen hebben we namelijk the wonderful ways of the emulator. Niet netjes, wel verstandig
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 10-12-2005, 10:46
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
worden die snes games maar 10 euro....et zullen er eerder 30 worden...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 10-12-2005, 11:21
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Waar halen jullie die prijzen toch vandaan?
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Oud 10-12-2005, 11:51
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
ervaring...en inschatting
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 10-12-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-12-2005 @ 03:36 :
Jij gaat 14 jaar na dato nog even een eurootje of 10 neertellen voor een golden oldie? Heel netjes, maar niet verstandig. Voor dit soort dingen hebben we namelijk the wonderful ways of the emulator. Niet netjes, wel verstandig
ik ben optimistisch en gok op 5 dollar per spel. En dat zou ik er wel voor betalen. Emulators vind ik maar niks, mario wil ik op de bank spelen, niet achter mn pc.
Oud 10-12-2005, 13:11
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 10-12-2005 @ 12:52 :
ik ben optimistisch en gok op 5 dollar per spel. En dat zou ik er wel voor betalen. Emulators vind ik maar niks, mario wil ik op de bank spelen, niet achter mn pc.
koop een gamepad en een tv-kabel, das goedkoper dan een revolution. (en de revo emuleert die oude toestanden natuurlijk ook gewoon, das t makkelijkste he.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 16-12-2005, 20:29
Verwijderd
Jullie lullen te veel.

Super Smash Bros Melee + Online? Omg, ik kan niet wachten.

Die controller is niet boeiend maar de online mogelijkheden...

Super Smash Bros
Mario Kart
Mario Tennis
Pokemon
Donkey Kong
Mario Party

En nog veel meer.
De spellen van Nintendo hebben geen krachtige console nodig, de magie zit hem in de multiplayer.
De meeste lol die ik heb gehad met me Nintendo 64 en Gamecube was toen ik met ze vieren tegen elkaar gingen spelen.

Het is leuk dat de PS3 en de Xbox 360 mooiere en realistischere spellen maken, maar ik ben blij dat Nintendo deze weg niet inslaat.
Zover ik weet zijn er geen spellen zoals Super Smash Bros en Mario Tennis op de PS3 en Xbox 360, natuurlijk is een potje Tekken ook leuk online.

Naja, het is moeilijk uit te leggen wat je voelt als je met ze vieren Mario Tennis ofsow speelt, gewoon proberen.
Oud 16-12-2005, 22:16
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
^^ik denk dat de kracht van die spellen je noemt is dat je ze thuis met je vrienden naast je kan spelen en gek doen met ze allen.
Online in je eentje in je kamer zal het wat minder zijn denk ik.

Maar ik ben wel benieuwd naar de gameplay van de revo, als hij niet te duur wordt koop ik hem naast de ps3
__________________
oh oh den haag....
Oud 17-12-2005, 12:46
Verwijderd
Aye, dat zijn typische party games. Als je naast elkaar op de bank zit is het veel leuker om elkaar te dissen en af te zeiken/uit te schelden
Oud 25-03-2006, 18:47
Strever
Strever is offline
Het gaat allemaal om de gameplay, geweldig toch




Het is niet bekend wat Go precies inhoudt, maar volgens geruchten zou het de uiteindelijke naam van de Revolution zijn of de nieuwe naam van het online netwerk Wi-Fi Connect. De controller die op de GDC werd getoond verschilt iets ten opzichte van die op de Tokyo Game Show werd gepresenteerd. De enige verandering is dat de a- en b-knoppen zijn vervangen door x- en y-toetsen. De aanduidingen a en b zijn echter niet verdwenen, maar zijn een kwartslag naar links gedraaid en naast de x- en y-actieknoppen gezet: draai de controller een kwartslag naar links en er kan met een hedendaagse NES-controller gespeeld worden
Oud 25-03-2006, 18:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Yippee, dan kunnen we weer NES-spellen gaan spelen
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 25-03-2006, 19:02
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-03-2006 @ 19:51 :
Yippee, dan kunnen we weer NES-spellen gaan spelen
...
__________________
They came...from...behind!
Oud 25-03-2006, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-03-2006 @ 19:51 :
Yippee, dan kunnen we weer NES-spellen gaan spelen
Oud 25-03-2006, 19:46
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Oh jeetje, de heilige huisjes. Die was ik even vergeten. Sorry
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 25-03-2006, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-03-2006 @ 20:46 :
Oh jeetje, de heilige huisjes. Die was ik even vergeten. Sorry
Als je dat maar niet vergeet
Oud 26-03-2006, 13:09
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Strever schreef op 25-03-2006 @ 19:47 :
Het gaat allemaal om de gameplay, geweldig toch

