Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2007, 01:06
Verwijderd
Citaat:
nee, maar ik bedoel dat die van calvé Pindakaas is, en de rest is pindakaas.
ofzo.

dan is pindakaas geen soort product maar meer een merknaam

fuck. ik kan het echt niet uitleggen
Bij hagelslag is (of was) dat wel zo Venz heeft (of had) het alleenrecht op de naam hagelslag De rest noemt het chocoladehagel.
(Hoewel ik laatste een pak van Fair Trade zag staan waar heel groot 'hagelslag' op staat, dus misschien is dat alleenrecht nu over, en anders ben ik benieuwd of die Fair Trade pakken moeten worden aangepast )

(Toen pindakaas in Nederland op de markt kwam wilden ze het natuurlijk pindaboter noemen, maar dat mocht niet omdat de naam 'boter' speciaal bedoeld was voor roomboter, dus maakten ze er maar kaas van. Geen merknaam van Calvé, overigens.)
Advertentie
Oud 15-09-2007, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Er is nu ook zo'n reclame waar een hele verhandeling wordt gegeven over verschillende typen "bacteriën", en dat zouden dan 'goede' en 'slechte' kunnen zijn. Terwijl de hele wetenschappelijke basis achter de werking van die 'goede' bacteriën ongeveer net zo solide is als de wetenschappelijke basis voor de helende werking van mijn dikke stront.
die bevat dan ook dezelfde bacterien als dat spul
Oud 15-09-2007, 09:55
Verwijderd
Citaat:
die bevat dan ook dezelfde bacterien als dat spul
Oud 15-09-2007, 22:49
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
"Eindelijk! Vogeltones op je mobiel!"

Ja, want daar zat ik al eeuwen op te wachten.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 15-09-2007, 22:53
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Bij hagelslag is (of was) dat wel zo Venz heeft (of had) het alleenrecht op de naam hagelslag De rest noemt het chocoladehagel.
(Hoewel ik laatste een pak van Fair Trade zag staan waar heel groot 'hagelslag' op staat, dus misschien is dat alleenrecht nu over, en anders ben ik benieuwd of die Fair Trade pakken moeten worden aangepast )

(Toen pindakaas in Nederland op de markt kwam wilden ze het natuurlijk pindaboter noemen, maar dat mocht niet omdat de naam 'boter' speciaal bedoeld was voor roomboter, dus maakten ze er maar kaas van. Geen merknaam van Calvé, overigens.)
Bij cola volgens mij ook. Coca Cola had toen volgens mij het alleenrecht op de naam cola. Later is dit verdwenen
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 16-09-2007, 19:46
Verwijderd
Citaat:
"Eindelijk! Vogeltones op je mobiel!"

Ja, want daar zat ik al eeuwen op te wachten.
Precies wat ik dacht toen ik die schreeuwreclame hoorde.

En die reclame van choco pops ofzoiets van Kellogg's komt me ook al m'n neus uit 'Het knettert!!'
Oud 17-09-2007, 22:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik krijg altijd moordneigingen bij "of hou je liever van poker?".
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-09-2007, 09:23
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Eigenlijk is 'ik zou graag willen' net zo raar als je er goed over nadenkt. Maar idd, ik word daar ook altijd moe van.
__________________
Tsja
Oud 18-09-2007, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg altijd moordneigingen bij "of hou je liever van poker?".
ja inderdaad, dat is toch geen Nederlands.
Oud 18-09-2007, 10:03
Verwijderd
Is die reclame met "overnieuw wassen" al genoemd?
Oud 18-09-2007, 11:50
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
"yoghurt drink met de Bifidus ActiRegularis cultuur die speciaal is ontwikkeld door Danone"

WTF?
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 18-09-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ik las een reclame-tijdschrift van Etos. Etos wil natuurlijk niet liegen in hun reclame-tijdschrift, want dan krijgen ze Kassa! en de Consumentenbond op hun dak, maar ze willen wél hun homeopathische spulletjes verkopen. Dus stond er in: "Met homeopathie genees je door het natuurlijk herstellend vermogen van je lichaam". Niets tegenin te brengen.
en ik zag net de reclame van actimel. die op 3 manieren werkt, onder andere door te zorgen dat ongunstige bacterien niet je lichaam binnenkomen. hoe dan? het zit in je maag? en volgens mij als je in je maag dingen uitvecht met bacterien ben je toch echt al ín het lichaam
Oud 18-09-2007, 18:25
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Een bepaald stofzuigermerk:

Veel stofzuigers verliezen ruim 70% procent van hun zuigkracht. Waarom ga je niet voor de volle 100%?



later hebben ze het veranderd in:

waarom ga je niet voor 100% zuigkracht?
maar ik vergeet hem lekker nooit meer
Oud 18-09-2007, 20:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Sowieso is '100% zuigkracht' natuurlijk een betekenisloze kreet. 100% waarvan? 100% van de kracht van die mijn stofzuiger op de grond uitoefent is zuigkracht? Dat mag ik wel hopen ja, niet dat ie ook nog gaat blazen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-09-2007, 20:31
Verwijderd
Wij hebben ook een Dyson.
Oud 18-09-2007, 20:33
Verwijderd
Bij mij in het dorp is er een soort christelijk winkeltje waar ze bijbels en al dat soort snuisterijen verkopen.

Buiten stond pas een bord, waarop geschreven stond:

"Wij geven u 30% korting, Jezus gaf alles voor u."

Oud 18-09-2007, 20:34
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
'snuisterijen' <3
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-09-2007, 22:33
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Net op tv: "drie keer meer wimperimpact!"

Hoe ze dat soort dingen toch berekenen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-09-2007, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Net op tv: "drie keer meer wimperimpact!"

Hoe ze dat soort dingen toch berekenen.
Op dezelfde manier als ze 80% meer glans berekenen.
Oud 18-09-2007, 23:30
Verwijderd
Citaat:
don't get me started about aloe vera <input kotssmilie>
Aloë vera helpt echt. Mijn moeder is van haar jarenlange brandplek op haar hand af en ik van de littekens op m'n arm dankzij het gebruik van aloë vera.

Het probleem is alleen dat in de meeste producten waar het aan toegeschreven wordt zo'n lage concentratie zit dat het nauwelijks nog nut heeft.
Oud 19-09-2007, 09:31
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Een bepaald stofzuigermerk:

Veel stofzuigers verliezen ruim 70% procent van hun zuigkracht. Waarom ga je niet voor de volle 100%?
Wahahaha *slaat zich met beide handen op de dijen*
__________________
Tsja
Oud 19-09-2007, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Net op tv: "drie keer meer wimperimpact!"

Hoe ze dat soort dingen toch berekenen.
net zoals: nu!!!!! LANGERE wimpersZZZZZZZZZZZZZ!!!!!
wtf? je kan je wimpers echt niet langer verven dan ze al zijn hoor!

Citaat:
Aloë vera helpt echt. Mijn moeder is van haar jarenlange brandplek op haar hand af en ik van de littekens op m'n arm dankzij het gebruik van aloë vera.

