Oud 11-09-2006, 11:33
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Even namens mijn oma:





Mijn oma en opa zijn naar canada geemigreerd en uiteindelijk weer terug verhuisd naar nederland.

Nu is het zo dat ze allebei elke maand of zo cheque's krijgen vanuit canada ( een soort pensioen)

Ook nu hadden ze een cheque gekregen t.w.v. $ 600.

Dus mijn oma gaat naar de postbank om die cheque op hun rekening te laten storten.

DE vrouw die haar hielp was nog helemaal nieuw en tijdends dit procces kreeg ze hulp van een andere bankmedewerkster ( sabine genaamd.. die ook direct getuige is)

Er werden door de bank kopie's gemaakt van de cheque en die heeft mijn oma terug gekregen van de bankmedewerkster.


Een aantal weken verstrijken.. en het geld verschijnd maar niet op de rekening. Dus mijn oma weer naar de bank en de postbank zegt:


Oeps,. de cheque is kwijt geraakt... wij kunnen hem niet meer vinden
Sorry maar wij kunnen er niets aan doen, bel maar naar Canada of die niet nog ff een nieuwe cheque van $ 600 kunnen sturen.


Nou en dat doet die Canadese instelling dus lekker niet, omdat mijn oma dus wel die cheque heeft gekregen en de bank is het dan kwijt geraakt (

Dus...


WAT KAN MIJN OMA NU DOEN......

Die Sabine ( bankmedewerkster) was tijdends de hele transactie bij de postbank getuige. En de postbank moet toch niet moeilijk doen. Het is hun schuld.
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2006, 12:24
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Je oma heeft toch de kopie? Met de kopie teruggaan naar de postbank? heeft ze geen afschriften of dergelijke van die cheque die als bewijs kunnen dienen?
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 13:12
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Kali schreef op 11-09-2006 @ 13:24 :
Je oma heeft toch de kopie? Met de kopie teruggaan naar de postbank? heeft ze geen afschriften of dergelijke van die cheque die als bewijs kunnen dienen?
idd ze heeft een bewijs en daarmee kan je oma aantonen dat ze destijds gevraagd heeft DAT geld op haar rekening te zetten. Ik zie geen problemen.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 18:11
Verwijderd
Het lijkt me de verantwoordelijkheid van de bank vanaf het moment dat ze die cheque ontvangen van je oma...
Met een kopie van de cheque&medewerking van Sabine moet het zo opgelost zijn
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 18:15
juno
Avatar van juno
juno is offline
Brief van het Juridisch Loket aan de Postbank zal wonderen doen. Omdat je grootouders alleen pensioen krijgen, is er voor hun maar een hele kleine eigen bijdrage.

Flikkers zeg, bij die postbank.

Voortaan dus altijd een kwitantie vragen als je ergens iets achterlaat.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 06:49
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-09-2006 @ 19:15 :
Brief van het Juridisch Loket aan de Postbank zal wonderen doen.
De Postbank zegt vervolgens: 'haha, aanschouw dit antwoord namens ons van [vul hier groot advocatenkantoor uit de Randstad in]'.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 09:45
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Heeft oma geen ontvangstbevestiging van de Postbank? Volgens mij krijg je iig bij ABN AMRO altijd een bonnetje waaarop staat dat je een cheque hebt ingeleverd...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 10:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
brieven schrijven naar de postbank, de 1e 3x word je standaard afgewezen, omdat ze dat risico kunnen nemen, mensen geven op, pas als je echt doorzet, kun je je gelijk evt krijgen. Negatieve publiciteit is namelijk iets waar ze niet blij mee zijn. Mijn moeder heeft op die manier €1500 teruggekregen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 11:23
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ok

naja hele ochend aan de tel gehangen met weet ik veel wie


veel gedoe.. maar t is gelukt


t geld staat opde rekening
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De JSF
Verwijderd
150 31-05-2009 19:08
Levensbeschouwing & Filosofie hemel en hel, ieders vrije keuze
Donderzoon
10 03-12-2006 20:54
Psychologie Volwassen ADHD
sickboy
26 29-04-2005 16:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Arafat ligt op Intensive Care deel II the story continues...
~Hadiya~
150 10-11-2004 22:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.