[afbeelding]

[afbeelding]
blabla
zou iedereen natuurlijk worst wezen, iedereen vraagt zich af wat de extra toevoeging zal gaan worden
Oud 30-03-2006, 20:09
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou, daar gaan we. De officiele specs:

CPU
---
Revolution = 729Mhz
Original Xbox = 733Mhz
Xbox 360 = 3 3.2Ghz (yes thats 3.. 3.2Ghz)

GPU
---
Revolution = 243Mhz (no new shader technology meaning.. no Shader Model 3.0.. meaning no Unreal 3 engine)
Original Xbox = 233Mhz

Total System RAM
----------------
Revolution = 88mb
Xbox 360 = 512mb
PS3 = 512mb


http://revolution.ign.com/articles/699/699118p1.html

Een op stand 2 opgewarmde xbox, dus

Edit: op sommige punten zelfs nog slechter! Dit ding kan qua prijs maar beter onder de honderd euro uitkomen....
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 30-03-2006 om 20:12.
Oud 30-03-2006, 21:45
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
De prijs zal zoiezo lager liggen dan de rest van de consoles. 1 ding is duidelijk. Als Nintendo net zo'n grap wilt uithalen, zoals bij de N64 is er nog zeer goeie hoop voor de Revolution.
__________________
A good student will always teach the teacher
Oud 31-03-2006, 08:55
Verwijderd
Even ter vergelijking: hoeveel beter zijn die specs i.v.m. de Gamecube? De graphics van de gamecube vind ik goed genoeg; ik zit echt niet te wachten op meer realistische graphics. Het enige waar al die vooruitgang, wat mij betreft, goed voor is, is dat je á la Pikmin veel figuren op je scherm kunt krijgen.
Oud 31-03-2006, 09:25
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Achja, alsof de toekomst van een console door de specs bepaald wordt...
Ok, bij sommige mensen blijkbaar wel
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Oud 31-03-2006, 09:37
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
revolutionair is de revolution niet; w'rom gaan ze niet gewoon door op de gamecube; en maken ze eventueel een gamecube lite versie
Oud 31-03-2006, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-03-2006 @ 21:09 :

Een op stand 2 opgewarmde xbox, dus

Edit: op sommige punten zelfs nog slechter! Dit ding kan qua prijs maar beter onder de honderd euro uitkomen....
Jij bent wel erg negatief voor iemand met een zelda-char als avatar en nickname ..
Is het je allemaal zo erg tegengevallen na de N64?

Mja, je hebt wel gelijk, de specs zijn jammergenoeg een stuk minder. Maar zoals gezegd, daar moet nintendo het toch neit van hebben. Ik heb trouwens weinig games gezien die op de xbox vele malen mooier waren dan op de GC.. en die was al dubbel zo sterk. Dus de hardware valt sowieso niet echt te vergelijken.

En ach, het gaat mij sowieso om het multiplayer lol hebben, en games waar ik een tijd mee bezig ben.
Als ik uber-graphics wil hebben(waar ikd an ook nog eens een hdtv voor zou moeten kopen), dan koop ik wel gewoon unreal9 of TeS 6 op de pc.. Dat houden die consoles toch niet bij. En daar speel ik op om snel een game te kunnen spelen die me boeit of een avond lol met vrienden kan bieden.
(mja, dat zijn argumenten waar de tegenstanders toch doof voor zijn )
Oud 31-03-2006, 11:40
Verwijderd
he weet iemand iets over rond welke tijd ze het willen releasen?
Oud 31-03-2006, 12:26
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
zo die specs zijn gewoonweg belabberd. Konden ze net zo goed die controller voor de GC ontwikkelen. Die Revo is dus gewoon een opnieuw verpakte GC en een controllertje met tiltfunctie.
Als de prijs boven de 50eu komt koop ik em niet.
__________________
oh oh den haag....
Oud 31-03-2006, 12:34
Verwijderd
argh, lees dan het hele stuk..

