Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2001, 19:26
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
Mijn vriend woont in brabant en ik in het noorden van het land. Als hij nou komt blijft hij ook bij mij op de kamer slapen en ik ook bij hem. Van mijn moeder moet ik dus aan de pil maar wil dat zelf ook supergraag.

Maar mijn vraag nu gaat hij ook onderzoek doen enzo of krijg je zo een recept??
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 19:54
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Ik kreeg in ieder geval alleen maar een recept, alsie me zou willen onderzoeken liep ik schreeuwend zijn kamertjuh uit.
Ze zeggen wel dat de dokter normaal vraagt dingen zoals je gewicht, waarom je aan de pil wilt en of je regelmatig ongesteld bent blablabla, maar dat deed die van mij dus ook niet.
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 20:04
Verwijderd
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
maar dat deed die van mij dus ook niet.

Bij mij ook niet.
Een onderzoek is tegenwoordig niet echt meer nodig als je de pil wilt (tenzij er een reden voor is)...ga gewoon naar je dokter, wil die een onderzoek doen en wil jij dat niet dan kun je altijd nog weg gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 20:36
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Een onderzoek is tegenwoordig niet echt meer nodig als je de pil wilt
Nah, daar ben ik het niet helemaal mee eens ... er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom het niet verstandig is om aan de pil te gaan, daar hoef jij ook nix van te weten ( bijvoorbeeld een nierziekte die nog geen verschijnselen heeft ). De dokters doen volgens mij echt veel te slordig met dat uitgeven van receptjes.
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 21:09
Verwijderd
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
Nah, daar ben ik het niet helemaal mee eens ... er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom het niet verstandig is om aan de pil te gaan, daar hoef jij ook nix van te weten ( bijvoorbeeld een nierziekte die nog geen verschijnselen heeft ).


ff lezen wat ik schrijf dan ook, tussen haakjes stond tenzij er een reden voor is, een ziekte dus idd bv.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 17:13
lovely girl
lovely girl is offline
Bij mij heeft hij wel gevraagd of er bijvoorbeeld trombose in de familie voorkomt en mijn dokter was zo aardig te vertellen dat wel een anticonceptiemiddel was, maar niet hielp tegen geslachtsziektes. (Net of ik dat nog niet wist, maar oke.) Maar ik vind het wel goed dat de dokter vraagt naar je fysieke gezondheid. Ik moest na 3 maanden ook nog ff terug komen om mijn bloeddruk te meten en te vertellen of ik ergens last van had.
Maar een onderzoek echt, dat wordt niet meer gedaan gelukkig. Daar was ik namelijk eerst ook een beetje bang voor, maar dat scheen dus niet te hoeven.

-xxx-jes Sabine
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 17:19
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
ff lezen wat ik schrijf dan ook, tussen haakjes stond tenzij er een reden voor is, een ziekte dus idd bv.
Ff lezen wat IK zeg dan , daarom stond er tussen de haakjes als voorbeeld een ziekte waarvan jij en ook de dokter NOG nix hoeven te weten, maar die wel veregerd kan worden door gebruik van de pil.

__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 19:47
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
thnx!!

ikkuh ga donderdag

vraagt die assistente.. heb je er wel goed over nagedacht
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 19:56
mariekie
mariekie is offline
Citaat:
simple creed schreef:
Mijn vriend woont in brabant en ik in het noorden van het land. Als hij nou komt blijft hij ook bij mij op de kamer slapen en ik ook bij hem. Van mijn moeder moet ik dus aan de pil maar wil dat zelf ook supergraag.

Maar mijn vraag nu gaat hij ook onderzoek doen enzo of krijg je zo een recept??

De dokter kijkt naar je bloeddruk.
en vraagt waarom je de pil wilt.
en hij verteld er wat over en geeft er eentje.
en dan na een maand of 3 moet je terug komen en dan meetie weer je bloeddruk en vraagtie of de pil bevalt.

that's it

__________________
Hou jij van mij, dan hou ik van jou!!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 20:24
Verwijderd
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
Ff lezen wat IK zeg dan , daarom stond er tussen de haakjes als voorbeeld een ziekte waarvan jij en ook de dokter NOG nix hoeven te weten, maar die wel veregerd kan worden door gebruik van de pil.

Dat is weer compleet iets anders...om die reden gaat de dokter echt geen onderzoek doen. Bij jou niet gedaan, bij mij niet gedaan, bij 90% van de mensen die niet tot een risico groep behoren waarschijnlijk niet gedaan.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 20:34
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat is weer compleet iets anders...om die reden gaat de dokter echt geen onderzoek doen.
Volgens mij is het niet iets anders, maar goed ... je schreef aan het begin dat een onderzoek tegenwoordig niet echt meer nodig is, daar ging het mij om.

__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 20:54
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
wel om een andere reden, maar bij mij ging het zo:

ik: ik wil graag aan de pil omdat ik nogal onregelmatig ongesteld ben.
dokter: das goed
en print een receptje uit.
__________________
struikel niet over je twijfels
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 20:55
Verwijderd
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
Volgens mij is het niet iets anders, maar goed ... je schreef aan het begin dat een onderzoek tegenwoordig niet echt meer nodig is, daar ging het mij om.

Maar dan is er een reden voor, die weet je alleen nog niet.
Vroeger was de pil veel zwaarder en had hij veel meer bijwerkingen en dachten ze (was toen misschien ook zo, omdat de pil schadelijker was enzo dan nu het geval is) dat het wel altijd nodig was zo'n onderzoek en weet ik het wat nog meer...


[Dit bericht is aangepast door Leonoor (13-11-2001).]
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid de pil + overbeharing
Kill me Ce soir
18 19-09-2003 20:35
Lichaam & Gezondheid [ DE PIL ] Echt een groot probleem ....
Verwijderd
6 01-01-2003 16:54
Lichaam & Gezondheid Graag wat info over de pil...
DJken
3 01-06-2002 23:52
Lichaam & Gezondheid De pil wanneer is ie veilig?
BinnusErectus
3 08-03-2002 07:40
Seksualiteit de pil
Verwijderd
5 11-02-2002 13:08
Lichaam & Gezondheid de pil
Verwijderd
5 11-02-2002 13:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.