Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2005, 16:06
Verwijderd
Citaat:
soulflytribe schreef op 09-06-2005 @ 16:49 :
je hebt verschillende niveaus.
Ja, niet alle domme mensen zijn even dom. Your point being?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2005, 19:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Vice schreef op 09-06-2005 @ 13:33 :
Dan heb jij waarschijnlijk een andere ervaring dan ik.
Jij bent volgens mij gewoon een uitzondering. Een hoger IQ dan de gemiddelde vmbo'er.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 21:50
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-06-2005 @ 13:43 :
Het is in ieder geval meer dan dat van een timmerman.
Het zou je nog verbazen
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 21:54
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 09-06-2005 @ 15:35 :
omdat er toch al negatief over gepraat wordt.
Misschien dat er wel een aantal zijn die er zo over denken maar in het algemeen zijn de meeste het gewoon na 4 jaar zat om tussen de boeken te zitten. Je hebt een groep dat gemotiveerd is en gewoon verder wil gaan studeren en je hebt een groep die op hun 16e liever fulltime bij de AH werken. Meestal gaan die, als ze er achter komen dat ze liever helemaal niet de rest van hun leven achter de kassa willen zitten, wel later studeren of een curcus volgen.
En wat al eerder gezegd is, veel jongeren zijn ook makkelijk te beïnvloeden. Als hun vrienden allemaal een scooter, dure merkkleding en het nieuwste mobieltje hebben, dan wil een groot deel van de rest dat ook. Sommige zijn ook bang dat ze uit de groep vallen. Met gevolg dat ze liever gaan werken voor al die leuke dingen. Dat soort jongeren kijken niet naar de toekomst. Die denken niet zoals de gemotiveerde jongeren :"Als ik nu ga studeren, dan heb ik later een betere baan en verdien ik meer."
Het is heel moeilijk om dat soort jongeren te laten studeren. Het is vaak ook de groep die na hun 18e stopt met hun mbo-opleiding, want dan zijn ze niet meer leerplichtig en kunnen ze geld verdienen.
Ik ben het dus niet met je eens.

Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-06-2005 @ 20:27 :
Jij bent volgens mij gewoon een uitzondering. Een hoger IQ dan de gemiddelde vmbo'er.
Misschien, maar dat betekent nog niet dat ik de enige ben.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 00:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-06-2005 @ 20:27 :
Jij bent volgens mij gewoon een uitzondering. Een hoger IQ dan de gemiddelde vmbo'er.
Mijn IQ is ook hoger dan de gemiddelde vmbo-er (ik doe vmbo-gl).
Maar om nou te zeggen dat dat zo moeilijk is... een gemiddelde vmbo leerling verschilt van iq niet veel van een kamerplantje...
Zoals ik al eerder zei in dit topic zit ik dus op het vmbo omdat ik gewoon ontzettend lui ben en een gedragsprobleem zou hebben...
Dat vind ik persoonlijk wel meevallen eigenlijk, hooguit een beetje aggressief. Heb dus ook op het speciaal onderwijs gezeten van het vmbo, daar zaten dus echte debielen...
Maargoed, het heeft me wel geholpen en voor motivatie gezorgd, ik wil nu dus ook wel een vervolgopleiding gaan doen, ben er alleen nog niet achter welke richting
Maargoed... ontopic: Het is waar dat de gemiddelde vmbo-er ontzettend dom/lomp is, ik erger me ook vaak aan de domheid van mijn klasgenoten, gewoon omdat ze de meest simpele dingen niet kunnen/willen begrijpen, dat is erg frustrerend .

ps:
Ik ben op de hoogte van mij baggere taalgebruik/spelling
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 05:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Vice schreef op 09-06-2005 @ 22:54 :