Het probleem is alleen dat in de meeste producten waar het aan toegeschreven wordt zo'n lage concentratie zit dat het nauwelijks nog nut heeft.
Er is nog nóóít (NOOIT!!) een wetenschappelijk onderzoek geweest dat ook maar heeft aangetoond dat aloe vera uberhaupt één nuttige eigenschap heeft. dus aan aloe vera toegeschreven hydraterende eigenschappen vallen waarschijnlijk in de categorie "homeopathie" of er zat nog iets anders in die cremespuldinges.
Oud 19-09-2007, 10:52
Verwijderd
Ze vallen in elk geval niet in de categorie 'homeopathie' want homeopathie houdt, zoals ik in het misverstanden al zei, in dat een werkzaam bedoelde stof wordt verdund met een factor 10^60. Volgens mij is het zo ernstig niet met de meeste aloe vera producten.
Oud 19-09-2007, 10:55
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
net zoals: nu!!!!! LANGERE wimpersZZZZZZZZZZZZZ!!!!!
wtf? je kan je wimpers echt niet langer verven dan ze al zijn hoor!
.
Nou ja... op zich gebeurt dat feitelijk wel als je mascara opdoet. Het effect is ongeveer hetzelfde als het verven van een kamer (waardoor de kamer niet ECHT kleiner is, maar als je maar vaak genoeg verft verdwijnt de kamer) maar je krijgt er wel een heeeeel klein beetje langere wimpers van. Hmm... ik leg het onduidelijk uit, maar je snapt me hopelijk wel
__________________
Tsja
Oud 19-09-2007, 10:56
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nou ja... op zich gebeurt dat feitelijk wel als je mascara opdoet. Het effect is ongeveer hetzelfde als het verven van een kamer (waardoor de kamer niet ECHT kleiner is, maar als je maar vaak genoeg verft verdwijnt de kamer)
Héé, die opmerking heb ik eerder gehoord deze week.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 19-09-2007, 10:56
Verwijderd
Meeste mensen hebben wimpers die naar het uiteinde toe steeds blonder worden, dus als je die blonde puntjes bruin of zwart verft lijken de wimpers in kwestie wel langer. Maar dat kan de ene mascara niet beter dan de andere, want volgens mij dekken alle soorten mascara wel goed.
Oud 19-09-2007, 10:59
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Héé, die opmerking heb ik eerder gehoord deze week.
Ik had ook een deja vu gevoel, heb het vast op tv gezien, maar wie zei dat ook alweer?
__________________
Tsja
Oud 19-09-2007, 11:00
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik had ook een deja vu gevoel, heb het vast op tv gezien, maar wie zei dat ook alweer?
Ja, tv of radio, maar ik weet niet waarvan.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 19-09-2007, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Ze vallen in elk geval niet in de categorie 'homeopathie' want homeopathie houdt, zoals ik in het misverstanden al zei, in dat een werkzaam bedoelde stof wordt verdund met een factor 10^60. Volgens mij is het zo ernstig niet met de meeste aloe vera producten.
ja, ik weet wat homeopathie is, maar wat ik bedoel met "in de categorie homeopathie vallen" is gewoon dat het dikke onzin is
(en ja snoopy, ik weet dat het theoretisch kan, maar daar heb je een hoop mascara voor nodig )
Oud 19-09-2007, 11:13
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
(en ja snoopy, ik weet dat het theoretisch kan, maar daar heb je een hoop mascara voor nodig )
Nou ja... ze zeggen niet hoeveel langer je wimpers worden. Met een klein beetje mascara worden je wimpers al langer. Maar idd... zoals Sarah ook zegt: dat doet alles wat je erop smeert. En neemt niet weg dat het een irritante slogan is.
__________________
Tsja
Oud 19-09-2007, 11:15
Verwijderd
Oud 22-09-2007, 16:03
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Coolbest, we keep it cool, you get the best

Nee niet! niets "we keep it cool" ik mot t zelf in de koelkast gooien zeg beetje met mijn eer strijken!
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Oud 22-09-2007, 16:05
Verwijderd
hihi.
vind ook dat "you get the best" zo raar. ik verwacht wel dat ik het beste krijg ja, ga niet mn geld uitgeven aan gore rottende vieze klotespullen!
Oud 22-09-2007, 16:10
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Citaat:
hihi.
vind ook dat "you get the best" zo raar. ik verwacht wel dat ik het beste krijg ja, ga niet mn geld uitgeven aan gore rottende vieze klotespullen!
moh dat zou wat zijn zeg "we keep it cool, you get the best"
mot je t zelf koel houden
en smaakt het ook nog eens naar putwater?
Dan blijft er niets meer van die leus over man
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Oud 22-09-2007, 16:38
Verwijderd
'Irriteer jij je ook zo vaak aan je provider wallpapers?'
Oud 22-09-2007, 16:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
"Het meest revolutionaire stokbrood", staat op de verpakking.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 22-09-2007, 17:30
Verwijderd
Citaat:
"Het meest revolutionaire stokbrood", staat op de verpakking.
Moeten we nu al op een stokbrood gaan stemmen?

