Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2006, 20:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline


Dat van jordanie is ook niet zonder slag of stoot gegaan,...

affijn,.. lees hier even de contributie op deze weblog (met links op de pagina zelf):

Drawings of Mohammed all over the world
Mohammed's image problemThe managing editor of France Soir was fired for re-publishing the 12 drawings. It turns out the paper had been bought by an Egyptian one week ago. Ooops. The newspaper's Egyptian owner designated a replacement, Eric Fauveau, but he refused the job. France Soir's staff printed a statement in its Friday edition, calling Lefranc's dismissal "arbitrary and without grounds." They also urged the owner not to interfere with the paper.

Cox and Forkum (drawing to the left) have a point: Mohammed does have an image problem. However, Mohammed can't complain over a lack of press lately: Other publications in Germany, Italy, the Netherlands, Iceland and Spain also re-ran the Danish cartoons. The French paper le Monde added their own: A pen writing "I must not draw Mohammed" again and again.
Le Monde, I must not draw Mohammed
Honorable mention (and respect) goes to a paper in Jordan, Al Shihan, printing three of the drawings with this introduction: "What brings more prejudice against Islam, these caricatures or pictures of a hostage-taker slashing the throat of his victim in front of the cameras or a suicide bomber who blows himself up during a wedding ceremony in Amman?". The paper was pulled from newsstands and the editor, Mr. Jihad Momani, was fired and has excused.

Dishonorable mention goes to CNN for brandishing their high double standards: ""CNN has chosen to not show the cartoons in respect for Islam. (Watch the furor caused by cartoons -- 2:48)"". Nice going, CNN. You won't show the 12 relatively innocent drawings - in respect for Islam - but you *will* show a 2:48 minutes video of Muslims burning Danish flags - in respect for whom?

In the "it would have been funny if it wasn't so tragic" department, we have an old story from Leicester, England: Porcelain pigs offend Muslims "Police here in central England seized a collection of porcelain pigs from a house's window sill after Muslims complained that they were offensive." Yeah, I know it's old, but it's still funny - or it would be, if it wasn't so tragic.

Wikipedia has an extensive and thorough article. If you want to see the false and blasphemous drawings which the Danish imams have produced and have showed on BBC and al-Jazeera, there's a nice overview here. You might ask your local imams, why it's "illegal" for an Infidel Dane to show the 12 relatively innocent drawings to Infidel Danes in a small Danish newspaper. And then you can ask them why it's "legal" for an imam to show this, this and this to 1,3 billion believing Muslims on BBC and al-Jazeera. Leave a comment and let me know what your imams have to say.
http://bibelen.blogspot.com/
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 03-02-2006, 20:03
Verwijderd
Lol, die foto's 'prepare for the real holocaust'. Die gasten zetten zichzelf beter te kijk dan welke laster- of haatcampagne van het Vlaams Belang of een andere xenofobe partij ooit kan doen.
Oud 03-02-2006, 20:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline


Probleem is alleen dat ze met grotere getallen zijn. Althans zo lijkt het, want helaas is de stem van sommige moslims - zoals ook hier op het forum - te zacht om ueberhaupt boven het geschreeuw uit te komen

Nouja, de hele wereld bij elkaar genomen zijn ze (die gare freaks) natuurlijk wel met grotere getallen Denk ook wel meer dan alle christen-fundis bij elkaar, maar daar durf ik niets op te wedden
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 20:07
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
om stijlloos te blijven: [ur]http://retecool.com/comments.php?id=13539_0_1_0_C[/url]

De klompen worden binnenkort geboycot
__________________
Disgustibus non est disputandem
Oud 03-02-2006, 20:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
hee,...

