Oud 27-10-2002, 19:05
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ok, kwil gewoon weten wat geluk
voor andere mensen is,
hoe jij eraan komt.
(geen 'momentgeluk, als in die mooie broek
die je hebt gekregen oid,
maar geluk voor je leven )
Wat is geluk voor jou,
wanneer zou jij volmaakt gelukkig zijn?
Heb je die? Zo ja, hoe heb je die gekregen?
Zo nee, hoe zoek jij het?
Denk je echt aan je geluk,
leef je om gelukkig te zijn/worden,
of concentreer je je op andere dingen?
Ben je tevreden met het geluk dat je nu hebt?
Mja, zijn wel weer genoeg vraagjes
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 19:07
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
\Volmaakt gelukkig zijn kan denk ik niet. Maar geluk is voor mij mijn vriend en mijn katten en in de toekomst een gezin.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:19
diane
Avatar van diane
diane is offline
Voor mij is geluk als ik mijn verleden kan verwerken en naar de toekomst kan gaan bouwen.
__________________
Langs het strand galopperen op een mooi paard is een droom van mij
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:23
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Juliah schreef:
\Volmaakt gelukkig zijn kan denk ik niet. Maar geluk is voor mij mijn vriend en mijn katten en in de toekomst een gezin.
Citaat:
diane schreef:
Voor mij is geluk als ik mijn verleden kan verwerken en naar de toekomst kan gaan bouwen.
Citaat:
ik schreef:
Heb je die? Zo ja, hoe heb je die gekregen?
Zo nee, hoe zoek jij het?
Denk je echt aan je geluk,
leef je om gelukkig te zijn/worden,
of concentreer je je op andere dingen?
Ben je tevreden met het geluk dat je nu hebt?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:41
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Die vriend heb ik, die katten ook. Hoe ik die gekregen heb? Tja, hoe krijg je die? Kinderen lijkt me handig nog even mee te wachten, voornamelijk ivm school. Ik leef denk ik wel om gelukkig te zijn/worden, anders is er niks aan het leven. Op het moment ben ik neutraal, denk ik.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:49
Destrøyer
Avatar van Destrøyer
Destrøyer is offline
geluk voor het leven? dat bestaat in mijn ogen niet. Wat ik het dichtst mijn visie op het woord "geluk" vind benaderen is voldoening; weten dat JIJ iets hebt bereikt dat niemand anders ooit heeft bereikt. Of dat nou de Mount Everest o.i.d. als eerste beklimmen of een vliegende auto ontwikkelen is maakt voor mij niet uit.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 21:14
Verwijderd
Geluk is het tevreden zijn met de situatie zoals die is.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 21:15
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
het te druk hebben om te beseffen wat je wel en wat je niet heb
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 21:30
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ok, kwil gewoon weten wat geluk
voor andere mensen is,
hoe jij eraan komt.
(geen 'momentgeluk, als in die mooie broek
die je hebt gekregen oid,
maar geluk voor je leven )
Wat is geluk voor jou,
wanneer zou jij volmaakt gelukkig zijn?
Heb je die? Zo ja, hoe heb je die gekregen?
Zo nee, hoe zoek jij het?
Denk je echt aan je geluk,
leef je om gelukkig te zijn/worden,
of concentreer je je op andere dingen?
Ben je tevreden met het geluk dat je nu hebt?
Mja, zijn wel weer genoeg vraagjes
Nouw, ik moet zéggen, een mooie broek aantrekken die ik net nieuw heb, kan mij voor een klein momentje eventjes gelukkig maken!. Maar ik weet dat je dat niet bedoeld. Daarom even het volgende: Geluk is voor mij; gelukkig zijn met mezelf, in de spiegel kijken en glimlachen. en HOUDEN VAN kan me soms ook even gelukkig maken. Zoals het graag willen knuffelen van een vriendin, of mijn moeder of broertje. En merken dat de liefde wederzijds is en een kus terugkrijgen of een aai over je bol. Helaa zie ik deze dingen vaak over het hoofd en besef ik niet hoeveel geluk ik vaak heb. Ik ben een pessimistische denker, met best wel wat troubles. Ook zou ik heel gelukkig zijn als ik het automutileren kon laten, dat de drang die in mijn hoofd zit, dat stemmetje van mezelf die zegt dat het moet( net als met mijn anorexia) er niet meer zou zijn. Dat zou zo heerlijk wezen, dat kan ik me gewoon niet goed voorstellen maar ik zou me dan vast en zeker gelukkiger voelen. Wanneer zou ik volmaakt gelukkig zijn? Ik denk niet dat je volmaakt gelukkig kan zijn. Ja, wie weet voor heel eventjes. Dat moment heb ik 1 keer gehad, toen moest ik huilen van geluk. Alles ging toen een weekje goed in mijn leven. Ik was verliefd, het ging goed met eten, ik automutileerde niet, had een heerlijke vakantie, kon goed praten met mijn vader, dat was een fijne week. Als ik daar aan denk word ik weer warm. en nee, ik ben nu verre van gelukkig helaas. Ik stel te hoge eisen aan mezelf, word binnenkort ook weer opgenomen in een kliniek. Als ik daar uit kom, hoop ik dat ik het ECHTE geluk weer kan gaan vinden en zoeken. want op dit moment lukt me dat niet zo goed. Ik leef op dit moment wel om gelukkig te worden, maar denk er niet bewust bij na, dat zou ik vaker moeten doen. Ik ben niet tevreden met het geluk dat ik nu heb, het is eerder ongeluk waar verandering in moet komen. Soms ben ik even een minuut gelukkig, wanneer ik met vriendinnen lig te kletsen en ik krijg een streling over mijn wang ofzo.
Geluk komt niet naar je toe denk ik, dat moet je zoeken en je vind het ook wel, als je er maar open voor staat. Wie weet sta ik er nu niet genoeg voor open ofzo. En moet ik mijn verleden eindelijk eens gaan verwerken, dan kan ik met mezelf in het reine komen.