Misschien, maar dat betekent nog niet dat ik de enige ben.
Snap je het dan niet? Als jij niet gemiddeld bent, ben je ook niet representatief.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 09:58
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-06-2005 @ 06:50 :
Snap je het dan niet? Als jij niet gemiddeld bent, ben je ook niet representatief.
Dat weet ik, maar daar ging het eigenlijk niet om. Eigenlijk was het meer een opmerking over het vak wiskunde. En dan vooral over de verschillen tussen vmbo en vwo. Je hebt gelijk dat veel vmbo'ers dat niet op vwo niveau zouden kunnen, maar de meeste vmbo'ers halen ook niet alleen negens en tienen (voor een bepaald vak).
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 10-06-2005 @ 01:44 :
Mijn IQ is ook hoger dan de gemiddelde vmbo-er (ik doe vmbo-gl).
Maar om nou te zeggen dat dat zo moeilijk is... een gemiddelde vmbo leerling verschilt van iq niet veel van een kamerplantje...
Zoals ik al eerder zei in dit topic zit ik dus op het vmbo omdat ik gewoon ontzettend lui ben en een gedragsprobleem zou hebben...
Dat vind ik persoonlijk wel meevallen eigenlijk, hooguit een beetje aggressief. Heb dus ook op het speciaal onderwijs gezeten van het vmbo, daar zaten dus echte debielen...
Maargoed, het heeft me wel geholpen en voor motivatie gezorgd, ik wil nu dus ook wel een vervolgopleiding gaan doen, ben er alleen nog niet achter welke richting
Maargoed... ontopic: Het is waar dat de gemiddelde vmbo-er ontzettend dom/lomp is, ik erger me ook vaak aan de domheid van mijn klasgenoten, gewoon omdat ze de meest simpele dingen niet kunnen/willen begrijpen, dat is erg frustrerend .

