Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2005, 15:50
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb een probleem. Ik heb in geen maanden meer een (voor mij nieuw) boek gelezen dat ik écht leuk vond. Ik haal wel eens wat boeken bij de bieb maar dan stop ik er snel mee omdat het me niet interesseert. Dus misschien kunnen wat boekliefhebbende mensen hier me wat aanraden

Wat ik wél leuk vind: Ik dacht altijd dat ik van fantasy hield, maar Terry Brooks, Robert Jordan, Tad Williams, het weet me allemaal niet te boeien. Alleen Terry Pratchett is leuk. Mijn favoriete schrijfster is zonder twijfel Marion Zimmer Bradley, met Jane Austen als goede tweede. Verder zijn veel 'klassiekers' ook goed: 1984, Catcher in the rye, L'Étranger.. Maar eigenlijk ben ik gewoon een beetje in de kinderboeken blijven hangen: boeken van Thea Beckman, Tonke Dragt, Evert Hartman, Jan Terlouw, Klaus Kordon heb ik al meerdere malen verslonden.

Weet iemand wat leuks (a)
Want ik wil weer ns zo'n leuk boek hebben dat ik niet kan stoppen met lezen en om 5 uur 's nachts nog bezig ben, zoals 'vroeger'
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2005, 17:43
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik vind Daphne du Maurier wel goed, dat kan je proberen. Verder zijn er ook nog de boeken van Maeve Binchi, die wel es waar niet hoogdravend zijn, maar wel heerlijke boeken waarin je gewoon wegzakt (ik dan...). 't Zijn trouwens geen van beide fantasy auteurs...
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:48
Verwijderd
K heb nie eg schrijvers, maar meer gwoon losse boeken, k neem aan dat dat ook goed is?
- Janet Finch, Witte Oleander
- Victor Hugo, Les Misérables
- Marianne Freriksson (of k t goed schrijf, weet k niet), Het zesde zintuig
- Loung Ung, Eerst doodde ze mijn vader

Dit zijn trouwens ook geen fantasyboeken. Witte Oleander, Les Mis en Eerst doodde ze mijn vader zijn boeken die echt gebeurd kunnen zijn. Het Zesde zintuig is moeilijk te omschrijven, het is wel egt heel goed!

Laatst gewijzigd op 30-08-2005 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 18:28
bladertje
Avatar van bladertje
bladertje is offline
Margaret Mitchell - Gejaagd door de wind
Herbjorg Wassmo - de Tora boeken (trilogie)
Herbjorg Wassmo - de zevende ontmoeting

Dit waren boeken waar ik echt niet mee kon stoppen. Verder kun je bv, als je echt even voor de ontspanning wilt, (psychologische)detectives van Ruth Rendell lezen. Waarschijnlijk heb je, als Jane Austen liefhebber, Jane Eyre van Charlotte (of was het nou Emily?) al geprobeerd? Die vond ik in elk geval ook erg boeiend.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 18:48
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
bladertje schreef op 30-08-2005 @ 19:28 :
Margaret Mitchell - Gejaagd door de wind
Herbjorg Wassmo - de Tora boeken (trilogie)
Herbjorg Wassmo - de zevende ontmoeting

Dit waren boeken waar ik echt niet mee kon stoppen. Verder kun je bv, als je echt even voor de ontspanning wilt, (psychologische)detectives van Ruth Rendell lezen. Waarschijnlijk heb je, als Jane Austen liefhebber, Jane Eyre van Charlotte (of was het nou Emily?) al geprobeerd? Die vond ik in elk geval ook erg boeiend.
JAAAAAAAAAAA Gejaagd door de wind is briljant! Heerlijk meeslepend... En Ruth Rendell is idd ook goed. En het is Charlotte Brönte. Geloof ik
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:22
Verwijderd
Harry Potter

Er zijn veel boeken die ik echt goed vind, sommige zijn kinderboeken of boeken voor jongeren, maar dat geeft niet zo, toch?

Ik vind Beelden van Nickie (Mary K. Pershall) een erg goed boek. Verder Het woeden der gehele wereld (Maarten 't Hart) en De donkere kamer van Damokles (W.F. Hermans) en A kiss before dying/Een kus voor je sterft (Ira Levin - en andere boeken daarvan). De meeste boeken van Lydia Rood vind ik ook goed te lezen. En zo zijn er nog veel meer boeken...maar goed, je hebt nu iig wat titels en schrijvers (van mij en van anderen) om eens naar te kijken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 08:21
Ndimension
Ndimension is offline
Probeer eens wat boeken van John Irving.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 09:34
Verwijderd
Het laatste boek dat ik las en waarvan ik echt baalde dat het na 475 bladzijden afgelopen was, was Catch-22 van Joseph Heller. Het gaat over een bombardier in de tweede wereldoorlog die gelegerd is op de meest kansloze vliegbasis in de buurt van Italië, er alles aan doet zijn dienst zoveel mogelijk te ontvluchten, omringd is door vreselijk vreemd een grappige mensen, last van hypochonder heeft en een overdreven angst voor de dood heeft.

Het is heel erg grappig en tegelijk ook droevig. Fijn geschreven en zelfs als je niet van oorlogsboeken houd (zoals ik) is het geweldig om te lezen. Pak het een keer op en lees een bladzijde of tien, dan weet je wel of je het wat vindt.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 09:49
MoonWolf
Avatar van MoonWolf
MoonWolf is offline
Je zou ook Robin Hobb kunnen proberen. Is wel fantasy maar zo ontzettend meeslepend. Ze heeft een serie van 9 boeken geschreven en vond het vreselijk als het volgende deel uitgeleend was omdat ik er gewoon niet mee kon stoppen (heb nu ook alle boeken in mn bezit ).
Ik vind het wel anders dan de meeste fantasy boeken. Zeker aanraders!!
__________________
...

