Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2003, 13:36
d0pe
d0pe is offline
sorry als dit in verkeerde sectie staat.

Wie heeft eigenlijk ooit wel eens aan gedacht om in buitenland te studeren? Ikzelf wou graag naar Engeland ofzo en dan Computer Graphics studeren, dat kan dus namelijk... dat is gewoon uhm 3 lessen per dag ofzo... Hier in NL kan dat niet echt.. denk ik..

wie van jullie zou graag naar buitenland studeren? Ik wou graag naar Engeland maar ik wil liever niet alleen, liever samen met iemand...

M
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2003, 13:41
Verwijderd
Ik wil graag in het buitenland studeren of stage lopen. Welk land maakt me niet zoveel uit
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 14:38
d0pe
d0pe is offline
wat wou je dan precies studeren?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 15:09
Verwijderd
Daar ben ik nog niet achter
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 15:13
amelie18
Avatar van amelie18
amelie18 is offline
Ik ga volgend jaar in Zuid-Frankrijk studeren. Heb er bewust voor gekozen om alleen te gaan. Ik vind het wel een uitdaging om me een jaar lang helemaal alleen in een vreemd land te redden. Vast eng in het begin, maar je maakt snel genoed vrienden.
__________________
and now for something completely different
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 15:14
Verwijderd
wat ga je studeren?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 15:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga misschien biomedische wetenschappen in Leuven (Belgie) studeren, ben zaterdag op de open dag geweest en was heel leuk, leuke opleiding, leuke mensen, leuke stad. Sprak me meer aan dan Nijmegen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 16:27
load_harmony
load_harmony is offline
ik ga naar noorwegen over 1 jaar, dus niet volgend schooljaar maar dan dat jaar. zie er erg naar uit..
geld is alleen nog ene probleem... hmmm
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:01
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik wil ook naar Engeland, ben nu allemaal info aan het zoeken. Zit nu in 4vwo, dus het duurt nog even, maar ben toch maar alvast begonnen.

Ik wil het liefst naar Londen, maar ik vraag em af of ik het ooit kan betalen....
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:17
Verwijderd
Ik wilde eerst ook een jaar buitenland, Engeland... Maar dan gewoon niet om te studeren, maar na mijn examen gewoon een jaar cultuur proeven ofzo.
Verzamel eerst gewoon informatie. Een tip is AFS, alleen die doet geen jaren buitenland in Engeland meer, zij doen meer vérdere reizen.
Maar bedenk goed of je wel echt een jaar weg wil, een jaar kan errug lang zijn...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 08:01
d0pe
d0pe is offline
ik wil zo graag naar buitenland, maar mijn ouders vinden het niet goed, ze willen gewoon dat ik hier in NL blijf studeren
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:05
amelie18
Avatar van amelie18
amelie18 is offline
Ik ga daar waarschijnlijk gewoon frans leren. Heb vandaag het aanmeldingsformulier ingevuld. Spannend!
__________________
and now for something completely different
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:14
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
d0pe schreef op 19-03-2003 @ 09:01:
ik wil zo graag naar buitenland, maar mijn ouders vinden het niet goed, ze willen gewoon dat ik hier in NL blijf studeren
waarom dan?

Ik bedoel, mijn ouders willen ook liever dat ik in Nederland blijf, maar als ik ga studeren ben ik (bijna) 18 dus vinden ze dat ik dan zelf mag weten wat ik wil doen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:20
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Ik! Ik wil graag naar Engeland. Ik zie het al helemaal voor me: bij zo'n lief oud oma'tje in een Midsomer Murders-setting... Heerlijk! Maar ik denk dat ik eerst in Nederland wil gaan studeren, dan ben ik klaar als ik 21 ben. Dan zou ik wel verder willen studeren.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:37
d0pe
d0pe is offline
Mijn ouders vinden het onnodig om naar het buitenland te gaan, mij lijkt het me leuker en beter... =/
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:05
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Ik begin volgend jaar met een studie waarin een halfjarige periode in het buitenland studeren is ingebouwd (verplicht) tijdens het derde jaar. Een van de redenen waarom de studie mij erg aansprak. Veel universiteiten hebben contacten met universiteiten in het buitenland, in verschillende landen. Ze bieden dan ondersteunende programma's e.d.

