Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2003, 00:33
Lora
Lora is offline
Een paar dagen geleden heb ik ongeveer een gram coke gesnoven en gerookt en daarna een XTC pil geslikt waar ik in het eerste half uur niets van merkte. Daarna nog ongeveer een kwart gram cocaine. En van een lekker gevoel ging ik snel naar een steeds slechter gevoel. Totdat ik een paar uur later echt gigantisch depressief was, alleen maar dood wilde en me heel vreemd voelde: nachtmerrie achtige beelden schoten door m'n hoofd en gedachten raasden door elkaar heen. Ook raakte ik half in paniek en was ik onrustig. Ik kon onmogelijk nog positief denken, alles leek omgedraaid en verkeerd te zijn. Vreemd genoeg had ik tussendoor nog wel zeer kort een mooie ervaring van het water toen ik onder de douche stond, het leek zilver en ik leek erin te verdwijnen.

En lichamelijk, geloof het of niet maar ANDERHALVE DAG bleven mijn pupillen heen en weer gaan van mini speldenknoppen naar grote zwarte ballen wat me ook weer een eng gevoel gaf als ik in de spiegel keek.

Cocaine gebruik ik nu 2 maanden vrij regelmatig (erg slecht, ironisch genoeg heb ik die wetenschap) en het was de tweede keer dat ik XTC slikte. De eerste keer was het waarschijnlijk slechte shit want ik werd er alleen maar hasj achtig sloom van.

Maar nu mijn vraag: hoe kan ik deze angstaanjagende en slechte ervaring verklaren. Was het de combinatie van de twee drugs of wat? Hoe zit dat met XTC, kun je daarvan flippen en wat is precies flippen? En hoe kon die XTC in godsnaam zo lang doorwerken, normaal is toch maar 4 a 6 uur zoiets? En is XTC harddrugs of niet, veel informatie spreekt elkaar tegen namelijk.

Goh anders heb ik even veel vragen
__________________
Resist en be strong
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2003, 01:06
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
haha tuurlijk als je veel schijven naar bitten vreet kunnen ze best lang werken meid en xtc =harddrugs en coke en xtc is niet verstandig nee en lijkt me kut want pillen overwinnen toch altijd van coke dus tis gewoon geld weggooien.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 01:12
mind
Avatar van mind
mind is offline
Citaat:
Lora schreef op 05-07-2003 @ 01:33:

De eerste keer was het waarschijnlijk slechte shit want ik werd er alleen maar hasj achtig sloom van.
dat is soms het effect dat mdma geeft, dat noemen ze smacky pillen.
Citaat:
Lora schreef op 05-07-2003 @ 01:33:


1.hoe kan ik deze angstaanjagende en slechte ervaring verklaren. Was het de combinatie van de twee drugs of wat?
2. Hoe zit dat met XTC, kun je daarvan flippen en wat is precies flippen?
3. En hoe kon die XTC in godsnaam zo lang doorwerken, normaal is toch maar 4 a 6 uur zoiets?
4.En is XTC harddrugs of niet, veel informatie spreekt elkaar tegen namelijk.
1. kan van alles zijn, weet niet hoe hoog je tolerantie is maar het is niet zo dat je van die combo gaat "flippen".
2. van X kan je "flippen" en wat flippen is...iedere keer kan anders gaan, maar ik hou het gewoon bij je slecht voelen/niet goed gaan.
zoiets als jij beschreef is wel een voorbeeld van flippen.
3. ja en dan is 4 tot 6 uur nog lang, mischien had je iets anders in je pillen, als je heel precies de effecten omschrijft kan ik mischien zeggen wat erin zat.
4. volgens de opiumwet is mdma een hardrugs.
__________________
I saw no God, nor heard any, but my senses dicover'd the infinite in everything - W. Blake (1793)

Laatst gewijzigd op 05-07-2003 om 01:14.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 04:06
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
T gaat iig lekker
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 12:03
Lora
Lora is offline
Citaat:
Mind_Movie schreef op 05-07-2003 @ 02:12:
dat is soms het effect dat mdma geeft, dat noemen ze smacky pillen.

