Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2003, 22:28
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Een hoop Nederlanders, waaronder politici, beweren dat Nederland vol is. De wegen zijn te druk, steden kunnen niet meer uitbreiden en de bevolking is in conflict.
Ook de uitbreiding van de Rotterdamse haven stuit keer op keer op bezwaren.

In de jaren '50 en '60 werden plannen gemaakt om een diepzeehaven in de gemeente aan te leggen. Deze Eemshaven, die oa. zou moeten zorgen voor meer werkgelegenheid (in naar verwachting de -petrochemische- industrie) in Noord Nederland, werd op 7 juni 1973 door Koningin Juliana officieel geopend.

Waarom wordt er zo weinig naar de Eemshaven gekeken? De Eemshaven ligt in het noorden van de provincie Groningen. Grote stukken bouwland zijn daar geschikt gemaakt voor haven- en industriegebied. Omdat het landschap daar zeer uitgestrekt en leeg is, zijn de groeimogelijkheden voor Nederlandse begrippen ongekend.



Echter, de realiteit leert ons, dat er weinig vraag is naar de ruimte die de Eemshaven biedt. Het grote gebied in nog altijd onbebouwd. Alleen is er een scheepswerf neergestreken, een veerdienst en een (grote) energiecentrale.

Behalve enkele (zeer grote) cruiseschepen die in de Eemshaven worden afgebouwd, komen er nauwlijks schepen in de haven.



Ja, windmolens zijn er ook in groten getale aanwezig.



Waarom wordt er zo weinig naar de Eemshaven gekeken als het gaat om de planning van Nederland. Waarom zijn bedrijven niet happig om deze nu nog goedkope grond te kopen?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2003, 22:34
Atje85
Atje85 is offline
Te ver van de Randstad enzo :/

Er is verder niet veel in de buurt.
Transport van materiaal wat je nodig hebt moet dan van ver komen.
Afzetgebied is klein en ligt verder weg.
Mogelijkheden zijn er minder dan in Rotterdam.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 22:40
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Idd, er zijn nu eenmaal al goede verbindingen vanaf Rotterdam en het Ruhrgebied. (denk aan de snelwegen, rivieren/kanalen, betuwelijn) Vanaf de Eemshaven is dat toch wat minder en verder weg. Verder moeten de mensen (werknemers) daar maar willen gaan wonen. Het is en blijft toch anders als de Randstad. (Alhoewel ik een paar keer in groningen ben geweest en dat wel een okeeje stad vind) Maargoed ik kan begrijpen dat mensen liever in de Randstad wonen dan in de buurt van de Eemshaven.
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 22:42
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Te ver van de Randstad enzo :/

Er is verder niet veel in de buurt.
Transport van materiaal wat je nodig hebt moet dan van ver komen.
Afzetgebied is klein en ligt verder weg.
Mogelijkheden zijn er minder dan in Rotterdam.
De Eemshaven is niet veel verder van het Ruhrgebied dan Rotterdam hoor. Treinspoor is aanwezig, en de wegen zijn filevrij.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 22:44
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Typisch geval van zonde...
Inderdaad het ligt tever van de randstad en de verbindingen met het achterland zijn niet ideaal. Grote bedrijven vestigen zich nou eenmaal niet in een klein haventje tussen Rotterdam en Hamburg in...zou niet slim zijn ook.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 22:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Boogie schreef:
De Eemshaven is niet veel verder van het Ruhrgebied dan Rotterdam hoor. Treinspoor is aanwezig, en de wegen zijn filevrij.

Er zijn geen andere bedrijven in de directe nabijheid.
Dus dan moeten ze allemaal dingen van verder weg laten komen en dat kost meer geld en tijd enzo...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 22:45
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Er zijn geen andere bedrijven in de directe nabijheid.
Dus dan moeten ze allemaal dingen van verder weg laten komen en dat kost meer geld en tijd enzo...
Voor die bedrijven die nodig zijn, is ook ruimte genoeg...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 22:49
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Voor die bedrijven die nodig zijn, is ook ruimte genoeg...
ja, maar als jij als enige bedrijf daar gaat zitten schiet het niet op.

