Oud 11-07-2003, 10:00
Verwijderd
Zijn er hier nog mensen die nu hun mondelingen van de staatsexamens hebben, net hebben gehad of nog moeten? En hoe gaat het?

Zelf had ik vanaf afgelopen maandag tot woensdag de mondelingen en het viel me allemaal énorm tegen. Ik was zelfs bijna gewoon naar huis gegaan om te stoppen met de mondelingen... Ik vond ze écht zo zwaar en gewoon absoluut niet prettig...

Máár ik ben blij dat ik niet gestopt ben. Voor de uitslag was ik ervan overtuigd gezakt te zijn, flink gezakt. Máár ik heb een herexamen Ik heb vijf vakken direct gehaald en heb voor geschiedenis en aardrijkskunde een onvoldoende. De laatste herkans ik, zodat ik de onvoldoende van geschiedenis kan compenseren.

Mensen die denken dat staatsexamens makkelijker zijn dan 'gewoon' hebben het enorm mis. Ik verkeek me overal écht op. Je hebt nooit zekerheid, omdat je pas na je allerlaatste mondeling hoort hoe je álles hebt gedaan... echt afschuwelijk onzeker alles. Ik zou het achteraf niemand aanraden om in 1 jaar een heel pakket te doen, je kan het beter verdelen over twee jaar... en dan nog... via school is het allemaal stukken makkelijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2003, 16:33
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-07-2003 @ 10:00:
Zijn er hier nog mensen die nu hun mondelingen van de staatsexamens hebben, net hebben gehad of nog moeten? En hoe gaat het?

Zelf had ik vanaf afgelopen maandag tot woensdag de mondelingen en het viel me allemaal énorm tegen. Ik was zelfs bijna gewoon naar huis gegaan om te stoppen met de mondelingen... Ik vond ze écht zo zwaar en gewoon absoluut niet prettig...

Máár ik ben blij dat ik niet gestopt ben. Voor de uitslag was ik ervan overtuigd gezakt te zijn, flink gezakt. Máár ik heb een herexamen Ik heb vijf vakken direct gehaald en heb voor geschiedenis en aardrijkskunde een onvoldoende. De laatste herkans ik, zodat ik de onvoldoende van geschiedenis kan compenseren.

Mensen die denken dat staatsexamens makkelijker zijn dan 'gewoon' hebben het enorm mis. Ik verkeek me overal écht op. Je hebt nooit zekerheid, omdat je pas na je allerlaatste mondeling hoort hoe je álles hebt gedaan... echt afschuwelijk onzeker alles. Ik zou het achteraf niemand aanraden om in 1 jaar een heel pakket te doen, je kan het beter verdelen over twee jaar... en dan nog... via school is het allemaal stukken makkelijker.
hoi hoi

ik heb in juni al mn mondelingen etc gehad, ik had vorig jaar Nederlands, Engels en Duits afgerond en dit jaar heb ik Aardrijkskunde, Geschiedenis en Economie gedaan.

heb gelukkig voor alles een voldoende gehaald, voor gs een 8, ak een 7 en ec een 6

heb alle deelcertificaten ingeleverd en heb nu een havo diploma
ik vond de mondelingen niet veel voorstellen, had me alleen verkeken op economie, had een 5 voor me mondeling maar had een 6,6 voor me schriftelijk, dus kwam het eind resultaat op een 6!

maar je voelt je inderdaad wel heel onzeker, je weet gewoon echt helemaal niets van te voren en je zit in enorme spanning! Ik hoop dat je je herkansing goed maakt, ik wens je veel succes

groetjes,
Bruut
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:52
Verwijderd
Ik doe dus VWO en vond de leraren soms best wel bot... anderen juist weer heel aardig...
Maar goed, van de zeven vakken heb ik voor vijf direct een voldoende. Voor eentje hou ik een vijf en de ander herkans ik dus en moet een zes worden...
Dan heb ik het allemaal helemaal zelf in 1 jaar gedaan, echt super

De voorzitter zei nog dat ze het niet zo vaak zien, mensen die VWO doen en een heel pakket van zeven vakken hebben én dan niet direct zakken.. Hij klonk erg positief Veel examinatoren overigens, toen ze hoorden dat ik zeven vakken deed, helemaal zelf

