Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2009, 10:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Ik heb ze allemaal goed!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2009, 11:32
Verwijderd
Is het niet een beetje belachelijk dat Kroatië wordt gerekend als een land dat erbij hoort? De onderhandelingen zijn bezig, ze gaan toetreden in 2011 ofzo, maar ze zijn er officieel nog niet bij hoor...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 11:41
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
@ gatara: klopt. 1 vraag over 9 landen.

Citaat:
Is het niet een beetje belachelijk dat Kroatië wordt gerekend als een land dat erbij hoort? De onderhandelingen zijn bezig, ze gaan toetreden in 2011 ofzo, maar ze zijn er officieel nog niet bij hoor...
Je bent al de tweede die hierover struikelt. Kroatië hoort er niet bij. Zie bijvoorbeeld het dikke rode kruis door het plaatje. En de tekst: "Kroatië hoort niet bij de EU, maar is waarschijnlijk het eerstvolgende land om erbij te komen."

Is het verwarrend?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 12:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vond het niet verwarrend, ik had Kroatië juist fout omdat ik dacht dat ze er wél bij hoorden en toen stond er een groot kruis doorheen ten teken dat dat niet zo was
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 13:20
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Geen flauw idee.
Ik denk in elk geval wel dat de luchtvaart meer subsidies (kan ook in door middel van belastingverminderingen ed) krijgt dan zou je zou denken, en dat lijkt mij niet de bedoeling.
Hoezo is dat niet te bedoeling; noemen ze dat niet gewoon versterken van de concurrentiepositie...

Citaat:
Hoe ziet het er dan uit, zo'n slaaptrein? Waarom zijn die bedden niet comfortabel? Lig je met veel mensen in 1 coupe?
In respect met vliegtuigen zal het wel meevallen, de bedden zijn voornamelijk te kort, zelfs voor mij en ik meet slechts 1.73

Citaat:
Maar de Thalys is toch ook het model dat we moeten nastreven met die internationale treinen, niet?
Nee zoals de chinezen once upon a time zeiden, de benelux dat is nu een perfecte plek om eens met maglev te beginnen.

Citaat:
Ik heb inderdaad al gemerkt dat de trein Amsterdam-brussel-Antwerpen zo goed als altijd vertraging heeft (en dan ook 20 minuten of zelfs meer), heel bizar.. Dat voorrang geven aan trage treinen is uiteraard niet de bedoeling, zo gaan we er nooit geraken
Amsterdam-antwerpen-brussel natuurlijk , en ja dat is wel de bedoeling en helemaal niet bizar, alles wordt bewust op die trein geschoven maar goed hij is dan ook al een paar honderd jaar oud, dat er nu hsl stikkers op zitten maakt em niet beter , om nog maar te zwijgen over belgisch spoor.

wat wel bizar is dat ik te laat op amsterdam kwam voor m'n trein terug toen dat terwijl hij daar toch een goede 50 minuten stilstaat.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 18:13
Verwijderd
Ik had ze allemaal goed. Maar waarschijnlijk zou ik ze ook wel gewoon alle 27 op kunnen noemen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 18:30
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
2 juni 2009 | door redactie:

Doe de Scholieren.com-EU-quiz en zie bevestigd dat je niks van de EU weet. Of bewijs het tegendeel. Wij vinden 'm zelf wel geslaagd, deze quiz.
Rare insteek. Alsof je door bijna alles goed te hebben bewijst dat je een EU-kenner bent o.i.d.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Rare insteek. Alsof je door bijna alles goed te hebben bewijst dat je een EU-kenner bent o.i.d.
Als je ze allemaal goed hebt bewijs je dat je in ieder geval iets weet.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 19:23
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik ben benieuwd naar de uitslag.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 20:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wie zit nog meer aan de buis gekluisterd?

Wat is Plasterk toch een schatje eigenlijk.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 20:43
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Wie zit nog meer aan de buis gekluisterd?

Wat is Plasterk toch een schatje eigenlijk.
Thieme <3
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 20:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Thieme <3
Ja zij is ook een schatje. Ik heb haar dinsdag nog gezien in Den Haag
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:07
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Wat een gladjanus zeg.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Wat een gladjanus zeg.
wie?