1. kan van alles zijn, weet niet hoe hoog je tolerantie is maar het is niet zo dat je van die combo gaat "flippen".
2. van X kan je "flippen" en wat flippen is...iedere keer kan anders gaan, maar ik hou het gewoon bij je slecht voelen/niet goed gaan.
zoiets als jij beschreef is wel een voorbeeld van flippen.
3. ja en dan is 4 tot 6 uur nog lang, mischien had je iets anders in je pillen, als je heel precies de effecten omschrijft kan ik mischien zeggen wat erin zat.
4. volgens de opiumwet is mdma een hardrugs.

3. De effecten precies: pas ongeveer 2 uur nadat ik de XTC had geslikt begon de werking volgens mij (het slecht voelen) Verder effecten die volgens mij normaal zijn bij XTC: geen honger, geen moeheid, ogen die letterlijk niet dicht wilden vallen, veel staren en onrustig bewegen, sneller ademhalen. Maar niet meer zweten, het warm hebben zoals bij coke. En ook leek ik alles door een waas te zien: ik zag alles wel maar maakte het niet echt mee. Moeilijk helder na kunnen denken. Later op de dag als ik aan het praten was met iemand zei ik soms ineens iets heel anders dan ik bedoelde. Voor de rest kan ik niks meer noemen geloof ik.

Dus cocaine en XTC beiden harddrugs, maar ik denk eerlijk gezegd wel dat cocaine een stuk gevaarlijker is, alleen al om het feit dat je er snel geestelijk aan verslaafd raakt (ligt ook aan de persoon natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 12:08
Lora
Lora is offline
Heb een keer cocaine gerookt uit een fles met ammoniak en vraag me af: als je, zoals in deze manier, cocaine eerst verhit verandert de werking dan? En is deze manier van gebruiken een stuk slechter dan snuiven en op of in een sigaret roken? Want ik merkte wel dat het een stuk sterker aankwam en ik voelde me anders (een soort high) dan wanneer ik snuif.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 12:11
Lora
Lora is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 05-07-2003 @ 05:06:
T gaat iig lekker
ja, ga vandaag al m'n kleren verkopen om een fiesta grande met 5 gram in het vooruitzicht te kunnen hebben

het lijkt me gewaldig om op straat te slapen!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 12:50
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Lora schreef op 05-07-2003 @ 13:11:
ja, ga vandaag al m'n kleren verkopen om een fiesta grande met 5 gram in het vooruitzicht te kunnen hebben

het lijkt me gewaldig om op straat te slapen!
Ga zo door zou ik zeggen, dan kom je nog wel op straat.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 13:05
Lora
Lora is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 05-07-2003 @ 13:50:
Ga zo door zou ik zeggen, dan kom je nog wel op straat.
Omdat ik dat dus NIET wil maak ik dit soort reacties en wil ik zoveel mogelijk info over drugs en verslavinsgevaar, comprende?
__________________
Resist en be strong
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 13:22
mind
Avatar van mind
mind is offline
Citaat:
Lora schreef op 05-07-2003 @ 13:03:
effecten...
dit klinkt niet als xtc, meer als een psy middel. hoelang hielden deze effecten precies aan?
weet je mischien nog wat voor pil het was en hadden andere mensen wel goede effecten van deze pil?
__________________
I saw no God, nor heard any, but my senses dicover'd the infinite in everything - W. Blake (1793)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 02:07
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 05-07-2003 @ 02:06:
haha tuurlijk als je veel schijven naar bitten vreet kunnen ze best lang werken meid en xtc =harddrugs en coke en xtc is niet verstandig nee en lijkt me kut want pillen overwinnen toch altijd van coke dus tis gewoon geld weggooien.
pillen overwinnen coke?
whatever

coke overheerst alles
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 17:24
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Heb een keer cocaine gerookt uit een fles met ammoniak en vraag me af: als je, zoals in deze manier, cocaine eerst verhit verandert de werking dan? En is deze manier van gebruiken een stuk slechter dan snuiven en op of in een sigaret roken? Want ik merkte wel dat het een stuk sterker aankwam en ik voelde me anders (een soort high) dan wanneer ik snuif.
hoe doe je dat

Als je amoniak maar 10 centimeter bij vuur houdt krijg je een flinke steekvlam.