Lijkt mij super, een halfjaar in het buitenland studeren. Ergens in een grote stad in Amerika of zo ..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:23
ikkeTessa
ikkeTessa is offline
Ik begin met een studie in Maastricht (kom uit 's-Gravenzande bij den haag) en daar ga ik de pabo doen. De mogelijkheid is er om je laatste stage van de Pabo in het buitenland te gaan doen en als ik het goed heb duurt dat 3maanden. Dat wil ik graag gaan doen

xxTess
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:40
Thomas
Thomas is offline
Hmm, het lijkt me erg leuk om een jaartje ofzo in Engeland te gaan studeren. Niet zozeer om de vakken of het onderwijssysteem, maar dan meer om de taal. Ik zou nl graag vloeiend, perfect Engels willen spreken.

Helaas zal ik nooit buiten NL gaan studeren, gewoon omdat ik daar het lef niet voor heb. Ik blijf liever in ons kleine landje.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-03-2003, 17:39
evil_grrrl666
Avatar van evil_grrrl666
evil_grrrl666 is offline
Eind juli ga ik naar India. Daar ga ik dan eerst even 6 maanden Hindi leren en daarna informatica studeren. Ik verheug me nu al
Waarschijnlijk zal hier iedereen zoiets hebben van "Hoe kom je daaaaaaar nou weer bij???". (Die reactie kreeg ik ook al vaak genoeg IRL)
Mijn vriend woont daar en ik ben er met kerst een paar weekjes geweest. Het lijkt me een heel interessante en nuttige ervaring om in het buitenland te studeren (daar is mijn moeder het ook mee eens). Die mening had ik al voordat ik mijn vriend 2 jaar geleden leerde kennen. Dus nu ik eindelijk de mogelijkheid heb om te gaan doe ik dat meteen. India heb ik dus gekozen omdat mijn vriend daar woont en de studie ook nog eens heel goed is.
Ik denk dat ik er veel aan zal hebben. Ten eerste wordt mijn engels verbeterd, want de studie is in het engels. Ook leer ik er een nieuwe taal bij, daar is ook niets mis mee. Ik wordt er vast ook zelfstandiger van. Eigenlijk is het ook een soort test: als alles naar wens loopt bewijs ik tegenover mezelf toch dat ik de touwtjes zelf in handen heb. En sjah als ik over een paar maandjes het helemaal zat ben en terug moet weet ik ook weer van mezelf dat ik mijn eigen wensen niet in kan schatten.. ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:37
luna_p
luna_p is offline
Ik ga volgende jaar naar Engeland.....En blijf daar^_^n
Ik ga eerst een jaar Engels Studeren en daarna wil ik iets met kleuters gaan doen........ik ga in oxford wonen, midden in het centrum ,erg mooi^_^ ik ga dan samen wonen met mijn vriend.

Ik ben al druk aan het aftellen voor deze zomer, want dan ga ik voor vijf maanden op lange stage naar Engeland
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 22:04
farrar-misty
farrar-misty is offline
Citaat:
luna_p schreef op 28-03-2003 @ 16:37 :
Ik ga volgende jaar naar Engeland.....En blijf daar^_^n
Ik ga eerst een jaar Engels Studeren en daarna wil ik iets met kleuters gaan doen........ik ga in oxford wonen, midden in het centrum ,erg mooi^_^ ik ga dan samen wonen met mijn vriend.