ps:
Ik ben op de hoogte van mij baggere taalgebruik/spelling
Kijk, iemand die het begrijpt en de hand in eigen boezem durft te steken.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 20:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-06-2005 @ 10:58 :
Dat weet ik, maar daar ging het eigenlijk niet om. Eigenlijk was het meer een opmerking over het vak wiskunde. En dan vooral over de verschillen tussen vmbo en vwo. Je hebt gelijk dat veel vmbo'ers dat niet op vwo niveau zouden kunnen, maar de meeste vmbo'ers halen ook niet alleen negens en tienen (voor een bepaald vak).
Ja. Ik snap je nu niet meer hoor. Jij zei volgens mij dat vmbo'ers dat wel zouden kunnen, nu opeens niet meer. Het gaat hier niet over jou, het gaat hier over de gemiddelde vmbo'er.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 13:45
rare
rare is offline
Citaat:
Tugurio schreef op 27-05-2005 @ 00:03 :
mensen die vmbo doen zijn dom.
foutje! ze doen wat ze kunnen, net als iedereen, behalve misgien degene die gym. doen zonder te leren en met 9ens en 10en over gaan maar die zijn er bijna nie denk ik
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
rare schreef op 14-06-2005 @ 14:45 :
foutje! ze doen wat ze kunnen, net als iedereen, behalve misgien degene die gym. doen zonder te leren en met 9ens en 10en over gaan maar die zijn er bijna nie denk ik
Dat valt wel mee, ruwweg 2% van de mensen is hoogbegaafd.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2005 @ 14:55 :
Dat valt wel mee, ruwweg 2% van de mensen is hoogbegaafd.
Mensen die hoogbegaafd zijn gaan ook niet altijd op het gymnasium zonder te leren over met 9ens en 10en hoor, er zijn idd maar weinig mensen die dat kunnen.. ik heb nog nooit van iemand die dat kon gehoord eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-06-2005 @ 15:19 :
Mensen die hoogbegaafd zijn gaan ook niet altijd op het gymnasium zonder te leren over met 9ens en 10en hoor, er zijn idd maar weinig mensen die dat kunnen.. ik heb nog nooit van iemand die dat kon gehoord eigenlijk.
Ja, dat is waar, maar ik bijvoorbeeld deed absoluut niet 'wat ik kon'. Wat ik kon was constant negens en tienen halen. Daar refereerde ik eigenlijk naar, maar dat had ik er wel bij moeten vermelden, ja.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:28
Verwijderd
Mja, als je kijkt naar hoeveel mensen het zouden kunnen door steeds met hun neus in de boeken te zitten dan kom je idd op een aardig aantal mensen.. maar dat heeft dan weer niet zoveel met hoogbegaafdheid te maken.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:49
mysecret
Avatar van mysecret
mysecret is offline
hoogbegaafd zijn heeft helemaal niets met slimheid te maken.. het heeft meer te maken met hoe je mensen omgaat en over dingen denkt
__________________
Im looking to the sky to save me..looking for a sign of life..Looking for something to help me burn out bright.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:28
jur410
jur410 is offline
Ik zit op de Mavo (vmbo-T)
en ik vind mezelf ook best wel dom.....In opzichte van de vakken wiskunde o.a.
En lui ben ik zeker hehe.
maar ik ben weer slim in andere dingen...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
mysecret schreef op 15-06-2005 @ 18:49 :
hoogbegaafd zijn heeft helemaal niets met slimheid te maken.. het heeft meer te maken met hoe je mensen omgaat en over dingen denkt
Hoogbegaafde mensen zijn sociaal niet erg sterk, maar t is niet zo dat hoogbegaafdheid te maken heeft met hoe je met mensen omgaat. Het heeft wel met je IQ te maken en dus ook met slimheid. Hoogbegaafde mensen kunnen echter onder hun niveau terecht komen omdat het bijv. simpelweg niet uitdagend genoeg voor ze is en ze dus niets doen en zich met andere dingen bezighouden. Dat ze contact-gestoord zijn kan ook tegenwerken. De meest psychische gestoorde mensen zijn vaak hoogbegaafd (veel seriemoordenaars bijv.).
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 13:26
Mrs Mojo Risin
Avatar van Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-06-2005 @ 13:36 :
Hoogbegaafde mensen zijn sociaal niet erg sterk, maar t is niet zo dat hoogbegaafdheid te maken heeft met hoe je met mensen omgaat. Het heeft wel met je IQ te maken en dus ook met slimheid. Hoogbegaafde mensen kunnen echter onder hun niveau terecht komen omdat het bijv. simpelweg niet uitdagend genoeg voor ze is en ze dus niets doen en zich met andere dingen bezighouden. Dat ze contact-gestoord zijn kan ook tegenwerken. De meest psychische gestoorde mensen zijn vaak hoogbegaafd (veel seriemoordenaars bijv.).
idd. Het is trouwens ook lang niet altijd een voordeel om hoogbegaafd te zijn. Ik ben er zelf ook toe veroordeeld, maar heb er tot nu toe alleen maar last van gehad. Wat Chloe zegt, ik had ook veel moeite op sociaal gebied. Heb dat inmiddels door cursussen kunnen compenseren.
En ja, ik begon ook ooit op het gymnasium. Maar doordat alles mij op de basisschool voor de wind ging, heb ik nooit leren studeren, waardoor ik van 1 gym naar 2 atheneum ging, in 3 a bleef zitten, vervolgens naar 4 havo ging en volgend jaar mbo ga doen. Dus ik zie het absoluut niet als een voordeel.
__________________
All great things must first wear terrifying and monsterous masks, in order to inscribe themselves in the hearts of humanity.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 13:27
Boate Bob
Avatar van Boate Bob
Boate Bob is offline
'De vmbo-leerling' Bestaat niet eens. Je hebt:

Lwoo --> leerweg ondersteunend onderwijs (t/m 2e klas)
BB --> Basis beroeps gerichte leerweg
KB --> Kader beroeps gerichte leerweg
GT --> Gemengd theoretische leerweg
T --> Theoretische leerweg (Hoogste niveau)

