Oud 01-10-2015, 13:12
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Ik ben voor het preventief ruimen van ouderen
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2015, 14:53
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik ben voor het preventief ruimen van ouderen
Preventief? Op welke leeftijd wil je daar al mee beginnen dan?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 15:01
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
jaartje of 70
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 15:04
Abby.
Abby. is offline
Ooooh. Mag van mij ook best eerder, in sommige gevallen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 15:10
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ergens tussen de 50 en 70 dan
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 20:10
Verwijderd
serieus janken omdat er iemand een peukkie op de fiets rookt
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 20:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
serieus janken omdat er iemand een peukkie op de fiets rookt
Het is wel gruwelijk goor om achter te fietsen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 20:47
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik vind verse sigarettenrook (in matige hoeveelheden) eigenlijk niet echt stinken, bij sigarenrook vind ik de geur zelfs wel aangenaam. Het probleem voor mij is meer dat het heel snel overal intrekt, naast het potentiële effect op de gezondheid.
__________________
Lophophanes cristatus

Laatst gewijzigd op 03-10-2015 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 20:47
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
En ja slaaf van de verslaving, verslaving maakt egoïstisch en externaliserend, groepsdruk onder tieners en in families, primair schuld van de tabaksindustrie, secundair van laffe politiek, etc etc, weet ik allemaal wel. Maar na een topic met twee of drie rokers die zeggen normaal rekening met anderen te houden en verder allemaal kutsmoesjes had ik er even geen zin in.
Wie is hier nou egoïstisch? Jij denkt tenslotte ook alleen maar aan jezelf, het boeit je niet wat rokers ervan vinden want alles bij jou is een 'kutsmoesje'.

Ga dan lekker op een rokersvrij bungalowpark wonen. Man man man wat kun jij zeuren.
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:00
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Wie is hier nou egoïstisch? Jij denkt tenslotte ook alleen maar aan jezelf, het boeit je niet wat rokers ervan vinden want alles bij jou is een 'kutsmoesje'.

Ga dan lekker op een rokersvrij bungalowpark wonen. Man man man wat kun jij zeuren.
Hoho, als je als roker woont in een huis waar de rook ook makkelijk in andere woningen terecht kan komen, dan is een roker de daar geen rekening mee houdt wel degene die egoïstisch is, omdat hij dan anderen met iets opzadelt dat niet noodzakelijk, potentieel schadelijk en al snel storend is. Op zich mag je in je woning doen wat je wilt, zolang dat maar geen negatieve effecten heeft op je omgeving en dat is wel het geval als rook regelmatig naar plekken toetrekt waar anderen er last van hebben.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:25
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Hoho, als je als roker woont in een huis waar de rook ook makkelijk in andere woningen terecht kan komen, dan is een roker de daar geen rekening mee houdt wel degene die egoïstisch is, omdat hij dan anderen met iets opzadelt dat niet noodzakelijk, potentieel schadelijk en al snel storend is. Op zich mag je in je woning doen wat je wilt, zolang dat maar geen negatieve effecten heeft op je omgeving en dat is wel het geval als rook regelmatig naar plekken toetrekt waar anderen er last van hebben.
Moeten we dan ook maar stoppen met muziek in woningen die een dunne wand hebben? Moeten we dan ook maar stoppen met feestjes geven in woningen?
Moeten we dan ook maar stoppen met autorijden omdat er mensen zijn die benzine lucht vies vinden?

