Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2011, 12:07
bokbier
bokbier is offline
hey mensen, wij hebben voor een onderzoek een enquête gemaakt, en nou was de vraag of jullie zo vriendelijk willen zijn om hem in te vullen. Deze enquête gaat over geloof bij jongeren en is voor de jongeren tussen de 14 en 23 jaar.
Vragen 12 en 13 kan je overslaan als je gelooft.

Enquête geloof onder jongeren.

1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad? ………………………………………………………………………………………………
2. Geloof jij in een god? …………………………………………………
3. Waar geloof jij in? ………………………………………………………
4. Wat doe jij aan je geloof? ……………………………………
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl?……………………………………
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(zo, ja. Hoe vaak per maand?) …………………………………………………………………
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? ………………………………………………………
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders? ………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? .………………………………………………………………………………………………………………
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaft…………………………
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? ………………………………… ………………………………………………
12. Waarom geloof jij niet? ……………………………………………………………………
13. Heb je nooit gelooft? ………………………………………………………………………
14. Geloof je dat er iets is na de dood? …………………………………………………
15. Wat vind jij van mensen die geloven?.................................................... ……………………………………………….................................................... .............

bij voorbaat dank.

Laatst gewijzigd op 29-01-2011 om 17:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2011, 12:14
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad?
21, vrouw, stad
2. Geloof jij in een god?
nee
3. Waar geloof jij in?
niet in iets specifieks.
4. Wat doe jij aan je geloof?
niks
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl?
nee
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
nee
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt?
ik heb wel op een katholieke basisschool gezeten, maar dat is ook alles.
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders?
ik geloof niet, dus er is geen keuze?
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet?
nvt
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaafd
nvt
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders?
ja
12. Waarom geloof jij niet?
het is onrealistisch
13. Heb je nooit gelooft?
nee, nooit
14. Geloof je dat er iets is na de dood?
ja dat wel, maar niet hemel en hel, maar wat wel dat weet ik ook niet
15. Wat vind jij van mensen die geloven?
ieder zijn eigen keus..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 15:51
roodvogeltje
Avatar van roodvogeltje
roodvogeltje is offline
1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad? 15, vrouw, woon in een groot dorp.
2. Geloof jij in een god? Nee.
3. Waar geloof jij in? In het zinnetje: als mensen gewoon aardig tegen elkaar zijn, het leven een stuk leuker is. Maar ik geloof eigenlijk nergens in.
4. Wat doe jij aan je geloof? -
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl?-
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc? Ik ging vroeger me kerst en pasen vanuit mijn (katholieke) basisschool, maar niet omdat ik geloof.
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? -
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders? -
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? -
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaafd? -
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? -
12. Waarom geloof jij niet? Omdat ik de verhalen die in een boek van +2000 jaar oud niet geloofwaardig vind, en dat het ontvangen zou zijn van een god/allah/iets anders nog minder.
13. Heb je nooit gelooft? Nee, nooit.
14. Geloof je dat er iets is na de dood? Misschien wel, misschien niet. Ik zie het eigenlijk wel als ik dood ben. Als ik goed maar ongelovig geleefd heb, en er is wel een hemel/paradijs, dat ga ik daar toch zeker wel heen? En als er niets is, dan is er niets, dat merk ik dan toch niet.
15. Wat vind jij van mensen die geloven? Je eigen keuze, en ik zal er zeker niet op neerkijken (behalve dan van die mensen die met vliegtuigen in torens vliegen omdat dat 'moet van hun god' Heb niks tegen moslims hoor, alleen tegen die extremistische idioten.) Ik vind het soms ook wel bewonderenswaardig dat ze kunnen geloven in iets waar geen bewijs voor is.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 16:37
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad? 16 - vrouw - dorp
2. Geloof jij in een god? nee
3. Waar geloof jij in? ik heb geen geloof

6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc? Nee.
(zo, ja. Hoe vaak per maand?) …………………………………………………………………

