Oud 15-04-2002, 15:11
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Hey, ik was aan t zoeken naar een topic over tussendoortjes, maar kon er niet ff snel een vinden. Er staan wel een goede paar posts in 'afvaltopics', maar ik wilde graag een overzichtelijkere maken
Dit is niet omdat ik wil afvallen, ik heb geen problemen met mijn gewicht, maar ik wilde proberen om wat gezonder te gaan eten.

De laatste tijd hoor je (nou ja ik tenminste wel) steeds meer dat goede voeding erg belangrijk is (surprise! )
- 3 maaltijden per dag, dat lukt niet altijd, vooral t ontbijt niet maar goed, dat gaat wel lukken.
- voldoende vocht (1,5 - 2 l vocht) mjah gaat ook steeds beter
- maar dan die tussendoortjes. Ik heb dan wel geluk dat we bijna nooit iets in huis hebben, maar dan heb je toch wel meer de neiging om zelf lekkere dingen te halen.

Hier komt mijn vraag:
Wat voor gezonde tussendoortjes neem jij als je trek hebt in iets lekkers? Of misschien heb je wel goede tips over tussendoortjes?

Post it please

xxx's Juliah

p.s.: Nu is t niet zo dat ik nooit meer 'ongezonde' dingetjes ga eten, want natuurlijk mag je weleens wat lekkers eten, maar ik probeer gewoon te minderen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:20
Verwijderd
fruit
mueslireep
crackers (met wat beleg als je wil)
cup-a-soup (niet echt supergezond maar wel light)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:59
laula
Avatar van laula
laula is offline
Fruit of rauwkost (komkommer, tomaat, wortel, enz.) sultana's, een (eventueel geroosterde) boterham, crackers, cup-a-soup/bouillon.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 16:10
@pie
@pie is offline
fruitontbijt is voor mij een uitkomst gebleken, geen last meer van een vitamine-C tekort en zo af en toe een volle-maag-gevoel
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:56
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
ik zelf ben aan t afvallen doormiddel van gezond eten en sporten enzow, ik eet als tussendoortjes:


aardbeien
appels
grapefruits
sinaasappels
komkommers
salades
crackers
droog brood
yoghurt
druiven

Verder heb je veel drink yoghurts,gewone toetjes, en liga achtig spul, waar heel veel vitaminen in zitten en weinig vet.

Dan moet je maar gewoon eens in de supermarkt kijken, daar heb je echt heel veel produkten met bijvoorbeeld 25% vd dagelijkse hoeveelheid en extra mager ofzo.

Verder is veel water drinken echt heeeel erg goed voor je!
maar geen koud water maar lauw water, en het liefst met citroensap er doorheen.

Dingen die je vooral niet moet doen:

natuurlijk gene chips, koekjes en snoepjes enzow.

slagroom is erg slecht!
pindakaas,chocopasta en dat soort spul!
croisantjes enzow
ijsjes
frisdrank
en overal suiker in doen! (thee koffie op aardbeien in de yoghurt etc etc)


Nou meer kan ik ook ff nie bedenken horo wat goed voor je is en wat niet!
Dit zijn nl allemaal dingetjes die ik bij mezelf toegepast heb enzow.

veel suc6 drmee =xxx=
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 10:28
^Marije^
^Marije^ is offline
Broodjes met sla, kaas, tomaat, zout en heeeeeeeeel veel peper *schrans schrans* Zeer smakelijk doch gezond ende niet slecht voor de lijn Hmmmm.....
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 14:50
Verwijderd
als je heel veel brood eet ipv tussendoortjes, dan kom je tog ook aan? in brood (en beleg) zitten tog ook wel calorieen??
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 14:55
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Thanx every1

Fruits en groente komt wel vaker terug...

Citaat:
freakjuh schreef:
als je heel veel brood eet ipv tussendoortjes, dan kom je tog ook aan? in brood (en beleg) zitten tog ook wel calorieen??
Ja, maar ligt er ook aan wat voor soort brood je eet en wat voor beleg erop zit...
Als t goed is, is wit brood minder goed voor je ofzo...

xs Juulz
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:14
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
*Juliah* schreef:

Als t goed is, is wit brood minder goed voor je ofzo...
Zitten minder granen in en van de granen die er nog inzitten is zowat al het goede er uit gehaald, dr zitten dus minder voedingsstoffe nin. Het vult ook minder, je moet er dus meer van eten dan van bruin brood voor je een vol gevoel hebt.

