Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2013, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik ook al gezegd: of het gaat over en je gaat geen psychologie doen (maar een opleiding in de (psychosociale) zorg op het mbo) of je geeft jezelf een schop onder je kont en gaat er je best voor doen.
Kan ik dan gaan werken met mensen/met kinderen met adhd/austime en al die dingen ? kom ik dan ook meer te weten over gedrag ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2013, 21:38
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ja hoor, als je SPW gaat doen wel. Dat is op niveau 3 en op niveau 4.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ja hoor, als je SPW gaat doen wel. Dat is op niveau 3 en op niveau 4.
Wat is dan het verschil tussen die en psychologie ?
spw doet me niet dfenken aan psycho of iets wat er op lijkt
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:41
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Meid, je stelt echt te veel vragen. Je hebt toch zelf ook een laptop/computer? Google effe wat en je vindt het zo.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Meid, je stelt echt te veel vragen. Je hebt toch zelf ook een laptop/computer? Google effe wat en je vindt het zo.
Ja maar dan snap ik het misschien niet ;o
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:45
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of ik het je vertel of dat je het even opzoekt.

http://www.spwopleiding.net/
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of ik het je vertel of dat je het even opzoekt.

http://www.spwopleiding.net/
Wel als het precies het verschil is spw lijkt me niet echt iets met psychologische dinges en alles
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:58
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik studeer zelf geen SPW of psychologie, dus dat kan ik je niet vertellen. Wel weet ik dat SPW staat voor sociale pedagogische hulpverlening en dat je echt wel bezig bent met mensen en hun lichaam, geest, gedachten en gevoelens.

Maargoed, dat kun je zelf ook lezen. Goed lezen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 22:05
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Winter, neem eens een kijkje op deze site: http://www.youchooz.nl/

Vul in bij vind opleidingen onder toelatingseis, 'opleidingen na het vmbo' daarna kan je aan de zijkant nog kiezen met welke doelgroep je wilt werken
Succes!
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 22:21
Verwijderd
maar er speeld nog wat eigelijks nog add komt kijken en iq benedengemiddelt
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 08:54
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Wat? Formuleer nu eens duidelijk wat je zegt en bedoelt, want ik vind het behoorlijk irritant worden. Ik moet telkens maar gissen wat je bedoelt en daarna heb je nog meer vragen. Google is your friend, vraag anders aan iemand in je omgeving of hij/zij je wilt helpen met dit soort zaken. Dat communiceert ook wat makkelijker dan via internet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 09:09
Verwijderd
Als je een benedengemiddeld IQ hebt kun je een universitaire opleiding wel vergeten. Dat is hard, maar dan kun je het maar beter loslaten en iets zoeken wat wel bij je niveau past.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 14:30
Rarrarr
Rarrarr is offline
De duur van sommige van deze opleidingen zijn zeer belachelijk, ik zit op MBO niveau 1 en 2 duurt me twee jaar. Een als ik het erg goed doe. Dan wat, 3 jaar niveau 3 ? nog eens 3 jaar niveau 4? Dus dan ben ik bij de HBO en ben ik bijna 30.

Als ik theoretisch had gekozen op de middelbare (wat ik zeer zeker kon doen) had ik al jaren geleden geweest, waar ik nu op mijn 30ste zou zijn. Belachelijk en uiterst demotiverend! Maar om je topic niet te stelen Winter:

Je moet inderdaad opofferingen maken, sommige zijn redelijk andere zijn ronduit belachelijk. Het hele school systeem is zo raar gedaan.

Wat hier gezegd word is ook waar. Als je Dyslexie hebt dan betekent dat niet dat je gedoemd ben om elk woord verkeerd te schrijven. Op school zullen ze je vast niet anders behandelen dan andere mensen ALS je bereid ben om te verbeteren.

En dom ben je niet, teminste heb je een toekomst beeld. Meeste meisjes zitten nog in hun kinderdroom van mode ontwerper worden of wat dan ook.

Dat van leerplichtheid klopt niet. Ik werd altijd lastig gevallen door de leerplicht ambtenaar, nu opeens niet meer. En ik heb een MBO niveau 1. Dus het zou wel met leeftijd te maken hebben. In ieder geval we zitten nu op een punt waar je de keuze hebt om: Of door te zetten en er iets van te maken, of het op te geven en je leven lang iets doen waar je een hekel aan heb.

Ik ga liever dood als een oud mannetje met een school boek in mijn hand dan een oud mannetje die neervalt terwijl hij wc potten schoonmaakt. That's the spirit
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Als je een benedengemiddeld IQ hebt kun je een universitaire opleiding wel vergeten. Dat is hard, maar dan kun je het maar beter loslaten en iets zoeken wat wel bij je niveau past.
Diepe teleurstelling..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 14:56
Verwijderd
Citaat:
De duur van sommige van deze opleidingen zijn zeer belachelijk, ik zit op MBO niveau 1 en 2 duurt me twee jaar. Een als ik het erg goed doe. Dan wat, 3 jaar niveau 3 ? nog eens 3 jaar niveau 4? Dus dan ben ik bij de HBO en ben ik bijna 30.