12. Waarom geloof jij niet? Omdat ik niet wel geloof. Waarom ik niet wel geloof? Omdat ik het niet kán geloven, ik ben er niet mee opgevoed en verder vind ik het niet overtuigend genoeg.
13. Heb je nooit gelooft? Nee.
14. Geloof je dat er iets is na de dood? Nee.
15. Wat vind jij van mensen die geloven? Hangt van de mensen af, maar laat ze het alsjeblieft in hun vrije tijd doen, en niet de supermarkten op zondag dichtgooien en mij vertellen hoe ontzettend slecht en zondig ik wel niet ben. Oh, en ik heb het idee dat ik ze wat vaker onnozel of naïef vind, maar dat zal wel komen doordat de mensen die hun geloof uitdragen à la GOD IS ALLES zo ontzettend dom naïef overkomen. Bijna altijd.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 17:09
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
hey mensen, wij hebben voor onderzoek een enquête gemaakt, en nou was de vraag of jullie zo vriendelijk willen zijn om hem in te vullen. Deze enquête gaat over geloof bij jongeren en is voor de jongeren tussen de 14 en 23.

Enquête geloof onder jongeren.

1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad?
15, man, randstad
2. Geloof jij in een god?
nee
3. Waar geloof jij in? ………………………………………………………
ik geloof dat het universum gewoon natuurwetten heeft die gevolgd worden en die kunnen niet niet gevolgd worden
4. Wat doe jij aan je geloof? ……………………………………
ik denk er afentoe over na
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl?……………………………………
ja, ik ben daarom altijd van chill mensen universum zegt het
(dat was niet sirieus) neej niet erg veel.
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(nee, 0
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt?
ingestapt
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders? 9
ze vinden alles goed mijn ouders zijn niet gelovig.
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel
zoals ik al zei kan je de regels niet breken (dit is handig want anders breek ik ze zelf altijd )
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaafd
jaah nooit een regel overtreden
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders?
waarschijnlijk wel want ik doe er niks aan en hun ook...
12 deze vraag slaat nergens op waarom ik niet geloof jullie moeten die vraa anders doen
maar ik geloof waarschijnlijk niet omdat ik altijd te logisch nadenk en teveel

13. Heb je nooit gelooft?
eigenlijk weet ik niet als je bedoelt dat ik nog nooit in een geloof heb gelooft nee
als gewoon geloven in iets is dan is het ja
14. Geloof je dat er iets is na de dood?
ja eeuwig heid aan slapen en niks doen
15. Wat vind jij van mensen die geloven?
that's a case to case scenario...
hangt er vanaf ik vind die mensen die je in de stad aanspreken of bij je deur komen idioten omdat je mensen niet gaat storen over iets wat jij denkt tenzij diegene er om vraagt...
de mensen die geloven en hun leven voor zichzelf houden dat zijn gewoon mensen net als ik

bijvoorbaad dank.
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 21:21
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Enquête geloof onder jongeren.

