Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2002, 17:36
Dr.FEY
Avatar van Dr.FEY
Dr.FEY is offline
durf je net zal mij geen of nauwelijks contact te zoeken met het andere geslacht? kom er met mij en anderen over praten.
en degene die het wel kunnen, kunnen dan tips geven.
__________________
It's |Dr.FEY|
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2002, 17:53
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dr.FEY schreef:
durf je net zal mij geen of nauwelijks contact te zoeken met het andere geslacht? kom er met mij en anderen over praten.
en degene die het wel kunnen, kunnen dan tips geven.
Er was een tijd dat dit voor mij heel moeilijk was, vooral omdat ik in het verleden nogal eens door vrouwen ben afgewezen. De angst voor een nieuwe afwijzing is er nog steeds, maar het is wel zo dat ik er bijvoorbeeld geen problemen mee heb om met mijn vrouwelijke collega's over alledaagse dingen te praten, dus het gaat wat dat betreft wel wat beter nu. Ik maak overigens moeilijk contact met anderen en ben daardoor sociaal gehandicapt zoals dat heet, maar als het me eenmaal is gelukt om contact met iemand te maken gaat de rest vanzelf.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:29
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
yep, ik heb er erg veel moeite mee, ik heb nu voor het eerst ook echt mensen om samen mee opdrachten te maken omdat het via school moest.
maar ik durf niet zomaar op een jongen af te stappen en te zeggen dat ie leuk is ofzo.
als ik zie hoe mijn vriendinnen dat doen denk ik altijd dat ik me aanstel ofzo
maar ja ooit komt dat toch wel goed??
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:40
Dr.FEY
Avatar van Dr.FEY
Dr.FEY is offline
Als ik met vrouwen praat ben ik een beetje afwezig dan durf ik ze niet aan te kijken
__________________
It's |Dr.FEY|
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 12:20
rafael_vd_vaart
rafael_vd_vaart is offline
Ik heb hier ook veel last van, ik kan het me niet voorstellen dat ik ooit een meisje zou versieren.
Er zijn nog meer topics hierover. Daar staan ook wel interessante dingen.
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=191434

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=214201

http://forum.scholieren.com/showthre...&threadid=9772

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=260631

Ik vind dit ook een sterke reactie.
quote:******** schreef:
Ik wijger mijzelf als kansloos te zien. Weet je waarom? Omdat je nooit weet hoe een ander jou ziet.

Citaat uit een boek: "Als we verlegen zijn, zijn we geneigd verlegenheid te zien als het belangrijkste deel van onze persoonlijkheid. Dat is niet zo. Verlegen zijn is maar een heel klein deel van wie we zijn, en onze verlegenheid is voor anderen veel minder belangrijk dan voor ons".

Daarnaast ben ik het zat zelf mijn eigen leven te beperken. Als ik een meisje leuk vind, ga ik ervoor. Voor mijn part klap ik dicht, sta ik voor lul en laat ze me falikant vallen. Maar dan weet ik:
A) Dat ik het geprobeerd heb.
B) Zij het toch niet waard is als ze me zo laat afgaan.

Heel wat beter dan:
A) Waarom ben ik zo stom en durf ik nooit wat?
B) Ik zal nooit weten wat ik heb gemist.

Het is jouw keus. Pijn en angst horen bij het leven, accepteer het en leer ermee om te gaan.

Misschien heb je er iets aan

Laatst gewijzigd op 11-11-2002 om 13:24.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 13:43
rafael_vd_vaart
rafael_vd_vaart is offline
Nu ff een reactie van mezelf, ik heb er zelf ook heel veel moeite mee. Ik heb nog nooit geprobeerd een meisje te versieren en ik zie me dat ook niet zo snel doen, terwijl ik dit wel wil. Ik snap wel hoe het allemaal werkt enzo maar aan de uitvoering ervan ontbreekt het dus. Wat ik je aanraad is gewoon uit te gaan, discotheek/ kroeg. Als je daar binnen kom meteen letten op meisjes en je merkt het vanzelf wel als je wat interessants ziet. Dan heb je dus een selectie gemaakt van leuke meisjes en dan moet je af en toe naar ze kijken, zo gauw iemand terug kijkt en lacht weet je al genoeg. Dan kan je er wel naartoe stappen. Dit klinkt makkelijk maar dat is het zeker niet. Maar dit is gewoon een kwestie van oefenen. Oefening baart kunst en volgens mij is dat ook zeker hier zo mee. Het gesprek openen is het moeilijkste maar merk bijvoorbeeld iets op. Vraag bijvoorbeeld naar hobby's en als ze doorverteld af en toe wat vragen en haar weer laten doorpraten. Na een tijdje kan je haar vragen om mee naar voren te gaan
Ik weet ook wel dat dit alles niet heel veel voorstelt en vrij oppervlakkig is maar het is misschien een begin. Volgens mij krijg je hier wel zelfvertrouwen van als je dit een aantal keren doet en de communicatie met meisjes word beter.
Ik raad je aan om dit te doen tijdens uitgaan, en dan met de gedachte van 'niet geschoten is altijd mis'. En er zijn nog een heleboel andere meisjes....
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 13:50
Dr.FEY
Avatar van Dr.FEY
Dr.FEY is offline
het lijkt een beetje op solliciteren naar een baan bedankt het heeft me denk wel geholpnen, jammer dat bij ons de disco dicht is en dat ik wordt gekickt uit de bar
__________________
It's |Dr.FEY|
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 17:34
TranceGirl
Avatar van TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik leg soms een beetje moeilijk contact met anderen...maakt niet zoveel uit van welk geslacht eigenlijk...dat komt omdat ik faalangst heb en heel onzeker over mijzelf ben daardoor durf ik dus ook niet of nauwelijks iets tegen "vreemde" te zeggen... ik ben gewoon heel erg verlegen en heb er dus ook veel moeite mee...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie vereenzaming/er niet bij horen
sicilion
37 27-02-2007 23:12
Psychologie contact verbroken!?!
tommygirl.S
10 01-02-2004 14:16
Liefde & Relatie Altijd het gevoel hebben dat jij diegene bent die contact zoekt.
Pinkish Dress
7 31-10-2003 19:59
Liefde & Relatie van die jongen valt écht geen hoogte te krijgen, hebben jullie soms raad??
Eurydice
8 28-08-2003 13:35
Liefde & Relatie t raarste liefdesverhaal dat je ooit gelezen hebt denk ik......
Lilything
7 01-06-2003 14:13
Verhalen & Gedichten geen titel yet.
skatergirl15
6 23-12-2002 14:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.