Het zou alleen werken als een aantal bedrijven samen plannen om daar hun bedrijf neer te zetten en dat gebeurd niet zo maar...
Ik denk dat t wel over 10 jaar goedkomt met die Eemshaven, want dan zit de Randstad echt vol voor grote bedrijven.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 23:05
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Atje85 schreef:

Ik denk dat t wel over 10 jaar goedkomt met die Eemshaven, want dan zit de Randstad echt vol voor grote bedrijven.
Het is echter wel zo, dat de Eemshaven over een paar maanden zijn 30e verjaardag mag vieren
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:20
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Waarom wordt er zo weinig naar de Eemshaven gekeken? De Eemshaven ligt in het noorden van de provincie Groningen. Grote stukken bouwland zijn daar geschikt gemaakt voor haven- en industriegebied. Omdat het landschap daar zeer uitgestrekt en leeg is, zijn de groeimogelijkheden voor Nederlandse begrippen ongekend.
Nederland nog voller maken dan het al is man wees blij dat in Nederland toch nog ergens een plekje is dat uitgestrekt en leeg is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:
Nederland nog voller maken dan het al is man wees blij dat in Nederland toch nog ergens een plekje is dat uitgestrekt en leeg is.

alsof je er elke dag komt joh
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:22
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Moet alles bebouwd worden dan?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:22
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
alsof je er elke dag komt joh
K ben er al heel vaak geweest daar en ik kom er regelmatig ik zie in jou profiel dat je uit Hilversum komt ik woon zelf wat dichter daar en ik ken dat gebied heel goed en het is ook een uniek gebied daar het wat rustig en leeg is en zo moet het ook blijven vind ik.... alsof je er elke dag komt joh zeg jij maar ik kan ook wel zeggen alle vuilnis maar in Siberie dumpen want daar kom ik toch nooit....

Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 09:28.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:
K ben er al heel vaak geweest daar en ik kom er regelmatig ik zie in jou profiel dat je uit Hilversum komt ik woon zelf wat dichter daar en ik ken dat gebied heel goed en het is ook een uniek gebied daar het wat rustig en leeg is en zo moet het ook blijven vind ik.... alsof je er elke dag komt joh zeg jij maar ik kan ook wel zeggen alle vuilnis maar in Siberie dumpen want daar kom ik toch nooit....

oow, het probleem met DIT gebied is dat het GEBRUIKSKLAAR is gemaakt en als t dan vervolgens NIET voldoende gebruikt wordt.. DAT is pas erg. Kijk als er nou nix mee gedaan was, oke dan had ik t liever ook zo gelaten, maar nu is t gebruiksklaar maar staat t daar maar. Daar heeft ook niemand iets aan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:40
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef:
Idd, er zijn nu eenmaal al goede verbindingen vanaf Rotterdam en het Ruhrgebied. (denk aan de snelwegen, rivieren/kanalen, betuwelijn) Vanaf de Eemshaven is dat toch wat minder en verder weg. Verder moeten de mensen (werknemers) daar maar willen gaan wonen. Het is en blijft toch anders als de Randstad. (Alhoewel ik een paar keer in groningen ben geweest en dat wel een okeeje stad vind) Maargoed ik kan begrijpen dat mensen liever in de Randstad wonen dan in de buurt van de Eemshaven.
Volgens mij gaat het niet zo zeer erom dat mensen er niet willen wonen; het is denk ik gewoon niet zo handig om een heel nieuw industriegebied aan te leggen, gescheiden van andere bedrijven en zonder goede infrastructuur.
Wat betreft het gebruiksklaar maken; misschien hadden ze beter van te voren uit kunnen zoeken of er genoeg animo was voor zo'n hele nieuwe haven.

Eigenlijk een slecht idee om de plekken die nog betrekkelijk leeg zijn, ook vol te gaan bouwen. Als Nederland zo vol is, lijkt me dat we moeten proberen de landelijke gebieden te ontzien.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Als Nederland zo vol is, lijkt me dat we moeten proberen de landelijke gebieden te ontzien.
Juist niet, dan raakt de Randstad helemaal vol, nog meer problemen.

Ze moeten het juist eens gaan spreiden.

Het is nu in NL echt scheef verdeeld.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:13
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Juist niet, dan raakt de Randstad helemaal vol, nog meer problemen.

Ze moeten het juist eens gaan spreiden.