Mooie rozen heeft de PvdA daar.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Bij GL heeft een gast een Arabisch shirtje aan, wtf?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:17
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Bij GL heeft een gast een Arabisch shirtje aan, wtf?
Niet gezien, maar wat is daar mis mee?

Die gladjanus was trouwens van de PvdA.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Niet gezien, maar wat is daar mis mee?
omdat ik me afvraag of hij zelf wel weet wat er staat

Citaat:
Die gladjanus was trouwens van de PvdA.
omdat ie kaal was?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wilders lijkt een beetje op Beethoven met zijn haar zo. Het is wel minder bol dan dat het eerst was.

(gosh wat zijn we inhoudelijk bezig )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:43
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Rutte vond ik goed en duidelijk. Komt wel goed met de VVD. Van Balen ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.

Citaat:
Als je ze allemaal goed hebt bewijs je dat je in ieder geval iets weet.
Misschien kun jij jezelf eens afvragen wat je wel en niet bewijst met soort van 9 tweeledige meerkeuzevragen. Maar goed, de vraagstelling is meer voor de plezier dan dat het een echt relevante parameter is.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:45
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik denk dat die PvdA'er stiekem lid is van een andere partij, en de PvdA van binnenuit stuk wil maken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:52
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Rutte vond ik goed en duidelijk. Komt wel goed met de VVD.
Best wel knap dat ze tussen het CDA en de PVV stand weten te houden.
Citaat:
Van Balen ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.
Ik vond hem altijd vrij sterk in discussies.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:57
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
- Groenlinks + 0,5 %
- Heeeej!
- De PVV + 22%
- stilte
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 22:03
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Wilders: groter dan... hoe heet die partij ook alweer... de VVD.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 22:11
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Kutdorpjes steeds. Ik wil steden zien.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 22:29
Verwijderd
D'66
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 22:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
D'66
In Arnhem de grootste partij.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 00:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
omdat ie kaal was?
Dan moet je ze altijd even omdraaien en op de rug drukken. Voel je rubber? -> PVDA.

In Utrecht hoefde ik me vreemd genoeg niet te legitimeren trouwens. Raar, er was overal op tv en internet dat dat nodig zou zijn.

Ik ben uiteindelijk voor Toine Manders gegaan. VVD in Utrecht heeft nauwelijks terrein verloren, terwijl je op basis van de landelijke opiniepeilingen veel erger kon verwachten, dus da's goed werk geweest.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 01:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
De VVD heeft niet zoveel verloren dus daar kwamen de stemmers op de PVV niet vandaan. De kleine linkse partijen hebben ook niet zo flink gewonnen als dat de PvdA verloren had. Ik vermoed dat een aantal PvdA stemmers nu op D66 hebben gestemd, maar ik sluit ook niet uit dat een aantal PVV hebben gestemd.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 01:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kutdorpjes steeds. Ik wil steden zien.
meer tellen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 07:44
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
De VVD heeft niet zoveel verloren dus daar kwamen de stemmers op de PVV niet vandaan. De kleine linkse partijen hebben ook niet zo flink gewonnen als dat de PvdA verloren had. Ik vermoed dat een aantal PvdA stemmers nu op D66 hebben gestemd, maar ik sluit ook niet uit dat een aantal PVV hebben gestemd.
Het is inderdaad lastig te zeggen waar de voor de pvv vandaan kwamen. Een grote rol speelt bijvoorbeeld de lage opkomst. Voor mij is iig het belangrijkst dat de vvd Europees gezien niet veel heeft verloren.

Verder lijkt het mij prima als de pvv hordes tokkies trekt. Landelijk gezien zou de pvv er m.i. goed aan doen hun economische plannen naadloos op die van de vvd aan te laten sluiten. Des te meer aanhang voor de juiste kijk op de economie. Als het blijkt dat zelfs mensen uit lagere economische klassen dat willen (wellicht onbewust/ongewild/als trade-off) is het wat mij betreft een win.