liefs Snow
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:15
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
******** schreef:
Geluk is het tevreden zijn met de situatie zoals die is.
Alleen hij die niks wil kan gelukkig zijn met wat hij wel heeft..
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:24
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Ik weet niet precies hoe ik mijn 'ultieme' geluk zou moeten omschrijven. 'k heb het nooit lang meegemaakt, wel momenten en perioden dat ik gelukkig was.
Hoe het voor mij zou zijn...ik vind het al fijn om zo af-en-toe een *knuffel* te krijgen, een kusje, (vriendschappelijke) liefde te ontvangen, maar ook om het 'weg te mogen geven'. Moeilijk te omschrijven wat voor mij écht geluk is.
Misschien toch toekomst plannen, in de verre toekomst een huisje in Canada, bij een mooi groot meer, een waterval, een prachtig landschap, zo eentje rechtstreeks uit je dromen. Een vrouw die van je houdt. Samen zittend bij de openhaard, elkaar om de beurt een bladzijde voorlezen uit een mooi boek.
*droomt verder*
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:26
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
Geluk is het tevreden zijn met de situatie zoals die is.
Mooi gezegd, en je hebt ook geen ongelijk.
't zou op zo'n wandtegeltje kunnen, die uitspraak...of komt die juist daar vandaan?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 07:40
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef:
Alleen hij die niks wil kan gelukkig zijn met wat hij wel heeft..
Je begint het te leren

De bedoeling is dus lagere eisen aan jezelf en je omgeving te stellen. Niet dat het mij lukt, maar dat zou de manier zijn..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 07:50
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
De bedoeling is dus lagere eisen aan jezelf en je omgeving te stellen. Niet dat het mij lukt, maar dat zou de manier zijn..
En/of je te realiseren dat je niet alles wat je wilt kunt hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 10:11
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
******** schreef:
Je begint het te leren

De bedoeling is dus lagere eisen aan jezelf en je omgeving te stellen. Niet dat het mij lukt, maar dat zou de manier zijn..
Wat nou leren? Wat is dat voor eng woord