"I have told before, how members of "The Danish Islamic Community" have travelled the Middle East with false Mohammed drawings, which are far worse and far more blasphemous than anything ever published in a Danish newspaper. Imams Showed Pedophile Mohamed"

zie:
http://bibelen.blogspot.com/2006/01/...e-mohamed.html


ik had het er al eerder over,.. dat die imam X zei in het Deens, maar Y in het Arabisch. Het bewuste artikel kan ik niet meer vinden, maar hier wordt er flink naar verwezen met de zonodige bewijzen erbij.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 20:12
Cylon
Cylon is offline
"Other publications in Germany, Italy, the Netherlands, Iceland and Spain also re-ran the Danish cartoons"

Een beetje op een goedkope manier je oplage zien willen verdubbelen. Dit heeft volgens mij echt niks met vrijheid van meningsuiting te maken.
Oud 03-02-2006, 20:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cylon schreef op 03-02-2006 @ 21:12 :
"Other publications in Germany, Italy, the Netherlands, Iceland and Spain also re-ran the Danish cartoons"

Een beetje op een goedkope manier je oplage zien willen verdubbelen. Dit heeft volgens mij echt niks met vrijheid van meningsuiting te maken.
snap je dan niet dat het een protestuiting is?
Iedereen heeft die cartoons inmiddels al gezien, daar hoef je ze echt niet nog een keer voor te publiceren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 20:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cylon schreef op 03-02-2006 @ 21:12 :
Een beetje op een goedkope manier je oplage zien willen verdubbelen. Dit heeft volgens mij echt niks met vrijheid van meningsuiting te maken.
Alles met het verdedigen van meningsuiting. Ik heb die afbeeldingen ook op mijn weblog gezet, al was het maar omdat ik de tegenstanders van vrijheid graag schoffeer.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-02-2006, 20:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ojee

nog een weblog:
http://face-of-muhammed.blogspot.com/

"12 satirical drawings, published by the danish newspaper JP, has reached worldwide attention as well as outrage and condemnation in the muslim world (note: terror has not). The drawings have become a symbol of the muslim threat to free speech. Papers in most European countries have re-published the drawings, politicians around the globe have expressed their support, and websites all over the world use and display the images in sympathy."
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 20:16
Cylon
Cylon is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 21:11 :
hee,...

"I have told before, how members of "The Danish Islamic Community" have travelled the Middle East with false Mohammed drawings, which are far worse and far more blasphemous than anything ever published in a Danish newspaper. Imams Showed Pedophile Mohamed"

zie:
http://bibelen.blogspot.com/2006/01/...e-mohamed.html


ik had het er al eerder over,.. dat die imam X zei in het Deens, maar Y in het Arabisch. Het bewuste artikel kan ik niet meer vinden, maar hier wordt er flink naar verwezen met de zonodige bewijzen erbij.
Waar is het bewijs dan?
Oud 03-02-2006, 20:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cylon schreef op 03-02-2006 @ 21:16 :
Waar is het bewijs dan?
BBC video
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 20:17
Cylon
Cylon is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 21:13 :
snap je dan niet dat het een protestuiting is?
Iedereen heeft die cartoons inmiddels al gezien, daar hoef je ze echt niet nog een keer voor te publiceren.
Was de vrijheid dan in het geding?

Ik zie dit meer als olie op het vuur gooien.
Oud 03-02-2006, 20:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
en sommigen zien ka$$a:
http://www.spreadshirt.net/shop.php?sid=120266

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 20:18
Cylon
Cylon is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 21:16 :
BBC video
Ik heb niks op de BBC van 21.00 vernomen.
Oud 03-02-2006, 20:18
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-02-2006 @ 21:03 :
Lol, die foto's 'prepare for the real holocaust'. Die gasten zetten zichzelf beter te kijk dan welke laster- of haatcampagne van het Vlaams Belang of een andere xenofobe partij ooit kan doen.
Inderdaad, maar het valt mij op dat er alleen maar extremistische teksten op de demo in Londen te vinden zijn en niet bij de demo's in andere landen.

Engeland is lange tijd de broedplaats geweest voor extremistische Moslims (en daar hebben ze voor geboet op 7/7) en die demo is volgens mij georganiseerd door leden van "Ahl al-Sunnah wa al-Jama'ah" zoals op andere foto's te zien is. Ze hebben het over "Holocaust, Beheadings, Slaying etc." en we kunnen allemaal zien wat de leden van "Ahl al-Sunnah wa al-Jama'ah" (soennieten) in Irak doen als je ze een beetje de ruimte geeft.
Oud 03-02-2006, 20:19
Cylon
Cylon is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-02-2006 @ 21:14 :
Alles met het verdedigen van meningsuiting. Ik heb die afbeeldingen ook op mijn weblog gezet, al was het maar omdat ik de tegenstanders van vrijheid graag schoffeer.
Een paar rakkers verbranden wat Deense vlaggen en boycotten wat Deense producten.