Deze stromingen zijn niet met elkaar te vergelijken, net zoals de havo en het Gymnasium.
__________________
All messed up and I don't care, so come on and take off your underwear!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 09:45
Verwijderd
mag ik even wat zeggen
de mavo bestaat niet eens meer
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 09-06-2005 @ 22:54 :
Misschien dat er wel een aantal zijn die er zo over denken maar in het algemeen zijn de meeste het gewoon na 4 jaar zat om tussen de boeken te zitten. Je hebt een groep dat gemotiveerd is en gewoon verder wil gaan studeren en je hebt een groep die op hun 16e liever fulltime bij de AH werken. Meestal gaan die, als ze er achter komen dat ze liever helemaal niet de rest van hun leven achter de kassa willen zitten, wel later studeren of een curcus volgen.
En wat al eerder gezegd is, veel jongeren zijn ook makkelijk te beïnvloeden. Als hun vrienden allemaal een scooter, dure merkkleding en het nieuwste mobieltje hebben, dan wil een groot deel van de rest dat ook. Sommige zijn ook bang dat ze uit de groep vallen. Met gevolg dat ze liever gaan werken voor al die leuke dingen. Dat soort jongeren kijken niet naar de toekomst. Die denken niet zoals de gemotiveerde jongeren :"Als ik nu ga studeren, dan heb ik later een betere baan en verdien ik meer."
Het is heel moeilijk om dat soort jongeren te laten studeren. Het is vaak ook de groep die na hun 18e stopt met hun mbo-opleiding, want dan zijn ze niet meer leerplichtig en kunnen ze geld verdienen.
Ik ben het dus niet met je eens.


Misschien, maar dat betekent nog niet dat ik de enige ben.
nou em sorry hoor je zegt na hun achtiende je doet net of je met het mbo niks kan, dat het dom is voor debiele mensen. maar dat slaat echt nergens op, dat weet je best.
anders had de helft van nederland geen baan./
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 09:57
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
En hoe zit het nou met de HAVO-leerlingen ??!
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:06
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 20-06-2005 @ 10:48 :
nou em sorry hoor je zegt na hun achtiende je doet net of je met het mbo niks kan, dat het dom is voor debiele mensen. maar dat slaat echt nergens op, dat weet je best.
anders had de helft van nederland geen baan./
We hebben het over VMBO en niet over MBO. Maar alleen als iemand een baan heeft en iets nuttigs verricht wil nog altijd niet betekenen dat ze niet dom of lui zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:22
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 20-06-2005 @ 10:48 :
nou em sorry hoor je zegt na hun achtiende je doet net of je met het mbo niks kan, dat het dom is voor debiele mensen. maar dat slaat echt nergens op, dat weet je best.
anders had de helft van nederland geen baan./
Iemand die zijn mbo-opleiding niet afmaakt, heeft alleen vmbo en ja, daar heb je niet erg veel aan. Behalve dan dat je naar mbo of havo kan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:29
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-06-2005 @ 13:36 :
Hoogbegaafde mensen zijn sociaal niet erg sterk.
en waar haal je dat vandaan dan
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:38
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Er zit wel wat in, omdat pas als mensen sociaal niet sterk zijn wordt er naar ee noorzaak gezocht, en dan komen ze erachter dat iemand hoog begaafd isen gaat zo iemand als hoog begaafd door het leven. Mensen die op zn minst even slim zijn maar altijd gewoon een normaal leven lijden worden gewoon slim genoemd. Het is mij opgevallen dat de enige mensen die zelf zeggen dat ze hoog begaafd zijn, of slimmer dan anderen voornamelijk die mensen zijn die moeite hebben contacten te leggen, en dat verbaasd me ook niet, omdat als jij het leven doorgaat met de gedachte dat anderen dommer zijn dan jou is het moeilijk vrienden te maken.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
professor2 schreef op 20-06-2005 @ 14:29 :
en waar haal je dat vandaan dan
Dat is zo. Ga de boeken maar na. Het is niet bij iedereen zo, maar bij de meeste hoogbegaafde mensen wel. Mijn neef heeft het ook, niet zo erg, maar hij is sociaal gezien wel apart ja. Ook al wordt het nu wat minder nu ie werkt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 18:38
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
je komt niet veel intelligente mensen tegen, op het vwo.

stel, je hebt geen doorzettingsvermogen, of je bent faalangstig, of je bent te lui. dan zit je dus op het vmbo.
of anders. je kunt goed leren, stampen, je kunt ratelen als een koe, maar je hebt totaal geen intelligentie, inzicht, ervaring of algemene ontwikkeling. dan zou je dus op het vwo kunnen zitten.