Laatst gewijzigd op 31-08-2005 om 09:51.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 15:38
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Boeken die ik je kan aanraden (maar dat ik ze leuk vind wil natuurlijk niet zeggen dat jij ze ook leuk vindt)

David Copperfield - Charles Dickens
Jane Eyre - Charlotte Brönte
De tweeling - Tessa de Loo
Ik droomde van Afrika - Kuki Gallman
Chocolat - Joan Harris
Het huis met de geesten - Isabelle Allende
Eva Luna - Isabelle Allende
Christine - Stephen King

Dit vind ik erg leuke boeken om te lezen. Maar zoals gezegd, het is een kwestie van smaak. Hoop dat je hier wat aan hebt.
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 16:06
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Probeer eens een boek van shakespeare! Je bent waarschijnlijk de hele nacht bezig met het ontcijferen van dat oude engels
Maar dta kan ook komen doordat ik "nog maar 13 ben"
Ik heb dr ene bloedhekel aan als mensen me zo behandelen, dus kappen daarmee!!(dit alleen voor de mensen die dat doen)
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 17:52
Verwijderd
Ik herken het 'alleen jeugdboeken vind ik leuk!' fenomeen trouwens heel erg. Ik wil graag literatuur lezen maar ik vind er nooit iets aan
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 18:01
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Het is fantasy, maar ik vond het geweldig, heb niet kunnen stoppen met lezen voor ik hem uit had: Eragon van Paolini. Ik had ook dat wat-moet-ik-lezen syndroom, maar nu heb ik zat gelezen waar ik in kon verdwalen. Lijstje van dingen waar je makkelijk doorheen leest:

-Eragon, van Paolini, dus,
-Dochter van het Woud, ik weet de schrijfster niet, maar de bieb of boekhandel wel. Je kunt daarna nog Zoon van de Schaduwen en Kind van de Profetie lezen, maar de eerste was het leukst. Gebaseerd op sprookjes.
-Misschien kan je Jean m. Auel proberen, tis wel een deel van een serie van in totaal zo'n 6000 bladzijden, maar dat merk je niet als je het leest. Verre van fantasy, maar best leuk (wel even door het begin heen bijten). Literatuur .
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 19:23
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 31-08-2005 @ 19:01 :
Misschien kan je Jean m. Auel proberen, tis wel een deel van een serie van in totaal zo'n 6000 bladzijden, maar dat merk je niet als je het leest. Verre van fantasy, maar best leuk (wel even door het begin heen bijten). Literatuur .
Jaaa!!! De serie 'De aardkinderen'. Ik ben echt dol op die serie, en wacht vol spanning op t 6e deel!
Toegegeven, sommige stukken zijn nogal langdradig (het landschap wordt telkens erg uitvoerig beschreven), maar die kan je desnoods gewoon overslaan. Ik raad het je zeker aan!
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 19:38
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Bedankt voor alle reacties, ik zal eens even in de bieb rond gaan snuffelen. Ik ben helaas afhankelijk van de plaatselijke bieb, dus grote kans dat ze veel niet eens hebben

Verder heb ik veel van de gezusters Brönte, Isabel Allende, Harry Potter, Shakespeare en Jean Auel natúúrlijk al gelezen

De donkere kamer van Damokles vond ik niet zo heel interessant
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 31-08-2005 @ 20:38 :
De donkere kamer van Damokles vond ik niet zo heel interessant
Zo vreselijk interessant is het ook niet, maar ik heb slechtere boeken gelezen. Qua verhaal vind ik het een heel aardig boek.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:54
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
Als je van fantasy houdt; Terry Goodkind, zijn boeken zijn uitstekend!

Persoonlijk kan ik niet zonder een exemplaar van Willem Jan Otten; Een man van horen zeggen, is een meesterlijke novelle
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:38
Verwijderd
Toon Kortooms.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-09-2005, 22:14
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Miroir schreef op 01-09-2005 @ 19:54 :
Als je van fantasy houdt; Terry Goodkind, zijn boeken zijn uitstekend!
Ja die heb ik allang gelezen natuurlijk
Hm, misschien had ik die er ook bij moeten zetten.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 15:05
geriber
Avatar van geriber
geriber is offline
grappig:

Jan Wolkers - Brandende Liefde
Herman Brusselmans - Vergeef mij de liefde
__________________
Everybody who claims to be happy all the time is clearly on fucking prozac
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 09:50
Verwijderd
http://www.boekerij.nl/ff_index.html

Een uitgeverij voor science fiction- en fantasyboeken...misschien staan er interessante titels op die site.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 18:02
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
De Schaduw van de Wind - Carlos Ruiz Zafón
Dat is echt een geweldig boek, past niet echt in 1 genre, het is spannend, grappig, fantasierijk, romantisch etc.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 16:35
Coléoptère
Avatar van Coléoptère
Coléoptère is offline
Arthur Japin - Een schitterend gebrek
Maarten t Hart - Een vlucht regenwulpen
Margriet de Moor - De Virtuoos

Vond ik allemaal schitterende boeken.
Verder kun je ook Dan Brown lezen, was ik wel tot 5 uur in bezig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek 3D Ontwerpen. Wat raden jullie mij aan?
Relief
60 17-01-2007 08:08
Verhalen & Gedichten Enquete leesgewoonten
studentteacher
49 11-09-2004 11:19
Psychologie Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.')
Lucky Duck
125 13-06-2004 08:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen
Gatara
174 27-03-2004 21:52
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Een dún zesje
Ieke
0 02-02-2004 16:51
Verhalen & Gedichten Kies een boek voor de nieuwe bespreking!
Ieke
21 09-05-2003 10:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.