Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Bekijk resultaten poll: Topics puur over automutilatie moeten NIET worden toegestaan.
Daar ben ik het mee eens. 28 50.91%
Daar ben ik het niet mee eens. 27 49.09%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op feedback:
Kan er geen poll gehouden worden of iets dergelijks, es kijken hoeveel mensen nu daadwerkelijk tegen een verbod (op topics puur over automutilatie) zijn en hun argumenten.
Bij deze dus.

Graag je mening in de poll (en in je post dan nog een keer) en voorzien van argumenten. Verder geen discussies ajb (dat mag hier), alleen een 'stem' voorzien van argumenten.

Discussie reply's en stemmen zonder argumenten worden verwijderd.
Oké, ook uitleg hier over dan:
-Discussie reply's worden verwijderd omdat er al een topic over is, twee topics over hetzelfde onderwerp is niet nodig en zo houden we deze topic overzichtelijk.
-Stemmen zonder argumenten worden verwijderd zodat dezelfde mensen niet dertig keer op verschillende computers gaan stemmen. Dan zou de uitslag van de poll niks meer waard zijn.


Oké, nog even uitleg over de stelling dan maar. De stelling is: Topics puur over automutilatie moeten NIET worden toegestaan.
Dit houdt dan in dat topics als 'ik snijd mezelf, is dat erg?' dan niet zijn toegestaan. Maar topics als 'ik heb dat en dat meegemaakt, nu ben ik onzeker en ik automutileer' wel.

Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 12:38.
Advertentie
Oud 01-11-2002, 08:33
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Als argument vind ik dat je het soms gewoon nodig zult hebben je ei kwijt te kunnen.
Mensen die snijden zien dat vaak al als een probleem op zich en erger nog. Mijn huidig behandelaar ziet het als een appart probleem. Dus is het een appart onderwerp dat appart besproken dient te worden.
Ik vind dus dat mensen MITS ONDERSTEUND WAAROM ZE HET DOEN het recht moeten hebben dit te posten.
Dat we dus geen posts gaan krijgen van:
"Ik snijd omdat ik daar zin in heb."

Eerder iets van:
"*probleem* en daardoor snijd ik. En ...*verhaal*"

Het mag in mijn ogen wel maar zet er dan wel op zijn minst de oorzaak in. (vaak kun je beter aan de bron van het probleem werken dan aan het probleem zelf)

En als je problemen niet de bron zijn (zoals bij een vriendin van mij die het gewoon op de een of andere manier 'leuk' vind om zichzelf te snijden) dan vind ik dat zo'n topic meteen op slot kan want het is voor niemand leuk om te horen dat iemand snijd voor de 'kick'.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 01-11-2002, 08:45
Verwijderd
@MazeMouse: Hier wil ik toch even op reageren, in de poll staat 'Topics puur over automutilatie moeten NIET worden toegestaan.' Wat jij nu noemt als wat we wel toe moeten staan, is GEEN topic PUUR over automutilatie. De topics die we niet toemoeten staan zijn topics PUUR over automutilatie. Je bent en dus eens met de stellen. (En zo niet, dan spreken je argumenten je stem tegen.) Ik verwijder je stem, je kunt opnieuw stemmen, oké?

Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 08:50.
Oud 01-11-2002, 08:51
Verwijderd
Topics puur over automutilatie? Nee.

Topics waarin de persoon ook omschrijft waar hij / zij mee zit? Ja.
Oud 01-11-2002, 09:04
tacidvs
tacidvs is offline
Niet op een scholierenforum, verwijs iedereen die er mee zit naar een professionele instelling en verwijder de posts.
__________________
back in black and with a vengeance
Oud 01-11-2002, 09:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik vind dus ook dat dat niet kan op dit forum. Je hebt er nix aan, en niemand kan je zo helpen. Het richt dus meer schade aan dan dat het oplevert.
__________________
Oud 01-11-2002, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Discussie reply's en stemmen zonder argumenten worden verwijderd.
Dat leek me toch duidelijk. De stemmen stonden op 6, de argumenten op 4. Nu is het weer 4-4.
Oud 01-11-2002, 12:12
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Bij deze dus.

Graag je mening in de poll (en in je post dan nog een keer) en voorzien van argumenten. Verder geen discussies ajb (dat mag hier), alleen een 'stem' en een mening.