Mja, ik ben in ieder geval ongelofelijk blij dat ik Nederlands, Engels, Wiskunde A, Biologie en Economische Wetenschappen I en Recht nooooit meer heb
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:00
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-07-2003 @ 16:52:
Ik doe dus VWO en vond de leraren soms best wel bot... anderen juist weer heel aardig...
Maar goed, van de zeven vakken heb ik voor vijf direct een voldoende. Voor eentje hou ik een vijf en de ander herkans ik dus en moet een zes worden...
Dan heb ik het allemaal helemaal zelf in 1 jaar gedaan, echt super

De voorzitter zei nog dat ze het niet zo vaak zien, mensen die VWO doen en een heel pakket van zeven vakken hebben én dan niet direct zakken.. Hij klonk erg positief Veel examinatoren overigens, toen ze hoorden dat ik zeven vakken deed, helemaal zelf

Mja, ik ben in ieder geval ongelofelijk blij dat ik Nederlands, Engels, Wiskunde A, Biologie en Economische Wetenschappen I en Recht nooooit meer heb
ik hoop dat ze niet al te stren rekenen


ik heb engels zeker een 8
natuurkunde zeker een 8 (dit verwacht ik ahv mondeling en schriftelijk)
Duits - mondeling liep niet echt geweldig, maar hij kon me begrijpen, en ik liet overkomen dat ik wist wat in elk boek gebeurde... denk dat t wel een 6 wordt.
Wiskunde B - dit liep niet erg goed, maar lager dan een 4.8 ook weer niet gok ik, dus afgerond ook een 6 hoop ik (en verwacht ik)
scheikunde was ik te zenuwachtig, maar afgerond ook wel een 6 verwacht ik

dan morgen WiA en NL

NL moet ik morgenochtend doen en poëzie nog voor voorbereiden, maar zal ook voldoende worden denk / hoop ik.
WiA is 8.3 schriftelijk, zal wel goed komen.

Ik heb dus nu al 3 vakken waarvan ik hoop / verwacht dat ze minstens 5.5 zijn, maar geen garantie heb

maar zie het morgen dus wel

denk wel dat ik enige ben van net 16 die daar zn VWO haalt, als ik het haal
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 12:40
stickybandit
stickybandit is offline
waa jullie heb ik nodig! ik doe dus volgende week mijn mondelingen vwo (ook voor 7 vakken zelf geleerd)... Hoe gaat dat nu allemaal. Voor engels nederlands enzo is het wel duidelijk, maar hoe zit het met ec1 gs ak ml en voor WISKUNDE-A? vooral bij dat laatste heb ik geen idee, weet ook niet wat ik moet leren hebben jullie nog tips ofzo? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 12:50
Verwijderd
Citaat:
stickybandit schreef op 12-07-2003 @ 12:40:
waa jullie heb ik nodig! ik doe dus volgende week mijn mondelingen vwo (ook voor 7 vakken zelf geleerd)... Hoe gaat dat nu allemaal. Voor engels nederlands enzo is het wel duidelijk, maar hoe zit het met ec1 gs ak ml en voor WISKUNDE-A? vooral bij dat laatste heb ik geen idee, weet ook niet wat ik moet leren hebben jullie nog tips ofzo? Alvast bedankt!
Ik heb dus ec1, gs, ak en wia gehad:

Economie I:
De examinator vroeg aan mij over welk onderwerp ik wilde beginnen, als ik niets wist, bedacht hij zelf wat. We begonnen over geld. Hij haalde wat munten uit zijn portemonnee en legde ze voor me neer en vroeg wat het waren... nou, munten dus, chartaal geld. Zo gingen we even daarmee verder. Vervolgens schetste hij een grafiekje, vraag- en aanbodcurve. Ik moest de evenwichtprijs/hoeveelheid aangeven en wat vragen beantwoorden. En toen nog een beetje inflatie en wisselkoersen, hij stelde gewoon vragen en ik moest beredeneren en uitleggen. Ging goed.

Geschiedenis:
Ging slecht bij mij. Maar hij stelde gewoon duidelijke vragen, geen diepe inhoudsvragen, gewoon termen en gebeurtenissen.