Citaat:

Clearly, numbers don't mean everything, but on paper Revolution's CPU falls performance-wise somewhere well beyond GameCube and just shy of the original Xbox. However, it's important to remember that there is no way to accurately gauge the performance difference between GCN's PowerPC-based architecture and the the Intel-based CPU of Xbox. Further, even if we could, these numbers are only one part of the equation.

....

Whether or not Revolution is, in fact, a vehicle for the new freestyle controller or not, systems specs rarely tell the whole story. We would remind readers that during an era when polygon numbers meant everything, GameCube's polygon peaks were lower than PlayStation 2 and Xbox. However, few would disagree with the assertion that Resident Evil 4 - a title developed from the ground-up for Nintendo's system -- was one of the prettiest games of the generation.
Zelfs als graphics wel datgene zijnw aar het jou om gaat.. er is best een kans dat de revo flink mee kan komen..
Oud 31-03-2006, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 31-03-2006 @ 13:34 :
Zelfs als graphics wel datgene zijnw aar het jou om gaat.. er is best een kans dat de revo flink mee kan komen..
En ook al is dat niet zo: fok graphics. Voor mijn part blijven ze hetzelfde als op de Gamecube; zolang ik maar Zelda en Mario kan blijven spelen vind ik het allemaal prima.
Oud 31-03-2006, 16:37
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 31-03-2006 @ 10:25 :
Achja, alsof de toekomst van een console door de specs bepaald wordt...
Ok, bij sommige mensen blijkbaar wel
Daar gaan we weer

Jij als retro-fetisjist(?) kan dan wel tevreden zijn met minder zolang je je favoriete games kan spelen, maar geef moderne, creatieve developers(dus niet EA en consorten) op z'n minst de kans om hun groeiende ambities te verwezelijken. Eenvoudige(re) games met simpele(re) graphics kunnen ook op een krachtige machine, complexe en technisch indrukwekkende games niet op een een zwak systeem.

Daarnaast hadden je favoriete games nooit kunnen bestaan als de (console) generatie waarvan ze afkomstig zijn er niet was geweest. Technologische progressie behoort een vanzelfsprekendheid te zijn, ook al vind je de huidige standaard prima. En nee, de REFO is natuurlijk niet helemaal ass-backwards op bepaalde vlakken, maar dit soort schofterig arrogante geintjes zijn an sich best kwalijk te noemen.

En please, geen strawmen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 31-03-2006, 16:39
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Laurens schreef op 31-03-2006 @ 09:55 :
Even ter vergelijking: hoeveel beter zijn die specs i.v.m. de Gamecube? De graphics van de gamecube vind ik goed genoeg; ik zit echt niet te wachten op meer realistische graphics. Het enige waar al die vooruitgang, wat mij betreft, goed voor is, is dat je á la Pikmin veel figuren op je scherm kunt krijgen.
Realisme is lang niet altijd het uigangspunt. Een spel als World Of Warcraft heeft bijvoorbeeld geen "realistische" graphics.

Citaat:
En ook al is dat niet zo: fok graphics. Voor mijn part blijven ze hetzelfde als op de Gamecube; zolang ik maar Zelda en Mario kan blijven spelen vind ik het allemaal prima.
Dan koop je dus gewoon een gloednieuwe console voor Pietje Paardensnikkel.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 31-03-2006 om 16:41.
Oud 31-03-2006, 16:45
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Dina wordt je dat kinderachtige gezanik nou niet zat?
Dat je het niks vind weten we nu wel, laat de mensen die er wel naar uitkijken lekker enthousiast zijn.

Daarbij zijn verdubbelde polies en nieuwe shaders misschien wel een ambitie, maar wat dacht je van creativiteit, nieuwe manieren van gamen en een grotere doelgroep, of tellen dit soort dingen niet meer mij en wordt een goed spel straks gewaardeerd door zijn l33t graphics?

Ik had eerlijk gezegt ook wat meer power verwacht, maar om nu al te beginnen met bashen vind is een beetje achterlijk nietwaar? eerst maar eens kijken wat dat ding allemaal echt in huis heeft.
__________________
They came...from...behind!
Oud 31-03-2006, 16:50
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-03-2006 @ 17:37 :

Daarnaast hadden je favoriete games nooit kunnen bestaan als de (console) generatie waarvan ze afkomstig zijn er niet was geweest. Technologische progressie behoort een vanzelfsprekendheid te zijn, ook al vind je de huidige standaard prima.
Aangezien Nintendo de consolemarkt levend heeft weten te houden - zonder Nintendo had Sony waarschijnlijk nooit een Playstation uit durven te brengen; Nintendo was (is) nochtans de enige die een risico durft te nemen - Denk ik dat 'vooruitgang' nou precies is waar Nintendo naar op zoek is.

