Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2006, 23:21
Welgemeend
Welgemeend is offline
Heb ik weer.

Ik heb Oblivion vanmiddag gekocht, wat een ongelooflijk spel zeg, en ik ben net uit de eerste dungeon zeg maar, reunited met de koning. De graphics zijn echt prachtig, maar bij mij gaat er bij de vechtscenes met de koning en zn soldaten wat mis, dan gaat ie helemaal langzaam, heeft dat misschien met Anti-Aliasing te maken? In een gewoon 1 op 1 gevecht loopt ie soepel.
Advertentie
Oud 02-05-2006, 07:14
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Deel 1

Deel 2
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 02-05-2006, 07:53
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Heb 'm nog altijd niet, ik vind het echt gemeen. Win je eens wat, komt het 3 eeuwen te laat.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Oud 02-05-2006, 09:04
Verwijderd
Kheb em voor de Xbox 360 en druk bezig met mn 2e karakter.

Spel is echt uberverslavend.

Btje kut genomen, maar ach tis te zien.





Level 37 Dark Elf. Volledige Daedric armor.
Oud 02-05-2006, 09:11
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
spawn again schreef op 02-05-2006 @ 10:04 :
Kheb em voor de Xbox 360 en druk bezig met mn 2e karakter.

Spel is echt uberverslavend.

Btje kut genomen, maar ach tis te zien.

[afbeelding]

[afbeelding]

Level 37 Dark Elf. Volledige Daedric armor.
Herkennen die andere Daedric jou dan ook? Of ben je dan zeg maar undercover?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 02-05-2006, 14:35
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Speel het nu ook al een tijdje, maar moet zeggen dat het wel even wennen is als je eerst helemaal aan Morrowind gewend was geraakt. Spells casten is in Oblivion wel een stuk beter, nu je niet meer die laffe fizzles hebt, en je dus een beetje lekker door kan casten.
Anderzijds moet ik nog wel erg aan het combat-systeem wennen. Het is wat chaotischer dan in Morrowind, en vereist meer eigen actie (ipv gewoon met je muis rammen). Nu is dat opzich niet zo'n probleem, maar het gaat bij mij nog steeds mis als ik een friendly bij me heb, die dan beschermd moet worden.
Sta je net met je botte bijl zo'n power-attack uit te voeren, gaan ze opeens voor je neus staan! Of lopen ze net even langs als je een fireball tegen de vijand aan wil gooien.

En het levellen is ook wennen. Ben nu al level 12 ofzo, alleen maar van het dungeons clearen rondom Chorrol aan het begin van het spel. Maar omdat ik Mage/Warrior combo speel ben ik naar Skingrad gegaan om betere destruction spells te kopen, maar dat viel dus tegen. Alle spells die ik wel kon waren laf, en ze hadden geloof ik ook nog een paar waar ik nog niet goed genoeg voor ben. Terwijl de beestjes overal wel best veel sterker worden per level. (Iemand enig idee of daar een maximum aan zit, of blijven ze eeuwig beter worden?)

Groet,
Tio
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Oud 02-05-2006, 15:38
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Tio schreef op 02-05-2006 @ 15:35 :
(Iemand enig idee of daar een maximum aan zit, of blijven ze eeuwig beter worden?)
Level-scaling. Je zult nooit almachrig worden.
Is een mod voor.
Oud 02-05-2006, 15:47
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ik ben nu level 2 Wood Elf, en Assassin als class. Sneaken met een boog is echt meesterlijk, ook fijn dat als je raakt, je ook raakt. Ik ben nu begonnen met een quest, Paranoia, paar luitjes volgen, maar ik wil ook graag bij een guild, zit er weer een Thieves Guild in Oblivion?
Oud 02-05-2006, 16:01
Verwijderd
Er zijn 4 guilds, voor iedereen wel iets.
Oud 02-05-2006, 16:19
Verwijderd
Citaat:
freakinaround schreef op 02-05-2006 @ 10:11 :
Herkennen die andere Daedric jou dan ook? Of ben je dan zeg maar undercover?
Daedra zien er doorheen ofzo. Maar het is wel heel erg sterk. En aangezien ik master in heavy armor ben weegt het niks voor me.

Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-05-2006 @ 16:38 :
Level-scaling. Je zult nooit almachrig worden.
Is een mod voor.
Is afhankelijk van hoe hoog je moeilijkheidsgraad staat. Op standaard vind ik het op level 38 redelijk makkelijk. Kheb het wat hoger gezet en t kost me al wat meer moeite.
Oud 02-05-2006, 16:21
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 02-05-2006 @ 17:01 :
Er zijn 4 guilds, voor iedereen wel iets.
5 'factions'.

