Oud 10-11-2002, 20:40
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik heb laatst ruzie gemaakt met een vriendin, ze vond het niet leuk dat ik mezelf steeds naar benede zat te halen en ergerde zich hier ook aan.
ik kan dat heel goed begrijpen hoor daar niet van, maar nu zei ze laatst dat ik maar hulp moest gaan zoeken.
en laatst zag een andere vriendin de littekens op mijn arm en zei het zelfe, strax willen ze me nog in een gesticht gooien ik zie ze er nog voor aan ook.
ik wil geen hulp zoeken, hoe kan ik ze dit duidelijk maken?? dat ik gewoon vriendschap nodig heb
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2002, 20:57
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik kan best begrijpen dat je vriendinnen zorgen maken om je, maar ik vind wel dat ze je moeten respecteren hoe je bent.

Om eerlijk te zijn heb ik dit nooit eerder meegemaakt, maar jij er beter door voelt en het niet al te schadelijk voor je is, moet je echt zelf bepalen of je hulp nodig hebt.

Toch zou ik met ze praten. En dan niet even in de pauze, maar ergens op een rustig plekje. Laat duidelijk merken je vrienschap belangrijker vind dan hulp zoeken en dat het beter voor jou. Ik hoop voor je dat ze het begrijpen
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 21:17
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Maak ze duidelijk dat hulp toch niet
helpt als jij er niet voor 100% achter staat,
zeker met automutilatie ed niet.
Laat ze weten dat je hun steun nodig hebt.
Hoe?
Praten. Idd, op een rustig plekje.
Lukt dat niet? Probeer het dan te schrijven oid.
Als zij hulp voor jou gaan zoeken
helpt dat IMO niet, aangezien jij er ook acher meot staan..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 11:40
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
hoi! ik herken je héél erg goed in je verhaal!!

ik wou eerst ook geen hulp, wou niet naar een psychologe of zo... ik heb mijn vrienden dat dan ook gezegd en jammergenoeg hebben er een groot deel van mijn zogenaamde vrienden me dan laten vallen (nu ben ik daar best gelukkig over!), maar mijn echt vrienden bleven me steunen... we hebben er regelmatig over gepraat, meer konden ze ook niet doen. ze steunen me en houden van me en dat is héél belangrijk voor me!
toch ga ik nu naar een psychologe, daar heb ik zelf naar gevraagd. Ik ben ongeveer een maand geleden in het ziekenhuis belnad wegens een overdosis pillen (samen met mijn beste vriendin) en ook het snijden werd bij mij echt onhoudbaar. ik spijblede veel, ging niet zwemmen en deed niet mee aan turnlessen. Ik voel me geod bij mijn psychologe, dus dat zit wel goed...

wat ik je zeker aanraad: laat je vrienden/vriendinnen duidelijk merken dat je geen proffesionele hulp wilt. dit is heel belagnrijk voor je en dat moeten zij proberen te aanvaarden. Als jij er helemaal achter staat en je voelt dat het echt nodig is, pas dan zal proffesionele hulp ook werken. Zolang dat niet het geval is, hoop ik dat je vrienden je blijven steunen en je gewoon de liefde geven die jij nodig hebt!

veel sterkte!!!!!!
dikke kuzzzzzzzz
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 12:35
Verwijderd
Maar uhm, ik snap je even niet vrees ik. Zorgt vriendschap dan ervoor dat je ophoudt met snijden / krassen? Helpt het? Is het niet beter eens kritisch naar jezelf te kijken?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 16:14
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
******** schreef : Maar uhm, ik snap je even niet vrees ik. Zorgt vriendschap dan ervoor dat je ophoudt met snijden / krassen? Helpt het? Is het niet beter eens kritisch naar jezelf te kijken?

jah stoppen met krassen doe ik toch niet dat hoort gewoon bij mij
dat is denk iets dat ze moeten accepteren want stoppen lukt niet (zelfs niet met hulp!!) maar ze kunnen me gewoon waarderen zoals ik ben, dat zal al heel veel helpen en gewoon met me praten maar niet onderwerpen wegstoppen alsof ze denken dat ik daar niet over wil praten :-S
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 16:35
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef:
jah stoppen met krassen doe ik toch niet dat hoort gewoon bij mij
Dat is niet iets dat anderen 'moeten' accepteren. Denk je dat het hun geen pijn doet als jij zoiets doet?

Daarnaast is het zeker niet iets dat 'gewoon bij jou hoort', maar een serieus probleem waaraan je moet werken.

Citaat:
gewoon met me praten maar niet onderwerpen wegstoppen alsof ze denken dat ik daar niet over wil praten :-S
Opgekropte emoties kunnen de oorzaak zijn van het krassen. Je hebt bepaalde frustraties en angsten, maar je kunt ze niet kwijt. Met alle gevolgen van dien.

Je schreef ook dat professionele hulp niet helpt. Heb je daar al ervaring mee dan?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 16:47
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef:
ik kan dat heel goed begrijpen hoor daar niet van, maar nu zei ze laatst dat ik maar hulp moest gaan zoeken.
en laatst zag een andere vriendin de littekens op mijn arm en zei het zelfe, strax willen ze me nog in een gesticht gooien ik zie ze er nog voor aan ook.
Dit laatste zal een voorbeeld zijn, maar ze kunnen je niks verplichten. Ga je daar dus iig niet druk om maken. Ik vind het logisch dat ze je zegt dat je hulp moet zoeken, dat zou ik ook doen wanneer het slecht ging met één van mijn vriend(inn)en. Het is een teken dat ze om je geeft. Persoonlijk zou ik het raarder vinden als ze je aan laat modderen, zonder er iets van of over te zeggen.
Citaat:

ik wil geen hulp zoeken, hoe kan ik ze dit duidelijk maken?? dat ik gewoon vriendschap nodig heb
Heb je ze dat gezegd? En ook uitgelegd? Begin daar anders eens mee. En leg uit waarom. Misschien dat ze het begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 20:19
kaatje in da house
Avatar van kaatje in da house
kaatje in da house is offline
ik denk dat je ook liever geen hulp wilt omdat je bang bent dat ze je compleet voor gek verklaren en je voor eeuwig opsluiten in een of andere vage kliniek.
ten eerste moet je zo echt niet denken, meis, hulpinstanties zullen je echt niet raar vinden ofzo, er zijn meer mensen die zulke dingen doen.
maar goed, als jij ervoor kiest dat je liever geen hulp wilt, moet je dat duidelijk proberen te maken aan je vriendinnen. probeer ze uit te leggen dat jij hun veel meer nodig hebt dan welke hulpinstelling dan ook, dat je behoefte hebt aan vriendschap.
misschien kom je dan ook al een heel eind, hoop iig dat het gauw beter met je zal gaan!

Grtz & more, K.G.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.