Verder lijk je me iemand die alleen verder wilt gaan in drugs, wil je straks nog coke in pan zetten met water tot het gaat koken met ammoniak, tot de coke begint te drijven en je een klontje krijgt en daarna maar basen in een pijp tot je een shot krijgt van een minuut.

succes ermee

Nou dan zien we je wel in rotterdam lopen achter de haven met je sokken en kan je lekker slapen op straat.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 22:28
sneez
sneez is offline
Ten eerste: XTC is hard drugs..

Dopamine wordt vooral gebruikt als neurotransmitter in dat deel van de hersenen dat limbisch systeem wordt genoemd. Bij proefdieren is bewezen dat het limbisch systeem regelt hoe je plezier ervaart. Doordat cocaïne zorgt dat er veel dopamine in de synapsen van het limbisch systeem achterblijft, wordt het extra geprikkeld: je gaat je gelukkiger voelen, krijgt meer energie en gaat je sterker wanen.

Allemaal leuk en aardig, ware het niet dat dit hele gedoe ook bijwerking heeft. Doordat er constant zo veel dopamine aanwezig is, gaan de neuronen in het limbisch systeem denken "Hé! Hier klopt iets niet helemaal!" Het lichaam krijgt dus door dat er iets niet helemaal pluis is. Als reactie gaan de neuronen in het limbisch systeem receptoren afbreken: er is dan nog steeds teveel dopamine, maar de cellen worden er minder gevoelig voor: de situatie lijkt weer een beetje ‘normaal’. Gevolg is echter dat je als cocaïne gebruiker dan weer meer cocaïne moet gaan gebruiken om nog een beetje effect te krijgen. Bovendien, als je geen cocaïne zou pakken, zou je je diep ongelukkig voelen; doordat de neuronen in de hersenen als het ware verdoofd zijn voor dopamine reageren ze niet meer op een normale hoeveelheid ervan. Het limbisch systeem wordt dan minder geprikkeld dan normaal, en dat maakt dat je je dan ongelukkig of depressief voelt.



Hier de bron....

(Tevens andere interesting dingen op deze site te vinden )
__________________
Life is a bitch...So fuck it!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 23:44
Lora
Lora is offline
Citaat:
ESCO schreef op 09-07-2003 @ 18:24:
hoe doe je dat

Als je amoniak maar 10 centimeter bij vuur houdt krijg je een flinke steekvlam.

Verder lijk je me iemand die alleen verder wilt gaan in drugs, wil je straks nog coke in pan zetten met water tot het gaat koken met ammoniak, tot de coke begint te drijven en je een klontje krijgt en daarna maar basen in een pijp tot je een shot krijgt van een minuut.

succes ermee

Nou dan zien we je wel in rotterdam lopen achter de haven met je sokken en kan je lekker slapen op straat.
Vraag me sterk af waarom er meteen van wordt uitgegaan dat ik hevig op weg ben naar een junkie bestaan? Deze ervaring heeft me wel degelijk aan het denken gezet en ben daarom nu aan het testen of ik (al) geestelijk verslaafd ben aan de coke of niet. A hora bijna twee weken niks gebruikt, ben wel trots op mezelf, maar waarschijnlijk reageer je met 'twee weken is niks'

Hoe dan ook, zou het fijn vinden als ik serieus genomen wordt en sarcastische steken hebben niet altijd het juiste effect ok?

En fuck die ben een Amateurtje, gebruik enkel sinds twee maanden drugs, vind het nogal ironisch om trots te zijn op je drugs kennis. Waarom denk je dat ik zoveel mogelijk info wil en vragen stel? Boor dat dan niet meteen de grond in.