Poe, poeh, de vrijheid in het Westen is in gevaar.
Oud 03-02-2006, 20:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cylon schreef op 03-02-2006 @ 21:17 :
Was de vrijheid dan in het geding?

Ik zie dit meer als olie op het vuur gooien.
Ik zie die anti-Joodse en anti-Amerikaanse cartoons uit het Midden-Oosten even goed olie op het vuur gooien.

maar,.. kijk het vuur gaat niet branden.

En het Midden-Oosten heeft nog alle vrijheid om vooral antisemitische en anti-Amerikaanse cartoons blijven te tekenen... maar nee, Denen en andere Europeanen worden bedreigd, Deense produkten worden geboycot en de regering notabene moet zich verontschuldigen voor iets wat een krant heeft gepubliceerd.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 20:20
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 21:18 :
en sommigen zien ka$$a:
http://www.spreadshirt.net/shop.php?sid=120266

lol, je moet echt wel lef hebben om zoiets aan te trekken in Fallujah of Islamabad
Ads door Google
Oud 03-02-2006, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Cylon schreef op 03-02-2006 @ 21:19 :
Een paar rakkers verbranden wat Deense vlaggen en boycotten wat Deense producten.

Poe, poeh, de vrijheid in het Westen is in gevaar.
Op het moment dat er bij de redactie van jouw krant een bommelding binnenkomt als je een cartoon over X of Y plaatst, dan word je als journalist toch behoorlijk in je vrijheid beperkt. Je onderschat nogal de de impact die een doodsbedreiging op je heeft als je in een publieke functie zoals journalist werkt.
Oud 03-02-2006, 20:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cylon schreef op 03-02-2006 @ 21:19 :
Een paar rakkers verbranden wat Deense vlaggen en boycotten wat Deense producten.

Poe, poeh, de vrijheid in het Westen is in gevaar.
Je bent die klapmongolen met borden "vermoord de critici van de islam!" in hartje London vergeten?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-02-2006, 20:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TheUntouchable schreef op 03-02-2006 @ 21:18 :
Inderdaad, maar het valt mij op dat er alleen maar extremistische teksten op de demo in Londen te vinden zijn en niet bij de demo's in andere landen.
Ik weet niet wat op de Arabische spandoeken staat die je ziet in Indonesie, Palestijnse gebieden, Jordanie, Soedan, etcetera, maar als ze zo mild zijn als je kunt zien op de Egyptische spandoeken (die in het Engels vertaald zijn) in het vorige topic (enerlaatste blz), dan is er niks aan het handje.

[edit: ow,.. maar in Indonesie hadden ze mooi neergezet hoe de Deense ambassadeur de keel kreeg doorgesneden,... geen belediging zeker?]


En thnx voor het uitleggen m.b.t. de groep in GB.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 20:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-02-2006 @ 21:22 :
Op het moment dat er bij de redactie van jouw krant een bommelding binnenkomt als je een cartoon over X of Y plaatst, dan word je als journalist toch behoorlijk in je vrijheid beperkt. Je onderschat nogal de de impact die een doodsbedreiging op je heeft als je in een publieke functie zoals journalist werkt.
Ja, en die herpublicering is een steun in de rug van vele journalisten en cartoonisten.

(trouwens merk ik wel op bij ondermeer NOS en CNN van een krampachtige houding in de berichtgeving. Die bibelen blogspot had het daar ook al over)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 20:30
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 21:24 :

[edit: ow,.. maar in Indonesie hadden ze mooi neergezet hoe de Deense ambassadeur de keel kreeg doorgesneden,... geen belediging zeker?]
Lol als ik eerlijk ben moest ik daar WEL om lachen.
Ze zijn ten minste creatief bezig en tekenen een tegen-spotprent..
Maar ik zou me niet veilig meer voelen nee en ik zou zsm vertrekken uit Indonesie
Oud 03-02-2006, 20:31
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 21:26 :
Ja, en die herpublicering is een steun in de rug van vele journalisten en cartoonisten.