Eigenlijk zit ik in dubio door de uitslag, aangezien de vvd m.i. toch een stuk groter zou zijn zonder het bestaan van de pvv. Wat het electoraat landelijk gaat doen is gewoon lastig te voorspellen. Verder vond ik Pechtold, Hamer en Kant gisteren weer amusant. Respectievelijk zwak, ingetogen en hysterisch.. én dat allemaal op een rijtje. Vooral van Pechtold had ik niet verwacht dat hij met die kansloze oppervlakkige verwijten zou komen. ''Scherp schiet op knieën; knokploeg''... hoorde ik allemaal voorbij komen. Leek me gisteren niet echt gepast, maar toch kwam hij ermee.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 07:46
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
De partij (PVV) kwam in Rotterdam als grootste uit de bus (22,5 procent). nu.nl
Wat is het percentage autochtonen in Rotterdam?

En wat was het ook alweer? "De gemiddelde PVV-stemmer is een dorpsbewoner midden 40 met een eigen huis"?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 07:52
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Wat is het percentage autochtonen in Rotterdam?


Maarja, aan de andere was de opkomst in Rdam volgens mij ongeveer 30%, wat dus betekent dat ongeveer 7% pvv heeft gestemd.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 08:27
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

In Utrecht hoefde ik me vreemd genoeg niet te legitimeren trouwens. Raar, er was overal op tv en internet dat dat nodig zou zijn.
Nee, het was maar in een bepaald (/groot) aantal gemeentes en Utrecht hoorde daar niet bij. Aan de ene kant vind ik dat wel goed, want er zullen inderdaad best een hoop mensen zijn zonder identiteitsbewijs, maar aan de andere kant vind ik het ook een beetje maf. Je geeft dat kaartje, zij zoeken op of dat nummer op het kaartje bij de goede naam past en dan mag je door, maar dat zegt toch nog eigenlijk niets, dat kaartje kan dan toch nog steeds van iedereen zijn (van hetzelfde geslacht en min of meer dezelfde leeftijd)...

Wat een uitkomst... Alle partijen lijken naar elkaar toe te kruipen (qua aantal, niet qua standpunten natuurlijk). Ik ben wel blij dat Groenlinks in elk geval niet achteruit is gegaan, maar ik had toch gehoopt op een derde zetel.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 08:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Blijkt maar weer eens hoe belachelijk het is dat D66 en GL niet zijn uitgenodigd bij het Erasmus- Uni verkiezingsdebat: beiden zijn groter dan de CU en de SP (die wel meededen aan het debat).
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 12:08
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat is het percentage autochtonen in Rotterdam?
En wat was het ook alweer? "De gemiddelde PVV-stemmer is een dorpsbewoner midden 40 met een eigen huis"?
Ehm leefbaar he allemaal teleurgestelde fortuynstemmerts

Citaat:
chris schreef:
Des te meer aanhang voor de juiste kijk op de economie
nu ook weer niet te erg overdrijven he.
Het is reeeler dan de meeste...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Blijkt maar weer eens hoe belachelijk het is dat D66 en GL niet zijn uitgenodigd bij het Erasmus- Uni verkiezingsdebat: beiden zijn groter dan de CU en de SP (die wel meededen aan het debat).
Ja klopt, echt schandalig. Dat vooral d'66 altijd een ondergeschoven kindje is terwijl ze in deze tijd keer op keer presteren.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 13:02
Verwijderd
Citaat:

Vooral van Pechtold had ik niet verwacht dat hij met die kansloze oppervlakkige verwijten zou komen. ''Scherp schiet op knieën; knokploeg''... hoorde ik allemaal voorbij komen. Leek me gisteren niet echt gepast, maar toch kwam hij ermee.
Dit slaat nergens op. Hij werd er mee geconfronteerd tijdens dat slechte aftreksel DZDD en reageerde hier heel sterk op juist.

Bosman van de PVV heeft uitspraken geroepen als, neuzen weg bij de publieke omroep (over Polak die ook nog is jood is) en ''knokploeg in 2e kamer''.