Oeps ben niet zo aardig vandaag
__________________
Resist en be strong

Laatst gewijzigd op 09-07-2003 om 23:49.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 23:45
Lora
Lora is offline
Citaat:
sneez schreef op 09-07-2003 @ 23:28:
Ten eerste: XTC is hard drugs..

Dopamine wordt vooral gebruikt als neurotransmitter in dat deel van de hersenen dat limbisch systeem wordt genoemd. Bij proefdieren is bewezen dat het limbisch systeem regelt hoe je plezier ervaart. Doordat cocaïne zorgt dat er veel dopamine in de synapsen van het limbisch systeem achterblijft, wordt het extra geprikkeld: je gaat je gelukkiger voelen, krijgt meer energie en gaat je sterker wanen.

Allemaal leuk en aardig, ware het niet dat dit hele gedoe ook bijwerking heeft. Doordat er constant zo veel dopamine aanwezig is, gaan de neuronen in het limbisch systeem denken "Hé! Hier klopt iets niet helemaal!" Het lichaam krijgt dus door dat er iets niet helemaal pluis is. Als reactie gaan de neuronen in het limbisch systeem receptoren afbreken: er is dan nog steeds teveel dopamine, maar de cellen worden er minder gevoelig voor: de situatie lijkt weer een beetje ‘normaal’. Gevolg is echter dat je als cocaïne gebruiker dan weer meer cocaïne moet gaan gebruiken om nog een beetje effect te krijgen. Bovendien, als je geen cocaïne zou pakken, zou je je diep ongelukkig voelen; doordat de neuronen in de hersenen als het ware verdoofd zijn voor dopamine reageren ze niet meer op een normale hoeveelheid ervan. Het limbisch systeem wordt dan minder geprikkeld dan normaal, en dat maakt dat je je dan ongelukkig of depressief voelt.



Hier de bron....

(Tevens andere interesting dingen op deze site te vinden )
Dank voor je info!
__________________
Resist en be strong
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 00:05
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 05-07-2003 @ 13:50:
Ga zo door zou ik zeggen, dan kom je nog wel op straat.
Subtiele hint:

STOP ERMEE

Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 00:11
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 11-07-2003 @ 01:05:
Subtiele hint:

STOP ERMEE

je zou kunnen zeggen, stop ermee voordat je in de goot ligt en verkracht wordt door 2 hiv-junks, en langzaam wegkwijnt onder een brug terwijl je half afgerotte been door maden langzaam wordt opgegeten....

maar das niet subtiel natuurlijk
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 00:22
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
birthmark schreef op 11-07-2003 @ 01:11:
je zou kunnen zeggen, stop ermee voordat je in de goot ligt en verkracht wordt door 2 hiv-junks, en langzaam wegkwijnt onder een brug terwijl je half afgerotte been door maden langzaam wordt opgegeten....

maar das niet subtiel natuurlijk

Nee, maar wel recht voor zijn raap. Soms ook de oplossing tot het probleem
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-07-2003, 15:15
S
Avatar van S
S is offline
Je had gewoon een dikke bad trip.

Ik zou er trouwens mee stoppen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:00
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik denk gewoon een bad trip idd, kben ook een keer zo dom geweest om vanalles door elkaar te pakken: alcohol, coke, pilletje, nog meer coke, nog meer alcohol, nog een pilletje en daar ging ik ineens: vette bad trip damnz kben nog nooit zo erg van mezelf geschrokken als toen. keek in de spiegel en ik was echt superwit en net een junk, na een uurtje of 6 ging het wel weer maar kep er wel van geleerd dat je niet teveel door elkaar moet gebruiken ben wel een stuk ingedimd na deze ervaring en een stel van die vrienden die erbij waren ook wel denk ik..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Mujahideen
500 07-09-2005 13:43
Drugs & Alcohol Explosion
HC4L
52 11-04-2005 16:01
Drugs & Alcohol Sossa
Blitzkrieg Bop
40 31-05-2003 16:41
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39
Lichaam & Gezondheid speedpil gehad --> pijn
pimpo
7 08-10-2001 19:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.