Aardrijkskunde:
Hetzelfde als bij geschiedenis. Verder moest ik een beetje kaartjes bekijken in een atlas.

Wiskunde A:
Zelfde als bij economie I; hij pakte een formule erbij en vroeg me iets uit te rekeken. Verder moest ik een grafiek bekijken en bij een matrix een graaf tekenen. Hij vroeg mij niets over kansberekenen, maar goed, misschien doen ze dat bij jou wel. De vragen zijn weer vrij oppervlakkig, kijken of je de basis beheerst, dus geen diepte vragen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:02
stickybandit
stickybandit is offline
onwijs bedankt! valt mij toch nog wel mee wat je zegt. ik kijk vooal op tegen wis-a. De stof staat heel moeilijk omschreven in die cdrom die we van ibgroep kregen, terwijl als ik naar jouw verhaal luister het meer lijkt alsof het dezelfde stof is als voor het CS. Doe/deed jij btw ook oude stijl?

Heb jij bij gs trouwens zelf je onderwerpen gekozen of je aan de 'gegeven' onderwerpen gehouden?

Nog een keer bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:22
Verwijderd
Citaat:
stickybandit schreef op 12-07-2003 @ 13:02:
onwijs bedankt! valt mij toch nog wel mee wat je zegt. ik kijk vooal op tegen wis-a. De stof staat heel moeilijk omschreven in die cdrom die we van ibgroep kregen, terwijl als ik naar jouw verhaal luister het meer lijkt alsof het dezelfde stof is als voor het CS. Doe/deed jij btw ook oude stijl?

Heb jij bij gs trouwens zelf je onderwerpen gekozen of je aan de 'gegeven' onderwerpen gehouden?

Nog een keer bedankt!
Ik doe oude stijl en de stof voor wis-A is toch ook hetzelfde als voor het CS?

Bij geschiedenis heb ik de gegeven onderwerpen gedaan, leek me het makkelijkst.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:33
stickybandit
stickybandit is offline
nouja dan zal ik wel iets verkeerd gelezen hebben, op die cd staat nl:

6. Kennis en inzicht te toetsen in het mondeling examen

6.1. . Automatische gegevensverwerking (oude variant)
. Algorithmen, mede toegepast op de rekenmachine.
. Structuurdiagrammen en eenvoudige programma's.
. Verwerken van gegevens met behulp van standaardprogramma's.

6.2. Statistiek: correlatie- en regressierekening

A. Samenhang van twee kwantificeerbare grootheden:

. Het tekenen van een spreidingsdiagram of puntenwolk.
. Het onderkennen van een lineaire samenhang tussen deze grootheden.
. Kennis hebben van de begrippen positieve/negatieve correlatie.
. Het interpreteren van een samenhang in relatie tot de context.
. Kennis hebben van het begrip regressie-effect.

B. Berekeningen:

. Het berekenen van correlatiecoëfficiënt en regressiecoëfficiënten.
. Kennis hebben van het verband tussen deze getallen.
. Het opstellen van vergelijkingen voor regressielijnen.
. Het gebruiken van een regressielijn voor het doen van voorspellingen.


En daar snapte ik dus helemaal nix van maar als je gewoon CSstof moet leren is het echt beter!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:38
Verwijderd
Mja, je hebt wel verschillende varianten van wiskunde A oude stijl, ik had volgens mij de ' nieuwe versie' ofzo... er is ook een versie met programmeren etc, die had ik iig niet... maar als je gewoon normaal wiskunde hebt gekozen, is de stof hetzelfde.... ze behandelen echt voor elk vak alleen de basis van de stof, om diep in te gaan op een onderwerp is geen tijd wanneer je zoveel mogelijk wil behandelen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:41
stickybandit
stickybandit is offline
mij werd aangeraden door iemand van ibgroep niet de nieuwe versie te nemen. Dan moest je iets met computers doen en kreeg je een diskette thuisgestuurd ofzo dat heb ik dus maar niet gedaan. Heb jij hier dan wel voor gekozen? Hoe heb jij bij gs trouwens het onderwerp: het functioneren van het parlementaire stelsel in het koninkrijk der nederlanden geleerd? Ik kan daar nl nergens iets over vinden.. Echt onwijs bedankt voor je reply's, heb ik veel aan!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:57
Verwijderd
Citaat:
stickybandit schreef op 12-07-2003 @ 13:41:
mij werd aangeraden door iemand van ibgroep niet de nieuwe versie te nemen. Dan moest je iets met computers doen en kreeg je een diskette thuisgestuurd ofzo dat heb ik dus maar niet gedaan. Heb jij hier dan wel voor gekozen? Hoe heb jij bij gs trouwens het onderwerp: het functioneren van het parlementaire stelsel in het koninkrijk der nederlanden geleerd? Ik kan daar nl nergens iets over vinden.. Echt onwijs bedankt voor je reply's, heb ik veel aan!
Ik had de gewone versie, dus zonder computergedoe