Ik luister vaak StuBru en daar komt de hele tijd een ongelofelijk irritante reclame van Evian voorbij. ''.... en op het einde van de dag, is zij helemaal leeg. Maar ik niet.'' ''Het is een reflex.''
Wtf, sinds wanneer kan water uit een fles van een bepaald merk drinken een reflex zijn?
Oud 22-09-2007, 19:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Sowieso is '100% zuigkracht' natuurlijk een betekenisloze kreet. 100% waarvan? 100% van de kracht van die mijn stofzuiger op de grond uitoefent is zuigkracht? Dat mag ik wel hopen ja, niet dat ie ook nog gaat blazen.
Hij behoudt 100% van de oorspronkelijke zuigkracht, hij verliest dus geen zuigkracht. Maar ze brengen het alsof hij 100% van zijn zuigkracht verliest
Oud 22-09-2007, 20:04
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Hij behoudt 100% van de oorspronkelijke zuigkracht, hij verliest dus geen zuigkracht. Maar ze brengen het alsof hij 100% van zijn zuigkracht verliest
Ja, dat weet ik, dat weet ik.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 23-09-2007, 20:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
"Tarzan overtreft de Lion King. Zie zelf waarom."

Wat een kut reclame. Zij doen een bewering en kunnen hem niet beargumenteren. Sterker nog, ik moet zelf hun werk nog doen ook!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 23-09-2007, 20:27
Verwijderd
Sowieso, wat is het nu voor aanprijzing dat het de Lion King overtreft. Dat is net zoiets als dat ik een chocoladereep zou aanprijzen met de opmerking dat het lekkerder smaakt dan stront.
Oud 23-09-2007, 20:39
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Citaat:
Sowieso, wat is het nu voor aanprijzing dat het de Lion King overtreft. Dat is net zoiets als dat ik een chocoladereep zou aanprijzen met de opmerking dat het lekkerder smaakt dan stront.
ja en in geval van Tarzan is het dan stiekem alsnog stront in de verpakking van een chocoladereep
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Oud 23-09-2007, 21:05
Bhoebha!
Avatar van Bhoebha!
Bhoebha! is offline
shampoo reclame van loreal, er zouden lipides in zitten( lipides= vet in het frans), ik gebruik juist shampoo om die vette wax en troep uit m'n haar te krijgen
__________________
Make love not war...
Oud 23-09-2007, 22:09
Verwijderd
Citaat:
shampoo reclame van loreal, er zouden lipides in zitten( lipides= vet in het frans), ik gebruik juist shampoo om die vette wax en troep uit m'n haar te krijgen
Ik geloof zelfs dat lipiden een gewoon nederlands woord is.

Maar dat is toch ook het hele punt van antiklit? Vooral die wat je niet eens hoeft uit te spoelen.
Oud 23-09-2007, 23:26
Verwijderd
Ik zie net staan op een pak wasmiddel: "schoon op 30°, 40° en 60°" - waarom zou je dan nog op 40 of 60 graden wassen?
Oud 24-09-2007, 09:49
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ja, en op 90° doet ie t dus niet eens
__________________
Tsja
Oud 24-09-2007, 14:00
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
van etos zoiets: Ben jij net zo'n zakkenvuller als wij (kom dan nu de blabaetoskortingzak vullen)

eh?
__________________
Don't worry, be happy
Oud 24-09-2007, 14:06
Verwijderd
Oeh, de reclame met 'amino peptiden' is ook irritant. 'Ik ben blabla en altijd in de weer met blabla' daar stoor ik me al aan
Oud 24-09-2007, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Ik zie net staan op een pak wasmiddel: "schoon op 30°, 40° en 60°" - waarom zou je dan nog op 40 of 60 graden wassen?
Het is slecht voor je wasmachine om altijd maar op 30 of 40 graden te wassen, omdat de zeepresten dan minder goed oplossen. Af en toe een kookwasje of op 60 graden wassen is beter.
Dat zegt mijn moeder tenminste, en die geloof ik als het om was en wasmachines gaat.
Oud 24-09-2007, 16:39
Verwijderd
en soms wil je niet alleen de vlekken eruit maar ook de bacteriën mollen, bv bij vaatdoekjes en sokken. Dan is toch minstens 60 graden nodig.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine die dude uit de grieksaai mythologie #1401
Verwijderd
501 09-06-2011 13:37
De Kantine Waardeloze promotie #3
Martiño
500 13-05-2010 21:15
De Kantine waardeloze promotie
Uice
500 26-07-2008 20:49
De Kantine Ctrl + V #68 of 69, dat is de vraag
PixelDansje
500 04-04-2008 23:18
De Kantine Per slot van saaiheid #146
Verwijderd
500 28-02-2008 15:30
De Kantine De mooiste spel- en grammaticafouten #2.
Uice
500 15-10-2007 23:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.