Discussie reply's en stemmen zonder argumenten worden verwijderd.


Oké, nog even uitleg over de stelling dan maar. De stelling is: Topics puur over automutilatie moeten NIET worden toegestaan.
Dit houdt dan in dat topics als 'ik snijd mezelf, is dat erg?' dan niet zijn toegestaan. Maar topics als 'ik heb dat en dat meegemaakt, nu ben ik onzeker en ik automutileer' wel.
Vind ik een slechte zaak. Mensen moeten kunnen zeggen wat ze denken en als jullie dat gaan bellemeren dan kunnen die mensen helemaal nergens meer heen. Dit is voor de meeste een manier om met anderen die misschien wel hetzelfde probleem hebben te praten over dit soort zaken. Tevens vind ik Leonoor dat je de zaken wat te hard aanpakt. Discussie reply's en dergelijke worden meteen verwijderd. Klinkt wel heel erg oppermachtig. Laat mensen wat meer hun gang gaan!

Mvg,

Wasteland
__________________
Half Shadow, Half Human.
Oud 01-11-2002, 14:51
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Discussie reply's en dergelijke worden meteen verwijderd. Klinkt wel heel erg oppermachtig. Laat mensen wat meer hun gang gaan!
Dat doet ze omdat we hier kunnen discussieren.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 01-11-2002, 15:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Eens, ze moeten niet worden toegestaan

omdat het mensen op ideeen brengt
omdat ik me er gigantisch aan irriteer (en ja ik weet dat ik ze moet overslaan dan, maar dan nog irriteer ik me eraan)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-11-2002, 15:21
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Oneens . . .
gewoon je hart kunnen luchten helpt meer dan sommige mensen denken . . . en dat je je er aan irriteerd vind ik niet echt een argument.
Als je et verbied topics over snijden te openen kun je net zo goed heel psychologie opdoeken want 95% van de onderwerpen hier zijn niet echt vrolijk makend.
__________________
*stuiter*
Oud 01-11-2002, 15:32
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Je kan er al haast nergens over praten,
overal is het wel weer 'zij is gek oid'.
Mja, idd, het kan nogal opluchten..
Mensen vinden die het ook doen,
dat je niet de enige stommeling bent
die in het cirkeltje is geraakt,
dat je niet achterlijk bent,
dat je niet de enige bent..
Mij heeft dat wel steun gegeven,
om te lezen dat anderen het hier
ook moeilijk mee hebben,
mijn gevoelens ook voor een deel begrijpen..
Mja, aan de andere kant,
je kan er ook juist een rotgevoel van krijgen,
er toe worden aangezet,
dieper gaan..

Citaat:
Dusjcrib schreef in dat andere topic:

Mensen die zelf snijden, denk je eens in. Hoe kut voel jij je weer door het cirkeltje waar je in zit, hoe moeilijk heb jij het er wel niet mee hier weer vanaf te komen. Besef je, dat door topics te openen over puur automutilatie, je anderen misschien 'aansteekt' met jouw probleem..
Zou ik niet willen,
andere mensen ideeen geven,
zou me heel erg schuldig voelen
als iemand zou zeggen 'door jouw topic ben ik gaan snijden'.

Ben voor geen van beiden,
helemaal verbieden, nee,
kweenie, k vind dat je erover moet kunnen praten..
Maar aan de andere kant,
verbieden, ik zou het wel begrijpen
als dat gebeurt, maar niet echt leuk vinden..
Heb btw niet gestemd,
ben voor geen van beiden..
Stem later misn wel, als k t weet..
__________________
Drie.

Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 20:24.
Oud 01-11-2002, 17:26
light fighter
light fighter is offline
ik vind dat het wel moet kunnen, maar in bepaalde mate. het is heel belangrijk omje eigen verhaal daarover als je het doet kwijt te kunnen. misschien 1 algemeen topic over automulatie


paultje
Oud 02-11-2002, 10:35
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Mee eens, ik denk dat mensen die automutileren sneller 'steun' zoeken bij hun 'snijdcollega's' wanneer ze dit soort dingen lezen.
Om maar ee"n voorbeeld te geven "Hey, ik zie dat jij ook snijdt, hier is m'n email adres ******@hotmail.com" Vervolgens concluderen ze dat 't zo minder erg is, omdat er meer mensen zijn die het doen. En dus hebben ze zoiets van "ach, hij en zij doen 't ook, dus zo slecht kan het niet wezen". Ook hebben zij vaker de drang om 't anderen te vertellen over hun problemen waarom ze 't doen, zo laten ze bijelkaar een slecht gevoel achter, conclusie: ze snijden meer.

