Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2007, 18:20
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
__________________
Speak softly and carry a big stick
Advertentie
Oud 25-11-2007, 18:21
Verwijderd
Slechte topictitel.
Oud 25-11-2007, 18:22
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Wel gaan er morgen weer koters staken?(scholierenstaking)

Ben benieuwd en het zal vast knuppelslagen regenen
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 25-11-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Slechte topictitel.
Oud 25-11-2007, 18:23
Verwijderd
Citaat:
het zal vast knuppelslagen regenen
Laten we het hopen!
Oud 25-11-2007, 18:23
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Slechte topictitel.
Het was deze of ''boeiuh #77'' Beetje variatie kan geen kwaad, autist
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 25-11-2007, 18:24
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Laten we het hopen!


Het gaat alleen wel wat ver om een betoging van kinderen uiteen te slaan
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 25-11-2007, 18:26
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
ach laat die snertkinderen lekker puberen ze kunnen er immers ook niets aan doen dat ze stijf staan van testoron/oestrogeen
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Oud 25-11-2007, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Wel gaan er morgen weer koters staken?(scholierenstaking)
Mijn broertje zei er niks over...

En trouwens, het is wel tof dat ze staken. Terecht ook. Er zijn bruggers die drie dagen in de week pas ná zessen thuis zijn (en niet omdat ze zo ver van de school wonen) en vierdeklassers die twee keer acht en drie keer negen uur hebben, waarvan dus zowat de helft ''studieuren''. Dat is toch niet grappig meer. En ook niet effectief of zo, zo leren ze niks meer.

Laatst gewijzigd op 25-11-2007 om 18:49.
Oud 25-11-2007, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Mijn broertje zij er niks over...

En trouwens, het is wel tof dat ze staken. Terecht ook. Er zijn bruggers die drie dagen in de week pas ná zessen thuis zijn (en niet omdat ze zo ver van de school wonen) en vierdeklassers die twee keer acht en drie keer negen uur hebben, waarvan dus zowat de helft ''studieuren''. Dat is toch niet grappig meer. En ook niet effectief of zo, zo leren ze niks meer.
Alsof ze thuis zo veel nuttigs doen.
Oud 25-11-2007, 18:42
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Die protesten zijn totale onzin. 1040 per jaar komt neer op iets meer dan vijf uur per dag. Ze mochten willen dat ze zo weinig les hadden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 25-11-2007, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Alsof ze thuis zo veel nuttigs doen.
Meer nuttige dingen dan ze in drie uur lang verplicht in een lokaal doorbrengen omdat je in tussenuren niet naar huis mag.
Oud 25-11-2007, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Die protesten zijn totale onzin. 1040 per jaar komt neer op iets meer dan vijf uur per dag. Ze mochten willen dat ze zo weinig les hadden.
Nee, op veel meer. Een normaal rooster heeft 6 tot 7 lesuren per dag, nu zitten ze gemiddeld op 8-9.
Oud 25-11-2007, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Nee, op veel meer. Een normaal rooster heeft 6 tot 7 lesuren per dag, nu zitten ze gemiddeld op 8-9.
Ik kom met 40 lesweken à 5 dagen per week uit op 5 uur en 12 minuten per dag.
Oud 25-11-2007, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Meer nuttige dingen dan ze in drie uur lang verplicht in een lokaal doorbrengen omdat je in tussenuren niet naar huis mag.
Nee.
Oud 25-11-2007, 18:55
Verwijderd
youtube ligt plat
Oud 25-11-2007, 18:57
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Ruby, moet jij niet protesteren?
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 25-11-2007, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Ruby, moet jij niet protesteren?
Huh? Waarvoor? Dat schoolurengebeuren? We hebben in Friesland helemaal nooit rellen. Dat houd ik graag zo.
Ads door Google
Oud 25-11-2007, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Ik kom met 40 lesweken à 5 dagen per week uit op 5 uur en 12 minuten per dag.
Alle berekeningen ten spijt. Het gevolg van de maatregel vanuit Den Haag (en ik weet niet of die goed uit is gevoerd of niet) is letterlijk dat die kinders zo lang op school zitten als ik hierboven al vermeldde. Ik heb het gewoon uit een primaire bron en ik zie zowel mijn broertje, als zijn vrienden, als de brugklassers die hij gesproken heeft om hun mening mee te kunnen nemen in een klankbordgroepvergadering, niet liegen of zoiets.
Oud 25-11-2007, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Huh? Waarvoor? Dat schoolurengebeuren? We hebben in Friesland helemaal nooit rellen. Dat houd ik graag zo.
Ik had eigenlijk wel een rel verwacht na het verbod op dierenseks.
Oud 25-11-2007, 18:59
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Huh? Waarvoor? Dat schoolurengebeuren? We hebben in Friesland helemaal nooit rellen. Dat houd ik graag zo.
Hoe ziet jouw rooster er dan uit?
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 25-11-2007, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Alle berekeningen ten spijt. Het gevolg van de maatregel vanuit Den Haag (en ik weet niet of die goed uit is gevoerd of niet) ik letterlijk dat die kinders zo lang op school zitten als ik hierboven al vermeldde. Ik heb het gewoon uit een primaire bron en ik zie zowel mijn broertje, als zijn vrienden, als de brugklassers die hij gesproken heeft om hun mening mee te kunnen nemen in een klankbordgroepvergadering, niet liegen of zoiets.
Nee, ze liegen vast niet. Ze stellen zich wel ontzettend aan.
Oud 25-11-2007, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Ik had eigenlijk wel een rel verwacht na het verbod op dierenseks.