1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad?
18/Man/Dorp
2. Geloof jij in een god? Nee
3. Waar geloof jij in? Nergens
4. Wat doe jij aan je geloof? Niks dus
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl? Nee
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(zo, ja. Hoe vaak per maand?) Heel af en toe naar de kerk bij familie
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? Ik ben erin opgegroeid en er later uitgestapt.
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders? Mijn ouders zijn christelijk dus het is mijn eigen keus.
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? .Nope
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaafd Er zijn geen regels
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? Ik houd me er wel evenveel mee bezig.
12. Waarom geloof jij niet? Ik vind het bestaan van een god onwaarschijnlijk, geloof is volgens mij een steun voor mensen die bang zijn voor bepaalde dingen, zoals de dood.
13. Heb je nooit gelooft? Jawel
14. Geloof je dat er iets is na de dood? Nee.
15. Wat vind jij van mensen die geloven? Ik heb er niks tegen gelovigen, tenzij ze hun geloof aan mij opdringen als ik daar niet om vraag.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 08:08
Mandy3
Mandy3 is offline
Waarom zou je al die dingen vertellen, je kent Bokbier niet eens? Zou je al die dingen op straat aan een vreemde vertellen?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 08:55
Jantinee
Jantinee is offline
1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad? 17, vrouw, sinds 2 jaar dorp, daarvoor randstad
2. Geloof jij in een god? Ja.Ben Christen
3. Waar geloof jij in? In Jezus Christus
4. Wat doe jij aan je geloof? Bidden, Bijbel lezen, naar de kerk.
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl? Ja, heel erg.
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(zo, ja. Hoe vaak per maand?) 2x per zondag naar de kerk
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? Ik ben er in opgegroeid
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders? Vroeger keus van mn ouders, maar nu heb ik er zelf ook voor gekozen.
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? Ja, iedereen doet dat wel eens, je kan niet alles goed doen. Daarmee wil ik het niet goed praten, ik doe ook wel s dingen die niet mogen, waar ik me later vaak wel schuldig om voel.
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaafd? Dat probeer ik
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? Ja, zo ongeveer wel
12. Waarom geloof jij niet? --
13. Heb je nooit gelooft? --
14. Geloof je dat er iets is na de dood? Ja, dat geloof ik wel
15. Wat vind jij van mensen die geloven tja, ben er zelf 1 xd Maar sommige gelovigen gaan echt de deuren langs en zich heel erg opdringen, en daar ben ik echt op tegen! Dat vind ik beetje té ver gaan, mensen moeten zelf kiezen voor het geloof en het zich niet op laten dringen. Langs de deuren gaan enzo, daar ben ik op tegen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 12:51
bokbier
bokbier is offline
Citaat:
Waarom zou je al die dingen vertellen, je kent Bokbier niet eens? Zou je al die dingen op straat aan een vreemde vertellen?
we hebben dit nodig voor school, we gebruiken het alleen voor de school opdracht meer niet. Het zou ons echt helpen als mensen dat invullen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 13:05
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Waarom zou je al die dingen vertellen, je kent Bokbier niet eens? Zou je al die dingen op straat aan een vreemde vertellen?
Ja hoor.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 17:28
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
Waarom zou je al die dingen vertellen, je kent Bokbier niet eens? Zou je al die dingen op straat aan een vreemde vertellen?
waarom niet???

ik zeg dit altijd graag aan iemand
het maakt mij niks uit of ik hem/haar ken we zijn allemaal mensen en ik vertel graag mijn verhaal

