Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2009, 15:50
Verwijderd
http://www.kieskeurig.nl/laptop/acer...caties/327808/


Is dit een goede laptop?
Ik ga binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen. Ik wil er graag goed op kunnen gamen.
minimale specificaties:
- 2.3 GH (duo of quatro)
- shader 3.0 videokaart of hoger met 512 of 1 GB videogeheugen
- 4 GB werkgeheugen.

max prijs €900,-

Zou dit kunnen met het geld waarover ik beschik?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2009, 18:54
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je er mee wil gamen moet je zoeken naar een laptop zonder shared videogeheugen, dat heeft deze laptop niet.

Hier kan je zoeken naar laptops en de eisen aangeven.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 19:04
mueslireep
Avatar van mueslireep
mueslireep is offline
klopt, zelf raad ik je de dell studio XPS aan kun je vinden op de dell site, kosten van goedkoopste model (niet shared geheugen) is 1000euro maaar als je je abonneerd op de nieuwsbrief krijg je regelmatig codes in je mail voor 10% korting, zo heb ik mijn XPS ook voor 990 kunnen kopen ipv. 1100, mooi dingetje
__________________
[QUOTE=deadlock;32267601]Supergrappig.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 15:54
Verwijderd
kan iemand mij vertellen waarom deze computer zo goedkoop is?
http://www.kieskeurig.nl/pc/packard_...20x001/301657/
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 16:07
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Hij is niet supergoedkoop, gewoon redelijk geprijsd. Een E5200 is een soort budgetprocessor, en een Geforce GT 120 (9500 GT) is ook niet heel erg snel.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 16:33
Verwijderd
Waarom is deze computer vrij goedkoop?
http://www.officecentre.nl/NEL/Catal...affixedcode=WW

Soms snap ik het niet. Er zit hier een i7 in. Een goede grafische kaart en een groot werkgeheugen. Waarom zijn deze computers dan zo scherp geprijsd? Als je een soort gelijke pc zoekt kom je op een kleine €2000,-
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 17:13
Verwijderd
is het ook zo als je bv. een duo processor hebt van 2GHZ dat je dat dan x2 moet doen, omdat het een duo processor is?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 17:46
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Waarom is deze computer vrij goedkoop?
http://www.officecentre.nl/NEL/Catal...affixedcode=WW

Soms snap ik het niet. Er zit hier een i7 in. Een goede grafische kaart en een groot werkgeheugen. Waarom zijn deze computers dan zo scherp geprijsd? Als je een soort gelijke pc zoekt kom je op een kleine €2000,-
Zo'n goede videokaart is een HD 4650 ook weer niet, en er zit geen monitor bij. Maar goed, grote fabrikanten als Acer en Packard Bell produceren duizenden van die systemen en kopen de onderdelen in grote getalen in (= goedkoper), dus ze kunnen het meestal goedkoper aanbieden dan het schattige computerwinkeltje om de hoek.

Citaat:
is het ook zo als je bv. een duo processor hebt van 2GHZ dat je dat dan x2 moet doen, omdat het een duo processor is?
Nee. Je processor heeft dan twee kernen (cores) die elk op 2GHz lopen, dat is niet hetzelfde als 4 GHz. Vergelijk het met twee auto's die allebei 160 km/h kunnen, dat betekent ook niet dat ze samen 320 km/h kunnen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 17:58
Verwijderd
wat is dan het voordeel van meerdere cores?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 10:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
wat is dan het voordeel van meerdere cores?
Sneller, meerdere bewerkingen tegelijkertijd uit kunnen voeren, etc.

Maar je was toch op zoek naar een laptop, geen desktop?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 15:00
Verwijderd
ja, ik zou het liefst een laptop willen, maar er zijn maar weinig laptops met een processor van 2.4 GHZ. Desktops hebben vaak al wel meer dan 2.4 GHZ en zijn ook veel goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 15:58
Verwijderd
is dit een computer die goed geschikt is om lekker mee te gamen?

http://www.dixons.nl/De_online_winke...m_term=Desktop

ik wil er erg graag ETW op high setting mee kunnen spelen zou dat lukken?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 16:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
ja, ik zou het liefst een laptop willen, maar er zijn maar weinig laptops met een processor van 2.4 GHZ. Desktops hebben vaak al wel meer dan 2.4 GHZ en zijn ook veel goedkoper.
Je moet je niet blind staren op het aantal GHz, want een Pentium 4 met 3,x GHz is echt niet sneller dan een C2D met 1,8GHz.

En Desktops zijn idd over het algemeen goedkoper dan laptops ja, voordeel is ook dat je ze zelf samen kunt stellen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 16:58
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
is dit een computer die goed geschikt is om lekker mee te gamen?

http://www.dixons.nl/De_online_winke...m_term=Desktop

ik wil er erg graag ETW op high setting mee kunnen spelen zou dat lukken?
Als ik een pc koop, wil ik graag de merken weten van de hardware, hier zie je dat niet zo staan op de site. Grote kans dat er niet het meest hoogwaardige spul in zit qua merken. Als je dat risico wilt lopen is het een redelijke prijs voor zo'n pc.

