Oud 05-06-2017, 15:14
Lisalisalis
Lisalisalis is offline
hallo,
ik ben op dit moment 16 jaar en zit in 4 vwo en ga dit jaar over naar 5 vwo atheneum. Ik heb vanaf groep 7-8 altijd een huisarts of gewone arts willen worden. Ik heb ook altijd gedacht dat ik dit zou worden. maar de laatste maanden ben ik heel veel met muziek en tekenen bezig en is mijn mening veranderd. ik ben erachter gekomen dat ik niet zo'n fan ben van werken met bloed. ik wordt al misselijk wanneer ik iemand zie met een redelijk grote gedroogde wond of wanneer iemand een korstje open krabt. ik denk dat (huis)arts toch niet zo'n goede keuze is.
persoonlijk denk ik dat iets in de richting van zorg en welzijn iets voor mij is, maar ik zou echt niet weten wat en ik heb ook niet de mogelijkheid om open dagen te zoeken omdat mijn ouders letterlijk geen geld hebben.
ik ben dus erg gek op muziek maken en tekenen, maar ik zie hier niet iets in wat in de toekomst een goede baan zou kunnen worden. ik walg van dingen als wondjes of gebroken botten. maar ik wil wel graag iets betekenen voor andere mensen. ik ben absoluut niet geïnteresseerd in dingen als management, journalistiek of gewoon dagen achter elkaar achter een bureau zitten. ik wil bewegen, het liefst ook buiten maar niet altijd, en het liefst verdien ik ook een beetje goed want ik wil niet zoals mijn ouders eindigen als 24/7 depressieve zwervers met vier kinderen levend op een uitkering...

ik hoop graag dat jullie me kunnen helpen een juiste studiekeuze te maken!
groetjes lisa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2017, 15:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoi Lisa, goed dat je hier nu al mee bezig bent. Misschien kan je op school eens advies vragen aan je decaan of mentor. Mogelijk kan school je ook helpen om toch de open dagen te kunnen bezoeken (misschien hebben ze daar een potje voor, zodat leerlingen die niet veel te besteden hebben ook aan die activiteiten kunnen deelnemen), of kan je zelf van je eigen zakgeld je treinkaartje betalen als er een open dag is waar je graag heen wil. Misschien kunnen en willen andere familie-leden (je opa of oma) ook wel bijdragen, als zij bijvoorbeeld je treinkaartje betalen kan je namelijk wel naar de open dag!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-06-2017, 15:39
Lisalisalis
Lisalisalis is offline
Citaat:
Hoi Lisa, goed dat je hier nu al mee bezig bent. Misschien kan je op school eens advies vragen aan je decaan of mentor. Mogelijk kan school je ook helpen om toch de open dagen te kunnen bezoeken (misschien hebben ze daar een potje voor, zodat leerlingen die niet veel te besteden hebben ook aan die activiteiten kunnen deelnemen), of kan je zelf van je eigen zakgeld je treinkaartje betalen als er een open dag is waar je graag heen wil. Misschien kunnen en willen andere familie-leden (je opa of oma) ook wel bijdragen, als zij bijvoorbeeld je treinkaartje betalen kan je namelijk wel naar de open dag!
Ik vind zelf dat mijn mentor maar een aparte vieze man is, mijn klas mag hem wel maar zij hebben hem 5 uur in de week en ik 1 uur, hij is bijna de hele les tegen mij aan het kletsen en wilt alles over mijn leven weten, daarom praat ik liever niet met mijn mentor.
Ik heb wel soms de mogelijkheid om met vrienden mee te reizen, maar die gaan allemaal naar een andere studie. mijn familie woont allemaal te ver weg en daar heb ik niet zoveel contact mee (thanks mom and dad).
ik heb wel op een aantal sites gelezen dat verschillende mensen na vwo/havo een tussenjaar hebben genomen om in dit jaar nog te kunnen beslissen wat ze voor opleiding kunnen gaan doen. het lijkt mij opzich niet zo'n slecht idee want ik heb geen mogelijkheid tot werk, alleen op zaterdag maar ik sta al niet te goed voor school naar mijn idee dus ik leer liever dat ik werk. ik heb geen spaarrekening dus zodra ik 18 wordt ben ik nog steeds blut en zou ik zonder geld beginnen aan een studie, dus met een flinke lening.
zou het verstandig zijn voor mij om een tussenjaar te doen na mijn examen om wat geld te verdienen en sociale banden te leggen en te ontdekken wat ik echt wil?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2017, 16:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kijk eens naar leer-werktrajecten in de zorg, dat is een combinatie van stage en naar school en dan verdien je wel gelijk geld.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2017, 16:28
Lisalisalis
Lisalisalis is offline
Citaat:
Kijk eens naar leer-werktrajecten in de zorg, dat is een combinatie van stage en naar school en dan verdien je wel gelijk geld.
oh ja, dat is wel een handige tip!
bedankt
Met citaat reageren
Oud 06-06-2017, 10:32
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
En als je niet met je mentor wilt praten zou ik zeker de decaan toch eens opzoeken. Hij/zij is er om te helpen met studiekeuze dus is het ook logischer om hierover met hem contact te hebben dan met je mentor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Weet niet wat ik moet doen
Ralnagor
8 10-03-2015 23:36
Studeren Studiekeuze
Caviamax
9 01-01-2012 16:42
Studeren Dringende vraag aan studenten (WO) met een functiebeperking: help me aub
Verwijderd
0 09-03-2011 12:54
Psychologie moet het even allemaal kwijt...
Steleto
19 25-11-2003 20:15
Psychologie Studentenpsychologen
mr.jones
4 07-10-2003 10:28
Algemene schoolzaken opleiding rechten of psychologie (interview)
*Lady of Hope*
8 17-03-2003 14:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.