Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2009, 18:15
TooTall
Avatar van TooTall
TooTall is offline
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum dus zal ik mij eerst even voorstellen.

Mijn naam is Daan en ik ben op moment van schrijven 19 jaar (volgende week 20). Ik woon in Leeuwarden, Friesland. Hobby's: van alles wat .
Een deel van mijn familie woont in Canada, die heb ik van het zomer opgezocht. 3 geweldige weken gehad.

Ik heb bijna mijn MBO4 SCW/Politie afgerond. Helaas zijn de centen op betreft de politieacademie dus dat zit er niet in. Ik heb dus verder gekeken. Studeren in het buitenland lijkt voor mij een geweldige ervaring. Daarom heb ik besloten om na mijn MBO naar Canada te gaan om te studeren.

Voordat dit allemaal gaat plaatsvinden moet je natuurlijk een goede voorbereiding treffen want zonder ben je nergens. Helaas word ik van het kastje naar de muur gestuurd wat betreft het 'erkennen' van mijn diploma (dit moet je doen wil je studeren in het buitenland). Ik weet dus niet wat voor waarde mijn diploma heeft als ik in Canada wil studeren, dus kan ik ook geen school aanschrijven om mij aan te melden voor een opleiding (wil Law Studies gaan doen).

Ik heb al contact gehad met bureau COLO en Nuffic, maar daar word ik ook niet echt helder van.

Zijn er mensen hier die mij kunnen helpen op basis van ervaring, kennis of iets anders? Of studeer je in Canada? Laat het weten!

Alvast erg bedankt,

Daan
__________________
A journey of a thousand miles begins with a single step
Advertentie
Oud 17-11-2009, 14:05
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Na dit gelezen te hebben vraag ik me één ding af. Je zegt dat je geen centen meer hebt voor de politieacademie, denk je dan wel geld te hebben voor een opleiding in het buitenland? Dat kost ook flink wat centen, en waarschijnlijk ook héél wat meer.
Oud 17-11-2009, 22:13
TooTall
Avatar van TooTall
TooTall is offline
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik heb de centen wel, alleen Politie Nederland helaas niet. Staat inderdaad niet goed beschreven. Hoop zo toch enige duidelijkheid gecreëerd te hebben.


Citaat:
Na dit gelezen te hebben vraag ik me één ding af. Je zegt dat je geen centen meer hebt voor de politieacademie, denk je dan wel geld te hebben voor een opleiding in het buitenland? Dat kost ook flink wat centen, en waarschijnlijk ook héél wat meer.
__________________
A journey of a thousand miles begins with a single step
Oud 18-11-2009, 00:38
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
In dat geval: sorry!
Oud 18-11-2009, 15:07
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
> Algemene schoolzaken.

Ik denk dat ze je daar meer kunnen helpen dan hier.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 19-11-2009, 01:28
TooTall
Avatar van TooTall
TooTall is offline
Blijkbaar niet... We wachten geduldig af

Regards
__________________
A journey of a thousand miles begins with a single step
Oud 19-11-2009, 01:33
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Wellicht kunnen ze je hier beter helpen.
Ben via zo'n soort forum (Zwedenweb) ook bij mijn huidige uitwisselingsorganisatie terechtgekomen
Oud 21-11-2009, 10:14
TooTall
Avatar van TooTall
TooTall is offline
Ey, bedankt man!
__________________
A journey of a thousand miles begins with a single step
Oud 31-08-2011, 23:40
TooTall
Avatar van TooTall
TooTall is offline
Na bijna 2 jaar, maar even een update voor die gene die dat leuk vinden. Momenteel studeer, leef en werk ik in Canada. Ik woon in Hamilton, 30 minuten van Toronto. Daarnaast loopt de procedure voor mijn Permanent Residence bijna ten wat betekent dat ik dus voor goed hier blijf. Niet alleen hoor, gelukkig dicht bij mijn familie.
__________________
A journey of a thousand miles begins with a single step
Oud 01-09-2011, 00:07
Verwijderd
Ah wat leuk dat je nog van je hebt laten horen! Canada is echt een land waar ik ooit een keer heen moet, de omgeving, de mensen,van wat ik erover hoor het lijk me super!
Oud 02-09-2011, 20:39
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Hee daan

Ik hoop dat dit je kan helpen http://education.kilroyworld.nl/
Succes!
Oud 02-09-2011, 20:44
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Hee ,

je bericht was van 2009, ik lees net je reacties
Toch wel fijn dat het je gelukt is om in Canada te studeren!

Mijn lijkt het zelf heel leuk om in Amerika of Canada te gaan studeren, maar het lijkt me niet gemakkelijk om er te komen.
Waar moet je allemaal op letten, en welke capaciteiten moet je bezitten om te mogen studeren in Canada?
Ik hoop dat je me kan helpen

Grz Kaaj
Oud 04-09-2011, 11:30
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Leuk dat het gelukt is, maar dit topic gaat dicht, want het is een up. Als iemand nieuwe vragen heeft over studeren in het buitenland, kan er een eigen topic worden geopend.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Engels paspoort
dancestar
0 13-11-2011 11:48
Werk, Geld & Recht Wonen & Werken in NL
Verwijderd
10 03-12-2004 12:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wordt de dienstplicht weer ingevoerd in de Verenigde Staten?
Gatara
33 03-06-2004 16:20
Algemene schoolzaken Studeren in de VS
Verwijderd
10 09-12-2003 10:56
Films, TV & Radio FILM Reviews:
anjali
10 28-07-2003 23:46
Vrije tijd ----- > boarden in Canada :) <------
night
2 15-09-2002 22:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.