Bij geschiedenis stond best veel in de vakinformatie van de IB-groep, verder had ik nog lessen van de NHA waar veel in stond. (Net gisteren veel ritueel weggesmeten bij het oud-papier )
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:59
stickybandit
stickybandit is offline
haha ik wil ook dingen weggooien, maarja ik moet nog anderhalf weekje wachten. Nog een laatste vraag (sorry) maar bij ak krijg je 1 van de 3 gegeven opdrachten. Moet je ze wel allemaal leren, of hoef je er maar 1 voor te bereiden?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 14:13
Verwijderd
Citaat:
stickybandit schreef op 12-07-2003 @ 13:59:
haha ik wil ook dingen weggooien, maarja ik moet nog anderhalf weekje wachten. Nog een laatste vraag (sorry) maar bij ak krijg je 1 van de 3 gegeven opdrachten. Moet je ze wel allemaal leren, of hoef je er maar 1 voor te bereiden?
Eentje voorbereiden, ik had dat wereldbevolkingsprobleem gedaan...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 14:14
stickybandit
stickybandit is offline
ga ik ook doen bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:06
Iwein
Iwein is offline
ik heb dus gigantisch negatief genormeerde uitslagen,... 1 tip: wees héél beleefd en aardig enzo... het is uiterst subjectief en als ze je niet aardig vinden ofzo, meteen een hoop punten ervanaf
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Iwein schreef op 12-07-2003 @ 18:06:
ik heb dus gigantisch negatief genormeerde uitslagen,... 1 tip: wees héél beleefd en aardig enzo... het is uiterst subjectief en als ze je niet aardig vinden ofzo, meteen een hoop punten ervanaf
Klopt ja, viel mij ook op. Voor economie was ik vrij zenuwachtig, en de examinator merkte dat... dus deed hij aardig en kreeg ik een ok cijfer... Voor geschiedenis en aardrijkskunde was ik niet lief tegen de mensen, dus mja... een vier
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:18
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-07-2003 @ 18:11:
Klopt ja, viel mij ook op. Voor economie was ik vrij zenuwachtig, en de examinator merkte dat... dus deed hij aardig en kreeg ik een ok cijfer... Voor geschiedenis en aardrijkskunde was ik niet lief tegen de mensen, dus mja... een vier
ik was gigantisch zenuwachtig vaak,.. en zei op een gegeven moment wel steeds vaker "nee, sorry, daar kan ik nu even niet zo snel opkomen, als ik iets meer tijd zou hebben wel"

en dannog geven ze heel laag cijfer


ligt gewoon aan de examinator ook geloof ik.... sommien zijn chaggo en dan zeg je ietsn iet goed en meteen lage score...

waren +-40 mensen die alleen certificaat kregen
+- 15 herkansing
+-25-30 geslaagd (meeste met 4+5 ofzo)

en dat was van iedereen die een volledige examen havo /vwo serieus probeerde
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2003, 18:24
Verwijderd
't Viel m'n moeder op (ze ging mee op de dag van de uitslag) dat erg veel mensen zakten (veel aan het janken en vloeken). Van een leraar begreep ze dat er ook mensen herexamen deden (die dus via school een gewoon eindexamen hadden gedaan), daar waren er maar een paar vak gezakt...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:25
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-07-2003 @ 18:24:
't Viel m'n moeder op (ze ging mee op de dag van de uitslag) dat erg veel mensen zakten (veel aan het janken en vloeken). Van een leraar begreep ze dat er ook mensen herexamen deden (die dus via school een gewoon eindexamen hadden gedaan), daar waren er maar een paar vak gezakt...
yup.. ze rekenen erg streng,... zeker stukken zwaarder en subjectiever dan school