En zo nog 1000 dingen. Op die manier kunnen we net zo goed stoppen met alles waar mensen last van hebben, en zijn we allemaal egoistisch. Rokers worden alleen altijd als 1e genoemd. En trouwens, de buitenlucht is tegenwoordig net zo slecht voor je door alle uitlaatgassen ed, en daar hoor ik jullie niet over.
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:28
Verwijderd
Het gaat hier over roken, dan is het niet vreemd dat mensen hun mening over roken geven en niet over feestjes in gehorige huizen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:30
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Dat weet ik wel, alleen hier wordt gessugereerd dat roken afgeschaft moet worden, dat het niet meer mag in je eigen huis ed. Wat ik probeer te zeggen is dat het niet alleen roken is wat slecht voor je is, en/of overlast kan veroorzaken.
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ik wel, alleen hier wordt gessugereerd dat roken afgeschaft moet worden, dat het niet meer mag in je eigen huis ed. Wat ik probeer te zeggen is dat het niet alleen roken is wat slecht voor je is, en/of overlast kan veroorzaken.
Dat lijkt me duidelijk, maar hoe is dat een argument vóór roken?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:36
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Dat lijkt me duidelijk, maar hoe is dat een argument vóór roken?
Dat is geen argument om te roken. Dit is een poging om mensen ervan bewust te maken dat een verbod op roken onzin is, aangezien er nog 1000 vergelijkbare dingen zijn waar we mee dealen.
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Dat is geen argument om te roken. Dit is een poging om mensen ervan bewust te maken dat een verbod op roken onzin is, aangezien er nog 1000 vergelijkbare dingen zijn waar we mee dealen.
Ik ervaar maar zelden overlast, roken staat bij mij vrij hoog qua irritatie, dus ik vind een verbod geen onzin.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:42
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat is geen argument om te roken. Dit is een poging om mensen ervan bewust te maken dat een verbod op roken onzin is, aangezien er nog 1000 vergelijkbare dingen zijn waar we mee dealen.
https://en.wikipedia.org/wiki/False_dilemma
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat is geen argument om te roken. Dit is een poging om mensen ervan bewust te maken dat een verbod op roken onzin is, aangezien er nog 1000 vergelijkbare dingen zijn waar we mee dealen.
Een luidruchtig feestje iets niet iets waar je dagelijks last van hebt of wat normaal gesproken schade toebrengt aan je gezondheid. Meeroken is vrijwel onvermijdelijk in het dagelijks leven en is wel degelijk schadelijk voor je gezondheid.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:44
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Dat zijn uitlaatgassen ook, moeten we die dan ook maar afschaffen?
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat zijn uitlaatgassen ook, moeten we die dan ook maar afschaffen?
Dat lijkt me een prima idee Kom jij dan even met een betaalbaar alternatief voor de industrie en vervoer.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn uitlaatgassen ook, moeten we die dan ook maar afschaffen?
Ja, lijkt me een goed plan
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:52
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Een luidruchtig feestje iets niet iets waar je dagelijks last van hebt of wat normaal gesproken schade toebrengt aan je gezondheid. Meeroken is vrijwel onvermijdelijk in het dagelijks leven en is wel degelijk schadelijk voor je gezondheid.
Dit min of meer. Als mijn buren zo nu en dan een luidruchtig feestje hebben, dan heb ik daar niet zoveel problemen mee. Als ze elke dag een takkeherrie veroorzaken, dan wel. Het ging hier om overlast door rokende buren: dat zal, als er sprake van is, wel iets zijn waar je vaak/continue last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:56
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Dat lijkt me een prima idee Kom jij dan even met een betaalbaar alternatief voor de industrie en vervoer.
Goederen: lange afstanden per spoor, lokaal vervoer ofwel per spoor, ofwel per elektrische vrachtwagen, afhankelijk ervan of die bedrijven per spoor bereikbaar zijn.