(trouwens merk ik wel op bij ondermeer NOS en CNN van een krampachtige houding in de berichtgeving. Die bibelen blogspot had het daar ook al over)
Ik vond het ook wel dom overkomen dat CNN de cartoons censureert. Belachelijk natuurlijk maar misschien omdat ze een miljarden-publiek hebben? of ze willen een wit voetje halen bij de extremisten
ze waren laatst ook al verbannen uit Iran
Oud 03-02-2006, 20:52
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-02-2006 @ 21:22 :
Op het moment dat er bij de redactie van jouw krant een bommelding binnenkomt als je een cartoon over X of Y plaatst, dan word je als journalist toch behoorlijk in je vrijheid beperkt. Je onderschat nogal de de impact die een doodsbedreiging op je heeft als je in een publieke functie zoals journalist werkt.
Maaaar, je weet als journalist van te voren al dat je met de dood wordt bedreigd als je "solt met de Islam" en vooral nu na de aanslagen van 9/11..

Ik keur het natuurlijk niet goed dat je niet net als vroeger je mening vrij kunt uiten maar je moet niet verbaasd zijn als je met de dood wordt bedreigd als je iets publiceert wat beledigend kan zijn voor een ander groep..

Blijkbaar kan dit niet meer en ik weet ook niet wat de oplossing is maar zeker niet door de spotprenten opnieuw te publiceren.

Ik vind het bv. niet leuk als de profeet als terrorist wordt afgeschilderd. Op zo'n manier duw je de gematigde Moslims alleen maar richting de extremisten aangezien je ze over een kam scheert met de extremistische sukkels.

En ja, de stem van de gematigde Moslims in de wereld is uiterst zwak te noemen. Maar als je bedenkt dat het Westen de fundamentalisten in de jaren '80 met miljarden $ heeft gesteund en Saoedie Arabie nog steeds miljarden doneert aan exremisten en de extremisten de media controleren in het Midden-Oosten (Al-Jazeera etc.) + het feit dat er zoveel dictaturen bestaan in Moslim-landen (sommige gesteund door het westen) die de gematigde Moslims onderdrukken..
Tja, hoe wil je dan een tegengeluid creeeren tegen de extremisten?
Advertentie
Oud 03-02-2006, 20:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
TheUntouchable schreef op 03-02-2006 @ 21:52 :

Ik keur het natuurlijk niet goed dat je niet net als vroeger je mening vrij kunt uiten maar je moet niet verbaasd zijn als je met de dood wordt bedreigd als je iets publiceert wat beledigend kan zijn voor een ander groep..
JUIST wel! Jij neemt het voor lief/normaal dat mensen zich aanpassen aan het geweld. Ik niet.
Oud 03-02-2006, 21:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Als ik cartoonist was en ik kreeg de opdracht om iets te doen met Mohammed, dan zou ik niet dergelijke cartoons maken (nouja, hoewel die ene met dat balkje voor het gezicht niet zo erg is ). Domweg omdat ik het niet van respect vind tonen een voor een ander zowat heilig figuur als een gevaarlijke terrorist neer te zetten. Mohammed was wel een gedeelte in zijn leven ene veldheer en daar had je ook iets over kunnen maken.

maar affijn, ik ga nu niet in op de creativiteit of non-creativiteit van de cartoonisten. Het gaat er om dat mensen weliswaar beledigd zijn (en misschien ook terecht) maar dat hun reacties buiten proportie zijn. Protesteren tegen de cartoons en uitleggen waarom je beledigd bent, prima, maar doodsbedreigingen, ontvoeringen, vlaggen verbranden, ambassadeur terug trekken en boycotten van produkten vind ik een straatje te ver gaan.

Dat beperkt de vrijheid van meningsuiting zwaar en daar komen dan simpelweg ook reacties op. Niet om olie op het vuur te gooien (want wie wilt er nu oorlog vanwege een paar cartoons?), maar vanwege de principe-kwestie: dit is niet de manier om te uiten dat je je beledigd voelt.