Weg dus met zulke topics, niemand heeft iets aan die vorm van herkenning, tenminste, zo denk ik er over.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 02-11-2002, 10:40
Verwijderd
11 reacties met argumenten, 15 stemmen...dat klopt weer niet. Ik ga vanavond weer ff argumenten tellen en stemmen die er teveel zijn verwijderen.
Oud 02-11-2002, 13:39
TheDragon
TheDragon is offline
Oneens... zelfde reden als ~*Mad^Athlete*~.
Als dit verboden word kan het misschien nog moeilijker worden om er mee te stoppen.
Oud 02-11-2002, 16:46
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
*verplaast even z'n reply's*
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 02-11-2002, 17:00
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Mensen moeten kunnen zeggen wat ze denken en als jullie dat gaan bellemeren dan kunnen die mensen helemaal nergens meer heen. Dit is voor de meeste een manier om met anderen die misschien wel hetzelfde probleem hebben te praten over dit soort zaken.
Mensen kunnen nog steeds over hun probleem praten. *citeert Leonoor* . Maar topics als 'ik heb dat en dat meegemaakt, nu ben ik onzeker en ik automutileer' mogen wel.
Ik ben het eens met de stelling. Zoals moenbase al zei... sommige mensen denken dat het minder erg is als ze er achter komen dat anderen het ook doen. Verder beland je in een vicieuze cirkel en helpen dat soort topics je niet om uit die cirkel te komen. Ik heb gestemd (als dat mag als fb anders moet je mn stem maar weer verwijderen, Leonie).
__________________
Hm... Larstig... ;)
Ads door Google
Oud 02-11-2002, 18:09
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Ik heb gestemd voor. Eerder ben ik al hierop ingegaan door een topic op feedback te openen, hij staat er vast nog, voor de rest heb ik geen zin er nog eens uitvoerig op in te gaan.
__________________
BORED NOW...
Oud 02-11-2002, 19:09
Verwijderd
Het brengt mensen op een idee.
Oud 02-11-2002, 20:19
Verwijderd
Ik vind dat topics over automutilatie zelf niet moeten worden toegstaan omdat ik teveel heb gehoord dat mensen hierdoor worden meegesleept (ze beginnen met snijden, gaan meer snijden, vinden het moeilijker te stoppen), en ik daarentegen nog van niemand heb gehoord dat diegene gestopt is door er op een forum over te schrijven.

Ik vind dat er wel toegestaan moet worden dat automutilatie als onderdeel van een probleem wordt genoemd, ik vind namelijk ook dat je er wel gewoon over moet kunnen praten. Als automutilatie op zichzelf een probleem is geworden ben ik van mening dat mensen professionele hulp moeten zoeken, en dat erover praten niet opweegt tegen de kans anderen mee te slepen in dit gedrag.
Oud 02-11-2002, 20:25
PV
PV is offline
Tegen, mensen worden er alleen maar door op ideeën geholpen.
Oud 03-11-2002, 08:49
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Tegen.

Het brengt mensen op ideeën en als meerdere mensen hetzelfde slechte doen dan wordt het in de ideeën van die mensen vanzelf minder erg en doen ze het makkelijker. Door het toe te staan worden er misschien wel wat mensen geholpen maar het 'goed' dat wordt gedaan weegt niet op tegen het 'kwaad' dat wordt gedaan.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 03-11-2002, 09:34
Verwijderd
oneens,
ok, ik erger mij er ook wel eens aan, maar ik vind niet dat het aan ons is om te zeggen of dat mag of niet. als het sommige mensen helpt dan is dat toch goed! bovendien is het nog altijd goed om mensen ervan te overtuigen dat ze het niet moeten doen.
ik heb lagn getwijfelt maar ik ben het er toch echt niet mee eens.
Oud 03-11-2002, 12:01
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
oneens,
ok, ik erger mij er ook wel eens aan, maar ik vind niet dat het aan ons is om te zeggen of dat mag of niet. als het sommige mensen helpt dan is dat toch goed! bovendien is het nog altijd goed om mensen ervan te overtuigen dat ze het niet moeten doen.
ik heb lagn getwijfelt maar ik ben het er toch echt niet mee eens.
En als het meer kwaad dan goed doet? Ik ben het met Moenbase volledig eens.
Advertentie
Oud 03-11-2002, 15:42
Verwijderd
kun je niet gewoon weer één grootsnijtopic maken ofzow?
mensen praten er toch wel over, om het bestaan ervan nou te negeren vind ik wel weer erg ver gaan
Oud 03-11-2002, 18:23
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
******** schreef:
Topics puur over automutilatie? Nee.