mede omdat je nu in 3 dagen tijd 50% van je hele examen doet, waarvan meestal 50% van je tijd opgaat aan talen, en het alweer zo lang geleden is dat de helft al is weggezakt


gelukkig iig 4 7-ens
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:56
stickybandit
stickybandit is offline
jullie maken me wel zenuwachtig ! maar krijg je de uitslag met zijn allen tegelijk dan? mij is verteld dat je na je laatste mondeling een gesprek met zo'n kerel krijgt waarin ze vertellen of je wel of niet geslaagd bent..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:01
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
stickybandit schreef op 12-07-2003 @ 19:56:
jullie maken me wel zenuwachtig ! maar krijg je de uitslag met zijn allen tegelijk dan? mij is verteld dat je na je laatste mondeling een gesprek met zo'n kerel krijgt waarin ze vertellen of je wel of niet geslaagd bent..
bij een volledig pakket zeiden ze 3 groepen...
groep 1 = gezakt, je krijgt 1 of meer certificaten
groep 2 = her
groep 3 = geslaagd
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:05
stickybandit
stickybandit is offline
haha damn hoop dat ze dat bij ons niet doen.. het lijkt idols wel!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:11
Verwijderd
Bij mij werd iedereen omgeroepen wanneer de uitslag bekend was, dan moest je naar het kantoortje van de voorzitter en ging hij eventjes met je praten, zo raadde hij mij aan aardrijkskunde te herkansen en gaf hij me een compliment. Dat was het... t Ging wel een beetje mis; ik werd in eerste instantie niet omgeroepen en zat helemaal alleen met m'n moeder nog in de kantine, toen werd ik opgehaald door een heel serieus kijkende man... oef, toen was ik nerveus...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:38
stickybandit
stickybandit is offline
gelukkig, dan zal het zo bij mij ook wel gaan.. op dat slagen na dan waarschijnlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2003, 20:48
Iwein
Iwein is offline
dat afronden op 5,5 hebben ze nooit van gehoord.. ze ronden volgens mij liever af op 5,4
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Iwein schreef op 12-07-2003 @ 20:48:
dat afronden op 5,5 hebben ze nooit van gehoord.. ze ronden volgens mij liever af op 5,4
Ow, bij mij verdacht vaak op 5,5....
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 10:01
stickybandit
stickybandit is offline
haha damn hebben ze daar ook al leraren die meisjes voortrekken?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 12:31
Verwijderd
Citaat:
stickybandit schreef op 13-07-2003 @ 10:01:
haha damn hebben ze daar ook al leraren die meisjes voortrekken?
Mja, een bijzitter duidelijk wel Hij werd continu helemaal rood wanneer ik hem aankeek en stotterde helemaal... Mja, heb ik alleen maar voordeel mee
'k Had wel alleen maar mannen, geen enkele vrouw...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 12:40
stickybandit
stickybandit is offline
heb ik iig een excuus als ik het niet haal
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:07
Miess
Miess is offline
Citaat:
Iwein schreef op 11-07-2003 @ 17:00:
denk wel dat ik enige ben van net 16 die daar zn VWO haalt, als ik het haal
WOW op je 16de je VWO halen, erg knap. Lijkt me vreemd om op je 16de de universiteit binnen te lopen. Maar waarom doe je VWO eigenlijk via deze weg en niet op de reguliere manier? En wat voor studie wil je na het VWO gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 14:55
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Miess schreef op 13-07-2003 @ 13:07:
WOW op je 16de je VWO halen, erg knap. Lijkt me vreemd om op je 16de de universiteit binnen te lopen. Maar waarom doe je VWO eigenlijk via deze weg en niet op de reguliere manier? En wat voor studie wil je na het VWO gaan doen?
MKT - TuD