Ach, ik heb eigenlijk al wat ik nodig heb om te gaan werken aan mijn depressie. En het enige wat is toegevoegd aan mijn leven sinds het begin af aan is maar 1 ding. Een vriendin die ik 100% met alles kan vertrouwen. ZO simpel is het voor mij geweest. Dat was alles wat ik nodig had om voor mezelf ook echt de moed te vinden om te zeggen 'Nu is het genoeg, ik wil het depressieve kwijt'. En vandaar ook dat ik heb gebeld voor een intake. (nu nog de datum een keer doorkrijgen.
Als ik dat depressieve suicidale gedoe er eens uit zou krijgen dan zou ik al hebben wat ik nodig heb.

Oke, de ultieme onvoorwaardelijke en absolute liefde van mijn leven moet ik dan nog even vinden. Maar bij wijze van alles watik nodig heb dan.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 10:23
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Geluk is in staat zijn het andere te laten voelen... ik streef niet naar mijn eigen geluk... zonde van mijn tijd...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 16:58
Rufus
Rufus is offline
je goed voelen en kleine dingen mooi vinden.
__________________
God Did NOT create Mankind Mankind created God
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 00:39
Stainleszs
Avatar van Stainleszs
Stainleszs is offline
Liefde
.
..
...
....
.....
......
.......
........
En dan ook nog weten hoe me toekomst eruitziet met oog op school werk en cariere.
__________________
"Ik ben een man die schuw is van geweld...Pim Fortuyn"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-10-2002, 06:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Misschien toch toekomst plannen, in de verre toekomst een huisje in Canada, bij een mooi groot meer, een waterval, een prachtig landschap, zo eentje rechtstreeks uit je dromen. Een vrouw die van je houdt. Samen zittend bij de openhaard, elkaar om de beurt een bladzijde voorlezen uit een mooi boek.
*droomt verder*
Het is dat ik een vriend heb ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 07:44
Heleentjuh
Avatar van Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Voor mij is geluk.....Dat er nu even geen ernstige problemen meer zijn in mijn leven...
Voor mij is geluk....Dat ik weer aan mijn toekomst kan gaan denken, ook al is dat moeilijk....
__________________
*~Bluuuuuuuuuuh..~*
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 08:43
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef:
Een vriendin die ik 100% met alles kan vertrouwen.
En als dat nou niet mogelijk is?

Stel, in het hypothetische geval dat jij al een aantal vriendinnen / relaties in het verleden had en erachter bent gekomen dat mensen nou eenmaal veranderen en dat je vroeg of laat uit elkaar groeit? Of dat je erachter komt dat niemand 100% te vertrouwen is?

Wat doe je dan?

Voor mij ligt het vinden van geluk in mezelf. Ik hoop dat ik ooit mezelf kan vertrouwen en dat ik me haast volledig bewust ben van wie ik ben en hoe ik overkom (en dan hopelijk in positieve zin).
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 11:25
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Het doel in mijn leven is eigenlijk heel makkelijk te omschrijven: gelukkig zijn.


Voor mij betekent 'geluk' hetzelfde als 'gelukken', ofwel het realiseren van mijn doelen. Door het bevredigen van mijn competente wereld, voel ik mij gelukkiger.

Als ik bijvoorbeeld op kantoor een lastige opdracht krijg, en het lukt mij, word ik daar gelukkiger van.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 12:50
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ok, kwil gewoon weten wat geluk
voor andere mensen is,
hoe jij eraan komt.
(geen 'momentgeluk, als in die mooie broek
die je hebt gekregen oid,
maar geluk voor je leven )
Wat is geluk voor jou,
wanneer zou jij volmaakt gelukkig zijn?
Heb je die? Zo ja, hoe heb je die gekregen?
Zo nee, hoe zoek jij het?
Denk je echt aan je geluk,
leef je om gelukkig te zijn/worden,
of concentreer je je op andere dingen?
Ben je tevreden met het geluk dat je nu hebt?
Mja, zijn wel weer genoeg vraagjes
Geluk, best moeilijk te omschrijven.