vanuit de andere kant gezien: waarom maak jij je hiet druk om??? -agument
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 17:36
Verwijderd
1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad?
Vrouw, 15 stad.
2. Geloof jij in een god?
Nee
3. Waar geloof jij in?
Niet echt in iets.
4. Wat doe jij aan je geloof?
Niks
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl?
Nee
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(zo, ja. Hoe vaak per maand?)
Niet voor een geloof. In het buitenland ga ik wel eens naar een kerk om te kijken hoe het daar is.
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt?
Nee
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders?
nee
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet?
-
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaft
-
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders?
-
12. Waarom geloof jij niet?
Ik ben er niet mee opgevoed en ik kan het niet geloven, ik vind het niet heel erg realistisch.
13. Heb je nooit gelooft?
Nee
14. Geloof je dat er iets is na de dood?
Nee
15. Wat vind jij van mensen die geloven?
Gewoon, het zijn normale mensen. Iedereen heeft zijn keuzes.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 16:32
jm31
jm31 is offline
1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad? 18, vrouw, in een stad
2. Geloof jij in een god? Ja.Christen
3. Waar geloof jij in? Jezus Christus
4. Wat doe jij aan je geloof? naar de kerk, bidden etc..
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl? Ja.
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc? (zo, ja. Hoe vaak per maand?) elke zondagmorgen
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? ik ben er mee opgegroeid
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders? Geloof is doorgegeven door mijn ouders, maar nu is het ook mijn eigen keuze.
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? Er zijn wel wat dingen, maar bijna altijd met een schuldgevoel
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaafd?Ja, bijna wel, ik doe mijn best
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? Nee, mn ouders doen meer
12. Waarom geloof jij niet? -
13. Heb je nooit gelooft? -
14. Geloof je dat er iets is na de dood? Ja, zonder twijfel!
15. Wat vind jij van mensen die geloven?Ja super natuurlijk, het is altijd fijn om je dingen te kunnen delen met iemand die dezelfde visie heeft als jij. Je voelt je vaak snel verbonden met deze persoon. Het zegt ook wel wat over de persoon..ze kijken verder dan de horizon, er is dus blijkbaar meer...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 18:26
's-Gravenpolder
1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad?
16, vrouw, dorp
2. Geloof jij in een god? Ja
3. Waar geloof jij in? God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest
4. Wat doe jij aan je geloof? Bidden, Bijbellezen
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl? Ja
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
Elke zondag 2x naar de kerk.
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? Er mee opgegroeit.
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders?
Eigenlijk van mijn ouders, al geloof ik zelf ook in God
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet?
Ja, popmuziek luisteren, films kijken.
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaft
Nee
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders?
Nee, minder
12. Waarom geloof jij niet? --
13. Heb je nooit gelooft? --
14. Geloof je dat er iets is na de dood? Ja, eeuwige verdoemenis, of eeuwige heerlijkheid.
15. Wat vind jij van mensen die geloven? Goed, respect! Laat je niet van je geloof afbrengen door anderen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 20:35
Verwijderd
1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad? …19, vrouw, dorp……………………………………………………
2. Geloof jij in een god? …Nee………………………………………
3. Waar geloof jij in? …Eigenlijk geloof ik wel een beetje in karma. Doe goed, dan komt goed terug. Zoiets.
4. Wat doe jij aan je geloof? Lijkt me logisch, ik probeer zo aardig mogelijk te zijn, en zo behulpzaam mogelijk.
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl? Nou ja, wel een beetje, want ik probeer aardig te zijn, en dus ook goed en gezond te leven.
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(zo, ja. Hoe vaak per maand?) Nee, niet om geloof te uiten althans Wel om gewoonweg te bezoeken soms, maar dan voornamelijk in het buitenland.
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? Mijn ouders geloven beide niet echt iets. Ik ben er dus eigenlijk later in gestapt.
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders? Nee, ik heb er eigenlijk echt zelf voor gekozen. Ten minste, mijn ouders geloven niet echt hetzelfde, alhoewel zij ook zo goed mogelijk proberen te leven.
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? .Nou, ik geloof niet dat er bij karma dingen zijn die niet mogen, dus nee , ik denk eht niet echt.
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaft…Mijn geloof handhaaft niet echt een regel .
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? Mijn ouders doen er volgens mij minder aan dan ik. Ik ben er nog wel mee bezig, zij niet.
12. Waarom geloof jij niet? In god geloof ik niet omdat ik het zelf heel raar vind dat een god dan al het kwaad zou toelaten. Bovendien wil het er bij mij niet in dat er eerst niets wat, en toen ineens een god.
13. Heb je nooit gelooft? In god, nee.
14. Geloof je dat er iets is na de dood? Daar ben ik nog niet over uit. Eigenlijk geloof ik ook wel een beetje in reïncarnatie. Of wil ik dat geloven natuurlijk. Maar aan de andere kant is dat ook een beetje raar. Want waar komen dan die zielen vandaan?
15. Wat vind jij van mensen die geloven? Ik heb respect voor mensen die iets geloven, of die niets geloven. Het is hun eigen keuze, en iedereen moet zelf bedenken wat hij of zij gelooft.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 22:21
max15tekens
Vragen 12 en 13 kan je overslaan als je gelooft.

Enquête geloof onder jongeren.

1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad?
21, man, stad
2. Geloof jij in een god?
Nee
3. Waar geloof jij in?
Logica
4. Wat doe jij aan je geloof?
Bashes
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl?
nee
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
Nope
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt?
Niet opgegroeid ………………………………………………………
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders?
Zelf gekozen, ben niet zo geindoctrineerd
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet?
dotdotdot
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaft
geen geloof, maar ken veel mensen die zichzelf zien als gelovig. NIEMAND houdt zich goed aan de regels, zelfs de meer bekendere regels
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? dotdotdot
12. Waarom geloof jij niet?
Geen reden toe; het helpt niet, maar schaad wel (geen condooms, tienerouders, oorlogen etc). Geen enkele aanname waarom ook maar iets waar zou zijn. Geloof kent circelredenaties, wetenschap niet.
13. Heb je nooit gelooft?
Nee
14. Geloof je dat er iets is na de dood? Zeer onwaarschijnlijk, niet onmogelijk, mijn mening na lezen v onderzoek van Lommel (cardioloog)
15. Wat vind jij van mensen die geloven? veelal naive, zeker hypocriet. Veelal beperkt vermogen tot logisch redeneren. Veelal mensen die reageren op emotie in plaats van logica. zou apparte categorie in psychetatrie moeten zijn; mensen die geloven. Compleet geschift in deze tijden. Kan hier te veel opnoemen, gaat niet op een webpagina passen(!)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 17:48
104465
Avatar van 104465
104465 is offline
Enquête geloof onder jongeren.