Kazet moet ook weer even laten zien dat hij nog bestaat...
Oud 25-11-2007, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Je bent weer lekker bezig. Hoe kom je daarbij? Alle leerlingen zijn hetzelfde? Alle leerlingen zijn lui en voeren buiten school geen flikker uit? Niemand heeft bijbaantjes, al dan niet leerzame hobby's? Niemand helpt thuis? Niemand heeft vrienden om mee af te spreken? Veel jongeren leren júist buiten school meer dan op school hoor.
Oud 25-11-2007, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Nee, ze liegen vast niet. Ze stellen zich wel ontzettend aan.
Het is geen aanstellerij als een brugklasser het vervelend vind dat hij de drie dagen per week pas na zessen thuis is en de andere twee dagen tegen vijven.
Advertentie
Oud 25-11-2007, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Hoe ziet jouw rooster er dan uit?
Alle dagen kwart over 8 in school

Maandag half 1 uit.
Dinsdag 3 uur uit
Woensdag "
Donderdag "
Vrijdag 2 uur uit.
Oud 25-11-2007, 19:01
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Hoe ziet jouw rooster er dan uit?
Groep 8: ma - di, do - vr: 08.30 - 12.00 en 13.00 - 15.15, wo. 8.30 - 12.15?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 25-11-2007, 19:02
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Die 1040 uur slaat helemaal nergens op.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 25-11-2007, 19:02
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Alle dagen kwart over 8 in school

Maandag half 1 uit.
Dinsdag 3 uur uit
Woensdag "
Donderdag "
Vrijdag 2 uur uit.
Wat zijn "? Vrije dagen ofzo?
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 25-11-2007, 19:02
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:

Kazet moet ook weer even laten zien dat hij nog bestaat...
Je snapt de grap gewoon niet :')
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 25-11-2007, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Groep 8: ma - di, do - vr: 08.30 - 12.00 en 13.00 - 15.15, wo. 8.30 - 12.15?
Ik beslis zelf wel hoor TRA
Oud 25-11-2007, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Het is geen aanstellerij als een brugklasser het vervelend vind dat hij de drie dagen per week pas na zessen thuis is en de andere twee dagen tegen vijven.
Jawel. Dat is aanstellerij pur sang.
Oud 25-11-2007, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Wat zijn "? Vrije dagen ofzo?
" is idemdito/hetzelfde/eveneens...
Oud 25-11-2007, 19:04
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
" is idemdito/hetzelfde/eveneens...
Ow ok, je hebt een redelijk relaxt rooster
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 25-11-2007, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ow ok, je hebt een redelijk relaxt rooster
Waarom zou ik politie in elkaar slaan dan?
Oud 25-11-2007, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Je bent weer lekker bezig. Hoe kom je daarbij? Alle leerlingen zijn hetzelfde? Alle leerlingen zijn lui en voeren buiten school geen flikker uit? Niemand heeft bijbaantjes, al dan niet leerzame hobby's? Niemand helpt thuis? Niemand heeft vrienden om mee af te spreken? Veel jongeren leren júist buiten school meer dan op school hoor.
Bijbaantjes en hobby's zijn gewoon invulling van vrije tijd, geen argument dus. Dat jongeren buiten school "meer" leren is typisch jaren '70 hippie-knuffeldenken.
Ads door Google
Oud 25-11-2007, 19:04
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Fucking aanstellers ook.Wees blij dat je hier goedkoop onderwijs kan genieten daar doen ze in ontwikkelingslanden graag een moord voor.Alsof die uren zoveel voorstellen.Je hebt dan tijd genoeg om je huiswerk ook echt op school te doen en kun je daarna weer je ding doen.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 25-11-2007, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Jawel. Dat is aanstellerij pur sang.
Tsssk. Dan neem ik aan dat jij een superkind was en altijd energie over had? Je moeder het geen probleem vond dat je als 11 of 12 jarig vaak door het donker moest? Je zo slim was dat je nooit huiswerk hoefde te maken (dat zal wel, zo slim ben je wel he) en dus de avond vrij had om nog leuke dingen te doen.
Jeetje, als jij ooit toch eens vader wordt, arm kind.
Oud 25-11-2007, 19:06
Verwijderd
Ik verveel me, youtube ligt plat, forum heeft alleeen maar saaie discussies....
Oud 25-11-2007, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Bijbaantjes en hobby's zijn gewoon invulling van vrije tijd, geen argument dus. Dat jongeren buiten school "meer" leren is typisch jaren '70 hippie-knuffeldenken.
Waarom is dat geen argument? Serieus, wat ik het nút om zo lang op school te zitten als er zó veel loze uren zijn? Het gaat toch om kwaliteit, niet om kwantiteit?
Oud 25-11-2007, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Fucking aanstellers ook.Wees blij dat je hier goedkoop onderwijs kan genieten daar doen ze in ontwikkelingslanden graag een moord voor.Alsof die uren zoveel voorstellen.Je hebt dan tijd genoeg om je huiswerk ook echt op school te doen en kun je daarna weer je ding doen.
Ontwikkelingslanden als argument gebruiken slaat nergens op. Zo kun je heel het regeringsbeleid wel bejubelen omdat we niet straatarm zijn en in oorlog leven.
En sorry hoor, die uren stellen op papier wellicht niks voor, maar in dr praktijk wel. En er is vaak geen fatsoenlijke plek om huiswerk te maken. En als je in een klas zit met een leraar die geen orde houdt en het dus een kabaal van jewelste is, kun je ook niet veel leren.

