Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2006, 10:32
Verwijderd
Wie kan mij iets vertellen over de studiedruk bij de studie psychologie? Bij voorkeur aan de uni's van Leiden, Rotterdam, Amsterdam en Utrecht.

Hoeveel college's per week in de verschillende jaren? Hoe zwaar zijn de tentamens? Is er in verhouding veel groepswerk? Et cetera.

Ik snap dat de studiedruk afhangt van de betreffende persoon. Ik wil gewoon een indruk van psychologen in spé zelf krijgen.

Thnx.

Laatst gewijzigd op 24-02-2006 om 00:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2006, 14:41
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 20:57
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Utrecht

Colleges: Gemiddeld 6 uur per week
Werkgroepen: Gemiddeld 4 uur per week
Zelf lezen: Veeeel. In ieder geval 1 boek van ongeveer 600 blz per vak, 2 vakken, andere vak soms ook zoveel bladzijdes, soms meer maakwerk (statistiek)
tentamens: wisselend, soms zijn ze heel makkelijk en soms ook belachelijk specifiek. In eerste jaar alles meerkeuze bij ons, nu komen er af en toe wat open vragen langs.
groepswerk --> mwah. Per vak heb je zeg maar bijvoorbeeld samen een poster te maken, of een onderzoekje te doen. Of 1 (of 2) essay(s) schrijven. Andere vakken heb je alleen maar hoorcolleges en af en toe bijvoorbeeld een essay in je eentje schrijven.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 20:31
Verwijderd
Maastricht staat er niet bij, mja

Colleges heb je 4 uur per week, onderwijsgroepen 6 uur. Al zijn die wel vaker eerder afgelopen. En soms heb je nog een practicum, maar dat is meestal niet meer dan 2 uur per week.
Hoeveel je leest hangt van jezelf af. Voor elke onderwijsgroep is er een lijst met 5-15 artikelen die je kunt lezen, en vaak ook nog wat uit een basisboek. Aangeraden wordt meestal minstens het basisboek en 2 artikelen te lezen, en als er geen boek is, minstens 3 artikelen.
Groepswerk is er niet zo heel veel. Het kan zijn dat je eens een paper moet maken met iemand anders, of een klein onderzoekje doen. Er is 1 blok in het tweede jaar waarin je echt onderzoek gaat doen, en dat is wel met een groep.
Tentamens zijn in de eerste jaren bijna altijd een combinatie van meerkeuze en open vragen.

Dit geldt voor het eerste en tweede jaar, en voor het begin van het derde en vierde jaar. Daarna is de hele structuur anders, met keuzeblokken, bachelorthese, scriptie enzo
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 09:21
vogelvrij2
vogelvrij2 is offline
Zeg nou zelf: daar kan je toch geen genoeg van krijgen ?
Nou, ja...samenwerken misschien net ietsje minder maar...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 09:54
Verwijderd
Al ik dit zo lees, dan is de studiedruk dus niet verschrikkelijk hoog...?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 14:34
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 25-02-2006 @ 10:54 :
Al ik dit zo lees, dan is de studiedruk dus niet verschrikkelijk hoog...?
Ik heb het meestal gewoon lekker druk. Geen verveling, wel steeds bezig, maar niet zo druk dat ik in de stress zit omdat ik dingen niet haal, en ook tijd om leuke dingen te doen

Vanaf de helft van het derde jaar tot nu is het wel drukker geweest.

Mja, niet verschrikkelijk hoog idd nee
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 15:48
Verwijderd
Iemand enig idee hoe soepel jouw universiteit is, wat betreft dispensatie? Ik ben al doctorandus Cultuurwetenschappen. Iemand ervaring met dispensatie-aanvragen?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 12:55
Verwijderd
Ik ben al bachelor Nederlands als ik psych ga studeren. Maakt niks uit voor loten. Gaat gewoon dmv je vwo-cijfers.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 13:01
Fenominal
Avatar van Fenominal
Fenominal is offline
Citaat:
Zazana85 schreef op 15-04-2006 @ 13:55 :
Ik ben al bachelor Nederlands als ik psych ga studeren. Maakt niks uit voor loten. Gaat gewoon dmv je vwo-cijfers.
Dan heb ik een probleem. Nouja, je zal wel niet worden afgerekend op je 'geweldige' wiskundecapaciteiten ?

~Fenom.
__________________
"Opinions are immunities to being told you're wrong"
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 13:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Fenominal schreef op 15-04-2006 @ 14:01 :
Dan heb ik een probleem. Nouja, je zal wel niet worden afgerekend op je 'geweldige' wiskundecapaciteiten ?

~Fenom.
Het gaat om je gemiddelde. Verdiep je eens in de lotingsklassen zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 22:51
Verwijderd
Amsterdam

eerste periodes 5 dagen per week college van 2-3 uur, 2 practicumgroepen van 2 uur. Verder veel lezen, idd 600 pag per vak. Komt neer op zo'n 30-45 pag per dag per vak.
In practicum doe je veel behandelen van de stof en papers schrijven krijg je hier zeer goed onder de knie.

voor verdere vragen -> PM maar ik help je graag verder

Mylene
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 22:53
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 25-02-2006 @ 10:54 :
Al ik dit zo lees, dan is de studiedruk dus niet verschrikkelijk hoog...?
vergis je niet hoor, het is geen moeilijke studie, maar je moet heel veel lezen en doen, bij ons in amsterdam iig
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 10:09
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
alluman schreef op 25-02-2006 @ 10:54 :
Al ik dit zo lees, dan is de studiedruk dus niet verschrikkelijk hoog...?
De stof is over het algemeen niet moeilijk te begrijpen, maar wel redelijk veel. Je moet er dus wel wat tijd in steken.

Rotterdam:
6 uur onderwijsgroepbijeenskomsten en 2 à 4 uur college. Plus nog een practicumbijeenkomst, de tijd die je daarin steekt varieert per blok (je hebt 8 blokken in een jaar, ieder van 5 weken). Iedere week moet je je inlezen op de studiestof, dat wordt steeds meer. Het eerste blok ben je er niet veel tijd aan kwijt, geleidelijk aan wordt het toch wel een studie van 40 uur per week. Na elk blok komt een tentamen, de cijfers daarvoor gelden in principe niet voor studiepunten maar kunnen wel copenseren als je je voortgangstoetsen niet haalt, dat zijn er 3 per jaar en die zijn erg belangrijk en voor veel mensen ook moeilijk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek
Ilia112
4 26-05-2009 06:42
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 18:32
Studeren Law College Utrecht, Part 2.
iThink
139 31-12-2008 14:18
Studeren Utrecht Law College
Karin.K
1 09-03-2007 16:05
Algemene schoolzaken De vermeende gelijkwaardigheid van WO-opleidingen.
Verwijderd
85 26-10-2005 10:06
Algemene schoolzaken is er verschil tussen...
bamiPoep
44 09-10-2004 11:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.