Ik voel me zo vaak beledigd door achterlijke cartoons uit Iran, ga ik nog geen Iraanse produkten voor boycotten etcetera.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 21:00
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-02-2006 @ 21:56 :
JUIST wel! Jij neemt het voor lief/normaal dat mensen zich aanpassen aan het geweld. Ik niet.
Ja dat weet ik ook wel en de cartoonisten passen zich blijkbaar ook niet aan, aan het geweld.. Je kan daar alleen maar bewondering voor hebben maar je moet niet net doen of je niet wist of je dit niet kon verwachten. Ik vind het dan ook ZWAK dat ze hun excuses hebben aangeboden want ze zijn dus WEL gezwicht voor de druk en voor de extremisten. Wat hebben ze hiermee bereikt dan?
Oud 03-02-2006, 21:02
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 22:00 :
Protesteren tegen de cartoons en uitleggen waarom je beledigt bent, prima, maar doodsbedreigingen, ontvoeringen, vlaggen verbranden, ambassadeur terug trekken en boycotten van produkten vind ik een straatje te ver gaan.
Ja OK, dat begrijp ik dan ook wel maar de Denen hebben uiteindelijk hun excuses aangeboden. Ze vinden economische belangen blijkbaar toch belangrijker dan vrijheid van meningsuiting.
Oud 03-02-2006, 21:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
1 cartoon laat Mohammed helemaal niet zien:



Het commentaar bij deze:

Citaat:
Another Mohammed-drawing without Mohammed

Erik Abild Sørensen doesn't pull his punches: "Prophet! Daft and dumb. Keeping women under thumb". I bet that hurts - but didn't we just agree that it was pictures of the prophet that were prohibited? Now suddenly, it is criticism in general.

It isn't Sørensen, who claims, that the al-Quran requires women to wear a "chador" or a "burqa". There are actually Muslim men out there, who make this claim - and they become the target of Sørensen's drawing.

If Muslim countries had more artist like Sørensen, they might have had a debate about women's rights a long time ago. Perhaps that's what they are afraid of?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 21:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TheUntouchable schreef op 03-02-2006 @ 22:02 :
Ja OK, dat begrijp ik dan ook wel maar de Denen hebben uiteindelijk hun excuses aangeboden. Ze vinden economische belangen blijkbaar toch belangrijker dan vrijheid van meningsuiting.
Nou,... omdat opeens bedrijven de consequenties zouden gaan voelen en niet de cartoonisten zelf.

de boycot is gewoon achterlijk maar je kunt dan ook best verwachten van de Deense regering dat zij een positie inneemt dat de pijn verzacht voor de Deense bedrijven.

De solidariteit met de cartoonisten is ondermeer te vinden in andere landen, waar ze ook gepubliceerd zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 21:15
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 22:11 :
Nou,... omdat opeens bedrijven de consequenties zouden gaan voelen en niet de cartoonisten zelf.

de boycot is gewoon achterlijk maar je kunt dan ook best verwachten van de Deense regering dat zij een positie inneemt dat de pijn verzacht voor de Deense bedrijven.

De solidariteit met de cartoonisten is ondermeer te vinden in andere landen, waar ze ook gepubliceerd zijn.
Yep de boycot is achterlijk maar als het de Denen echt om vrijheid van meningsuiting gaat dan moet de Deense regering of de EU die bedrijven maar financieel steunen. Anders heb je volgens mij nog steeds niets bereikt en kun je de volgende keer dezelfde reacties verwachten als nu..
Oud 03-02-2006, 21:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Maar snap je niet dat de prijs nu al betaald wordt? Denk je niet dat het nog meer geescaleerd zou zijn?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 21:18
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 22:09 :
1 cartoon laat Mohammed helemaal niet zien:

[afbeelding]

Het commentaar bij deze:
Er is vooral verontwaardiging ontstaan om de plaatje waar de profeet als terrorist wordt afgeschilderd.

Als de spotprenten over Bin Laden of Al-Zarqawi gaan dan raak je alleen maar de extremisten omdat je hun helden dom afschilderd.