Als tussendoortjes eet ik fruit, cornflakes (suikervrij), rijstewafels, soms wat nootjes, soms baby liga's (zitten geen gluten en melk in) en soms wat anders.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:21
Verwijderd
wit brood vind ik echt onzin...het is wel lekker enzo als tosti of gewoon, maar het vult niet, zitten 0 voedingsvezels in, het voegt gewoon niks toe aan je lichaam/gezondheid...maar ja, en bruin brood is lekkerder vind ik..

verder ben ik dol op muesli bollen/brood maar daar zitten wel veel meer kalorieen in als in gewoon brood...

en telkens brood als tussendoortje klopt ook niet, want brood hoort juist in de categorie Maaltijd te vallen...maar ja, een boterham is altijd nog beter als een bakje/zak chips
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:31
jasmijntje
jasmijntje is offline
Citaat:
Juliah schreef:

Zitten minder granen in en van de granen die er nog inzitten is zowat al het goede er uit gehaald, dr zitten dus minder voedingsstoffe nin. Het vult ook minder, je moet er dus meer van eten dan van bruin brood voor je een vol gevoel hebt.

Als tussendoortjes eet ik fruit, cornflakes (suikervrij), rijstewafels, soms wat nootjes, soms baby liga's (zitten geen gluten en melk in) en soms wat anders.
die LIGA baby koekjes in vorm van die beertjes zijn echt HEEEEEEL erg lekker! vooral de speculaas smaak!
wat ook wel gezond en lekker tussendoortje is zijn wafels, (je hebt ze in vanille of koffie smaak of gewoon neutraal)
of nog gezonder een cracker met plakjes komkommer, tomaat erop en dan basilicum of wat provencaalce kruiden erover heen, en smullen maar!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:35
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
jasmijntje schreef:


die LIGA baby koekjes in vorm van die beertjes zijn echt HEEEEEEL erg lekker! vooral de speculaas smaak!
Deze moest ik gewoon quoten

Maar thx voor de tips

xs Juul
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:39
Kippetje
Avatar van Kippetje
Kippetje is offline
als tussendoortjes eet ik:
Ontbijtkoek (zit 0,0% vet in!)
Stukje kaas (is gezond)
Fruit
enne opkikker soepjes (weinig caloriën maar wel lekker )
stukje komkommer
handje muesli
rozijntjes ehhmmm need I mention more?

Succes!
liefs,
__________________
We all share the same air
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:40
jasmijntje
jasmijntje is offline
Citaat:
*Juliah* schreef:


Deze moest ik gewoon quoten

Maar thx voor de tips

xs Juul

IS GRAPPIG DAN?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:41
Verwijderd
Citaat:
jasmijntje schreef:


die LIGA baby koekjes in vorm van die beertjes zijn echt HEEEEEEL erg lekker! vooral de speculaas smaak!
Maar daar zitten wel weer gluten en melk in, dus ik neem aan dat ze die niet bedoeld. Maar lekker zullen ze vast zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:06
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:


pindakaas,

wat is er slecht aan pindakaas dan? zit minder vet in dan kaas
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:41
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
lake bodom schreef:



wat is er slecht aan pindakaas dan? zit minder vet in dan kaas

Wel eens gezien hoeveel cal er zitten in een paar gram pindakaas? vergeleken met andere gezonde dingen.

ik schrijf dan ook pindakaas pasta en dat soort dingen

Dus dingen op brood zijn wel vaker ongezond jah, ook veel kaas daar zit ook veel vet in etc, maar sommige dingen heb je nu eenmaal wel nodig en kaas en ham etc is gezonder als pinda's en chocola.

Okeej je hebt wel cal nodig om te leven en kolydraden etc maar die vidn je overal wel in, en pindakaas is een bietje te veel van het goede hoor.

en btw je hebt ook 20+ kaas...
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 06:08
Verwijderd
Als je weinig vet binnen krijgt moet je juist noten eten, daar zitten veel verzadigde vetten in en die heeft je lijf nodig. Aldus mijn dietiste.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:56
just.a.girl
just.a.girl is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:



Wel eens gezien hoeveel cal er zitten in een paar gram pindakaas? vergeleken met andere gezonde dingen.

ik schrijf dan ook pindakaas pasta en dat soort dingen

Dus dingen op brood zijn wel vaker ongezond jah, ook veel kaas daar zit ook veel vet in etc, maar sommige dingen heb je nu eenmaal wel nodig en kaas en ham etc is gezonder als pinda's en chocola.