'Technologische progressie' (dat kun je ook gewoon ontwikkeling of vooruitgang noemen he) is leuk (en de Revolution wordt wel degelijk krachtiger dan de Gamecube) maar zegt niet alles. Tenslotte zijn er meer playstation 2's verkocht dan Gamecubes, terwijl laatstgenoemde krachtiger is.

De enige vooruitgang die de X360 en de PS3 (voor zover bekend) gaan bieden, bestaat uit betere graphics en misschien wat technologische grapjes om die extra rekenkracht toch maar te benutten. Echter, ik zie er niks echt nieuws op verschijnen.

Ik hoop dat de revolution dat beter gaat doen.
__________________
Aut Caesar aut nullus

Laatst gewijzigd op 31-03-2006 om 17:06.
Oud 31-03-2006, 16:53
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 31-03-2006 @ 10:57 :
Jij bent wel erg negatief voor iemand met een zelda-char als avatar en nickname ..
Is het je allemaal zo erg tegengevallen na de N64?

Mja, je hebt wel gelijk, de specs zijn jammergenoeg een stuk minder. Maar zoals gezegd, daar moet nintendo het toch neit van hebben. Ik heb trouwens weinig games gezien die op de xbox vele malen mooier waren dan op de GC.. en die was al dubbel zo sterk. Dus de hardware valt sowieso niet echt te vergelijken.

En ach, het gaat mij sowieso om het multiplayer lol hebben, en games waar ik een tijd mee bezig ben.
Als ik uber-graphics wil hebben(waar ikd an ook nog eens een hdtv voor zou moeten kopen), dan koop ik wel gewoon unreal9 of TeS 6 op de pc.. Dat houden die consoles toch niet bij. En daar speel ik op om snel een game te kunnen spelen die me boeit of een avond lol met vrienden kan bieden.
(mja, dat zijn argumenten waar de tegenstanders toch doof voor zijn )
Nee hoor, ik ben zeer tevreden met mijn Gamecube. Het grappige is dat de mensen die nu lopen te huilen dat alles vroeger beter was, dit ook al riepen voordat de Gamecube er was. Ik vind het een beetje vreemd, eerlijk gezegd. Alsof verbeterde specs automatisch betekent dat al het goede van weleer verloren gaat.

En nee, je hebt inderdaad geen games op de Xbox gezien die ontiegelijk veel mooier zijn dan op de Cube. Maar de box is dan amper twee maal krachtiger. Toch is dit een groot verschil, want je krijgt daarvoor wel hogere resoluties, betere physics, meer particles, minder pop up, soms grotere levels(denk Splinter Cell) en overall gewoon smoothere graphics. En vergeet de de A.I, on screen characters en frame rate niet!

Zeg nou zelf, wat heb je liever, een fors gedowngrade product of de volledige game zoals hij is bedoeld?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 31-03-2006, 16:54
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Captain N schreef op 31-03-2006 @ 17:45 :
Dina wordt je dat kinderachtige gezanik nou niet zat?
Dat je het niks vind weten we nu wel, laat de mensen die er wel naar uitkijken lekker enthousiast zijn.

Daarbij zijn verdubbelde polies en nieuwe shaders misschien wel een ambitie, maar wat dacht je van creativiteit, nieuwe manieren van gamen en een grotere doelgroep, of tellen dit soort dingen niet meer mij en wordt een goed spel straks gewaardeerd door zijn l33t graphics?

Ik had eerlijk gezegt ook wat meer power verwacht, maar om nu al te beginnen met bashen vind is een beetje achterlijk nietwaar? eerst maar eens kijken wat dat ding allemaal echt in huis heeft.
Beter lezen.