Hoe kom ik eraan:
Door op de best mogelijk en ontspannendse manier te leven.

Volmaakt gellukig:
Trouwen, kinderen en een goede gezondheid!!!!

Hoe zoek jij het:
Geluk moet je naar mijn mening niet zoeken. Geluk is wat dat betreft maar iets raars.............

Ben je tevreden op dit moment.

Neei niet echt, maar dat komt omdat ik depressief ben......
__________________
Half Shadow, Half Human.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 13:52
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Wat een vragen . . . maar goed.

Hoe ik gelukkig word . . . hmm goeie vraag. Het hangt heel erg van mijn stemming af, maar meestal door kleine dingen die me laten zien dat het eigenlijk allemaal best wel ok is hier. Hmm en ik denk toch ook wel mensen waar ik om geef, die kunnen me ook gelukkig maken door te zijn wie ze zijn.

Nee ik ben niet volmaakt gelukkig . . . waarom niet, lig nog veel te veel met mezelf overhoop . . . ben nog steeds niet zeker van wat ik doe en hoe ik ben . . .
Tja oplossing is zekerder van mezelf zijn, en een positiever zelfbeeld . . . maar ja *ben er mee bezig*

Ik weet niet waarom ik leef . . . ik weet wel dat ik niet met alles wat ik doe denk, wordt ik hier wel gelukkig van. Maar hoe ik anders dan wel leef . . . goeie vraag

Als ik gelukkig ben, ben ik op dat moment heel erg tevreden met het geluk wat ik heb . . . maar ja als ik me niet gelukkig voel dan niet
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 16:12
Treborius
Treborius is offline
Geluk is tevreden zijn met jezelf. punt.

Dit is de beste manier om het te beschrijven lijkt mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2002, 18:38
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Als ik mezelf heb gevonden + iemand om net een beetje meer waarde aan mn leven te geven
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:15
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
******** schreef:
Stel, in het hypothetische geval dat jij al een aantal vriendinnen / relaties in het verleden had en erachter bent gekomen dat mensen nou eenmaal veranderen en dat je vroeg of laat uit elkaar groeit? Of dat je erachter komt dat niemand 100% te vertrouwen is?
Stel dat beide verledens zo erg op mekaar lijken en je in karakter zo'n verbondenheid met elkaar hebt dat alles wat kwetsend is voor de een dat ook is voor de ander.

En stel nu eens dat je iemand tegenkomt waarmee je gewoon die band krijgt.
Er wordt wel eens gevraagd waarom ik niks met haar heb. Sorry, maar ik heb al meer met Edith dan dat menig verliefd stel ooit zal hebben. Alleen is er bij ons die de klik niet (dat kleffe verliefde gevoel)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:17
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Ik denk dat je het échte geluk pas kan kennen als je verliefd bent en liefde wederzijds is. Dat gevoel is niet te beschrijven.