Okeej je hebt wel cal nodig om te leven en kolydraden etc maar die vidn je overal wel in, en pindakaas is een bietje te veel van het goede hoor.

en btw je hebt ook 20+ kaas...
hagelslag 's ochtends op brood ook slecht dan?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:59
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:


hagelslag 's ochtends op brood ook slecht dan?
Het is niet slecht als je t niet iedere dag eet, maar dat is met alles zo, met mate consumeren ofzow
Ow, het is sowieso niet slecht, maar misschien minder gezond... Maar goed niet alles hoeft super gezond te zijn, je mag ook wel eens iets lekkers eten!


xxx's Juliah
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:36
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik wilde zelf ook stoppen met al die tussendoortjes. Dus ik heb tegen m'n moeder gezegt dat ze geen snoep meer moest kopen. Nou inmiddels hebben wel al 1,5 maand geen snoep meer in huis (wel koekjes) en dan pak je sneller naar iets gezonds.

Wat ik als tussendoortje eet:
- appel
- peer
- banaan
- van die kleine tomaatjes (cherrytomaatjes heten ze volgens mij?)
- kracker met kaas

Soms drink ik ook gewoon een glas melk. Melk vult namelijk best wel veel volgens mij

Bij mij werkt 't wel. Thuis eet ik geen ongezonde tussendoortjes meer (ja een koekje, maar dat mag ook wel af en toe) alleen op school lukt 't niet altijd... Al die snoepautomaten
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:38
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:


hagelslag 's ochtends op brood ook slecht dan?
Ik eet ongeveer elke ochtend een boterham met chocoladevlokken, moet ik ook maar es wat minderen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:55
PV
PV is offline
Ik weet niet of het echt gezond is zoals het hier bedoelt wordt (met al dat fruit enzo ), maar iets wat heel lekkers is en, denk ik, gezonder als chips (als je snel chips eet)...

Kroepoek! Is een goede chips-vervanger in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 09:52
jasmijntje
jasmijntje is offline
Citaat:
PV schreef:
Ik weet niet of het echt gezond is zoals het hier bedoelt wordt (met al dat fruit enzo ), maar iets wat heel lekkers is en, denk ik, gezonder als chips (als je snel chips eet)...

Kroepoek! Is een goede chips-vervanger in mijn ogen.
dan kun je beter popcorn eten, kroepoek bevat wel vrij veel vet, popcorn niet of nauywelijks
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:20
just.a.girl
just.a.girl is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:


Ik eet ongeveer elke ochtend een boterham met chocoladevlokken, moet ik ook maar es wat minderen
wat is dan wel gezond voor ontbijt?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:27
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:


wat is dan wel gezond voor ontbijt?
als je zoet beleg wil dan kun je de halva-jam proberen van de AH, of eventueel peren of appelstroop, vruchtenhagel (vruchtenhagel is altijd nog beter dan chocolade-beleg). Nog beter zijn natuurlijk gewoon plakjes vers fruit, zoals aardbeien.
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:34
just.a.girl
just.a.girl is offline
Citaat:
TearSong schreef:


als je zoet beleg wil dan kun je de halva-jam proberen van de AH, of eventueel peren of appelstroop, vruchtenhagel (vruchtenhagel is altijd nog beter dan chocolade-beleg). Nog beter zijn natuurlijk gewoon plakjes vers fruit, zoals aardbeien.
waar zitten dan denk je minder calorien in?vruchtenhagelslag of appelstroop?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 13:26
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:


waar zitten dan denk je minder calorien in?vruchtenhagelslag of appelstroop?
absoluut in de appelstroop, dat is ongeveer 35 calorien per snee brood die je ermee belegd. Vruchtenhagel is geloof ik 50 calorien ofzo, in ieder geval meer. Daarbij komt dat in vruchtenhagel eigenlijk niets 'gezonds' zit. In appelstroop zit ijzer en dat is ook nog eens goed voor je
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 17:51
just.a.girl
just.a.girl is offline
Citaat:
TearSong schreef:


absoluut in de appelstroop, dat is ongeveer 35 calorien per snee brood die je ermee belegd. Vruchtenhagel is geloof ik 50 calorien ofzo, in ieder geval meer. Daarbij komt dat in vruchtenhagel eigenlijk niets 'gezonds' zit. In appelstroop zit ijzer en dat is ook nog eens goed voor je
en als je nu moest kiezen he,tussen ice tea(32 per 100ml) of sinaasappelsap wat zou je dan kiezen?in sinaasappelsap(45 per 100 ml) zitten meer calorien maar is misschien wel gezonder dan ice tea of niet?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 18:34
PV
PV is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:


en als je nu moest kiezen he,tussen ice tea(32 per 100ml) of sinaasappelsap wat zou je dan kiezen?in sinaasappelsap(45 per 100 ml) zitten meer calorien maar is misschien wel gezonder dan ice tea of niet?
kies wat je het lekkerst vind? een beetje op je eten letten, ok... maar ice tea en sinaasappelsap lijkt me allebei gezond zat.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 19:07
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
PV schreef:


kies wat je het lekkerst vind? een beetje op je eten letten, ok... maar ice tea en sinaasappelsap lijkt me allebei gezond zat.
Precies, je moet niet altijd opletten hoeveel calorieën er in zitten! Je moet niet altijd bezig zijn met eten!

Btw, vruchtensappen/ice tea zijn weer slecht voor t glazuur van je tanden Ja, me zus heeft nu bijna geen glazuur op dr tanden...

Maar goed, als je beide lekker vindt, moet je t gewoon drinken hoor

x's Juliah
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 10:26
Verwijderd
je moet bananenijsjes maken.. is superlekker.. gewoon een banaan uit de schil halen, in de breedte doormidden snijden en er zo'n ijslollystokje inprikken... aluminiumfolie eromheen en invriezen: supergezond snoepje voor in de zomer


verder idd: fruit, rauwkost (vooral paprika en komkommer, omdat dat grotendeels uit water bestaat), van die zoute stengels als je iest chipsachtigs wil.... dat soport dingn.. kijk ook gewoon op verpakingen hoevel kcal erin zitten...

kusje
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 15:55
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
je moet bananenijsjes maken.. is superlekker.. gewoon een banaan uit de schil halen, in de breedte doormidden snijden en er zo'n ijslollystokje inprikken... aluminiumfolie eromheen en invriezen: supergezond snoepje voor in de zomer


verder idd: fruit, rauwkost (vooral paprika en komkommer, omdat dat grotendeels uit water bestaat), van die zoute stengels als je iest chipsachtigs wil.... dat soport dingn.. kijk ook gewoon op verpakingen hoevel kcal erin zitten...

kusje
Die bananenijsjes lijken me wel Zal t eens proberen...

Verder thx

xxx's Juul
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:13
just.a.girl
just.a.girl is offline
ff een vraagje he,k eet elke dag in de 1e pauze een switch,is dat eigenlijk gezond zoiets?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:41
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Ik kwam er vandaag achter dat Albert Heijn bouillon verkoopt, net als Cup A Soup, maar dan kleinere pakjes, en dat is maar 7 calorieen per zakje. Opkikkers heet het.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 20:12
just.a.girl
just.a.girl is offline
is cruesli eigenlijk net zo'n gezond ontbijt als een bruine boterham?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 11:35
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Cruesli is best gezond met yoghurt of melk. Je kunt eht volgens mij prima eten in plaats van brood, want het vult best goed en er zitten veel vitaminen en vezels in.
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Sophietje12 schreef:
Cruesli is best gezond met yoghurt of melk. Je kunt eht volgens mij prima eten in plaats van brood, want het vult best goed en er zitten veel vitaminen en vezels in.
jah, maar melk en yoghurt is weer behoorlijk vet en calorierijk....
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 17:09
~*LiEfMeIsSiE*~
~*LiEfMeIsSiE*~ is offline
Citaat:
*pixie* schreef:


jah, maar melk en yoghurt is weer behoorlijk vet en calorierijk....
Dan neem je magere melk&yoghurt...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Gezond aankomen
Verwijderd
11 05-01-2017 12:47
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #22
Bloem
500 14-01-2009 19:11
Beleidszaken [L&G] [E&D] Gestoord eetgedrag
Roos
89 12-06-2007 19:23
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #10
Verwijderd
351 30-01-2006 07:44
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid Ouders laten het niet toe
Mara
13 24-01-2002 20:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.