* Arena
* Dark Brotherhood
* Fighters Guild
* Mages Guild
* Thieves Guild

En nog wat kleine waar je bij kunt:

* Blackwood Company
* Blades (Main Quest)
* Knights of the Thorn
* Knights of the White Stallion
* Mythic Dawn is shown as a joined faction in the menu during the main quest when you infiltrate the cult, but is taken away as soon as the book is taken. There is no way to advance in this faction.
* Order of the Dragon
* Order of the Virtuous Blood
Oud 02-05-2006, 16:40
one.
one. is offline
De Dark Brotherhood pwnt wel man. De Fighters Guild vind ik het minst leuk.
__________________
.
Oud 03-05-2006, 08:23
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-05-2006 @ 16:38 :
Level-scaling. Je zult nooit almachrig worden.
Is een mod voor.
Almachtig hoeft nou ook weer niet persé (hoewel dat wel leuk is). Maar het zou wel leuk zijn als het op een gegeven moment niet meer zo is dat elke keer dat je een dungeon in loopt er een beest in zit wat je nét aankan.
Worden behalve de critters de andere personages eigenlijk ook beter? Dus de guards enzo?

Groet,
Tio
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Oud 03-05-2006, 12:37
Verwijderd
spawn again-->spoiler?
Oud 03-05-2006, 21:31
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
heeft deze game (behalve de graphics en nieuwe mogelijkheden natuurlijk) veel verschillen met Morrowind? qua sfeer enzo..
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Oud 03-05-2006, 21:52
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 03-05-2006 @ 22:31 :
qua sfeer enzo..
100% verschil
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 03-05-2006, 22:17
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Yup.
Oud 03-05-2006, 22:40
Project 50
Project 50 is offline
Ik heb een aardig vreemde bug met Oblivion. M'n view zit vast in 3e persoon en ik kan alleen nog maar sidesteppen + naar voren en achteren. Ik kan niets meer 'usen'. Controls veranderen werkt voor geen donder en een andere savegame laden helpt niets.
Ads door Google
Oud 03-05-2006, 23:49
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
heb je een gamepad aangesloten op je pc? ik heb ongeveer hetzelfde probleem als ik de analoge controle van mijn gamepad aan heb staan.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Oud 04-05-2006, 00:01
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 03-05-2006 @ 13:37 :
spawn again-->spoiler?
Waarom? Ik onthul toch niks bijzonders?
Oud 04-05-2006, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Project 50 schreef op 03-05-2006 @ 23:40 :
Ik heb een aardig vreemde bug met Oblivion. M'n view zit vast in 3e persoon en ik kan alleen nog maar sidesteppen + naar voren en achteren. Ik kan niets meer 'usen'. Controls veranderen werkt voor geen donder en een andere savegame laden helpt niets.
Er is een beta-patch uit die vastzittende controls fixed.
Oud 04-05-2006, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 03-05-2006 @ 22:52 :
100% verschil
Echtniet. De sfeer is bijna hetzelfde.
Oud 04-05-2006, 02:02
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
spawn again schreef op 04-05-2006 @ 01:02 :
Echtniet. De sfeer is bijna hetzelfde.
Dan verstaan wij heel verschillende dingen onder sfeer

Okee, niet 100%. De grotten en riolen hebben wel ongeveer de sfeer van sommige grotten+de sewers van Mournhold
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 04-05-2006, 13:11
Verwijderd
Citaat:
spawn again schreef op 04-05-2006 @ 01:01 :
Waarom? Ik onthul toch niks bijzonders?
enkele factions, en mainquest dingen.
Oud 05-05-2006, 11:48
Rj11
Avatar van Rj11
Rj11 is offline
Morrowind was simpelweg het beste pc spel dat ik ooit heb gespeeld. En nu is oblivion uit...*verlangverlang*
maar goed, eerst examens leren en maken en slagen, want als ik dit spel ga spelen denk ik aan niks anders meer.
__________________
The sound must seem an echo to the sense - Alexander Pope.
Advertentie
Oud 05-05-2006, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 04-05-2006 @ 03:02 :
Dan verstaan wij heel verschillende dingen onder sfeer

Okee, niet 100%. De grotten en riolen hebben wel ongeveer de sfeer van sommige grotten+de sewers van Mournhold
T verschilt wel n btje, maar niet veel. Er is wel meer variatie tussen de steden. Zo vind je in een stad veel Nords en in de andere veel Argonians.

Sommige dorpjes deden me denken aan Seyda Neen en Balmora. Maar helaas niks zo aparts als Vivec of Ald Ruhn.