De profeet wordt door meer dan 1 miljard Moslims gerespecteerd. Bin Laden niet..
Oud 03-02-2006, 21:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
CNN gaat nu gelukkig wel goed in op de demonstratie in Londen, zonder censuur.

Verder:




Lars Refn draws a young immigrant names "Muhammed" in a public school in Valby (part of Copenhagen). The text on the blackboard is in Persian and means (or so I'm told), "Jyllands-Posten's journalists are a bunch of reactionary provocateurs."

Lars Refn is also on the death-list, so apparently it is also "illegal" to draw people, who are named Muhammed - or maybe it's illegal to insult Jyllands-Posten?

"Muhammed's" shirt is imprinted with the word "Fremtiden", which means "the future". Brave New World!
http://bibelen.blogspot.com/2006/01/...580579416.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 21:20
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 22:18 :
Maar snap je niet dat de prijs nu al betaald wordt? Denk je niet dat het nog meer geescaleerd zou zijn?
Ik denk dat het nog erger zal escaleren. De Denen hebben hun excuses op maandag aangeboden maar de reacties worden met de dag erger.. Ik denk dat hier pas een einde aan komt nadat of een cartoonist is vermoord of nadat ergens op de wereld onschuldige Europeanen worden opgeblazen/vermoord.
Ads door Google
Oud 03-02-2006, 21:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TheUntouchable schreef op 03-02-2006 @ 22:18 :
Er is vooral verontwaardiging ontstaan om de plaatje waar de profeet als terrorist wordt afgeschilderd.
Die met de tulbandbom?

Maar er schenen door een Deense imam dus nog 3 andere cartoons aan toegevoegd te zijn (aan de 12) die behoorlijk vulgair waren.

Zie boven.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 21:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TheUntouchable schreef op 03-02-2006 @ 22:20 :
Ik denk dat het nog erger zal escaleren. De Denen hebben hun excuses op maandag aangeboden maar de reacties worden met de dag erger.. Ik denk dat hier pas een einde aan komt nadat of een cartoonist is vermoord of nadat ergens op de wereld onschuldige Europeanen worden opgeblazen/vermoord.
Njah,.. Palestijnen hadden een ultimatum gesteld tegen Europeanen in Nablus. Ze moesten er binnen 72 uur uit. Die 72 uur zijn nog niet om.

Hopelijk houden ze zich niet aan hun woord.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 21:25
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 22:23 :
Njah,.. Palestijnen hadden een ultimatum gesteld tegen Europeanen in Nablus. Ze moesten er binnen 72 uur uit. Die 72 uur zijn nog niet om.

Hopelijk houden ze zich niet aan hun woord.
tja, de palestijnen zijn vooral boos omdat HAMAS niet wordt geaccepteerd en proberen dit aan te grijpen om de EU onder druk te zetten
Oud 03-02-2006, 21:26
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 22:22 :
Die met de tulbandbom?

Maar er schenen door een Deense imam dus nog 3 andere cartoons aan toegevoegd te zijn (aan de 12) die behoorlijk vulgair waren.

Zie boven.
Nou pak die Deense Imam maar keihard aan zou ik zeggen..
Maar dat zal wel weer niet gebeuren
Oud 03-02-2006, 21:26
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Wat een overdreven gezeik. Een cartoon over Mohammed en de hele wereld staat in brand. Krijg je dit:



En dan ligt de halve wereld dubbel van 't lachen.

*zucht*

En die moslims krijgen hun zin ook nog - heel Denemarken 'schaamt' zich nu voor die cartoons en al die moslims krijgen excuses aangeboden e.d. Ik vind dat die moslims tegenwoordig ook teveel een voorkeurspositie krijgen, dat de westerse wereld soms teveel aan politiek-correctheid doet door die moslims proberen te pleasen (bijvoorbeeld: door al die massale excuses nu). Net een beetje een jengelend, verwend kind dat door een inconsequente ouder steeds zijn zin wordt gegeven. En waarom doet de hele westerse wereld vs. de moslimwereld in dit geval mij dit een beetje aan de appeasement-politiek van Engeland tegen Hitler-Duitsland denken? Geef ze 'n vinger en ze willen meteen je hele hand.