Daarnaast bestaan er zovele soorten van geluk die voor elk anders is.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:23
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Snow White schreef:
Nouw, ik moet zéggen, een mooie broek aantrekken die ik net nieuw heb, kan mij voor een klein momentje eventjes gelukkig maken!. Maar ik weet dat je dat niet bedoeld. Daarom even het volgende: Geluk is voor mij; gelukkig zijn met mezelf, in de spiegel kijken en glimlachen. en HOUDEN VAN kan me soms ook even gelukkig maken. Zoals het graag willen knuffelen van een vriendin, of mijn moeder of broertje. En merken dat de liefde wederzijds is en een kus terugkrijgen of een aai over je bol. Helaa zie ik deze dingen vaak over het hoofd en besef ik niet hoeveel geluk ik vaak heb. Ik ben een pessimistische denker, met best wel wat troubles. Ook zou ik heel gelukkig zijn als ik het automutileren kon laten, dat de drang die in mijn hoofd zit, dat stemmetje van mezelf die zegt dat het moet( net als met mijn anorexia) er niet meer zou zijn. Dat zou zo heerlijk wezen, dat kan ik me gewoon niet goed voorstellen maar ik zou me dan vast en zeker gelukkiger voelen. Wanneer zou ik volmaakt gelukkig zijn? Ik denk niet dat je volmaakt gelukkig kan zijn. Ja, wie weet voor heel eventjes. Dat moment heb ik 1 keer gehad, toen moest ik huilen van geluk. Alles ging toen een weekje goed in mijn leven. Ik was verliefd, het ging goed met eten, ik automutileerde niet, had een heerlijke vakantie, kon goed praten met mijn vader, dat was een fijne week. Als ik daar aan denk word ik weer warm. en nee, ik ben nu verre van gelukkig helaas. Ik stel te hoge eisen aan mezelf, word binnenkort ook weer opgenomen in een kliniek. Als ik daar uit kom, hoop ik dat ik het ECHTE geluk weer kan gaan vinden en zoeken. want op dit moment lukt me dat niet zo goed. Ik leef op dit moment wel om gelukkig te worden, maar denk er niet bewust bij na, dat zou ik vaker moeten doen. Ik ben niet tevreden met het geluk dat ik nu heb, het is eerder ongeluk waar verandering in moet komen. Soms ben ik even een minuut gelukkig, wanneer ik met vriendinnen lig te kletsen en ik krijg een streling over mijn wang ofzo.
Geluk komt niet naar je toe denk ik, dat moet je zoeken en je vind het ook wel, als je er maar open voor staat. Wie weet sta ik er nu niet genoeg voor open ofzo. En moet ik mijn verleden eindelijk eens gaan verwerken, dan kan ik met mezelf in het reine komen.

liefs Snow
Misschien zoek je naar iets onbekends waardoor je heel onzeker wordt. Misschien noem jij dat onbekende geluk, of iets waardoor je leven zal veranderen. Maar is dat zo? Als je dadelijk terugbent, is het leven dan echt beter. En dan nog erger... wat als het niet zo is? Dat zou zoals ik het zo lees best een ramp voor jou zijn. Waarom gaat alles zoveel slechter bij jou als bij iemand anders? Helaas ken ik de situatie niet waarin jij je nu verkeert... maar ik weet dat een ieder de kracht inzich heeft om zien wat er fout gaat en ervan leert. Om daarna weer met frisse moed verder te gaan. Misschien is dat ene beetje hulp dadelijk de zet die je nodig hebt, ik hoop het voor je. Wat ik niet hoop is dat je voor altijd de illusie hebt dat je gedoemd bent ongelukkig te zijn. De kansen zijn er om gelukkig te worden, leer ze te accepteren...