Als ik theoretisch had gekozen op de middelbare (wat ik zeer zeker kon doen) had ik al jaren geleden geweest, waar ik nu op mijn 30ste zou zijn. Belachelijk en uiterst demotiverend! Maar om je topic niet te stelen Winter:

Je moet inderdaad opofferingen maken, sommige zijn redelijk andere zijn ronduit belachelijk. Het hele school systeem is zo raar gedaan.

Wat hier gezegd word is ook waar. Als je Dyslexie hebt dan betekent dat niet dat je gedoemd ben om elk woord verkeerd te schrijven. Op school zullen ze je vast niet anders behandelen dan andere mensen ALS je bereid ben om te verbeteren.

En dom ben je niet, teminste heb je een toekomst beeld. Meeste meisjes zitten nog in hun kinderdroom van mode ontwerper worden of wat dan ook.

Dat van leerplichtheid klopt niet. Ik werd altijd lastig gevallen door de leerplicht ambtenaar, nu opeens niet meer. En ik heb een MBO niveau 1. Dus het zou wel met leeftijd te maken hebben. In ieder geval we zitten nu op een punt waar je de keuze hebt om: Of door te zetten en er iets van te maken, of het op te geven en je leven lang iets doen waar je een hekel aan heb.

Ik ga liever dood als een oud mannetje met een school boek in mijn hand dan een oud mannetje die neervalt terwijl hij wc potten schoonmaakt. That's the spirit
Ik geef niks te schuld hoor ;D
Als ik me engels beter was zou ik op vmbo al kader gedaan hebben zou ik nu in nivo 3 zitten T_T
Dom ben ik wel

Nivo 2 duurt 2 jaar 3 3 jaar 4 4 jaar en dan ook nog 1 denk 2 jaar ofzo
Zit j wel meer 8 - 10 jaar op mbo o_O

Laatst gewijzigd op 07-01-2013 om 18:58.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 18:59
Verwijderd
Ik wil die opleiding zo graag doen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:02
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Nou, als je het zo graag wilt, doe dan minstens je best om er te komen. Ik weet niet of je er gaat komen, de stap is enorm, maar je kunt er maar beter werk van maken dan niks doen en heel de dag op het forum zitten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Nou, als je het zo graag wilt, doe dan minstens je best om er te komen. Ik weet niet of je er gaat komen, de stap is enorm, maar je kunt er maar beter werk van maken dan niks doen en heel de dag op het forum zitten.
Nou moet eerst maar wer op school zitten en mbo diploma halen ;p

Ik zie het niet voor me eigelijks ;s
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:09
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Nou, twee opties die ik je al meer heb gegeven: of accepteren dat het niet gaat lukken, of er gewoon voor gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Nou, twee opties die ik je al meer heb gegeven: of accepteren dat het niet gaat lukken, of er gewoon voor gaan.
Wat als ik er toch voor gaan en het mislukt?

ik wil weten of anderen denken dat het me gaat lukken
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:17
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Weet ik veel. Als jij moeite doet om al je vaardigheden bij te spijkeren en wat zekerder van jezelf te worden, kun je wel een eindje komen. Maar universiteit gaat je niet lukken denk ik. Die stap is voor jou gewoon te groot.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Weet ik veel. Als jij moeite doet om al je vaardigheden bij te spijkeren en wat zekerder van jezelf te worden, kun je wel een eindje komen. Maar universiteit gaat je niet lukken denk ik. Die stap is voor jou gewoon te groot.
Dus dan word het geen psychologie ?
want dat is alleen op uni
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:24
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Nee, ik denk het niet, maar misschien dat je wel iets met psychologie nog kunt vinden op het mbo, en je hebt ook social work of toegepaste psychologie op het hbo. Maargoed, wat ik dus al zei: dan is er ook een hoop werk aan de winkel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik denk het niet, maar misschien dat je wel iets met psychologie nog kunt vinden op het mbo, en je hebt ook social work of toegepaste psychologie op het hbo. Maargoed, wat ik dus al zei: dan is er ook een hoop werk aan de winkel.
Jammer genoeg wel .. Ik kan hier serieus boos om worden en heel erg slecht .. niet door je reactie ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:31
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ja maarja, je schiet niks op met boos zijn. Zo is het nu eenmaal, het is niet anders. Ga ervoor om zo hoog mogelijk te komen zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Ja maarja, je schiet niks op met boos zijn. Zo is het nu eenmaal, het is niet anders. Ga ervoor om zo hoog mogelijk te komen zou ik zeggen.
Waarom niet boos zijn ?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:58
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Ik denk ook niet dat psychologie precies is wat je ervan verwacht, veel statistiek en onderzoek en de kans is vrij groot dat je helemaal geen baan kan krijgen waar je 'mensen helpt'

ik zou op de site die ik plaatste eens kijken naar spw, maatschappelijke zorg etc en daarna eventueel op het hbo sph, pedagogiek, toegepaste psychologie etc
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 21:03
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Waarom niet boos zijn ?
Omdat je er niks aan kan doen dat je geen psychologie op universitair niveau kan doen. Heb er vrede mee dat je dat niveau gewoonweg niet aan kan. Houd je daar dan verder ook niet meer mee bezig, maar zoek iets op een lager niveau.