Het is nu in NL echt scheef verdeeld.
Het is of de Randstad vol, of heel Nederland vol. Dan kies ik als Twentenaar voor de Randstad. Misschien een beetje egoistisch, maar ik hou nu eenmaal van natuur en onbebouwde gebieden. Die moeten behouden worden.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Het is of de Randstad vol, of heel Nederland vol. Dan kies ik als Twentenaar voor de Randstad. Misschien een beetje egoistisch, maar ik hou nu eenmaal van natuur en onbebouwde gebieden. Die moeten behouden worden.

Beetje raar.

Stel: 100 mensen in de randstad en 50 in de rest van NL.

Als je gaat spreiden heb je in de Randstad 75 en in de rest van NL 75.

Zo komt er ook natuurl enzo in de Randstad. Wordt t er minder druk, is alles beter verspreid. T is ook goed voor de economie.

Dus het is echt niet zo: Randstad vol, of alles vol.
Je bent toch niet aan t VULLEN, je bent de hoeveelheid die je hebt aan t SPREIDEN.

Oja, natuur blijft heus wel genoeg over. Ik bedoelde ook niet dat ze alles moeten weghalen, ik had t alleen over spreiding.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2003, 11:02
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:
K ben er al heel vaak geweest daar en ik kom er regelmatig ik zie in jou profiel dat je uit Hilversum komt ik woon zelf wat dichter daar en ik ken dat gebied heel goed en het is ook een uniek gebied daar het wat rustig en leeg is en zo moet het ook blijven vind ik.... alsof je er elke dag komt joh zeg jij maar ik kan ook wel zeggen alle vuilnis maar in Siberie dumpen want daar kom ik toch nooit....
Atje85 is ook niet hoe hij zich voordoet; hij beweert een allochtoontje in een achterstandswijk te zijn, maar hier valt hij weer door de mand

En bij mij zat een steekje los he, Atje?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 11:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Als ze nu eens een spoorlijn hadden aangelegd via de afsluitdijk, was het wel rendabel geweest (voor Amsterdam althans )

Enneh? Wat dan van Duitse bedrijven? Het ligt vrij dicht bij Duitsland.

Of Scandinavische bedrijven misschien.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 11:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:
Atje85 is ook niet hoe hij zich voordoet; hij beweert een allochtoontje in een achterstandswijk te zijn, maar hier valt hij weer door de mand

En bij mij zat een steekje los he, Atje?
niceman is atje?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 11:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef:
Atje85 is ook niet hoe hij zich voordoet; hij beweert een allochtoontje in een achterstandswijk te zijn, maar hier valt hij weer door de mand

En bij mij zat een steekje los he, Atje?

Nee, ik woon een Hilversum.
Ja, ik ben een allochtoon.


Inderdaad, t is dat je t zelf zegt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 11:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
niceman is atje?

OMG en je gelooft t nog ook?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 12:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
OMG en je gelooft t nog ook?
Waaruit blijkt dat?

Ik had het er meer gezet om hem zijn vergissing te laten zien
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:56
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
1 ding wil ik ff kwijt: Stel je van de spoorverbinding Groningen-Leer niet te veel voor...(m.b.t. Duitse bedrijven)
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 16:00
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
1 ding wil ik ff kwijt: Stel je van de spoorverbinding Groningen-Leer niet te veel voor...(m.b.t. Duitse bedrijven)

Dan pleuren ze er 1 lijn bij, das echt zo gedaan als er genoeg bedrijven waren daar.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:00
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Waaruit blijkt dat?

Ik had het er meer gezet om hem zijn vergissing te laten zien

Uit je post
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:13
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Nee, ik woon een Hilversum.
Ja, ik ben een allochtoon.


Inderdaad, t is dat je t zelf zegt.
waarschijnlijk een europese allochtoon, of een adoptiekindje van rijke ouders.

ik denk dat ik jou maar eens stelselmatig ga negeren, omdat je er alleen op uit bent mensen uitspraken te ontlokken en dan in je vuistje lacht als ze geband worden.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Te ver van de Randstad enzo :/
We zitten in Nederland met woningnood. In de Randstad zijn de huizen duur en schaars. Daarbuiten zijn ze goedkoper en is het wat makkelijker te vinden. In de randstad is veel werk te vinden, maar woningen is wat moeilijker. Dan krijg je dus 2x per werkdag een gigantische toestroom: files, treinen, etc de hele infrastructuur draait overuren. Dat zijn dus in totaal 3 samenhangende problemen!

