Oud 20-02-2008, 14:03
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Qua innerlijk of uiterlijk? Ben je daar blij mee? Heb je dezelfde wipneus of ben je net zo'n rommelkont als je vader? Zijn er dingen die jullie precies hetzelfde doen? Of zijn jullie allebei heel erg eigenwijs?

Kortom: in wat voor dingen lijk je op je ouders en ben je daar blij mee?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2008, 14:04
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Beiden, soms, nee, nee, ja, ja.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:11
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Jeetje wat ben je goed in DK-topics.

Ik lijk meer op mijn mama dan op mijn papa. Zowel uiterlijk als innerlijk. Maar ik heb wel enkele vervelende trekjes van mijn papa meegekregen, zoals betweterigheid en altijd gelijk hebben. Aan de andere kant kan ik daardoor wel goed argumenteren en redeneren.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:12
Verwijderd
Ik lijk kwa uiterlijk sprekend op mijn vader en heb dezelfde neus als iedereen van zijn kant van de familie.
Verder hebben we geen van allen aanleg om slank te zijn, de volle boezems komen van mijn moeders kant.
Dat was het wel zo'n beetje, ik denk vaak dat ik sociaal veel wijzer ben dan mijn ouders en ik doe sowieso heel veel dingen anders.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:16
Verwijderd
Sam heeft mijn neus en voor de rest is het precies zijn vader. maar soms kan hij precies zo kijken als mijn moeder of zijn tante. Dat is heel grappig om te zien.
kwa innerlijk lijkt hij op mij, erg eigenwijs en vaak de kont in de kribbe gooien, maar toch heel lief
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:17
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Qua uiterlijk schijn ik erg te lijken op mijn moeder. Qua innerlijk lijk ik meer op mijn vader, daar heb ik het tekenen van, en het chaotische/flexibele. Mijn moeder is een waanzinnige dwangneuroot met lijstjes, mijn vader en ik zien wel hoe het gaat. Mijn vader komt daar echter nooit zo goed me weg, omdat het een enorm warhoofd is, en ik minder gauw dingen vergeet enzo. Mijn handen lijken op die van mijn vader, die van mijn moeder hebben minder uitstekende botten/gewrichten ofzoiets. Ik heb wel de aderen van mijn moeder, we krijgen heel snel blauwe plekken, en het is lastig met inentingen omdat ze ook steeds heen en weer schuiven, schijnt het. Ik heb gelukkig wel de gezondheid van mijn vader, mijn moeder is overal allergisch voor, zo ongeveer. Mijn vader is dan wel weer sportiever aangelegd dan mijn moeder en ik.

Met veel dingen ben ik wel blij dat ik op ze lijk, andere dingen zijn minder handig maar dat is niet erg.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:23
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Jeetje wat ben je goed in DK-topics.

Ik lijk meer op mijn mama dan op mijn papa. Zowel uiterlijk als innerlijk. Maar ik heb wel enkele vervelende trekjes van mijn papa meegekregen, zoals betweterigheid en altijd gelijk WILLEN hebben. Aan de andere kant kan ik daardoor wel goed argumenteren en redeneren.
Niemand heeft altijd gelijk.

Dat hebben we blijkbaar gemeen.

De zussen van mijn vader, alle vrouwen aan zijn kant, zijn allemaal héél erg blond, en hebben een redelijk kromme, grote neus. En ik ben niet blond en heb geen haakneus. Mijn moeder heeft wel net zo'n neus als ik, maar geen van haar ouders, geloof ik.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:37
Verwijderd
Mijn moeder is ook een zeikerd en mijn vader is ook een autist.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 15:40
Verwijderd
Ik lijk meer op mijn vader, zowel innerlijk als uiterlijk (dat laatste zegt men tenminste altijd tegen me, ik zie het zelf niet). Meer denker dan doener, zéér kritisch (zowel op anderen als op mezelf), passie voor kunst, veel overeenkomsten in muzieksmaak (al kan hij Tori Amos niet uitstaan helaas , maar hij erkent wel dat ze muzikaal talent heeft) en vooral houden van humor.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 16:10
Lethe
Lethe is offline
Ik lijk qua innerlijk & uiterlijk op mijn vader en in vrijwel niks op mijn moeder.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 16:23
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Qua uiterlijk lijk ik heel erg op m'n vader (helaas, want m'n moeder is hot ), maar qua innerlijk ben ik precies zoals haar.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 21:31
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
De koppigheid heb ik van mijn vader. Volgens mijn oma lijk ik heel erg op mijn moeder. Ik heb een foto gezien van toen ze zestien was, het lijken echt twee druppels water. Qua manier van doen en laten heb ik wel een aantal dingen van ze overgenomen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 21:49
Verwijderd
Ik lijk qua uiterlijk op m'n vader en daar ben ik wel blij mee. Ik ben echt heel duidelijk familie van mijn vader en van zijn vader; zelfde vorm hoofd, zelfde ogen, neus, mond, vrij karakteristiek voor die familie. Mijn zus lijkt op mijn moeder. Mijn zus en ik lijken helemaal niet op elkaar qua uiterlijk, maar ondertussen hebben we wel altijd ongeveer dezelfde interesses. Soms ontdekken we ineens dat we al maanden dezelfde dingen doen, heel grappig.
Qua karakter lijk ik ook het meest op m'n vader
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 22:36
Verwijderd
Nee. Nee.