.: Q :.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:32
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Snow White schreef:
Geluk komt niet naar je toe denk ik, dat moet je zoeken en je vind het ook wel, als je er maar open voor staat. Wie weet sta ik er nu niet genoeg voor open ofzo. En moet ik mijn verleden eindelijk eens gaan verwerken, dan kan ik met mezelf in het reine komen.
Dat je open moet staan voor andere dingen is juist. Maar ik kan niet geloven dat je steeds moet zoeken naar geluk. Het is iets dat naar je toekomt, net als liefde, het overkomt je. Daarom heeft de ene meer geluk dan de andere, tja 't leven is nu eenmaal niet rechtvaardig.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Ok, kwil gewoon weten wat geluk
voor andere mensen is,
hoe jij eraan komt.
(geen 'momentgeluk, als in die mooie broek
die je hebt gekregen oid,
maar geluk voor je leven )
Wat is geluk voor jou,
wanneer zou jij volmaakt gelukkig zijn?
Heb je die? Zo ja, hoe heb je die gekregen?
Zo nee, hoe zoek jij het?
Denk je echt aan je geluk,
leef je om gelukkig te zijn/worden,
of concentreer je je op andere dingen?
Ben je tevreden met het geluk dat je nu hebt?
Mja, zijn wel weer genoeg vraagjes
- volmaakt gelukkig bestaat niet.
- geluk moet je niet zoeken. Daar word je alleen maar ongelukkig van.
- ik ben tevreden met m'n leven zoals het is. het is wel erger geweest.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 08:29
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Jadie schreef:
- volmaakt gelukkig bestaat niet.
- geluk moet je niet zoeken. Daar word je alleen maar ongelukkig van.
Geluk komt niet *floep* ineens op je af. Daar moet je zelf aan werken. Als je stil blijft zitten en niets doet gebeurd er ook niets.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:57
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Geluk komt niet *floep* ineens op je af. Daar moet je zelf aan werken. Als je stil blijft zitten en niets doet gebeurd er ook niets.
Omschrijf dan eerst de grensen van geluk. Waar begint geluk, wat is geluk (zoals gevraagd) en wat maakt je gelukkig. Een hoop geld kan je gelukkig maken, dr kan ineens een familielid overlijden en jou een hoop geld nalaten. Dan is het *floep* ineens geluk. Dus nogmaals de vraag, wat is geluk voor jou?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:29
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Q schreef:
Dus nogmaals de vraag, wat is geluk voor jou?
Die vraag heb ik al beantwoord. Tenminste, dát voor mij 'echt/waar geluk' is.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 22:22
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Geluk komt niet *floep* ineens op je af. Daar moet je zelf aan werken. Als je stil blijft zitten en niets doet gebeurd er ook niets.
Ik snap ook wel dat je niet stilletjes achter de geraniums moet gaan zitten.
Wat ik bedoel is, je moet niet op jacht gaan naar geluk. "als ik dit heb ben ik gelukkig" "als ik dat ben, ben ik gelukkig"
daar word je ontzettend ongelukkig van omdat je altijd een nieuwe voorwaarde voor geluk hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 12:33
dribble
dribble is offline
Op dit moment kan ik niet gelukkig zijn, en misschien wordt ik wel nooit meer volmaakt gelukkig.
Als ik nu kijk ben ik een beetje gelukkig als ik samen ben met mn vriend en hij geeft me het voel dat ik waarde heb.
Als ik naar mijn toekomst kijk (mocht ik die hebben) dan denk ik dat ik gelukkig kan zijn als ik mijn doelen een beetje heb bereikt... ik weet het nog niet precies..
__________________
** Somewhere deep inside of me, I have to find the child I used to be... **
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-11-2002, 14:33
Verwijderd
ik kan zeggen dat ik heel erg gelukkig ben want,

ik ben gezond,
ik heb een hele lieve vriend die van mij houdt,
ik heb lieve huisdieren waar ik mee kan knuffelen,
ik heb mijn beide ouders nog,
ik heb een leuke grote familie,
ik heb zo'n beetje alles wat ik wil..

ja ik ben gelukkig..
en hoe ik hier allemaal aankom?
dat zal wel puur geluk zijn, en lief zijn voor anderen....


en mensen, eigenlijk wilde ik nog iets kwijt op dit forum. want ik zie hier best wel eens depri mensjes, maar eigenlijk moeten ze zichzelf heel goed en sterk vinden.. want JIJ bent degene die het eerste van de miljoenen zaadcellen bij het eicelletje kwam. jij bent de sterkste en de snelste.... (achja, even iets om mensjes op te vrolijken.. als dat gelukt is )
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 19:23
Margriet
Avatar van Margriet
Margriet is offline
ik denk dat ikj best veel gelukkige momenten heb,maar (en dit klinkt misschien heel erg dom),ik zou niet puur en alleen gelukkig willen zijn...denk dat er genoeg is om je druk over te maken...de wereld is zo klote
ik zoek naar gelukkige momenten maar neit naar het ene zogenaamde grote geluk...
ik ben hier niet om mezelf gelukkig te maken(dit is in ieder geval mijn doel),maar om mensen echt te kunnen helpen,op kliene of grote schaal...want heel vaak maakt het mij blij en ook wel een beetje gelukkig als andere mesne gelukkig zijn dus dat is mijn streven
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 00:06
dj-tiesto
dj-tiesto is offline
geluk is een korte periode... het is als een revolver tegen je kop en wachten tot hij afgaat...