- lang verhaal.. misschien vind je het als je klikt en op mn naam zoekt?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:09
stickybandit
stickybandit is offline
heb nog een vraagje voor mondeling van maandag.. Hoeveel boeken bespreken ze precies bij Engels en Nederlands? en gaan ze er heel diep op in (namen bijpersonages enzo?). Weeer alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
stickybandit schreef op 19-07-2003 @ 12:09:
heb nog een vraagje voor mondeling van maandag.. Hoeveel boeken bespreken ze precies bij Engels en Nederlands? en gaan ze er heel diep op in (namen bijpersonages enzo?). Weeer alvast bedankt!
Bij Nederlands werden er bij mij... mja, vrijwel alle oudere boeken besproken (dat waren er bij mij een stuk of 6, waarvan hij bij 1 erg specifieke dingen vroeg, die ik nooit had kunnen weten wanneer ik het boek gewoon goed had gelezen) en iets van twee nieuwere boeken, daar vroeg hij niet echt iets over. Bij de oudere boeken ging hij echt in op de symboliek tov de bijbel... erg vervelend.

Bij Engels begon hij ook bij de oudere boeken, vroeg niet echt specifieke dingen, gewoon de inhoud en belangrijke gebeurtenissen. Hij heeft in totaal vijf boeken behandeld, gewoon door de lijst heen gesprongen. Dat ging niet super slecht ('k had een zeven).
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 13:58
stickybandit
stickybandit is offline
valt mee.. ik dacht dat ze hele tijd details gingen vragen over 1 boek. Had jij zelf wel alle boeken gelezen? Die symboliek lijkt me ook wel lastig maar daar kun je altijd nog wel wat lullen hoop ik.. niet super slecht? een 7 is toch gewoon goed! Maar bij jou vroegen ze dus niks over personages etc? Je mag btw toch kiezen in welke taal je het laatste deel van je mondeling doet, welke heb jij gekozen?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
stickybandit schreef op 19-07-2003 @ 13:58:
valt mee.. ik dacht dat ze hele tijd details gingen vragen over 1 boek. Had jij zelf wel alle boeken gelezen? Die symboliek lijkt me ook wel lastig maar daar kun je altijd nog wel wat lullen hoop ik.. niet super slecht? een 7 is toch gewoon goed! Maar bij jou vroegen ze dus niks over personages etc? Je mag btw toch kiezen in welke taal je het laatste deel van je mondeling doet, welke heb jij gekozen?
Ik doe VWO, dan is het hele mondeling in het Engels... Dat was overigens ook geen probleem, ik kon goed uit m'n woorden komen enzo.

Overigens heb ik van de 25 boeken voor NL er.... 3 gelezen En voor Engels, van de 20... ehm... 1
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-07-2003, 14:11
stickybandit
stickybandit is offline
klopt die cd van ibg weer niet!: Het mondeling examen
(duur 25 minuten) wordt ter keuze van de kandidaat in de vreemde taal of in het Nederlands afgenomen. Het onderdeel spreekvaardigheid wordt uiteraard geheel in de vreemde taal afgenomen.

Heel vaag...