je kan te laag worden ingeschat, ook te hoog.
misschien voer je veel uit, misschien niks.
je gaat ervoor, je laat het allemaal gaan.
je barst in de kennis, of je brengt jezelf de kennis bij.
natuurlijk inzicht, of via het echte leerwerk.
met je handen, of met je hoofd.

het kan allemaal.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 18:40
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
dat 'men' lui is kun je niet zeggen.
en wat is dom? levenswijsheid - zoals ik dat formuleer, tegenover inzicht, of doorzettingsvermogen, leervermogen (capactiteit/geheugen) tegenover algemene ontwikkeling? enz.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 20-06-2005 @ 10:57 :
En hoe zit het nou met de HAVO-leerlingen ??!
De naam zegt het toch al? Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs.
Het hogere deel van het algemene onderwijs. Maar VWO rules natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 18:51
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 20-06-2005 @ 10:57 :
En hoe zit het nou met de HAVO-leerlingen ??!
havo c&m ergo vmbo (copyright Meph)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 12:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 20-06-2005 @ 19:38 :
je komt niet veel intelligente mensen tegen, op het vwo.

stel, je hebt geen doorzettingsvermogen, of je bent faalangstig, of je bent te lui. dan zit je dus op het vmbo.
of anders. je kunt goed leren, stampen, je kunt ratelen als een koe, maar je hebt totaal geen intelligentie, inzicht, ervaring of algemene ontwikkeling. dan zou je dus op het vwo kunnen zitten.

je kan te laag worden ingeschat, ook te hoog.
misschien voer je veel uit, misschien niks.
je gaat ervoor, je laat het allemaal gaan.
je barst in de kennis, of je brengt jezelf de kennis bij.
natuurlijk inzicht, of via het echte leerwerk.
met je handen, of met je hoofd.

het kan allemaal.
Intelligent en goed kunnen leren gaat anders behoorlijk samen. Je intelligentie zorgt ervoor dat je de stof snapt. Mensen die het niet snappen, ook al leren ze nog zo hard, zullen het VWO ook niet halen. Daarbij had ik op t VWO een jongen in mijn klas die dyslectisch is en ook een aantal mensen die faalangst hebben. Met al deze problemen hoef je dus niet per definitie op het vmbo terecht te komen. Inzicht is een ontzettend belangrijk aspect op het VWO, als je dit niet hebt, zal het ontzettend moeilijk worden. Een vriendin van mij kon goed stampen maar had nauwelijks inzicht: zij heeft dr VWO gehaald door hele dagen, echt hele dagen te leren. Ik denk dat niemand zoveel geleerd heeft als zij dat heeft gedaan, en ze had nog matige cijfers ook. Ik denk niet dat veel mensen het zonder inzicht redden op het VWO. Tenminste, bij ons op school maakte dat zeker de helft van je cijfer uit, je inzicht.

Algemene ontwikkeling hangt overigens ook veel samen met je niveau. Je hebt tenslotte een stuk meer geleerd. Hoeft niet altijd, maar over t algemeen wel.

Ben het dus niet met je eens.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:08
Kathleen
Kathleen is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-06-2005 @ 15:53 :
Dat is zo. Ga de boeken maar na. Het is niet bij iedereen zo, maar bij de meeste hoogbegaafde mensen wel. Mijn neef heeft het ook, niet zo erg, maar hij is sociaal gezien wel apart ja. Ook al wordt het nu wat minder nu ie werkt.
Dat klopt dus niet. Diegenen van wie je hóórt dat ze hoogbegaafd zijn zijn idd diegenen die een beetje contact-gestoord zijn, maar dat betekent niet dat íedereen dat gelijk is. Bovendien is de drempel voor hoogbegaafd in mijn ogen behoorlijk laag; oftewel, er zijn veel meer hoogfbegaafden dan je denkt.

Ik ben ook hoogbegaafd getest ooit, maar echt niet contactgestoord. Maar van mij weten de meeste mensen het helemaal niet omdat dat over het algemeen dus níet op je voorhoofd geschreven staat
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Global schreef op 20-06-2005 @ 19:51 :
havo c&m ergo vmbo (copyright Meph)
Ach, Mephostophilis valt toch niet serieus te nemen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Kathleen schreef op 21-06-2005 @ 16:08 :
Dat klopt dus niet. Diegenen van wie je hóórt dat ze hoogbegaafd zijn zijn idd diegenen die een beetje contact-gestoord zijn, maar dat betekent niet dat íedereen dat gelijk is. Bovendien is de drempel voor hoogbegaafd in mijn ogen behoorlijk laag; oftewel, er zijn veel meer hoogfbegaafden dan je denkt.