Pechtold zei enkel dat hij dit sterk afkeurde en je zo wel kon zien wat voor mensen er voor de pvv in de 2e kamer zit. Lijkt mij gewoon correct.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 13:03
Verwijderd
Citaat:
De VVD heeft niet zoveel verloren dus daar kwamen de stemmers op de PVV niet vandaan. De kleine linkse partijen hebben ook niet zo flink gewonnen als dat de PvdA verloren had. Ik vermoed dat een aantal PvdA stemmers nu op D66 hebben gestemd, maar ik sluit ook niet uit dat een aantal PVV hebben gestemd.
Ik denk dat veel PvdA'ers op PVV hebben gestemd en veel VVD'ers op D'66.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 13:04
Verwijderd
Citaat:
In Arnhem de grootste partij.
In Amsterdam en Utrecht ook toch?

Bij ons thuis hebben mijn broer en vader weer vanouds VVD gestemd en ik en mijn moeder D'66.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 14:17
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Dit slaat nergens op. Hij werd er mee geconfronteerd tijdens dat slechte aftreksel DZDD en reageerde hier heel sterk op juist.

Bosman van de PVV heeft uitspraken geroepen als, neuzen weg bij de publieke omroep (over Polak die ook nog is jood is) en ''knokploeg in 2e kamer''.

Pechtold zei enkel dat hij dit sterk afkeurde en je zo wel kon zien wat voor mensen er voor de pvv in de 2e kamer zit. Lijkt mij gewoon correct.
Nou, ik vond pechtold en de twee dames naast hem niet echt overtuigend. Femke vond ik daarentegen nog enigszins redelijk over komen. Pechtold had er wmb gewoon boven moeten staan en de knieschijven etc. gisteren iig moeten laten voor wat het was.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 14:31
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
En nu krijgen we een boete omdat de uitslag al bekend is gemaakt. Leuk hoor, dat europa

Citaat:
Nederland door Brussel op matje geroepen om vroege uitslag
REUTERS - Nederland moet de Europese Commissie uitleggen waarom de voorlopige verkiezingsuitslagen donderdagavond al bekend zijn gemaakt. De commissie gaat na of ons land daarmee EU-regels heeft overtreden. In dat geval zou Nederland een boete opgelegd krijgen.

We willen weten wie welke informatie, op welk moment en aan wie heeft gepubliceerd’, zei een woordvoerder van de commissie vrijdag. Volgens de commissie mogen de officiële uitslagen pas zondagavond worden bekendgemaakt, als alle stembureaus in de EU-landen gesloten zijn.

Nederlandse en Britse kiezers gingen donderdag als eerst van alle 27 EU-landen naar de stembus. De meest landen houden hun verkiezingen op zondag. De Europese Commissie vindt dat alle uitslagen op die dag tegelijkertijd gemeld moeten worden. De EU zegt dat de lidstaten hierover meerdere keren zijn gewaarschuwd.

Een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken onderstreept nog eens dat slechts een voorlopige uitslag bekend is gemaakt en dat de definitieve pas volgende week donderdag wordt gepubliceerd door de Kiesraad. ‘We zijn in gesprek met de Europese Commissie, maar wij vinden dat dit heel goed kan. In het verleden hebben we dat ook zo gedaan, en dat heeft toen nooit consequenties gehad.’

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...lag?source=rss
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik vond pechtold en de twee dames naast hem niet echt overtuigend. Femke vond ik daarentegen nog enigszins redelijk over komen. Pechtold had er wmb gewoon boven moeten staan en de knieschijven etc. gisteren iig moeten laten voor wat het was.
Op tv zijn Hamers en Kant zeker afgegaan.

Pechtold, Halsema en Wilders waren sterk (voor tv, ook al heb je geen argumentatie, onze venlo'ér)

Rutte kwam écht sterk over, lang geleden dat hij een goed mediaoptreden gaf.