Ik ben al druk aan het aftellen voor deze zomer, want dan ga ik voor vijf maanden op lange stage naar Engeland
Ik zit nu in 4vwo dus het duurt nog wel eventjes maar ik weet 100% zeker dat ik niet in nederland ga studeren en blijf wonen. Er is niets mis met dit kikkerlandje hoor, maar ik ben nu al klaar voor avontuur... en dat ga ik hier niet vinden. Ik zou ook graag in Engeland willen studeren - 1 de taal beheers ik al - 2 het accent wil ik beheersen en -3 ik ben er nog nooit geweest maar weet nu al dat ik gek ben op London... Maar mijn grootste droom voor heeeel veeeel jaren later is een weeshuis beheren in een warm land en dan past Engeland natuurlijk niet in het plaatje...

Ik wil archeologie of oudheidkunde gaan studeren... en volgens mijn heeft Engeland dan toch wel veel mogelijkheden?
Weet iemand misschien iets meer? En hoe kun je in contact komen met buitenlandse universiteiten? Wordt daar naar verwezen als je in hogere klassen komt? En gelden dezelfde niveaus daar? Stel dat ik mijn gymnasium diploma haal: kan ik dan daar naar de universiteit? .....

Volgens mij heb ik nog veel te veel vragen, en natuurlijk heb ik alle tijd nog, maar de tijd gaat snel en mijn ouders zijn ook niet al te behulpzaam....

Ojah... en hoe werken studiebeurzen enzo...?

xxx Lena
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 02:06
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Ik heb er wel over nagedacht om iets in het buitenland te gaan doen, alleen een semester op een buitenlandse universiteit. Nadeel was dat je bij ons op school daarover vrij vroeg moest beslissen. Ik geloof dat we voor de periode sept-jan 2004 al voor november/december ofzo moesten beslissen. Op dat moment waren er hier in nederland persoonlijke omstandigheden waar ik nog niet van wist hoe ze zouden lopen en daarom heb ik de besloten om het niet te doen. Wie weet ga ik nog in de tweede helft van volgend jaar. Als ik ga dan wil ik waarschijnlijk naar argentinie of een ander spaans sprekend zuid amerikaans land.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 09:59
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
ik wil heel graag naar noorwegen, het probleem is eigenlijk vooral het geld. maar wat ik daar precies wil gaan doen, heb ik nog niet zo bekeken.
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 13:31
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
farrar-misty schreef op 12-07-2004 @ 23:04 :
Ik zit nu in 4vwo dus het duurt nog wel eventjes maar ik weet 100% zeker dat ik niet in nederland ga studeren en blijf wonen. Er is niets mis met dit kikkerlandje hoor, maar ik ben nu al klaar voor avontuur... en dat ga ik hier niet vinden. Ik zou ook graag in Engeland willen studeren - 1 de taal beheers ik al - 2 het accent wil ik beheersen en -3 ik ben er nog nooit geweest maar weet nu al dat ik gek ben op London... Maar mijn grootste droom voor heeeel veeeel jaren later is een weeshuis beheren in een warm land en dan past Engeland natuurlijk niet in het plaatje...

Ik wil archeologie of oudheidkunde gaan studeren... en volgens mijn heeft Engeland dan toch wel veel mogelijkheden?
Weet iemand misschien iets meer? En hoe kun je in contact komen met buitenlandse universiteiten? Wordt daar naar verwezen als je in hogere klassen komt? En gelden dezelfde niveaus daar? Stel dat ik mijn gymnasium diploma haal: kan ik dan daar naar de universiteit? .....

Volgens mij heb ik nog veel te veel vragen, en natuurlijk heb ik alle tijd nog, maar de tijd gaat snel en mijn ouders zijn ook niet al te behulpzaam....

Ojah... en hoe werken studiebeurzen enzo...?

xxx Lena

ik dacht vorig jaar precies zoals jij, maar ben na een jaar veel uitzoeken erachter gekomen dat ik waarschijnlijk toch eerst hier zal moeten studeren en dan tijdens m'n studie een paar maanden naar het buitenland in plaats van een hele studie in het buitenland volgen zoals ik altijd wilde.

