Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2016, 16:54
nigell
nigell is offline
Beste leden,

Momenteel ben ik aan het oriënteren welke opleiding ik precies wil gaan volgen, zelf twijfel ik over HBO- ICT of HBO Business IT management (deeltijd). Wie heeft hier ervaring mee, is het een moeilijke studie of? Welke van de twee is het moeilijkst? Ben geen rekengenie....

Is het perse noodzakelijk dat je een baan moet hebben voor een deeltijd opleiding, zo ja welke leerjaar dan? Momenteel werk ik als operator, en ben 24 jaar. Soms voel ik me te oud, daardoor krijg ik een hopeloos gevoel. Ik wil mijn ambities waar maken. Maar als ik er eenmaal aan begin, dan is het alles of niets bij mij! Met mijn vastberadenheid, wilskracht moet het lukken!

Hoe ik kan ik me het beste voorbereiden voor een 21 plus toets, die bekende iq tests is al bekend. Ik wil graag een goede pakket om mezelf voor te bereiden. Ik wil verder, en niet blijven hangen in hetzelfde kring!!! Er moet vast wel een weg zijn voor het voorbereiden van 21 plus toets!

Laatst gewijzigd op 20-02-2016 om 17:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2016, 17:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je bent nooit te oud om nog te gaan studeren. Laat je daardoor niet tegenhouden!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 17:34
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Momenteel ben ik aan het oriënteren welke opleiding ik precies wil gaan volgen, zelf twijfel ik over HBO- ICT of HBO Business IT management (deeltijd). Wie heeft hier ervaring mee, is het een moeilijke studie of? Welke van de twee is het moeilijkst? Ben geen rekengenie....
Als je de 21+-toets voor deze studie(s) kunt halen, moet de studie wel haalbaar zijn (als je ervoor werkt natuurlijk).

Citaat:
Is het perse noodzakelijk dat je een baan moet hebben voor een deeltijd opleiding, zo ja welke leerjaar dan?
Nee in principe niet, dat geldt over het algemeen alleen voor zogeheten duale opleidingen. Kijk op de website van de hogeschool/hogescholen voor meer informatie.

Citaat:
Hoe ik kan ik me het beste voorbereiden voor een 21 plus toets, die bekende iq tests is al bekend. Ik wil graag een goede pakket om mezelf voor te bereiden. Ik wil verder, en niet blijven hangen in hetzelfde kring!!! Er moet vast wel een weg zijn voor het voorbereiden van 21 plus toets!
De makkelijkste en snelste voorbereiding bestaat waarschijnlijk uit de 21+-cursussen die hogescholen zelf aanbieden als voorbereiding op de 21+-toets. Kijk op de website van de hogeschool/hogescholen voor meer informatie.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 17:45
nigell
nigell is offline
Bedankt voor de info! Weet je trouwens welke van de twee opleidingen het moeilijkste zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 17:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Bedankt voor de info! Weet je trouwens welke van de twee opleidingen het moeilijkste zijn?
HBO ICT/Informatica is wat technischer en wat meer programmeerwerk en zal over het algemeen als wat "moeilijker" worden beschouwd. Maar het verschilt uiteraard per persoon. Ik zou vooral kiezen wat je interessant vindt en niet wat het makkelijkste is

Tot beide studies geeft ook de minst exacte havo-richting (Cultuur & Maatschappij) directe toegang, dus zo heel moeilijk kan het beide niet zijn
Met citaat reageren
Oud 20-02-2016, 19:29
Verwijderd
Ik heb je topic even naar het juiste subforum verplaatst!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2016, 16:40
Verwijderd
Van Business IT mensen krijgen techneuten niet alleen een oneindig slappe lul, ze willen ze ook vaak met veel liefde doodmaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Hulp nodig?
Jade_Angel
1 21-01-2005 22:47
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Muziek dringend hulp nodig
gekkedoozzz
56 14-01-2004 17:05
Software & Hardware Hulp nodig bij 'n MS Excel formule
Slither
0 11-03-2003 19:41
Algemene schoolzaken heel dringend hulp nodig
rubidoll
9 03-05-2002 18:06
Software & Hardware DRINGEND hulp nodig voor KAZAA
miep
16 28-01-2002 11:37
Games Heb hulp nodig
mik-mak
13 24-12-2001 15:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.