Daarbij:

Citaat:
En please, geen strawmen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 31-03-2006, 17:33
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 31-03-2006 @ 17:50 :
Aangezien Nintendo de consolemarkt levend heeft weten te houden - zonder Nintendo had Sony waarschijnlijk nooit een Playstation uit durven te brengen; Nintendo was (is) nochtans de enige die een risico durft te nemen - Denk ik dat 'vooruitgang' nou precies is waar Nintendo naar op zoek is.
Ik zeg ook helemaal niet dat Nintendo's ideeen over vooruitgang verkeerd zijn. Wat ik verkeerd vind is dat ze developers in bepaalde richtingen dwingen. Niet iedereen staat te trappelen om een paar stappen terug te doen in de tijd. Het idee voor de REFO(de remote thingy + meer ruimte voor breed toegankelijke games) is op zich heel leuk, maar ik ben niet langer hardcore genoeg om dan maar weer gewoon twee machines aan te schaffen. Waarom krijg ik het van Nintendo niet gewoon allebei? Ik ben best bereid om te betalen. Desnoods schrappen ze gewoon de DVD-speler of iets dergelijks.

Citaat:
'Technologische progressie' (dat kun je ook gewoon ontwikkeling of vooruitgang noemen he) is leuk (en de Revolution wordt wel degelijk krachtiger dan de Gamecube) maar zegt niet alles. Tenslotte zijn er meer playstation 2's verkocht dan Gamecubes, terwijl laatstgenoemde krachtiger is.
Natuurlijk wordt hij krachtiger. Dat zei ik toch ook? Opgewarmde Xbox = krachtiger dan Gamecube

Verder zijn er ook meer Xboxen verkocht dan Gamecubes. De enorme sales van de Playstation hebben dan ook een totaal andere grondslag. En dat weet je best. Daarnaast is de Gamecube slachtoffer van Nintendo's arrogantie ten opzichte van 3rd parties, veel te weinig in-house software, (volgens anti-Nintendo fanboys) te veel Mario, gebrekkige advertizing, de grote en niet te missen "Fuck you!" aan het adres van Europa en de neerwaartse spiraal van Nintendo's marktaandeel door de aanzienlijk minder "hippe" of "stoere" of "sexy" spelletjes.

Citaat:
De [u]enige[/i] vooruitgang die de X360 en de PS3 (voor zover bekend) gaan bieden, bestaat uit betere graphics en misschien wat technologische grapjes om die extra rekenkracht toch maar te benutten. Echter, ik zie er niks echt nieuws op verschijnen.

Ik hoop dat de revolution dat beter gaat doen.

Nee. De vooruitgang van de Xbox360 bestaat vooral uit meer ruimte en mogelijkheden in de breedste zin van het woord. Het is misschien geen radicaal andere richting ten opzichte van de vorige xbox en de PS2, maar het is aan de developers om de sleutel in het slot te steken. Als velen van hen dat op de Xbox 360 niet kunnen, dan kunnen ze dat op de REFO waarschijnlijk ook niet. Wat krijgen we dan? Vermoedelijk gimmicky spellen die de vernieuwende controller helemaal niet waard zijn.

Maar goed, dat moeten wel allemaal nog maar afwachten. Ik hoop natuurlijk ook dat de REFO het goed gaat doen enzo.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 31-03-2006, 19:32
Verwijderd
Ik wil nog wel eens zien hoe revolutionair die Revo dan gaat worden, Sony en Micro mogen zich dan erg op de kracht gericht hebben en niet revolutionair genoeg zijn voor al die 'vroeger was het beter' gamers, als die controller straks echt alles is wat er anders is aan de Revo, dan was de PS2 met z'n eye toy net zo vernieuwend. En dan ga ik lachen, want daar sta je dan met een console die de kracht heeft van een niet-next gen console en alleen een andere besturing heeft.

Maargoed, het kan natuurlijk ook een groot succes worden, dat zien we dan wel.
Oud 01-04-2006, 09:35
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Euh, iedereen miept hier maar over de specs, maar ziet niemand hier een mogenlijke herhaling in van de ds - psp?


Citaat:
Wat ik verkeerd vind is dat ze developers in bepaalde richtingen dwingen


Citaat:
Waarom krijg ik het van Nintendo niet gewoon allebei?
Dat is inderdaad een super slim idee zeg, ongekend.
Oud 01-04-2006, 11:38
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 01-04-2006 @ 10:35 :
Euh, iedereen miept hier maar over de specs, maar ziet niemand hier een mogenlijke herhaling in van de ds - psp?