Passagiers: spoor, buurtspoor, trams, elektrische bussen, etc., etc., etc. Alles samen in een fijnmazig netwerk.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 21:57
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Moeten we dan ook maar stoppen met muziek in woningen die een dunne wand hebben? Moeten we dan ook maar stoppen met feestjes geven in woningen?
Ik zou daar wel rekening mee houden ja.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 22:26
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Dat lijkt me een prima idee Kom jij dan even met een betaalbaar alternatief voor de industrie en vervoer.
Nee, want die is er simpelweg niet. En dat geld ook voor roken, want de overheid haalt nog veel te veel geld aan accijnzen van sigaretten.
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 22:35
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee, want die is er simpelweg niet. En dat geld ook voor roken, want de overheid haalt nog veel te veel geld aan accijnzen van sigaretten.
Dé oplossing voor het begrotingstekort: een dikke accijns op poep eten invoeren, en dan met z'n allen flink veel poep eten.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 22:42
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Nee, want die is er simpelweg niet. En dat geld ook voor roken, want de overheid haalt nog veel te veel geld aan accijnzen van sigaretten.
ik heb geen precieze getallen, maar ooit al eens gedacht aan wat roken kost aan kosten die gemaakt worden op medisch vlak?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Dé oplossing voor het begrotingstekort: een dikke accijns op poep eten invoeren, en dan met z'n allen flink veel poep eten.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 22:48
Verwijderd
Citaat:
ik heb geen precieze getallen, maar ooit al eens gedacht aan wat roken kost aan kosten die gemaakt worden op medisch vlak?
Ongeveer een ton minder dan gezonde mensen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 22:53
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
ik heb geen precieze getallen, maar ooit al eens gedacht aan wat roken kost aan kosten die gemaakt worden op medisch vlak?
Ooit al eens gedacht aan het geld dat de overheid binnenhaald aan wegenbelasting voor bezine en dieselauto's?
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 22:55
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Dat is toch precies hetzelfde met LPG en water, ze willen allemaal dat we milieuvriendelijk gaan rijden maar 1: Rijden op water kan allang maar wordt niet toegestaan omdat het veel te goedkoop is en 2: Belasting op LPG is drastisch verhoogd de laaste jaren.
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Ooit al eens gedacht aan het geld dat de overheid binnenhaald aan wegenbelasting voor bezine en dieselauto's?
Wat wil je daarmee zeggen? Het is namelijk geen antwoord, het is een loze kreet.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch precies hetzelfde met LPG en water, ze willen allemaal dat we milieuvriendelijk gaan rijden maar 1: Rijden op water kan allang maar wordt niet toegestaan omdat het veel te goedkoop is en 2: Belasting op LPG is drastisch verhoogd de laaste jaren.
Fuck dit. Rijden op water kan niet zomaar.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 23:01
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Het kan al: http://www.autokopen.nl/autonieuws/2...n-op-waterstof
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 23:02
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Waterstof is geen water.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 23:17
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Ooit al eens gedacht aan het geld dat de overheid binnenhaald aan wegenbelasting voor bezine en dieselauto's?
Ja.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 23:19
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Jij bent zo duidelijk nog 18 en rebels. Het is je vergeven, want ik kon ook eindeloos bos worden om niet met mogen roken in de kroeg/trein/bepaalde plekken. Maar er komt een tijd dat je het (hopelijk) wat genuanceerder ziet dan nu.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Jij bent zo duidelijk nog 18 en rebels. Het is je vergeven, want ik kon ook eindeloos bos worden om niet met mogen roken in de kroeg/trein/bepaalde plekken. Maar er komt een tijd dat je het (hopelijk) wat genuanceerder ziet dan nu.
Nee dat zien wij ouwe sokken toch echt verkeerd
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 23:54
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Als jullie het zeggen..
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Als jullie het zeggen..
Wegenbelasting heeft geen fuck te maken met het milieu, het vloeit allemaal naar algemene middelen. Zelfde geldt voor accijnzen. Wat wil je precies zeggen met je gemekker? Roken is fucking slecht voor jou en voor je omgeving, beter doe je het niet, doe je het wel? Ook prima, maar dan moet je niet lopen zeiken dat mensen erover lopen te zeiken, jij weet niet hoe smerig het voor anderen is en dat zal je met deze mindset ook nooit en te nimmer begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 00:01
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ooit al eens gedacht aan het geld dat de overheid binnenhaald aan wegenbelasting voor bezine en dieselauto's?
Dus? Dan voeren we een nieuwe belasting in en/of verhogen bestaande
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 02:22
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
roken staat bij mij vrij hoog qua irritatie, dus ik vind een verbod geen onzin.
Jezus christus.

Dit meen je serieus?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 02:27
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
serieus janken omdat er iemand een peukkie op de fiets rookt
Welkom in Nederland. Lekker janken en de publieke opinie nog meekrijgen ook.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 07:28
Verwijderd
Citaat:
Jezus christus.

Dit meen je serieus?
Jezus christus, ja.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Jezus christus, ja.
Want verbieden werkt zo ongelofelijk fucking goed eah. Zo goed dat er in Nederland geen enkele vorm van criminaliteit bestaat, niemand rijdt door rood, niemand rookt jointjes, echt zo braaf zijn we met het hele land.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 07:46
Verwijderd
Citaat:
Want verbieden werkt zo ongelofelijk fucking goed eah. Zo goed dat er in Nederland geen enkele vorm van criminaliteit bestaat, niemand rijdt door rood, niemand rookt jointjes, echt zo braaf zijn we met het hele land.
Dat beweer ik niet Ik zei eerder al ergens dat een verbod niet zo makkelijk is en ik het er niet zie komen, dat betekent niet dat ik niet toch vóór een verbod ben.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 09:22
df
Avatar van df
df is offline
Dus omdat jij iets irritant vindt ben je voor een verbod. Je lijkt me een redelijk en gezellig persoon.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 09:30
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
ik heb geen precieze getallen, maar ooit al eens gedacht aan wat roken kost aan kosten die gemaakt worden op medisch vlak?
Volgens mij is allang bewezen dat rokers de overheid alles bij elkaae genomen dik geld opleveren.

Heel je leven lekker veel accijns betalen en gemiddeld relatief vroeg dood gaan, waardoor je de duurste (voor de overheid) jaren van het leven niet meer leeft.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 09:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij zijn de duurste jaren gewoon de laatste x voor je dood en maakt het niet uit op welke leeftijd dat is
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Dus omdat jij iets irritant vindt ben je voor een verbod. Je lijkt me een redelijk en gezellig persoon.
Nee, ook dat zei ik niet. Je haalt m'n reactie uit de context. Ik ben voor een verbod omdat het ongezond is en omdat rokers anderen ook met die gevolgen opzadelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.