Citaat:
superduck schreef op 04-05-2006 @ 14:11 :
enkele factions, en mainquest dingen.
Puur namen, niet hoe je er bij kunt komen. Daarvoor moetje t zelf uitzoeken.
Oud 05-05-2006, 15:35
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
spawn again schreef op 05-05-2006 @ 16:20 :
T verschilt wel n btje, maar niet veel. Er is wel meer variatie tussen de steden. Zo vind je in een stad veel Nords en in de andere veel Argonians.

Sommige dorpjes deden me denken aan Seyda Neen en Balmora. Maar helaas niks zo aparts als Vivec of Ald Ruhn.
Alle steden deden mij denken aan Pelagiad en Ebonheart

En inderdaad, helaas niks zo aparts als Silt Striders, Ash storms, Guars, Chitine, Netch, reuzenpaddestoelen, Kwama, .......

Maar alles standaard-fantasy. Imps, trolls, minotaurs
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 05-05-2006, 15:46
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Omdat dat beter past bij Cyrodiil. Dat is juist het mooie van TES, elek provincie heeft zijn unieke landschap en dingetjes.
Oud 05-05-2006, 16:48
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Omdat dat beter past bij de mainstream gamer
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 05-05-2006, 17:11
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Oneens.
Oud 05-05-2006, 23:01
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
spawn again schreef op 04-05-2006 @ 01:02 :
Er is een beta-patch uit die vastzittende controls fixed.
Thanks, gemaakt. Nu kan ik weer lekker verder spelen
Oud 07-05-2006, 20:23
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 05-05-2006 @ 17:48 :
Omdat dat beter past bij de mainstream gamer
tuurlijk past het beter bij de mainstream gamer. als ze een spel maken dat alleen 500 'die-hards" kopen dan verdienen ze er geen reet aan. de ontwikkelaar is geen liefdadigheidsinstelling ofzo.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Oud 08-05-2006, 08:51
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 05-05-2006 @ 17:48 :
Omdat dat beter past bij de mainstream gamer
Mwuah. Ik had niet het idee dat Morrowind kut liep omdat je daar Nix-Hounds had ipv doodnormale wolfjes.

Groet,
Tio
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Oud 08-05-2006, 09:39
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Spoiler
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 08-05-2006, 11:12
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 08-05-2006 @ 10:39 :
Spoiler
Volgens mij bestaat de spreuk wel degelijk. Je zal er wel vrij goede (Journeyman of Expert) Illusion magic skills voor nodig hebben.
Ik zou zo niet weten waar je hem kan krijgen. Misschien op de Arcane University, of anders bij bepaalde quests ofzo.

Maar er zijn vast al wel mensen die dit beter weten.

Groet,
Tio (die het nut van de spoilertags niet helemaal ziet in freakinarounds post)
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Oud 08-05-2006, 13:19
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik heb eindelijk Oblivion. Vanwege alle vertraging en problemen de CE ipv de gewone !YUH! Nu nog mijn videokaart terug, en mijn examens halen, en dan ga ik er helemaal voor .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Ads door Google
Oud 08-05-2006, 13:51
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Meadow schreef op 08-05-2006 @ 14:19 :
Ik heb eindelijk Oblivion. Vanwege alle vertraging en problemen de CE ipv de gewone !YUH! Nu nog mijn videokaart terug, en mijn examens halen, en dan ga ik er helemaal voor .
eindelijk
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 08-05-2006, 13:52
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Tio schreef op 08-05-2006 @ 12:12 :

Groet,
Tio (die het nut van de spoilertags niet helemaal ziet in freakinarounds post)
beetje automatisme geworden bij elke post in dit topic zet ik een spoiler zowat
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 08-05-2006, 16:08
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 08-05-2006 @ 14:51 :
eindelijk
Yeah . Nadeel is: Vanmiddag het bedrijf gebeld waar ik mijn videokaart had gebracht voor controle. Hij blijkt inderdaad kapot en is niet meer leverbaar. Ik heb dus bij hen een andere kaart moeten uitzoeken, die pas over minimaal 10 werkdagen leverbaar is, wat zoveel inhoud dat ik hem pas over 3 weken in huis heb. Ook fijn dat ze niet laten weten als ze klaar zijn, maar dat je er zelf achteraan moet bellen ...

Mja, het is bezig goed te komen .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Oud 08-05-2006, 20:29
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 08-05-2006 @ 10:39 :
Spoiler
Die heb ik, een invisibility spell, volgens mij verkregen in de stad waar ze illusion het meest bedrijven. Het begint met een s, maar ben de naam kwijt.