Terwijl in Groningen (overigens geldt dat ook voor Limburg) ruimte zat is. Ik kan me best in Boogie vinden. Maar hoe zit het met de natuur in Groningen? Hier in Limburg zijn nogal een aantal natuurgebieden. Die zou je kunnen verwijderen en iets anders neer kunnen zetten. In delen van de polders is nooit een natuurlijke natuur geweest omdat dat is drooggelegd. Neem de Veluwe: weg met die handel?

Die monorail tussen Groningen en de Randstad zou het probleem van werkgelegenheid/afstand en files wel deels kunnen oplossen lijkt mij. In hoeverre het rendabel, mogelijk en/of milieuvriendelijk is, weet ik niet.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:21
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
dystopia schreef:
We zitten in Nederland met woningnood. In de Randstad zijn de huizen duur en schaars. Daarbuiten zijn ze goedkoper en is het wat makkelijker te vinden. In de randstad is veel werk te vinden, maar woningen is wat moeilijker. Dan krijg je dus 2x per werkdag een gigantische toestroom: files, treinen, etc de hele infrastructuur draait overuren. Dat zijn dus in totaal 3 samenhangende problemen!

Terwijl in Groningen (overigens geldt dat ook voor Limburg) ruimte zat is. Ik kan me best in Boogie vinden. Maar hoe zit het met de natuur in Groningen? Hier in Limburg zijn nogal een aantal natuurgebieden. Die zou je kunnen verwijderen en iets anders neer kunnen zetten. In delen van de polders is nooit een natuurlijke natuur geweest omdat dat is drooggelegd. Neem de Veluwe: weg met die handel?

Die monorail tussen Groningen en de Randstad zou het probleem van werkgelegenheid/afstand en files wel deels kunnen oplossen lijkt mij. In hoeverre het rendabel, mogelijk en/of milieuvriendelijk is, weet ik niet.
Hier in Limburg is echt geen ruimte; ik weet niet waar jij die vandaan haalt. Als er één provincie met toekomst is, is dat Zeeland wel. Ligt centraal, is verreweg het dunstbevolkt en heeft straks met de westerscheldetunnel ook de beste verbindingen, gezien het feit ook dat er nooit files zijn. Die Eemshaven kunnen ze wel opdoeken; Vlissingen en Terneuzen zijn de overloop van Antwerpen (dat kan niet meer uitbreiden) en hebben de Eemshaven al ingehaald en worden binnenkort verder uitgebreid.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
BARON schreef:
Hier in Limburg is echt geen ruimte; ik weet niet waar jij die vandaan haalt. Als er één provincie met toekomst is, is dat Zeeland wel. Ligt centraal, is verreweg het dunstbevolkt en heeft straks met de westerscheldetunnel ook de beste verbindingen, gezien het feit ook dat er nooit files zijn. Die Eemshaven kunnen ze wel opdoeken; Vlissingen en Terneuzen zijn de overloop van Antwerpen (dat kan niet meer uitbreiden) en hebben de Eemshaven al ingehaald en worden binnenkort verder uitgebreid.
Mag ik hier als zeevaart-student kritiek op hebben?

De Eemshaven is wel degelijk van belang, voor de Noord-Europese vaart. Er zijn aardig wat lijndiensten naar Noorwegen en de Baltische staten, en St. Petersburg.
Voor die schepen zijn de havens van Hamburg en de Eemshaven juist wel belangrijk. Het gaat dan vrij vaak om houtschepen, uit de Baltische staten.

PS. Dystopia woont in Heerlen.

Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 16:34.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:53
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
dystopia schreef:


Maar hoe zit het met de natuur in Groningen?

In Groningen zijn niet zo gek veel natuurgebieden. De omgeving van de Eemshaven is vooral akkerland. Dan is het geen kwestie van natuurgebieden verwijderen of aantasten, maar de vraag: wil je daar het oeroude Groningse Hoge Land veranderen of wil je dat in stand houden? Het mag dan wel geen natuurgebied zijn, maar het is wel rust, ruimte en traditie. Dat is óók een afweging.

Citaat:
Fleet Admiral schreef:

PS. Dystopia woont in Heerlen.
Landgraaf
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:25
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
De discussie Nederland is vol: staat in mijn ogen eigenlijk, dat Nederland niet de capiciteit en de oplossingen nu in huis heeft om mensen hier heen te laten komen.

