Oud 06-05-2017, 23:06
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Goedenavond,

Ik zit persoonlijk met een soort dilemma. Momenteel sta ik nog ingeschreven bij mijn opleiding, maar eigenlijk ben ik daar gestopt. Ik heb hiervan nog niemand van op de hoogte gebracht. Ik ben ook pas sinds kort gestopt. De reden hiervoor was dat ik ineens enorm slechte cijfers haalde en ik niet met een enorme stress mijn laatste periode in ging.

Na de zomer ga ik dezelfde studie op een andere hogeschool doen. Ben ook al naar een open dag en alles geweest. De sfeer daar is er een stuk beter en het vakkenpakket spreekt mij ook meer aan.

Ik krijg op dit moment ook een aanvullende beurs en studenten OV. Ik heb van een aantal mensen al gehoord, dat ik niks moet stopzetten. Ten eerste omdat ik dan niet meer gratis reis, maar ook vanwege het feit dat ik na de zomer weer door ga met studeren. En anders is het een enorm gedoe om weer een aanvullende beurs aan te vragen.

Mijn vraag luidt: Weet iemand hier toevallig hoe het zit als je je niet uitschrijft, je wel hebt aangemeld voor een andere opleiding op een andere school? En dan wil ik meer weten hoe het geregeld is met DUO. Heb ik dan in de zomertijden nog steeds recht op mijn reisproduct en mijn stufi?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2017, 23:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Houd in elk geval in de gaten of je niet te maken krijgt met een bindend negatief studieadvies wat niet alleen voor de studie op je huidige onderwijsinstelling geldt maar ook voor andere onderwijsinstellingen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2017, 00:20
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Bedoel je dat als de HU mij een negatief bindend advies geeft, het HvA mij mag afwijzen?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2017, 08:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bedoel je dat als de HU mij een negatief bindend advies geeft, het HvA mij mag afwijzen?
Ja, omdat je dezelfde opleiding opnieuw wil gaan doen. Ook al is het ergens anders. Als jouw onderwijsinstelling vind dat je onvoldoende je best hebt gedaan of niet geschikt bent voor de studie, en wanneer ze jou een bindend negatief studieadvies geven, kan jij diezelfde studie de eerstkomende vijf(?) jaar niet opnieuw beginnen bij een andere onderwijsinstelling.

Trouwens is stoppen zonder dat op school te melden niet zo'n goed idee.

Ook kan je het beste je studenten OV wel stopzetten. Alles wat jij nu krijgt, heb je later geen recht meer op. Stufi is hetzelfde verhaal, wil je dat niet stopzetten, spaar dit dan op voor wanneer je het echt nodig gaat hebben.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-05-2017, 11:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het verschilt overigens per studieadvies, soms is het alleen voor je studie op jouw hogeschool, soms voor je studie in het algemeen, soms ook pas na het tweede studiejaar. Maar ga niet thuis af zitten wachten, zoek contact met je studieadviseur.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2017, 11:58
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Er zijn mensen die een NBSA kregen van het HvA, maar wel naar de HU konden. Dat je de studie 5 jaar niet meer kan doen, dat klopt. Daarom zijn er ook veel mensen overgestapt naar de andere Hogeschool.

Maar ik heb hier persoonlijk nog nooit wat over gehoord en/of gelezen. Ook op internet zie ik er weinig over terug?

Ik heb mezelf inmiddels al aangemeld bij het HvA.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren de kriebels van twijfels
Happy & Meal
18 11-09-2016 19:23
Studeren Twijfel over studiekeuze (misschien Psychologie)
Eind-Baas
6 20-03-2013 10:42
Studeren Van SPH naar SPW 4 switchen?
krabje
5 08-03-2011 23:10
Studeren MBO manager detailhandel niveau 4
desperadoz
11 02-02-2008 14:52
Studeren Stoppen met opleiding of niet???
Ikke84
9 20-12-2005 17:32
Algemene schoolzaken Kappen met school, en dan...
Creep
7 01-03-2002 08:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.