Oud 16-02-2005, 20:40
Parrhasis
Parrhasis is offline
Dit jaar doe ik eindexamen en na de zomervakantie wil ik gaan studeren, en dan meteen op kamers. Daar is natuurlijk geld voor nodig en daarom wil ik in de periode na mijn examens en in de zomer graag gaan werken.
Ik heb alleen één probleem: ik heb op dit moment Pfeiffer. Die diagnose is in oktober gesteld, maar in juli had ik ook al klachten. Inmiddels is het dus februari en het is vrij aannemelijk dat het de komende tijd beter met me gaat. Ik kan alleen niet garanderen dat ik in mei beter ben, dat valt bij Pfeiffer gewoon niet te zeggen. Zoals ik me op dit moment voel, zou ik niet kunnen werken.
Mijn vraag is: mag ik nu al wel werk zoeken/me daarvoor inschrijven, en zo ja, ben ik dan verplicht te noemen dat ik op dit moment ziek ben en niet 100% zeker weet of ik tegen die tijd beter ben? Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2005, 21:20
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
ik denk dat je wel gewoon werk kunt zoeken. Als je solliciteerd hoef je niet te zeggen dat je die ziekte hebt. Als het tegen die tijd niet over is, zeg je het gewoon weer af.
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:39
Verwijderd
bij uitzendbureau's kun je je in elk geval inschrijven, want dan kun je als die je bellen altijd nog weigeren
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 22:29
Verwijderd
Misschien kweek je er wel goodwill me als je het verteld en dat je het dus niet zeker weet. Alles dus gewoon onder voorbehoud.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 01:01
Verwijderd
Je kunt er in elk geval wel van uitgaan dat als je zoiets verzwijgt en de werkgever komt er later achter, de verhoudingen flink op scherp zullen worden gezet. Daarmee maak je geen vrienden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 00:58
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Je hoeft het niet te vertellen maar als je aangenomen wordt en je blijkt ziek te zijn op het moment dat je moet werken zit het er dik in dat je mag vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 01:05
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 20-02-2005 @ 00:58 :
Je hoeft het niet te vertellen maar als je aangenomen wordt en je blijkt ziek te zijn op het moment dat je moet werken zit het er dik in dat je mag vertrekken.
Dat kan er hooguit opgezegd of ontbonden worden door de kantonrechter.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:57
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-02-2005 @ 01:05 :
Dat kan er hooguit opgezegd of ontbonden worden door de kantonrechter.
Kan de werkgever de arbeidsovereenkomst niet ontbinden op grond van art. 7:677 BW? Als ik "Schets van het Nederlandse arbeidsrecht" door Bakels goed lees is komt de kantonrechter niet (voorafgaand aan de ontbinding) in beeld bij een ontbinding op grond van 7:677. Nu moeten de colleges aangaande de dringende redenen van 7:677 en 7:678 nog komen, maar is het niet mogelijk dat een bewust verzwegen "verborgen gebrek" als hier het geval een dringende reden voor de werkgever tot eenzijdige ontbinding oplevert?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:06
Verwijderd
De werkgever kan nooit zelf ontbinden, alleen opzeggen. Hij kan de arbeidsovereenkomst wel doen ontbinden door de kantonrechter, daar is de procedure van 7:685 voor in het leven geroepen. Het woordje 'ontbinden' komt in 7:677 dan ook niet voor, behalve waar verwezen wordt naar de procedure van 7:685.

De opsomming van dringende redenen voor de werkgever in 7:678 is niet limitatief, maar algemeen wordt aangenomen dat het niet vermelden van een ziekte bij de sollicitatie wanneer de werkgever daar niet uitdrukkelijk naar heeft gevraagd niet een dringende reden oplevert. De werkgever zal dan gewoon moeten opzeggen of een ontbinding vorderen op grond van gewijzigde omstandigheden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:23
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ik kom hier over een weekje of wat misschien nog wel op terug. Eerst maar eens wat kennis op doen :-).
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:26
Verwijderd
Het verbaast me sowieso dat je in de lagere jaren al arbeidsovereenkomstenrecht krijgt, maar dat zal per faculteit verschillen blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 17:42
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Mwah, 2e / 3e jaars bachelor keuzevak en toevallig het eerste keuzevak dat ik volg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic # 155
IcedEarth
500 01-06-2010 20:48
Beleidszaken scholieren is de best
ignatius
235 10-10-2004 22:31
Werk, Geld & Recht Iemand ontslaan die in ziektewet zit
the exploding boy
15 18-01-2004 23:59
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 19:22
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 19:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 17:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.