En ik kan nu geloof ik niks meer toevoegen aan dit topic. Ik heb je al zoveel verteld, opties gegeven, maar ik denk dat je er niks mee gedaan hebt of mee gaat doen. Nou ja, dat moet je verder zelf weten, maar ik denk dat het voor jou beter is als je onze adviezen in dit topic opvolgt en je niet blind gaat staren op 'psychologie op de universiteit!!!'.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Omdat je er niks aan kan doen dat je geen psychologie op universitair niveau kan doen. Heb er vrede mee dat je dat niveau gewoonweg niet aan kan. Houd je daar dan verder ook niet meer mee bezig, maar zoek iets op een lager niveau.

En ik kan nu geloof ik niks meer toevoegen aan dit topic. Ik heb je al zoveel verteld, opties gegeven, maar ik denk dat je er niks mee gedaan hebt of mee gaat doen. Nou ja, dat moet je verder zelf weten, maar ik denk dat het voor jou beter is als je onze adviezen in dit topic opvolgt en je niet blind gaat staren op 'psychologie op de universiteit!!!'.
Bedankt voor het reageren op me topic
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Diepe teleurstelling..
Ja dat snap ik. Is ook niet leuk, maar wel eerlijker dan tegen je zeggen dat het allemaal wel mogelijk is terwijl het gewoon niet haalbaar is.

En verder klopt het wat Nemo zegt: psychologie op de universiteit is vooral onderzoek doen en niet echt met mensen praten om ze te helpen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Ja dat snap ik. Is ook niet leuk, maar wel eerlijker dan tegen je zeggen dat het allemaal wel mogelijk is terwijl het gewoon niet haalbaar is.

En verder klopt het wat Nemo zegt: psychologie op de universiteit is vooral onderzoek doen en niet echt met mensen praten om ze te helpen.
Dat klopt ..

Maar als je klaar bent met psycho dan kan je toch zelf weten of je onderzoeken wilt doen of mensen helpen ? ;p
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 08:49
Verwijderd
Dat ligt er aan hoe je opgeleid bent. En daarnaast zijn er maar ontzettend weinig banen terwijl er ieder jaar heel veel mensen afstuderen, dus lang niet iedereen krijgt een baan waardoor de meesten onderzoek blijven doen of iets anders moeten zoeken.

En zelfs als je een baan vindt, dan ben je 'pas' basispsycholoog en moet er altijd iemand anders verantwoordelijkheid hebben over jouw taken. Om zelf verantwoordelijk te mogen zelf en de beslissingen te mogen nemen, moet je nog een opleiding doen (GZ-psycholoog), maar daar wordt heel streng geselecteerd en kom je bijna niet binnen, en het kost heel veel geld (rond de 18.000 euro!).

Beetje zwart/wit gezegd allemaal, maar ik wil alleen maar duidelijk maken hoe onmogelijk die route is.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Dat ligt er aan hoe je opgeleid bent. En daarnaast zijn er maar ontzettend weinig banen terwijl er ieder jaar heel veel mensen afstuderen, dus lang niet iedereen krijgt een baan waardoor de meesten onderzoek blijven doen of iets anders moeten zoeken.

En zelfs als je een baan vindt, dan ben je 'pas' basispsycholoog en moet er altijd iemand anders verantwoordelijkheid hebben over jouw taken. Om zelf verantwoordelijk te mogen zelf en de beslissingen te mogen nemen, moet je nog een opleiding doen (GZ-psycholoog), maar daar wordt heel streng geselecteerd en kom je bijna niet binnen, en het kost heel veel geld (rond de 18.000 euro!).

Beetje zwart/wit gezegd allemaal, maar ik wil alleen maar duidelijk maken hoe onmogelijk die route is.
Psycholoog kan je er mee nog en nog wat andere dingen ;p

Dan vraag ik me wat ik wel moet doen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 08:56
Verwijderd
Ik denk dat het slim is om te kijken naar opleidingen op het MBO of HBO waarbij je zeker met mensen kunt gaan werken, zoals SPH, SPW, Maatschappelijk werk of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het slim is om te kijken naar opleidingen op het MBO of HBO waarbij je zeker met mensen kunt gaan werken, zoals SPH, SPW, Maatschappelijk werk of wat dan ook.
Nu weet ik eigelijks helemaal niet meer wat ik wil
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:41
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat is de beste manier om klinisch psycholoog te worden?
Bamienator
21 28-02-2015 19:24
Studeren rechten,criminologie en psychologie
mody
1 15-12-2008 13:58
Studeren Een dagje psychologie studeren
universiteit
4 27-11-2007 09:11
Psychologie Psychologen
Kauw
184 25-06-2007 12:25
Psychologie Opnieuw naar psycholoog....
Stepsje
16 02-09-2005 22:09
Algemene schoolzaken psychologie en filosofie
Ciskaatje
2 16-02-2003 02:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.