Topics waarin de persoon ook omschrijft waar hij / zij mee zit? Ja.
__________________
...amen...
Oud 04-11-2002, 03:56
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Ik denk dat psychologie er is om dit soort onderwerpen te behandelen. Bovendien kunnen mensen die snijden zich op internet denk ik makkelijker uiten dan in de maatschappij buiten het internet om. Ik denk dat mensen die snijden daar veel baat bij kunnen hebben.
Oud 05-11-2002, 11:24
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Ik denk dat psychologie er is om dit soort onderwerpen te behandelen. Bovendien kunnen mensen die snijden zich op internet denk ik makkelijker uiten dan in de maatschappij buiten het internet om. Ik denk dat mensen die snijden daar veel baat bij kunnen hebben.
Met welk doel? Zich lekker dr bij voelen? Vergeet niet dat hier geen professioneel advies gegeven wordt. Tevens is het snijden van je jezelf niet iets waar je zo trots over hoeft te zijn dat iedereen het weet en er over mee kan praten alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Als je het mij vraagt dan zijn die mensen beter af bij mensen die weten hoe ze er mee om moeten gaan en niet bij mensen die het ook hebben want dan krijg je zoiets van:"Oh zij doet het... dus ik ben niet de enige, laat ik er maar mee doorgaan want nu is het ok." En later zitten ze met de littekens en hebben ze spijt dat ze zoiets gedaan hebben. Persoonlijk zou ik dus liever een apart gedeelte zien met mensen met persoonlijke problemen. Praten helpt om er beter mee om te gaan, maar het gaat hier niet over HOE accepteer ik mijn gedrag, nee het gaat over HOE los ik mijn problemen op waardoor ik dat gedrag uit. (Nu is ik een fictief figuur, ik heb gelukkig geen last van psychische stoornissen.)

Niets persoonlijks.

Heeft er iemand trouwens feiten dat dit gedrag inderdaad verholpen wordt door er met andere lotgenoten over te discusseren in een open forum?
Oud 05-11-2002, 14:16
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Onder andere voor Q


Citaat:
Leonoor schreef:
Bij deze dus.

Graag je mening in de poll (en in je post dan nog een keer) en voorzien van argumenten. Verder geen discussies ajb (dat mag hier), alleen een 'stem' voorzien van argumenten.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 05-11-2002, 22:17
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Onder andere voor Q
bijde een stukje waar je tekst kan zetten. Ik zie geen verschil. Zou misschien de forumbaas even de discussies kunnen verplaatsen?
Oud 06-11-2002, 13:04
Imir
Imir is offline
Verbieden lijkt me misschien nog wel een erger effect hebben, gaan mensen niet eerder iets doen wat verboden is? Bovendien is het toch iets dat veel mensen bezig houdt, mij ook, (al heb ik het zelf nog nooit gedaan, sommige van mijn vrienden doen het wel).
Oud 06-11-2002, 16:31
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Q schreef:
bijde een stukje waar je tekst kan zetten. Ik zie geen verschil. Zou misschien de forumbaas even de discussies kunnen verplaatsen?
...Beide

Zijn de 1000-zoveel minuten al voorbij?
Jammer, dan woorden ze (helaas) gedelete door de FB
Of je moet ze even snel kopieren in dat andere topic
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 07-11-2002, 16:36
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
moenbase schreef:
...Beide

Zijn de 1000-zoveel minuten al voorbij?
Jammer, dan woorden ze (helaas) gedelete door de FB
Of je moet ze even snel kopieren in dat andere topic


Zijn de 1000-zoveel minuten al voorbij?
Jammer, dan worden ze (helaas) gedelete door de FB
Of je moet ze even snel kopieren in dat andere topic
Oud 07-11-2002, 16:44
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Q schreef:
blablablabla
Zet je MSN even aan wil je...
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"