Laatst gewijzigd op 25-11-2007 om 19:17.
Oud 25-11-2007, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Tsssk. Dan neem ik aan dat jij een superkind was en altijd energie over had?
Ik verveelde me vooral ja, omdat het zo supersimpel was allemaal, en de taken die het meeste tijd in beslag namen, vooral "domme" dingen waren, zoals slechte werkstukken van het internet af plukken.
Citaat:
Je moeder het geen probleem vond dat je als 11 of 12 jarig vaak door het donker moest?
Nee, natuurlijk niet. Mijn moeder is niet dom.
Citaat:
Je zo slim was dat je nooit huiswerk hoefde te maken (dat zal wel, zo slim ben je wel he) en dus de avond vrij had om nog leuke dingen te doen.
Jeetje, als jij ooit toch eens vader wordt, arm kind.
Ja, de verplichte dingen moest ik wel ja, maar gewoon "huiswerk" maken om dingen te snappen deed ik nauwelijks. En vader word ik uiteraard niet (hopelijk), zo leeg is mijn bestaan nu ook weer niet.
Oud 25-11-2007, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Waarom is dat geen argument? Serieus, wat ik het nút om zo lang op school te zitten als er zó veel loze uren zijn? Het gaat toch om kwaliteit, niet om kwantiteit?
Het gaat om kwaliteit én kwantiteit. Aan topkwaliteit onderwijs heb je niets als het drie minuten per week is.
Oud 25-11-2007, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Ik verveelde me vooral ja, omdat het zo supersimpel was allemaal, en de taken die het meeste tijd in beslag namen, vooral "domme" dingen waren, zoals slechte werkstukken van het internet af plukken.Nee, natuurlijk niet. Mijn moeder is niet dom.Ja, de verplichte dingen moest ik wel ja, maar gewoon "huiswerk" maken om dingen te snappen deed ik nauwelijks. En vader word ik uiteraard niet (hopelijk), zo leeg is mijn bestaan nu ook weer niet.
Dat is dan heel mooi allemaal. Maar waarom betrek je jouw beleving van de middelbare school op álle scholieren?
Oud 25-11-2007, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Het gaat om kwaliteit én kwantiteit. Aan topkwaliteit onderwijs heb je niets als het drie minuten per week is.
He tis geen drie minuten per week, je overdrijf en dat slaat nergens op. 6 á 7 uur op een dag is genoeg.
Oud 25-11-2007, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Dat is dan heel mooi allemaal. Maar waarom betrek je jouw beleving van de middelbare school op álle scholieren?
Omdat 5 uur school per dag peanuts is?
Oud 25-11-2007, 19:13
Verwijderd
Citaat:
He tis geen drie minuten per week, je overdrijf en dat slaat nergens op. 6 á 7 uur op een dag is genoeg.
Nogmaals, de norm van 1040 uur komt neer op zo'n 5 à 5½ uur per dag.
Oud 25-11-2007, 19:14
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik wil echt zo totaal nooit meer een vriendje.

Gala was superleuk trouwens, iedereen zag er echt heel mooi uit! Ik ben pas net weer onder de levenden...
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 25-11-2007, 19:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
He tis geen drie minuten per week, je overdrijf en dat slaat nergens op. 6 á 7 uur op een dag is genoeg.
Dat hangt natuurlijk van de persoon af. Ik had aan vier uur per dag meer dan genoeg, andere mensen moeten tien uur hebben.

Ik moet zeggen dat als het er daadwerkelijk op neerkomt dat je elke dag tot het achtste of negende uur op school zit, het inderdaad teveel is.
Maar dat is niet wat 1040 uur betekent.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 25-11-2007, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Ik moet zeggen dat als het er daadwerkelijk op neerkomt dat je elke dag tot het achtste of negende uur op school zit, het inderdaad teveel is.
Maar dat is niet wat 1040 uur betekent.
Inderdaad. Die extra uren zijn vaak gewoon compensatie voor het vele uitval en het zogenaamde lerarentekort dat wordt veroorzaakt door het feit dat leraren zich zo veel bezig houden met onzin.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 21:24
De Kantine I thought everyone heard that the saai is the word! #373
TopDrop
500 12-10-2008 00:04
De Kantine De saaiheid heeft een lange neus. #239
Neko*
500 13-06-2008 00:14
De Kantine Mensen van het saaie leven #156
Verwijderd
500 21-03-2008 21:36
De Kantine een beetje saai, maar wel lekker #155
Verwijderd
500 19-03-2008 23:48
De Kantine Zwaai zwaai zwaai, zeg maar dag tegen saai! #154
Verwijderd
500 18-03-2008 22:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.