Ik ben ook hoogbegaafd getest ooit, maar echt niet contactgestoord. Maar van mij weten de meeste mensen het helemaal niet omdat dat over het algemeen dus níet op je voorhoofd geschreven staat
In mijn ogen is die drempel dan hoger denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 20-06-2005 @ 14:22 :
Iemand die zijn mbo-opleiding niet afmaakt, heeft alleen vmbo en ja, daar heb je niet erg veel aan. Behalve dan dat je naar mbo of havo kan.
ja maar veel mensen van het vmbo gaan naar het mbo.

maar even ee nvraag: is het mbo ook zo slecht in beeld dan?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 22:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kinky schreef op 26-05-2005 @ 23:44 :
Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ik heb ook Mavo gedaan (advies) maar had eigenlijk wel Havo kunnen doen.
Maar voel me nu neit dommer ofzo. Via een mbo kom je ook op het HBO. En dan heb je nog een extra diploma ook. En dat vind ik persoonlijk wel weer slimmer. Kun je altijd nog op terugvallen...
of je had 3 jaar havo kunnen doen en dan mbo -> hbo
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 23:01
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Sylph schreef op 20-06-2005 @ 19:44 :
De naam zegt het toch al? Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs.
Het hogere deel van het algemene onderwijs. Maar VWO rules natuurlijk.
VWO rules !!
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 23:07
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 26-05-2005 @ 23:54 :
Ik ben het zeker met je eens dat mensen op het vmbo niet luier zijn dan mensen die havo of vwo doen. Maar als ze met dezelfde inspanning een minder hoog niveau halen lijkt me dat exact onder de definitie van dom(mer) vallen. Veel mensen hebben moeite met dat woord omdat het niet bepaald positief klinkt maar dit is in mijn ogen toch echt een passend woord.
en:

Ik maak onderscheid tussen verschillende groepen mensen. De bewuste mens, die ambities heeft, geinteresseerd is in politiek, dagelijks de krant leest of het nieuws volgt, die bepaalde normen en waarden naleeft, verantwoordelijkheid kent etc.

Daar tegenover staat de domme mens.
Kenmerken van de domme mens zijn alleen maar aan zuipen, uitgaan en neuken denken. scooters, domme muziek, lui zijn.
verder de belangrijkste kenmerken, de desinteresse voor bepaalde cruciale elementen in het leven. bewust leven, bezig zijn met cultuur en kunst, interesse voor nieuws en actualiteit en andere educatieve gewaarwordingen, daar ontbreekt het deze mensen allemaal aan. een fatsoendelijk gesprek kun je écht NIET met ze voeren.

Mijn punt is; is dat het meeste volk van wat ik onder dom schaar, de richting vmbo doet. wat ik ook wil zeggen, is dat ze ook op de havo en vwo zitten.

Het hoeft dus niet, dat iemand op het vmbo per definitie dom is, het dom of slim hangt meer af van hoe de persoon in het leven staat, in al zijn doen en laten, vind ik.

ps. bepaalde kenmerken zijn steekwoorden, ik generaliseer dus niet, het zijn gewoon kenmerken die meestal, of niet allemaal voorkomen.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Vakken weg door tekort aan leraren'
Gatara
213 17-10-2005 18:15
Psychologie Met zware tegenzin naar school
Eend
28 10-10-2004 11:51
Algemene schoolzaken "ik doe echt niks op school"
Young Grow Old
73 05-05-2004 17:40
Levensbeschouwing & Filosofie Criteria om mensen op te beoordelen
Skyrise
100 11-02-2004 09:34
De Kantine Mc
sans plomb
69 01-10-2003 11:53
Levensbeschouwing & Filosofie Superstring theorie (noorderlicht)
proycon
22 15-04-2002 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.