__________________
ID&T www.id-t.com ...... music is the answer
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 19:19
dribble
dribble is offline
grapjas
__________________
** Somewhere deep inside of me, I have to find the child I used to be... **
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 22:21
ScarletWithin
Avatar van ScarletWithin
ScarletWithin is offline
Citaat:
Betamethason schreef:

Wat is geluk voor jou,
wanneer zou jij volmaakt gelukkig zijn?
Heb je die? Zo ja, hoe heb je die gekregen?
Zo nee, hoe zoek jij het?
Denk je echt aan je geluk,
leef je om gelukkig te zijn/worden,
of concentreer je je op andere dingen?
Ben je tevreden met het geluk dat je nu hebt?
Geluk voor mij...Doodgaan en weten dat mensen van me gehouden hebben en weten dat ik met al mijn macht van hun gehouden heb. Maar dan zal ik het niet meer kunnen vertellen, en ook niet volmaakt gelukkig kunnen zijn, omdat ik dan niet meer "ben".
Volmaakt gelukkig bestaat niet, en vooral niet voor mij. Ik wil af en toe ongelukkig zijn, want als ik ongelukkig ben ga ik nadenken over dingen die ik als ik blij ben fantastisch vind om over nagedacht te hebben. Mja dat was een hele rare zin.
Ik leef dus niet om gelukkig te worden, omdat het toch niet lukt. Geluk zit in de kleine dingen, het is niet iets dat je permanent kan zijn. Geluk vind ik als ik af en toe in de ogen van mijn vriend kijk, geluk vind ik als ik me realiseer dat ik vrienden heb die me aardig vinden, geluk vind ik elke keer opnieuw uit
__________________
Try Scaring The Cat, Not Me
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 22:37
Verwijderd
ik ben geSTOORD,
ik heb geen (lieve) vriendin die van mij houdt,
ik heb geen echte vrienden,
ik heb een sgildpad
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:26
Davide
Davide is offline
Goede gezondheid
Liefde
Vertrouwen
Acceptatie
Lachen

deze 5 woorden samengekoppeld... dan ben je gelukkig..!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:27
Davide
Davide is offline
Goede gezondheid
Liefde (even niet vergeten, dat sex hier uiteraard bij hoort )
Vertrouwen
Acceptatie
Lachen

deze 5 woorden samengekoppeld... dan ben je gelukkig..!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:28
Davide
Davide is offline
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 09:41
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Tevreden met jezelf zijn.
Het gevoel hebben dat je de hele wereld aankan.
Kunnen genieten van de positieve dingen van het leven.
Leren van je fouten.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 17:29
TranceGirl
Avatar van TranceGirl
TranceGirl is offline
geluk is dat ik mijzelf accepteer en tevreden ben met mijzelf...zoals hierboven al is gezegd...
ik denk ook dat je gelukkig mag zijn als je gezond bent
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 18:25
kaatje in da house
Avatar van kaatje in da house
kaatje in da house is offline
onder geluk versta ik:

- je vrij voelen om te doen en te laten wat jij wil
- tevreden zijn met de dingen die je hebt
- genieten van de simpelste dingen in het leven
- leven voor jezelf en niet voor anderen


ondanks dat er naast geluk ook wel nare dingen in het leven gebeuren, volg ik deze punten toch aardig op. dus ja, als je het op deze manier bekijkt ben ik in zekere zin gelukkig met de manier waarop ik mijn leven leef...

K.G.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie "De mens is egoïstisch"
Egoconstructie
52 17-04-2010 13:38
Levensbeschouwing & Filosofie Feitelijkheden
Melpomene
225 03-10-2007 23:55
Psychologie 'Gelukkig zijn is een besluit.'
Missy
105 17-06-2007 23:01
Lifestyle Hangjongeren
saartjeh
7 09-05-2007 12:07
Games Officiëel Scholieren.com Contacttopic - Deel II
Enlightenment
50 13-08-2003 21:08
Levensbeschouwing & Filosofie interessante pro-kapitalistische site gevonden
Not for Sale
38 08-03-2002 11:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.