En aangezien de systeemeisen als volgt zijn:
Citaat:
Minimum System Requirements
OS: Windows XP/Vista
Processor: Pentium 4 @ 2.4 GHz
Memory: 1 GB
Hard Drive: 15 GB Free
Video Memory: 256 MB (Shader Model 2.0)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c
Keyboard & Mouse
DVD Rom Drive
Moet dat prima kunnen en is het zelfs flink overkill.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 17:44
Verwijderd
Partnumber PV.U120X.001 Introductie model 2009
Op Kieskeurig sinds december 2008
Processor
Type processor
Type processor
De processormarkt is in handen van twee grote spelers: Intel en AMD. Beide bedrijven maken prima processoren, waarbij die van AMD vaak goedkoper zijn. In pc's die momenteel worden verkocht vindt u als processor meestal een Intel Pentium 4 of een AMD Athlon-XP. Buitenbeentjes zijn de PowerPC G4 en de PowerPCG5. Deze processoren zijn momenteel alleen te vinden in de consumenten-pc's van Apple.
Intel Pentium Dual-Core Uitvoering E5200
Kloksnelheid
Kloksnelheid
De frequentie van een processor geeft men weer in Megahertz (MHz). Hoe hoger het aantal MHz, hoe sneller de processor in principe is. Let u er wel op dat dit alleen het geval is bij een rechtstreekse vergelijking van processoren. Zo is bijvoorbeeld de Pentium 4 1400 langzamer dan de Pentium 4 1700. Een Athlon van AMD is op een snelheid van 1500 MHz echter sneller dan een Intel Pentium 4 op 1700 MHz. Dit is zeker iets om op te letten bij aankoop van een pc.
2500 MHz
Geheugen
Memory
Memory
Het interne geheugen (ook wel RAM genoemd, dit staat voor Random Access Memory) is samen met de processor voor een groot deel bepalend voor de prestaties van uw pc. Op dit moment worden pc's geleverd met minimaal 512 MB intern geheugen.
4096 MB
Type geheugen
DDR2 SDRAM
Beeld
Inclusief monitor
Inclusief monitor
Bij het aanschaffen van een pc moet u er rekening mee houden dat niet alle leveranciers een systeem inclusief monitor leveren. Let hier dus op voordat u een pc bestelt. Dat hoeft niet altijd een probleem te zijn, misschien voldoet uw huidige monitor nog prima, maar wilt u vooral een snellere computer.
Type Maestro
Beeldscherm type
TFT
Beeldscherm grootte
Beeldscherm grootte
Bij een TFT-monitor is de beelddiagonaal gelijk aan de effectieve beelddiagonaal. Of eenvoudiger gezegd: het hele beeld wordt gebruikt. Bij CRT-monitoren valt altijd nog een deel van de beeldbuis onder de rand van de monitor. Daarom is de effectieve beeldschermgrootte van een 15 inch TFT-monitor te vergelijken met dat van een 17 inch CRT-monitor.
21,5 inch
Beeldscherm resolutie
1920 x 1080
Grafische kaart
Video
Video
De videokaart (of grafische kaart) van een computer is verantwoordelijk voor het samenstellen en doorsturen van beeldsignalen naar de monitor. Op de videokaart zitten extra reken- en geheugenchips die de processor van uw computer ontlasten bij het het genereren van complexe beelden. Vooral moderne driedimensionale computerspellen zijn gebaat bij de verhoogde rekencapaciteit. In sommige gevallen is de videokaart geïntegreerd op het moederbord. Men spreekt dan van een onboard videokaart. Zulke onboard videokaarten beschikken meestal niet over aparte geheugenchips; in plaats daarvan reserveren ze een deel van het werkgeheugen van de computer. Onboard videokaarten kunnen niet verwijderd worden uit het systeem, maar er is wel een mogelijkheid om een extra videokaart bij te plaatsen.
videokaart Model videokaart nVidia GeForce GT120 PCI-Express kaart met PhysX
Videogeheugen 1024 MB
Geluid
Geluid
Geluid
De geluidskaart van een computer genereert en verwerkt audiosignalen, die vervolgens naar een luidspreker of een hoofdtelefoon gestuurd kunnen worden. Sommige geluidskaarten bevatten zelfs chips om surround sound signalen samen te stellen, wat vooral van pas komt bij computerspellen en DVD-films. Vaak is de geluidskaart geïntegreerd op het moederbord. Men spreekt dan van een onboard geluidskaart.
onboard Type High Definition Audio 7.1
Inclusief luidsprekers
Inclusief luidsprekers
Niet alle pc's met een geluidskaart worden geleverd inclusief speakers. Wanneer u zonder speakers toch geluid wilt horen, zult u een koptelefoon direct op de koptelefoonaansluiting van de geluidskaart moeten aansluiten. Daarnaast zijn er ook systemen waarbij de speakers in de monitor zijn geïntegreerd. De geluidskwaliteit van dergelijke speakers is meestal niet optimaal.
geïntegreerd in monitor
Opslagmedia
Type harde schijf SATA
Opslagcapaciteit
Opslagcapaciteit
Wat u voornamelijk wilt gaan doen met uw pc bepaalt de grootte van de harde schijf die u nodig heeft. Voor normaal gebruik zal een schijf van zo'n 60 GB uitstekend voldoen, maar wilt u graag video's monteren op uw systeem dan kan het geen kwaad om te kiezen voor een systeem met meer schijfruimte.
1000 GB
Snelheid
Snelheid
Het aantal rotaties, omwentelingen, per minuut (RPM). Deze term wordt gebruikt om de draaisnelheid van schijven aan te duiden. Hoe hoger deze snelheid des te minder tijd de schijf nodig heeft om om data te lezen of te schrijven. De rotatie snelheid kan variëren van 3600 RPM tot meer dan 15000 RPM voor zware harddisks die bijvoorbeeld in servers worden gebruikt. Tegenwoordig is een snelheid van 5400 RPM of 7200 RPM gebruikelijk. Gebruikt u uw harddisk intensief en leest/schrijft u grote hoeveelheden data tegelijk, dan werkt een harddisk met een hogere rotatie snelheid comfortabeler. Dit geldt met name voor zware games en mensen die hun computer gebruiken voor het bewerken van videofilms.
7200 rpm
Media station
Media station
Er is op dit moment nogal wat verwarring omtrent de verschillende formaten van (her)beschrijfbare DVD's. Het officiële DVD-R formaat van Pioneer heeft concurrentie gekregen van DVD+R, een vergelijkbaar (maar incompatible) formaat van de DVD+WR Alliance. Inmiddels zijn er ook beschrijfbare dual-layer DVD’s en herschrijfbare DVD’s in beide formaten beschikbaar. Dual-layer (dubbellaags) DVD’s kunnen bijna tweemaal zoveel informatie bevatten als normale DVD’s, terwijl herschrijfbare DVD’s overschreven kunnen worden met nieuwe informatie. Om uitkomst te bieden in de wirwar van formaten leveren sommige fabrikanten tegenwoordig DVD±R en DVD±RW stations, die beide formaten kunnen beschrijven en herschrijven. Lightscribe is een techniek waarmee men, met een daarvoor geschikte DVD-brander, afbeeldingen op een dvd-schijfje kan branden. Deze schijfjes zijn over het algemeen goudkleurig. Met deze techniek kunt u geen kleurenafbeeldingen op het schijfje branden. Hier ziet u een plaatje om een idee te krijgen van hoe een dergelijk schijfje er uit kan zien.
DVD±RW DL, geheugenkaartlezer
Overige bijzonderheden
Model minitower TV-tuner
Aansluitingen
USB 2.0, FireWire, Ethernet, DVI, HDMI
Besturingssysteem
Besturingssysteem
Het besturingssysteem van een computer is een programma dat toegang biedt tot de afzonderlijke hardwarecomponenten, en tevens een fundering biedt waarop andere programma’s kunnen draaien. Het Microsoft Windows besturingssysteem is alleen geschikt voor x86-compatible processoren, terwijl het Mac OS besturingssysteem alleen werkt op Apple computers. Linux is een gratis besturingssysteem dat in principe op ieder soort computer kan draaien, maar doorgaans wat meer gebruikerservaring vereist.
Windows Vista Home Premium
bedoel je deze?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 17:55
Verwijderd
weet iemand ook hoeveel shader deze videokaart heeft? Is het werkgeheugen geshared of niet? Is deze computer het waard om te kopen? Ik ben ook bang dat deze processor in combinatie met de videokaart niet krachtig genoeg is om ETW op high te kunnen spelen.

