Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2017, 09:10
Mamasexo
Mamasexo is offline
Hallo,

Ik ben 17 jaar en heb momenteel erg last van psychische problemen. Op school loopt het daardoor ook niet lekker, ik kan me zeer slecht concentreren en spijbel heel vaak omdat ik geen band heb met klasgenoten.
Nu wil ik dus stoppen met deze opleiding, maar kan ik dat zomaar doen en na de zomervakantie weer naar een andere opleiding gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2017, 09:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mogelijk zou je om medische redenen wel tijdelijk kunnen stoppen met school, maar daarvoor zal je wel eerst die psychische problemen moeten bespreken met je huisarts (en eventueel een maatschappelijk werker of psycholoog).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2017, 10:04
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik zou even naar je mentor of opleidings manager gaan en vragen wat de opties zijn. Anders zou je eventueel ook met leerplicht in gesprek kunnen en uitleggen wat er precies is en zou je misschien vrijstelling kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2017, 10:36
Mamasexo
Mamasexo is offline
Ik loop al bij een psycholoog, al een jaar maar ben er helaas meer op achteruit gegaan dan vooruit. Door al dat spijbelen heb ik binnenkort ook een gesprek met de leerplicht en zal ik dit zeker ook vertellen..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2017, 10:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik loop al bij een psycholoog, al een jaar maar ben er helaas meer op achteruit gegaan dan vooruit. Door al dat spijbelen heb ik binnenkort ook een gesprek met de leerplicht en zal ik dit zeker ook vertellen..
Waardoor heb je het gevoel dat je er meer op achteruit gaat dan vooruit? Heb je het idee dat de behandeling niet helpt, komen er steeds lastige omstandigheden bij?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2017, 11:22
Mamasexo
Mamasexo is offline
Beide, ik had hiervoor deeltijdbehandeling maar dat werkte niet. Nu loop ik 1x in de week bij pyscholoog maar daar heb ik ook geen vooruitgang gemerkt. Daarnaast krijg ik meer last van mij psychische problemen met als gevolg dat er meer bij komt kijken, zoals moeilijk contact leggen en dus heel erg eenzaam voelen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2017, 16:56
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Stel je je wel helemaal open voor de behandeling?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2017, 21:21
Mamasexo
Mamasexo is offline
Ja dat zeker, wil er graag van af. Maar deze therapeut heeft een halfjaar niks gedaan en nu eindelijk begint ze met haar emdr, waar ze halfjaar geleden mee zou beginnen.. Dus ik hoop dat het nu wel wat opschiet
Met citaat reageren
Oud 20-01-2017, 22:48
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik hoop het ook voor je. Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2017, 07:10
Mamasexo
Mamasexo is offline
Als ik vrijstelling zou vragen, stopt mijn reisproduct (studentenov) dan ook? Aangezien ik die wel weer nodig heb om naar m'n werk te kunnen..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2017, 07:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als je je uitschrijft bij de onderwijsinstelling ben je even geen student meer en verlies je inderdaad ook je recht op studentenreisproduct.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Wiet, aantoonbaarheid in urine.
epidemic
69 22-11-2008 13:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Algemene schoolzaken Enquête Gebruik van tabak en alcohol onder jongeren
Foxy_oud
72 09-07-2004 17:08
Drugs & Alcohol XTC kills
zeehond23
89 06-09-2003 12:33
Algemene schoolzaken scholierenbaantjes, argumenten voor en tegen?????
Dutchy15
9 11-03-2002 19:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.