De studies die jij wilt doen kan je volgens mij ook gewoon in Engeland doen. De beste manier om met buitenlandse universiteiten in contact te komen is 1) internet. Alle universiteiten hebben websites, waar je zo'n beetje alles op kunt vinden, van studies die je er kunt volgen tot huisvesting. Ook kan je op de meeste sites brochures van die universiteit aanvragen. en 2) de studiebeurs in Utrecht die elk jaar in Oktober is, ook daar zijn een aantal buitenlandse universiteiten met stands.

Bij mij op school is er wel wat info over studeren in het buitenland, maar niet veel, m'n decaan kon me niet meer vertellen dan dingen die ik zelf al had uitgezocht.
In Engeland kennen ze andere niveaus dan hier, maar met een VWO-diploma wordt je wel aangenomen. En alle tijd hebben valt wel mee. Als je je aan wilt melden voor een Engelse universiteit moet je dat meestal voor december doen als je in de 6e zit.

En studiebeurzen: volgens mij is het niet mogelijk in Nederland een studiebeurs te krijgen als je een hele studie in Engeland wilt doen. Dit was eerst wel zo, maar nu niet meer. Daarom is het voor mij waarschijnlijk niet meer mogelijk een hele studie in Engeland te doen want ten eerste is het collegegeld iets hoger (scheelt niet heel veel, 300 euro ofzo), ten tweede is de huisvesting duurder (zeker in Londen), en ten derde krijg je geen studiefinanciering.

Kijk anders ook op www.wilweg.nl voor meer info.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 13:56
Verwijderd
Ik ga zeker weten 3 maanden in Japan studeren, waarschijnlijk over een jaar. En ik wil na mijn opleiding nog terug, om daar mogelijk verder te studeren. Maar het is moeilijk om daar toegelaten te worden en het is godsgruwelijk duur. Nu wil ik dus proberen een beurs (van bijna €20.000,- ) te krijgen via de ambassade. Maar om die te krijgen moet ik echt goed zijn, de selectie is enorm streng...

*gaat leren*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2004, 13:58
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik wil een jaar internationaal recht doen in Engeland of Scandinavië. Maar dat duurt nog wel een jaar of 4.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 15:39
Verwijderd
Mijn zus heeft een jaar in het buitenland gestudeerd, en daar heeft ze zo enorm veel van geleerd en zoveel leuke dingen gedaan, dat het mij ook wel aangestoken heeft.

Het lijkt me leuk om een semester ofzo in het buitenland te studeren, maar goed, dat is nog ver weg, eerst maar eens aan de uni beginnen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 15:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Breg schreef op 13-07-2004 @ 14:31 :
En studiebeurzen: volgens mij is het niet mogelijk in Nederland een studiebeurs te krijgen als je een hele studie in Engeland wilt doen. Dit was eerst wel zo, maar nu niet meer. Daarom is het voor mij waarschijnlijk niet meer mogelijk een hele studie in Engeland te doen want ten eerste is het collegegeld iets hoger (scheelt niet heel veel, 300 euro ofzo), ten tweede is de huisvesting duurder (zeker in Londen), en ten derde krijg je geen studiefinanciering.

Kijk anders ook op www.wilweg.nl voor meer info.

Ik ga komend studiejaar biomedische wetenschappen studeren in Leuven in Belgie en ik krijg daar gewoon studiefinanciering uit Nederland van de IB-Groep voor. Je kan dus nog wel studiefinanciering krijgen voor een studie in het buitenland maar niet voor alle studies. Voor de zekerheid kan je de IB-Groep een meeltje sturen of jouw studie erbij zit.

Die site (www.wilweg.nl) is wel een aanrader, daar staat heel veel informatie op.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten verbeterde versie van het column : studeren in het buitenland
W.A.L.L.I.E
0 04-11-2012 13:32
Studeren Hulp met Studeren in het buitenland
xmly__
2 15-05-2012 10:30
Studeren Studeren in het buitenland
Schipper
1 07-12-2011 04:06
Studeren studeren in het buitenland (Hongarije)
Robin_B
5 31-07-2009 15:36
Studeren Studeren in het buitenland
Henkidu
45 06-11-2004 13:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.