Gaat dus over uiterlijk en innerlijk
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 09:55
Verwijderd
Qua gezicht ben ik precies mijn vader. Zelfde neus, mond, vorm van ogen. Zelfs de uitstekende haartjes die ik in mijn wekbrauw heb (als ik ze niet epileer), heeft mjn vader ook. Qua lijf en bouw lijk ik meer op mijn moeder. Oh, ik heb ook hetzelfde dikke, netnietkrullende haar als mijn vader. Alleen is hij nu grijs en kort (vroeger was het zwart en lang) en ben ik rood en half lang. Waar ik dat rode haar vandaan heb, is nog altijd een raadsel. Ik kan net zo goed dingen uitdrukken met mijn ogen als mijn moeder en oma, sprekende ogen heb ik van hen.
Qua innerlijk lijk ik veel op mijn moeder. Niet alles, maar wel veel. Als ik kwaad ben, begint ze wel eens te lachen en zegt ze: 'Het is net alsof ik mezelf hoor praten!' Als zij aan de telefoon is met een collega om boos te doen over haar teamleider, lijkt het inderdaad net alsof ik zelf zo boos zit te doen. Ik merk dat we in het werk dezelfde aanpak hebben (zij werkt met ouderen, ik met gehandicapten. Ze heeft met gehandicapten gewerkt, en als ze dan vertelt over haar werk van vroeger of over hoe ze nu dingen aanpakt, zijn er veel overeenkomsten). En volgens anderen lijken onze stemmen veel op elkaar, maar dat weet ik niet. En als we op een feestje zijn ofzo, of we gaan naar een concert, ga ik op dezelfde manier uit mijn dak als zij, gewoon wat achterlijk op en neer springen. Best grappig.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 12:16
Verwijderd
Ik schijn erg te lijken op mijn moeder in hoe ik doe. En dat terwijl iedereen vroeger altijd zei dat ik zoveel op mijn vader leek... soit
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 12:39
Verwijderd
ik lijk kwa uiterlijk op de kippeboer
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 17:53
Verwijderd
ik lijk op mijn opa
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2008, 18:38
Verwijderd
Uiterlijk lijk ik op meer mn moeder, ik heb haar neus
Maar ook wel wat op mn vader eigenlijk. Innerlijk lijk ik ook op allebei, mijn neurotische antisociale kant heb ik van mn moeder, en ik ben net zo'n weirdo als mijn vader. Van hem heb ik ook mijn eh.. bourgondische levensinstelling
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 20:08
Verwijderd
Qua uiterlijk schijn ik op mijn moeder te lijken, maar zelf zie ik het niet. En het is lullig om te zeggen, maar juist de dingen van mezelf die ik niet zou willen hebben, zie ik ook weer bij mijn moeder terug. Bijv. overgevoelig, serieus, teruggetrokken, sociale kluns, gebrek aan zelfvertrouwen, etc. Over mijn vader kan ik niks zeggen, want die ken ik niet.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 20:09
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Ik heb geen idee. Waarschijnlijk wel.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 20:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik lijk het meest op mijn vader.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 21:47
Krynn
Krynn is offline
Mensen die ons niet zo goed kennen, kunnen aan de telefoon geen onderscheid maken tussen mij en mijn moeder, en ik heb m'n slechtziende groene ogen, mooie handen en nikkelallergie van haar gekregen. M'n lichaamsbouw komt van m'n vader, m'n neiging altijd advocaat van de duivel te willen spelen en m'n legendarische snurkcapaciteiten ook.

Dus ja.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 14:53
vrijgezel
Avatar van vrijgezel
vrijgezel is offline
wel op mijn vader
niet op mijn moeder gelukkig
__________________
...............................................................................................................
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 15:00
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Ik lijk qua gedrag blijkbaar erg op mijn moeder. We kunnen het dan ook prima met elkaar vinden. Iets wat ik, gelukkig, niet van haar heb, is depri worden van alcohol want ik heb precies het tegenovergestelde.
Ik lijk in heel veel aspecten op haar. Vroeger (en nu soms ook nog), lukte het mensen niet om onderscheid te maken tussen mij en mijn moeder.
Jammergenoeg heb ik ook haar paranoia.

Mijn (dunne) haar + bouw heb ik van mijn vader. Van hem heb ik ook mijn liefde voor bèta-dingen en techniek, mijn koppigheid en mijn perfectionisme.

En van beide heb ik het willen helpen van mensen.

Maar gelukkig lijk ik meer op mijn moeder. Mijn vader heeft trekjes die ik toch liever niet heb. Helaas heeft mijn broertje die wel...
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2008, 15:12
Verwijderd
Ik lijk nog het meest op m'n vader, want dat is ook een man.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Gastgezin en andere opvang
Diary of Dreams
11 26-11-2006 16:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 02:12
Psychologie 'Veeleisende' ouders...
duivelaartje
55 31-10-2004 19:44
Psychologie mijn ouders maken me gek...
evanescence
4 21-10-2004 10:49
Psychologie Van je ouders kun je leren!
dystopia
18 24-11-2002 06:49
ARTistiek ~ Liefde ~ * "hij is twintig jaar ouder" * ~ ! ~
Anne
9 21-03-2002 09:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.