1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad?
dorp
2. Geloof jij in een god?
klein beetje
3. Waar geloof jij in?
niks
4. Wat doe jij aan je geloof?
niks
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl?
nee
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(zo, ja. Hoe vaak per maand?)
ja voreger naar de kerk nu niet meer
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt?
opgegroeid
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders?
deels van mijn ouders die hebben me gedoopt
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? .
alles mag
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaft
nee
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders?
ja
12. Waarom geloof jij niet? ……………………………………………………………………
13. Heb je nooit gelooft? ………………………………………………………………………
14. Geloof je dat er iets is na de dood?
misschien misschien niet je weet het niet
15. Wat vind jij van mensen die geloven?
ze moeten het zelf weten

vul deze ook ff in
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=65291
alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 22:49
thebeatles
Avatar van thebeatles
thebeatles is offline
Citaat:
hey mensen, wij hebben voor een onderzoek een enquête gemaakt, en nou was de vraag of jullie zo vriendelijk willen zijn om hem in te vullen. Deze enquête gaat over geloof bij jongeren en is voor de jongeren tussen de 14 en 23 jaar.
Vragen 12 en 13 kan je overslaan als je gelooft.

Enquête geloof onder jongeren.

1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad? 14, vrouw, dorp.
2. Geloof jij in een god? Nee.
3. Waar geloof jij in? Dat er na de dood niks is, mensen leven enkel om zich voort te planten, en that's it.
4. Wat doe jij aan je geloof? Niks.
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl? Nee.
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(zo, ja. Hoe vaak per maand?) Nee.
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? Allebei niet.
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders? Allebei niet.
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? Nope.
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaft? Ik heb geen geloof.
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? Ja, we doen er alledrie niks aan want we hebben geen geloof.
12. Waarom geloof jij niet? Ten eerste omdat er geen bewijs is dat God bestaat, ten tweede, als god zo mensenlievend is, waarom staat Hij het dan toe dat er duizenden onschuldige slachtoffers in oorlogen vallen? Ten derde omdat mijn ouders ook niet gelovig zijn, ik heb het dus nooit van thuis uit meegekregen.
13. Heb je nooit gelooft? Nee.
14. Geloof je dat er iets is na de dood? Nee.
15. Wat vind jij van mensen die geloven? Iedereen moet dat zelf weten. Ik vind het persoonlijk nogal naïef, maar veel gelovigen hebben het met de paplepel ingegoten gekregen en weten niet beter. Wat me wel opvalt aan gelovige mensen is dat ze voor minder dingen opstaan dan niet gelovige mensen (jaja, heus niet alle gelovigen, maar het grootste deel van de gelovigen die ik ken wel).

bij voorbaat dank.
__________________
"I've always been famous, it's just no one knew it yet." - Lady GaGa
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-02-2011, 17:38
TheEditor
TheEditor is offline
1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad?
18, man, stad.
2. Geloof jij in een god? Weet ik niet. Mijn idee over geloof is het toppunt van Hypocrisie als je het mij vraagt.
3. Waar geloof jij in? Ik geloof niet in verhalen, sprookjes of regeltjes. Ik geloof in het goede in een individu.
4. Wat doe jij aan je geloof? Ik kraak het eerder af dan ik er iets aan doe.
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl? Nope.
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(zo, ja. Hoe vaak per maand?) Ik ga tijdens kerst met familie naar de kerk. Vroeger ging ook vaker, op religieuze feestdagen mee met mijn moeder. Mijn vader doet daar niet aan mee, en mijn broertje was er te jong voor.
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? NVT.
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders?
NVT.
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? .
NVT.
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaft NVT.
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? Mijn moeder is katholiek, maar doet er weinig mee. Zij en ik staan op 1 lijn wat dat betreft. Mijn vader is de meest stereotype atheïst die er maar is. Alles wat met geloof te maken heeft kraakt hij graag af.
12. Waarom geloof jij niet? Omdat, in dit geval, de bijbelse verhalen allemaal niet waar zijn, en zijn gekopieerd van andere geloven. (hoe? Kijk de film/documentaire Zeitgeist)
13. Heb je nooit gelooft? Nee
14. Geloof je dat er iets is na de dood? Reïncarnatie.
15. Wat vind jij van mensen die geloven? Hangt er van af. Ik heb vrienden en familie die christen zijn, en iemand die moslim is. De ouders en familie van een van die vrienden (christelijk) zijn hypocriete, lamme zakken die alles op het boekje na volgen. Ze zijn verschrikkelijk sober. Vreselijke mensen, als je het mij vraagt. De katholieke kerk en de Islamitische regeringen zijn iets dat ik graag weg wil zien hebben. Religie moet zijn macht verliezen, in elk mogelijke vorm. De filosofie die religie meedraagt moet bestaan, however.