En van Geel was bescheiden en bedachtzaam. Als een echte cda'er.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 16:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wilders had het over het Gordon Sanitair, erh.. ik bedoel Cordon Sanitaire van "links". Partijen zoals PvdA e.d. lieten eerder al bij voorbaat weten dat ze nooit met de PVV in het coalitiebootje zouden stappen. Hierop werd echter gevraagd of Wilders niet hetzelfde deed door al vooraf te zeggen dat het met GroenLinks toch niets wordt. Wilders zei daarop dat hun partij niet bij voorbaat coalitiepartijen zou uitsluiten - zoals de andere partijen. Op de vraag of hij dan wel met GroenLinks een coalitie zou willen vormen, zei hij dat dat zou botsen op het "cultuur-thema".
Later legde hij dan wel uit dat hij vindt dat je niet bij voorbaat coalities moet uitsluiten op "getetter" en op het naampje, maar wel op inhoudelijke kritiek.
De slaat uiteindelijk op hetzelfde neeer, maar de vorm zoals Wilders die voorstaat is idd wat netter dan domweg verkondigen dat je niet met de PVV wilt samenwerken.

Hamers is weer lekker vaag: "We zijn het fundamenteel oneens met elkaar, vooral over de positie van allerlei mensen hier."
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 18:36
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Op tv zijn Hamers en Kant zeker afgegaan.
Uiteraard, hamers en kant kijk je dan ook puur vanuit het oogpunt der amusement.

Citaat:
neuzen weg bij de publieke omroep (over Polak die ook nog is jood is) en ''knokploeg in 2e kamer''.
Ik dacht dat kuifje juist zo voor die joods-christelijke traditie was...
Is rubber besmettelijk?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 18:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik dacht dat kuifje juist zo voor die joods-christelijke traditie was...
Is rubber besmettelijk?
Ik heb de context van die uitspraak niet gezien. Voor hetzelfde geld sprak hij in de trant van de uitdrukking 'alle neuzen dezelfde kant op wijzen'. Voorzichtigheid is dan wel geboden, met name omdat het een enorm onwaarschijnlijke uitspraak zou zijn.

Als iemand stelde dat bij de SP een bedekte anti-semitische opmerking is gemaakt, okay, geloof ik zo, voor hen is het logisch. Maar de PVV? Naah, da's gewoon niet logisch.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 19:06
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Als iemand stelde dat bij de SP een bedekte anti-semitische opmerking is gemaakt, okay, geloof ik zo, voor hen is het logisch. Maar de PVV? Naah, da's gewoon niet logisch.
Och, als je als partij toch een bevolkingsgroep compleet als zwart schaap aan het betitelen bent, kun je net zo goed gelijk met andere minderheden benadelen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 19:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Och, als je als partij toch een bevolkingsgroep compleet als zwart schaap aan het betitelen bent, kun je net zo goed gelijk met andere minderheden benadelen.
Ja, alleen krijg je vaak stilte, schelden of ontwijkingen als je de beweerders van dat eerste vraagt om dat te bewijzen...

Bovendien weet je zelf best dat dat een drogreden is. Er is geen verband. Dit is alsof je zou beweren dat het waarschijnlijk en logisch is dat white supremacy groepen blanken gaan discrimineren 'omdat ze dat bij anderen toch ook doen'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 19:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ja, alleen krijg je vaak stilte, schelden of ontwijkingen als je de beweerders van dat eerste vraagt om dat te bewijzen...

Bovendien weet je zelf best dat dat een drogreden is. Er is geen verband. Dit is alsof je zou beweren dat het waarschijnlijk en logisch is dat white supremacy groepen blanken gaan discrimineren 'omdat ze dat bij anderen toch ook doen'.
Als je problemen ziet in termen van volk en afkomst zul je eerder bevolkingsgroepen de schuld geven (of het nou de moslims of de joden zijn), dan dat je gaat kijken naar sociaal-economische problemen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 19:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Verder, wat zat Wilders ongelooflijk te zeiken tijdens het debat - waarom zou hij in godsnaam samen met de PvdA en de SP in een kabinet wil? Hij kan toch veel beter in een CDA/ VVD/ PVV kabinet?
Verder ging het hele debat over de PVV, wat is dat voor gratis publiciteit.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Yolanthe en Wesley Sneijder zoenend betrapt
lilvivi
15 20-05-2009 11:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Italiaanse verkiezingen?
TisKicking
60 13-04-2006 15:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap het nut van europa en europese verkiezingen
little nemo
38 09-06-2004 12:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Referendum over Europese Grondwet"
Gatara
25 24-05-2003 14:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.