Nu zijn er al problemen in de zorg endergelijke, we moeten eerst die problemen oplossen en niet de druk op de ketel vergroten, want dan gaat de zorg heel snel achteruit.
Het is mooi dat zo'n gebied vrij is maar je moet wel inzien dat de zorg en accomodatie capiciteit overbezet is in Nederland. Kijk maar naar de wachtlijsten en kijk maar naar de gevangenissen.

Eerst moeten die problemen dus opgelost worden voor dat er weer mensen in kunnen komen.
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:42
NN
NN is offline
Allereerst: Nederland is niet vol. Er zijn slechts wat gebieden in het westen waar het wat druk is.

Ik woon zelf in wijds en leeg Noord-Groningen en wil alle mensen er even op wijzen dat we hier naast de Eemshaven ook nog de haven van Delfzijl (de slecht bestuurde plaats in het nieuws)hebben waar ook wat aan industrie te vinden is.

Iedereen met een beetje economische kennis zal begrijpen dat het bij de vestiging van bedrijven een soort sneeuwbaleffect zal optreden, ze zoeken elkaar op. Er zal eerst een aantal belangrijke bedrijven moeten komen, maar die komen niet zo maar. De infrastructuur naar de Eemshaven is behoorlijk onder de maat. Er is één regionaal boemelspoorlijntje naar toe en één autoweg die uitkomt bij de ringweg Groningen zodat transport daar vervolgens in de file kan gaan staan. Eerst moet daar eens serieus wat aan gedaan worden en dan zal het langzamerhand misschien eens wat worden.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef:
waarschijnlijk een europese allochtoon, of een adoptiekindje van rijke ouders.
Hangt er vanaf wat jij onder Europese landen verstaat.
Dat 2e is het niet


ik denk dat ik jou maar eens stelselmatig ga negeren, omdat je er alleen op uit bent mensen uitspraken te ontlokkenLeuk he

en dan in je vuistje lacht als ze geband worden.Altijd leuk
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:58
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

PS. Dystopia woont in Heerlen.
ik hoop niet dat ik hem al eens in het "echt" ontmoet heb, anders krijg ik vast gelijk ruzie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2003, 19:03
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Volgens mij gaat het niet zo zeer erom dat mensen er niet willen wonen; het is denk ik gewoon niet zo handig om een heel nieuw industriegebied aan te leggen, gescheiden van andere bedrijven en zonder goede infrastructuur.
Wat betreft het gebruiksklaar maken; misschien hadden ze beter van te voren uit kunnen zoeken of er genoeg animo was voor zo'n hele nieuwe haven.

Eigenlijk een slecht idee om de plekken die nog betrekkelijk leeg zijn, ook vol te gaan bouwen. Als Nederland zo vol is, lijkt me dat we moeten proberen de landelijke gebieden te ontzien.
Het ligt er al....
Trouwens het gaat er wel degelijk om of mensen daar willen wonen. Zonder werknemers geen bedrijven toch? Of wil je elke dag vanuit de randstad of waar dan ook dat kloteeind naar groningen crossen?
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:47
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef:
Het ligt er al....
Trouwens het gaat er wel degelijk om of mensen daar willen wonen. Zonder werknemers geen bedrijven toch? Of wil je elke dag vanuit de randstad of waar dan ook dat kloteeind naar groningen crossen?
Het ligt er niet. Ik weet niet of je wel eens in Groningen en omstreken komt; het is daar vrij leeg. Het lijkt me gewoon niet handig om daar allerlei voorzieningen te maken, die lang niet zo rendabel zijn als wanneer je ze gewoon in de buurt van andere industriegebieden maakt. Bovendien moeten, om dit gebied een succes te laten worden, spoorlijnen en wegen door het hele land worden aangelegd. De consequenties voor het landschap blijven niet beperkt tot de Eemshaven zelf.
Het is volgens mij logischer een centrale, grote haven te hebben, dan twee kleinere haventjes, die dezelfde dingen, fabrieken, bedrijven, enzovoort nodig hebben. Op die manier kun je ook niet profiteren van schaalvoordelen.

Wat betreft het wonen; veel mensen uit de Randstad hebben er helemaal geen problemen mee in het oosten des lands te gaan wonen. Als daar trouwens inderdaad zo'n groot gebied komt, zal het gauw genoeg weer gezellig druk (of zoals sommigen zeggen: 'vol') worden.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.