Note, ik heb de bijbel en een deel van de koran gelezen. (beiden uit interesse) Je kunt pas een beetje een goed oordeel over iets geven als je ook het van een ander perspectief bekijkt.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 21:02
jouwsgat
Citaat:
hey mensen, wij hebben voor een onderzoek een enquête gemaakt, en nou was de vraag of jullie zo vriendelijk willen zijn om hem in te vullen. Deze enquête gaat over geloof bij jongeren en is voor de jongeren tussen de 14 en 23 jaar.
Vragen 12 en 13 kan je overslaan als je gelooft.

Enquête geloof onder jongeren.

1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad? 12, meisje en stad
2. Geloof jij in een god? Jah
3. Waar geloof jij in? Allah
4. Wat doe jij aan je geloof? Uh,bidden en geloven gwn
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl?Nee je hoeft alleen maar 5 mins te bidden ofzo
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(zo, ja. Hoe vaak per maand?) Nope thuis is goed genoeg moskee is zooo boooringg
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? mn ouders gaven mij t geloof btw alle kinderen zijn moslim als ze worden geboren
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders? allebei seg maar
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? Jah een jongen contact hebben
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaft niet egt alles maar wel de belangrijkste bn redelijk braaf
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? MEER HAHAHA
12. Waarom geloof jij niet? ……………………………………………………………………
13. Heb je nooit gelooft? ………………………………………………………………………
14. Geloof je dat er iets is na de dood? Ofcourse
15. Wat vind jij van mensen die geloven?.................................................... ……………………………………………….................................................... .............

bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 21:21
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
nier respectloos maar als jij zo weinig doet en je ouders doen minder wat doen je ouders dan nog? xD
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 13:58
bokbier
bokbier is offline
Beste mensen wij hebben onze school opdracht in geleverd dus laat ons nu met rust dankjewel
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 21:44
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
dat is ook een aardige manier om het af te sluiten nadat wij het hebben ingevuld -.-
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 20:16
Wollongong1997
1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad? 14 jaar, meisje,dorpje.
2. Geloof jij in een god? Ja
3. Waar geloof jij in? Ik ben christelijk
4. Wat doe jij aan je geloof? Bidden naar de kerk gaan en me houden aan de regels binnen het christendom
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl? Ja
6. Ga je wel eens naar de kerk? Ja bijna elke zondag.
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? ik ben ermee opgegroeid
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders? Mijn ouders hebben het gekozen
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? Ja maar dat doet toch wel iedreen?
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaft? Nee
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? Nee,Mijn ouders doen meer.
14. Geloof je dat er iets is na de dood? Ja
15. Wat vind jij van mensen die geloven? Ik ben er zelf 1 dus ze zijn super aardig.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 21:25
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad? 23, stad
2. Geloof jij in een god? ja
3. Waar geloof jij in? ik noem het de essentie
4. Wat doe jij aan je geloof? ik snap de vraag niet, ik doe niets fysiek met mijn geloof maar ik ben ervan overtuigd dat ik en de rest zonder universele essentie niet zouden bestaan
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl? tot op zekere hoogte
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(zo, ja. Hoe vaak per maand?) natuurlijk niet
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? roomskatholiek geindoctrineerd maar later pas zelf over gaan nadenken
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders? zelf, mijn moeders familie was religieus, mijn vaders niet
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? ik mag het leven invullen naar eigen kennis en inzicht ik vind alleen dat ik dat met de nodige zelfkritiek hoor te doen
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaf er zijn geen vastgestelde regels naast de kosmische wetmatigheid van het dynamisch evenwicht
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? geen idee, meer denk ik
12. Waarom geloof jij niet? NVT
13. Heb je nooit gelooft? NVT
14. Geloof je dat er iets is na de dood? je lichaam wordt weer onderdeel van de rest van de materie je energie wordt onderdeel van de rest van de energie en bestaat zodoende 'in a way' na je dood je nog steeds, alleen niet meer als individu
15. Wat vind jij van mensen die geloven? verschillend; religieuzen vind ik vaak koppig en halsstarrig, de mensen die ik zgn. vrije gelovigen noem (mensen die het niet echt weten of religie niet blindelings volgen) vind ik vaak aangename gesprekspartners
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2011, 19:56
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Enquête geloof onder jongeren.
1. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad?
Code:
14 jaar, man, dorp.
2. Geloof jij in een god?
Code:
Ja.
3. Waar geloof jij in?
Code:
Christendom.
4. Wat doe jij aan je geloof?
Code:
Christelijke school, naar de kerk, bidden, enz..
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl?
Code:
Soms wel.
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(zo, ja. Hoe vaak per maand?)
Code:
Ja (kerk), ongeveer 4 keer.
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt?
Code:
Opgegroeid met het geloof.
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders?
Code:
Nog niet officieel bewust gekozen.
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet?
Code:
Ik denk het niet.
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaft?
Code:
Ik probeer het wel.
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders?
Code:
Verschillend.
HTML-code:
12.	   Waarom geloof jij niet? 
13.	Heb je nooit gelooft?
14. Geloof je dat er iets is na de dood?
Code:
Ja.
15. Wat vind jij van mensen die geloven?
Code:
Prima.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 21:18
Marijke95
Avatar van Marijke95
Marijke95 is offline
. wat is je leeftijd, geslacht en woon je in een dorp of stad? 15, vrouw, dorp
2. Geloof jij in een god? nee
3. Waar geloof jij in? nergens in
4. Wat doe jij aan je geloof? niks
5. Beïnvloed geloof jouw levensstijl? Nee
6. Ga je wel eens naar de kerk, moskee, synagoge, etc?
(zo, ja. Hoe vaak per maand?) Soms naar de kerk, met speciale vieringen. En naar de synagoge omdat daar muziek lessen gegeven worden.
7. Ben je opgegroeid met het geloof of ben je er later ingestapt? Zat t/m groep 4 op een katholieke basischool, daarna ging ik verhuizen en kwam ik op een openbare school terecht. Daar kreeg ik wel een uur in de week godsdienst
8. Heb jij zelf bewust gekozen voor het geloof of is het de keus van je ouders? Voor de katholieke school was geen andere keus (was enige basisschool daar) en voor godsdienst op de Openbare school heb ik zelf voor gekozen. Je kon ook handvaardigheid kiezen
9. Zijn er dingen die je van je geloof niet mag, maar wel doet? nee
10. Houd jij je aan alle regels die je geloof handhaaft nvt
11. Doe je net zoveel aan je geloof als je ouders? Ja mijn ouders doen ook niks (ook al is mijn pa wel gereformeerd, hij gaat nooit naar de kerk)
12. Waarom geloof jij niet? Ben van jongs af aan gewend om niet te geloven, dus waarom nu wel?
13. Heb je nooit gelooft? nee
14. Geloof je dat er iets is na de dood? nee
15. Wat vind jij van mensen die geloven? Dat je naar de hemel gaat wil ik wel aanvaarden, dat verzacht het overlijden ook. Maar reincarnate vind ik stug.
__________________
~een krabbeltje onder elk bericht, dat staat professioneel~
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 15:10
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Beste mensen wij hebben onze school opdracht in geleverd dus laat ons nu met rust dankjewel
Het is handiger om dat in de beginpost te zetten.

P.S. Een tip: Omschrijf het wat netter!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.