Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2001, 08:35
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Ok, nu begin ik pas echt scared te worden. Staand leun ik met me handen op de tafel, en opeens voel ik pijn aan mijn hoofd, zie ik de sterretjes in het donker te dansen en kom ik er achter dat ik op de grond lig, waar ik op de grond lig en dat het vijf minuten later is.
Kan je iets tegen flauwvallen doen ? En dan bedoel ik in mijn geval iets anders dan meer ... normaal ... te gaan eten, want dat kan ik niet. Ja, ik weet dus waarschijnlijk hoe dat komt, maar vraag me af hoe ik het kan voorkomen, ALS ik het kan voorkomen. Iemand ... ?
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 08:38
Verwijderd
Als je flauw valt door dat je te weinig eet, dan is de enige oplossing eten. Daar is niks anders tegen te doen. Je lijf heeft voedingsstoffen nodig om te kunnen functioneren, krijgt het die voedingsstoffen niet of niet voldoende, dan denkt het ook 'bekijk het dan maar' en dan val je flauw. Als je niet flauw wilt vallen zul je dus toch wat moeten gaan eten. En ga naar de dokter. Zoek hulp.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 10:01
Als je te weinig eet en het nog te moeilijk voor je is om voldoende te eten (om de een of andere reden), zorg dan iig dat je goed omgaat met wát je eet.
1) Zorg ervoor dat je voldoende zout binnenkrijgt. Bij mij helpt het - ik heb een lage bloeddruk, ik weet niet of dat bij jou zo is. Teveel is slecht voor je nieren.
2) Zorg ervoor dat je wat in je maag hebt zitten als je dingen gaat doen als reizen, sporten... dat zijn bij mij momenten waarop ik snel flauwval en ik waag het dus nu ook niet meer om met lege maag lange busreizen te maken!
3) Eet regelmatig. Dwz ook ontbijt. Van mijn part eet je dan savonds wat minder, maar ontbijt is erg belangrijk.
4) Luister naar je lichaam. Als je merkt dat je je wat flauwtjes voelt, of rillerig, kan dat betekenen dat je strax weer flauw gaat vallen. Neem dan je voorzorgsmaatregelen. Een glas water en iets kleins te eten kan helpen, of gewoon ff rustig gaan zitten.
Wacht niet tot je echt omvalt!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 14:54
Alet
Alet is offline
Niet te snel opstaan, en idd ONTBIJTEN!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 15:23
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Het spijt me, maar ontbijten lukt me echt niet. Als ik dan uberhaupt iets naar binnen werk, is het in ieder geval niet 's ochtends, want dan krijg ik echt nix door mijn keel - al jaren niet.
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 15:38
misscattie
misscattie is offline
soms is het geen kwestie van niet kunnen of niet willen, soms dan moet het, en dan moet je niet zeuren, maar doen.....
__________________
het is mijn lust en mijn leven....!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 16:09
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
misscattie schreef:
soms is het geen kwestie van niet kunnen of niet willen, soms dan moet het, en dan moet je niet zeuren, maar doen.....
Vind je het dan beter, als ik met alle moeite ontbijt naar binnen krijg, om vervolgens de hele dag ziek te zijn, of alles gelijk daarna der uit gooien ( gaat vanzelf ) ?!
Als ik HIEROVER zeur, heb ik daar mijn redenen voor.
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 16:14
Verwijderd
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
Vind je het dan beter, als ik met alle moeite ontbijt naar binnen krijg, om vervolgens de hele dag ziek te zijn, of alles gelijk daarna der uit gooien ( gaat vanzelf ) ?!
Als ik HIEROVER zeur, heb ik daar mijn redenen voor.

Heb je al eens hulp gezocht? Probeer anders die stap te nemen. 'k weet dat het moeilijk is, maar zo gaan je dr straks aan onderdoor en das zonde.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 16:44
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Heb je al eens hulp gezocht? Probeer anders die stap te nemen. 'k weet dat het moeilijk is, maar zo gaan je dr straks aan onderdoor en das zonde.
Ik weet dat ik eigenlijk " hulp " zou moeten zoeken, ik weet het. Maar om dat te kunnen doen moet ik in een bepaalde fase zijn, en zo ver ben ik nog niet ... Nu naar de dokter / psycholoog te gaan zou voor mij geen zin hebben, omdat ik daar gewoon niet achter sta.
Op een of ander manier krijg ik in de loop van de tijd door dat dit niet the way is ( zoals altijd ), maar tot die tijd moet ik het volhouden ... en dat flauwvallen maakt het wel moeilijker
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 18:00
watervrouw
watervrouw is offline
Je kan proberen of je drink ontbijt naar binnen krijgt. Ik kon een tijd ook niet eten en ben toen ook vaak flauwgevallen. Maar nu gaat het stukken beter.
Je moet ook zorgen dat je suiker in je bloed hebt. Neem anders druivensuiker mee naar je school/werk.


xxxx
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid gevolgen van express flauwvallen
luna-23
10 27-04-2012 13:32
Lichaam & Gezondheid flauwvallen, naar de dokter of niet?
Calimeromeis
4 29-06-2009 10:25
Lichaam & Gezondheid TBC test+flauwvallen
Blackeyed
3 08-01-2009 11:43
Lichaam & Gezondheid Oorzaken flauwvallen na bloedverlies?
tuttebel
10 07-11-2006 16:46
Lichaam & Gezondheid 's Nachts misselijk en flauwvallen
:) L. :)
12 31-05-2006 13:14
Lichaam & Gezondheid flauwvallen door licht bloedverlies?
Verwijderd
29 07-04-2004 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.