Laatst gewijzigd op 19-05-2009 om 20:15.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 17:42
Verwijderd
welke processor is het beste?
de E5200 of de CPU 6600
2.5 GHZ 2.4 GHZ
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 18:11
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Zal niet veel uitmaken. De E6600 is wel een stuk ouder dan de E5200, dus die laatste lijkt mij een betere keuze.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-05-2009, 08:25
Verwijderd
is dit een pentium processor of beter? E5200 Dual Core
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 09:49
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
ja.

Een 'gewone' Pentium-processor is inmiddels zo'n 15 jaar oud.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 10:24
Verwijderd
waar kan je zien welke videokaart aansluiting je hebt?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 10:41
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline


Je zou het kunnen googlen of op de site van de fabrikant van je computer kunnen kijken.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Accu laptop laadt niet meer op
Elin3
19 10-12-2014 11:47
Software & Hardware Laptop nodig voor studie gamedesign - Suggesties?
Verwijderd
10 23-08-2013 22:02
Software & Hardware Zelf Sony VAIO laptop samenstellen
Elin3
52 09-08-2013 21:31
Software & Hardware Laptop kopen
Verwijderd
3 25-12-2009 22:20
Software & Hardware Advies gevraagd mbt. keuze uit 1 laptops.
patroesj
12 28-09-2007 19:12
Software & Hardware [school] Laptop Probleem.
ice-dive
12 30-01-2004 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.