Laat ze maar zeiken. Zo grof zijn die cartoons helemaal niet en het recht van vrije meningsuiting staat ons toe dat we dit soort (politieke) spotprenten mogen maken. We laten ons toch zeker niet onze vrijheid van meningsuiting beperken door een stel kwaaie, conservatieve moslims? Dat doen ze maar in hun eigen land, maar niet hier of in Denemarken.

Eigenlijk verdient zo'n soort overdreven rel niet eens media-aandacht (en aandacht, ja, dat willen die relschoppertjes wel) - er zijn tal van belangrijkere dingen op aarde dan gekrenkte trots ofzo, zoals de hongerige kindjes in Afrika.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 03-02-2006, 21:26
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 22:20 :
Lars Refn draws a young immigrant names "Muhammed" in a public school in Valby (part of Copenhagen). The text on the blackboard is in Persian and means (or so I'm told), "Jyllands-Posten's journalists are a bunch of reactionary provocateurs."

Lars Refn is also on the death-list, so apparently it is also "illegal" to draw people, who are named Muhammed - or maybe it's illegal to insult Jyllands-Posten?
Allereerst de foto's werken niet
En ten tweede, ik denk dat heel veel Moslims de cartoons niet eens hebben gezien zoals de Jordaanse krant al eerder heeft gemeld en gewoon lekker mee(rellen)doen met de extremisten..
Oud 03-02-2006, 21:35
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline


__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 03-02-2006, 21:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TheUntouchable schreef op 03-02-2006 @ 22:25 :
tja, de palestijnen zijn vooral boos omdat HAMAS niet wordt geaccepteerd en proberen dit aan te grijpen om de EU onder druk te zetten
dat zal helpen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 21:38
Not Fade Away
Not Fade Away is offline
Daar sta je boven lijkt me
Oud 03-02-2006, 21:39
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Severus schreef op 03-02-2006 @ 22:26 :
er zijn tal van belangrijkere dingen op aarde dan gekrenkte trots ofzo, zoals de hongerige kindjes in Afrika.
1) Hongerige kindjes in Afrika, who cares???? Althans, zo denken de meeste landen. Het draait in de wereld alleen maar om macht en $$$.
2) Veel wereldleiders denken alleen maar aan de economische belangen want dat is veeeel belangrijker dan een paar cartoons getekend door DENEN, WTF? Hoe durven ze!!
Als het nou Amerikanen waren, OK, maar F***** DENEN?
Ik zou mijn belangen ook niet zomaar opgeven voor een paar Denen.
3) En dat de Moslims teveel een voorkeurspositie krijgen, nou dat valt wel mee. De Islam is nog nooit zo zwaar geschaad door terrorisme etc. dan nu het geval is.
4) Jij zegt: "Laat ze maar zeiken." nou als ze het alleen maar bij zeiken hadden gelaten dan zou je er nog wel tevreden mee zijn maar dat is dus absoluut niet het geval.
Oud 03-02-2006, 21:39
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-02-2006 @ 22:38 :
dat zal helpen
nope, maar dat weten zij niet
Oud 03-02-2006, 21:40
TheUntouchable
TheUntouchable is offline
Citaat:
Severus schreef op 03-02-2006 @ 22:35 :
[afbeelding]

Kun je mij uitleggen wat grappig is aan deze afbeelding? Ik vat 'm niet
Oud 03-02-2006, 21:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Severus schreef op 03-02-2006 @ 22:26 :


Eigenlijk verdient zo'n soort overdreven rel niet eens media-aandacht (en aandacht, ja, dat willen die relschoppertjes wel) - er zijn tal van belangrijkere dingen op aarde dan gekrenkte trots ofzo, zoals de hongerige kindjes in Afrika.
of de Darfur crisis die weer geintensiviseerd schijnt te zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-02-2006, 21:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TheUntouchable schreef op 03-02-2006 @ 22:40 :
Kun je mij uitleggen wat grappig is aan deze afbeelding? Ik vat 'm niet
Het mag niet gezien worden-> sluier erover.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.