Laatst gewijzigd op 07-11-2002 om 16:46.
Oud 07-11-2002, 19:07
Verwijderd
Het schijnt onduidelijk te zijn: 24+17 stemmen waarvan 15+8 (als ik het goed geteld heb, soms is de beargumentatie wat vaag voor me ) met argumenten... Ik laat deze topic tot zondag nog open, mensen die wel gestemd hebben maar gen argumenten gepost hebben of iig ff 'ik ben voor' of 'ik ben tegen' hebben tot dan de kans dat nog er bij te posten. Ik denk dat er dan wel een redelijk 'beeld' uit is gekomen en dat we verder kunnen gaan met het bedenken van het beleid hierover.

(De misschien wat 'bazig' overkomende toon in mijn post is niet bedoeld als 'ik ben de baas', voor de mensen die het misschien zo op mochten vatten, tis bedoeld om duidelijk over te komen.)

Laatst gewijzigd op 07-11-2002 om 19:09.
Ads door Google
Oud 07-11-2002, 19:52
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Betamethason schreef:

Heb btw niet gestemd,
ben voor geen van beiden..
Stem later misn wel, als k t weet..
*heeft tegen gestemd*
__________________
Drie.
Oud 09-11-2002, 00:21
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
http://crystal.palace.net/~llama/psych/
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 09-11-2002, 08:06
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
moenbase schreef:
http://crystal.palace.net/~llama/psych/
Heb gekeken..
Mja, Engels kan ik niet zň goed
dat ik t kan lezen.. :\

[mierenneuk] 47 stemmen met 41 posters, waarvan 5 persoontjes meer dan 1x gepost hebben? [/mierenneuk]
__________________
Drie.
Oud 09-11-2002, 21:34
Megalomaniace
Avatar van Megalomaniace
Megalomaniace is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik vind dat topics over automutilatie zelf niet moeten worden toegstaan omdat ik teveel heb gehoord dat mensen hierdoor worden meegesleept (ze beginnen met snijden, gaan meer snijden, vinden het moeilijker te stoppen), en ik daarentegen nog van niemand heb gehoord dat diegene gestopt is door er op een forum over te schrijven.

Ik vind dat er wel toegestaan moet worden dat automutilatie als onderdeel van een probleem wordt genoemd, ik vind namelijk ook dat je er wel gewoon over moet kunnen praten. Als automutilatie op zichzelf een probleem is geworden ben ik van mening dat mensen professionele hulp moeten zoeken, en dat erover praten niet opweegt tegen de kans anderen mee te slepen in dit gedrag.
__________________
*Turn me into something faceless, weightless, mindless, homeless vacuum state of peace*
Oud 10-11-2002, 19:20
Verwijderd
ik ben het eens met de quote van bovenstaande.
Oud 10-11-2002, 21:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Nek-aan-nek race.

Ik heb gestemd dat automutilatie-topics best mogen.

Geen bezwaar!

Erover praten vind ik best.
Oud 10-11-2002, 22:45
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Oneens.

Waarom?

Omdat ik vind dat mensen hun hart daarover mogen luchten.

Het enige waar ik op tegen ben is als er bewust/onbewust tips worden gegeven.


Bite.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 11-11-2002, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Nek-aan-nek race.
Volgens mij valt dat wel mee, er zijn minder stemmen met posts dan stemmen zonder posts. En stemmen zonder post/argumenten telden niet mee, daar ben ik heel duidelijk in geweest (ook over het waarom).

Tis zondag geweest, 'k sluit de poll daarom. Als iemand nog iets kwijt wil/moet over dit ow kan hij/zij mij er natuurlijk altijd over mailen.

Laatst gewijzigd op 11-11-2002 om 16:17.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie automutilatie
_Irina_
1 13-10-2009 17:54
Psychologie Automutilatie
butterbee
2 03-04-2006 15:37
Lichaam & Gezondheid Lijntopic #33
Verwijderd
500 16-02-2005 16:14
Psychologie Automutilatie: the rebound
Nona
3 07-10-2004 14:45
Psychologie snijden..
*moonchild*
8 17-01-2003 18:30
Psychologie Weer het vriendelijke verzoek... (over 'snijdtopics')
Verwijderd
109 17-01-2003 15:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.