kan je niet eens vergelijken. Handheldmarkt - consolemarkt.
Nintendo is marktleider op handheldmarkt. De DS heeft meer verkocht omdat ze een trouwe fanbase hebben en omdat nintendo bijna synoniem is voor handheld. De psp heeft het nog goed gedaan door een groot aandeel van nintendo af te pakken. Dus om nou te stellen dat nintendo sony heeft verslagen? Jawel, maar niet zozeer omdat de ds beter is dan de psp.
En op console gebied is nintendo gewoon de underdog en zijn specs gewoon weer belangrijker.
__________________
oh oh den haag....
Oud 01-04-2006, 16:32
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 01-04-2006 @ 12:38 :
kan je niet eens vergelijken. Handheldmarkt - consolemarkt.
Nintendo is marktleider op handheldmarkt. De DS heeft meer verkocht omdat ze een trouwe fanbase hebben en omdat nintendo bijna synoniem is voor handheld. De psp heeft het nog goed gedaan door een groot aandeel van nintendo af te pakken. Dus om nou te stellen dat nintendo sony heeft verslagen? Jawel, maar niet zozeer omdat de ds beter is dan de psp.
En op console gebied is nintendo gewoon de underdog en zijn specs gewoon weer belangrijker.
waarom zijn specs minder belangrijk op handheld gebied?
Jij, samen met vele andere, beweerde het tegenovergestelde een jaartje geleden in het psp/ds topic, en ook toen dachten mensen dat de ds gedoemd was vanwegen de specs(lees, de underdog).
Wat ik bedoel te zeggen met een herhaling is dat wat nu op handheld gebied gebeurd(verschillende doelgroepen) ook op de console markt kan gebeuren.

en als specs zo belangrijk zijn, waarom heeft de ps2 dan gewonnen en bijvoorbeeld de DC verloren
Oud 01-04-2006, 16:38
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 01-04-2006 @ 17:32 :
waarom zijn specs minder belangrijk op handheld gebied?
Jij, samen met vele andere, beweerde het tegenovergestelde een jaartje geleden in het psp/ds topic, en ook toen dachten mensen dat de ds gedoemd was vanwegen de specs(lees, de underdog).
Wat ik bedoel te zeggen met een herhaling is dat wat nu op handheld gebied gebeurd(verschillende doelgroepen) ook op de console markt kan gebeuren.

en als specs zo belangrijk zijn, waarom heeft de ps2 dan gewonnen en bijvoorbeeld de DC verloren
PS2 - DC is helemaal niet dezelfde periode?
Oud 01-04-2006, 17:37
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ze zijn wel van dezelfde generatie, though.


Citaat:
metroidminded schreef op 01-04-2006 @ 17:32 :

en als specs zo belangrijk zijn, waarom heeft de ps2 dan gewonnen en bijvoorbeeld de DC verloren
De DC was op papier niet krachtiger dan de PS2. En nogmaals, casual gamers zijn niet geinteresseerd in specs. Die kijken, om het maar eens generaliserend te zeggen, alleen naar de hype.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 01-04-2006, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-04-2006 @ 18:37 :
Ze zijn wel van dezelfde generatie, though.
Nee man, DC kwam toch zo'n beetje tussen de PSX en PS2?
Oud 01-04-2006, 19:06
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Bossen schreef op 01-04-2006 @ 18:45 :
Nee man, DC kwam toch zo'n beetje tussen de PSX en PS2?
Ja, in 1998. Dat markeerde echter het begin van de nieuwe generatie, die heeft mogen duren tot aan de release van de Xbox 360.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 03-04-2006, 19:05
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-04-2006 @ 18:37 :
Ze zijn wel van dezelfde generatie, though.




De DC was op papier niet krachtiger dan de PS2. En nogmaals, casual gamers zijn niet geinteresseerd in specs. Die kijken, om het maar eens generaliserend te zeggen, alleen naar de hype.
En dat is precies de reden dat de revolution wel degenlijk een goede kans maakt, maar ook heel hard kan gaan floppen in mijn ogen.

En om nog eens te reageren op mensen die zeggen dat de ps3 gaat winnen wegens naamsbekendheid, die komt en gaat, nu alleen hopen dat x-box niet synoniem word voor gamen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Nintendo Wii IV
Maxic
500 18-04-2008 10:16
Games Nintendo Revolution/Wii III
Verwijderd
500 15-11-2007 16:50
Games Nintendo Revolution II
Verwijderd
500 02-03-2007 12:24
Games De E3
Maxic
54 29-05-2005 11:00
Games Nintendo Revolution
Verwijderd
50 21-05-2005 17:49
Games De nintendo DS [algemeen]
M-Bas
273 04-04-2005 09:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.