Alle effecten zijn natuurlijk te verkrijgen, je moet alleen veel rondreizen. Heb je eenmaal effecten kan je eigen spells maken in the Arcane University bij de Spellmaking Altar ( mitst je toegelaten word).
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Oud 08-05-2006, 21:44
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
K-pax schreef op 08-05-2006 @ 21:29 :
Die heb ik, een invisibility spell, volgens mij verkregen in de stad waar ze illusion het meest bedrijven. Het begint met een s, maar ben de naam kwijt.

Alle effecten zijn natuurlijk te verkrijgen, je moet alleen veel rondreizen. Heb je eenmaal effecten kan je eigen spells maken in the Arcane University bij de Spellmaking Altar ( mitst je toegelaten word).
Skingard?
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Oud 08-05-2006, 23:33
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Korsakoff schreef op 08-05-2006 @ 22:44 :
Skingard?
Hehe vast, maar ik vergeet die steden en welke magic ze bedrijven te vaak. Het is iig niet zo moeilijk om aan alle effecten te komen voor het Spellmaking Altar, zodat je kick-ass spells voor jezelf kan maken.
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Oud 08-05-2006, 23:42
Verwijderd
Zelf Spells maken

Elemental Wrath (-50% frost, fire, lightning resistance)+Dead Dawn(20 fire damage, 20 frost damage, 20 lightning damage)--->etenstijd.

Spoiler


Oud 15-05-2006, 16:10
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Vandaag eindelijk voor het eerst gespeeld! Leuk! Leuk! Leuk! Ik heb dus mijn nieuwe videokaart, maar die geeft helaas nog altijd gekut, ga daar zo nog even een topic over openen onder hardware. Een van de gevolgen is dat ik niet verder kan spelen, omdat hij steeds vastloopt als ik probeer weg te komen van de sewers...

Maar ik heb het nu tenminste gezien .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Oud 15-05-2006, 18:55
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Meadow schreef op 15-05-2006 @ 17:10 :
Vandaag eindelijk voor het eerst gespeeld! Leuk! Leuk! Leuk! Ik heb dus mijn nieuwe videokaart, maar die geeft helaas nog altijd gekut, ga daar zo nog even een topic over openen onder hardware. Een van de gevolgen is dat ik niet verder kan spelen, omdat hij steeds vastloopt als ik probeer weg te komen van de sewers...

Maar ik heb het nu tenminste gezien .
Ik heb het spel laatst bekeken op een pc die alles aankan. Echt alles op high quality. Het was echt kkmooi, ik wil ook graag een nieuwe videokaart maar door eigen schuld is de bankrekening daar te laag voor, het gaat me zon 230 euro ongeveer kosten als ik de kaart wil die ik zag.
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Oud 15-05-2006, 20:25
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
K-pax schreef op 15-05-2006 @ 19:55 :
Ik heb het spel laatst bekeken op een pc die alles aankan. Echt alles op high quality. Het was echt kkmooi, ik wil ook graag een nieuwe videokaart maar door eigen schuld is de bankrekening daar te laag voor, het gaat me zon 230 euro ongeveer kosten als ik de kaart wil die ik zag.
en dan moet je pc die videokaart ook nog maar aankunnen

mijn pc kan bijna alles op HQ hij loopt iig super, nooit gehaper of wat dan ook.. en ook die "glow" zeg maar..
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 15-05-2006, 21:53
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Whohoohoo, alles werkt helemaal fijn en goed. Blivvy draait heel erg mooi op medium settings. Ik ben totaal in de wolken. Momenteel in de imperial market, op zoek naar wat goede gear voor ik mijn tocht naar chorrol ga ondernemen. Hooray!
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Oud 16-05-2006, 09:13
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Meadow schreef op 15-05-2006 @ 22:53 :
Whohoohoo, alles werkt helemaal fijn en goed. Blivvy draait heel erg mooi op medium settings. Ik ben totaal in de wolken. Momenteel in de imperial market, op zoek naar wat goede gear voor ik mijn tocht naar chorrol ga ondernemen. Hooray!
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 16-05-2006, 19:18
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 15-05-2006 @ 21:25 :
en dan moet je pc die videokaart ook nog maar aankunnen

mijn pc kan bijna alles op HQ hij loopt iig super, nooit gehaper of wat dan ook.. en ook die "glow" zeg maar..
Die glow van wapens e.d bedoel je? Want die is idd kkmooi!
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Oud 16-05-2006, 19:38
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
'k Had gisteren mijn eerste karakter aangemaakt, een Woodelf thief/warrior met de naam Ciarán. Maar inmiddels heb ik besloten eerst een pure-warrior te willen spelen. Dat resulteerde in een vrouwelijke Nord genaamd Phèdre (niet de griekse, maar de courtisane uit de boeken van Jaqueline Carey). Ik zal proberen binnenkort een screenshot van beiden te posten .

This game rocks.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.