Ah gelukkig dat je dan nog een 7 kunt halen.. ik heb er ook bijna geen gelezen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 19:44
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Wat ben ik toch blij dat ik al klaar ben en lekker van de zon kan gaan genieten. Ik heb dus ook staatexamens gedaan. Sheikunde en natuurkunde gehaald. Wel lekker dus. Alleen wiskunde b niet gehaald, maar dat wist ik al van te voren. Had het examen al zo slecht gemaakt [ had een 2,6 voor examen en een 7 voor mondeling] Maar ja, of ze daadwerkelijk subjecties zijn betwijfel ik. Zitten twee mensen en beslissen samen het cijfer. Maar ik geef toe dat de indruk die je maakt ook meetelt. Overgens is het wel zo dat er geen touw aan vast te knopen is van wat voor cijfer je krijgt. Had een 7. nog wat voor natuurkunde en dat ging naar mijn idee voor geen meter. En scheikunde ging wel goed, maar was maar een 6. nog wat. Dus ja, vaag allemaal. maar ach...who cares?? Heb gelijk al mijn loi boeken/mappen weggeooid en ben na een curcus wisb1 [ nieuwe stijl vwo] vakantie gaan vieren. Heb ze binnen en ga verder geen moeilijke vrage stellen
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 20:19
Jake
Avatar van Jake
Jake is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-07-2003 @ 14:02:
Overigens heb ik van de 25 boeken voor NL er.... 3 gelezen En voor Engels, van de 20... ehm... 1
Dat hoef je op onze school niet te proberen want dan sta je met je mond vol tanden tijdens de mondelingen. Bij ons op school stellen ze vragen die je echt alleen kunt beantwoorden als je het boek zelf gelezen hebt...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 20:35
emi
emi is offline
Okeee ehm...
wat is nou het staatsexamen... ?
Wanneer moet je staatsexamen doen ?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 22:07
stickybandit
stickybandit is offline
Citaat:
Jake schreef op 20-07-2003 @ 20:19:
Dat hoef je op onze school niet te proberen want dan sta je met je mond vol tanden tijdens de mondelingen. Bij ons op school stellen ze vragen die je echt alleen kunt beantwoorden als je het boek zelf gelezen hebt...
die vragen zijn er niet (hoop ik heb morgen mondeling)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Jake schreef op 20-07-2003 @ 20:19:
Dat hoef je op onze school niet te proberen want dan sta je met je mond vol tanden tijdens de mondelingen. Bij ons op school stellen ze vragen die je echt alleen kunt beantwoorden als je het boek zelf gelezen hebt...
Ik heb uitgebreide analyses gelezen en geleerd, ze vroegen zeker specifieke dingen, analyses, maar die kan ik dus gewoon beantwoorden door die lessen..

Als je 25 boeken in 1 jaar leest voor Nederlands, kan je nooit meer een specifiek antwoord geven op een vraag over het boek dat je als eerste hebt gelezen, of ergens tussen in wanneer het 'meer van hetzelfde' was.

Zonder boeken te lezen kom je er ook, als je er wat werk voor doet.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 10:34
Verwijderd
Citaat:
emi schreef op 20-07-2003 @ 20:35:
Okeee ehm...
wat is nou het staatsexamen... ?
Wanneer moet je staatsexamen doen ?
Staatsexamens zijn examens in MAVO, HAVO en VWO voor mensen die niet langer naar de middelbare school gaan. De centrale examens zijn gelijk aan die van de middelbare school, alleen heb je geen schoolonderzoeken oid, in plaats daarvan heb je voor elk vak een mondeling van 25 tot 30 minuten.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 11:28
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-07-2003 @ 10:34:
Staatsexamens zijn examens in MAVO, HAVO en VWO voor mensen die niet langer naar de middelbare school gaan. De centrale examens zijn gelijk aan die van de middelbare school, alleen heb je geen schoolonderzoeken oid, in plaats daarvan heb je voor elk vak een mondeling van 25 tot 30 minuten.

Even een aanvulling: een staatsexamen krijg je ook in het speciaal onderwijs. Meestal is zo'n school te klein om een gehele examen voor te bereiden. (Voor 1 klas met 5 leerlingen dan waarvan 20% zakte )
Dus daardeden ze ook een staatsexamen. Je werd dan bij mij dan (Zat op een school voor slechthorende/doven) geexamineerd door een leerkracht die op zo'n soort school les gaf.
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:55
stickybandit
stickybandit is offline
Citaat:
Jake schreef op 20-07-2003 @ 20:19:
Dat hoef je op onze school niet te proberen want dan sta je met je mond vol tanden tijdens de mondelingen. Bij ons op school stellen ze vragen die je echt alleen kunt beantwoorden als je het boek zelf gelezen hebt...
Ik had vandaag mondeling engels (17 boeken) waarvan ik er 2 had gelezen. En het viel best mee! dus je kunt er idd zonder de boeken te lezen zeker wel komen! Heb voor ieder boek 2 goede samenvattingen doorgelezen, dat is net genoeg..
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 22:06
stickybandit
stickybandit is offline
hadden jullie bij economie ook zo'n gare gast die van vraag naar vraag sprong zonder te zeggen of knikken of je iets goeds of fouts zei? echt zo onwijs irritant! Examinatoren zijn over het algemeen trouwens wel ok, vooral degene (is er maar 1 geloof ik) die ik had voor ak. Morgen wa1 en maatschappijleer. Hoop onwijs dat wis zelfde stof is als voor examen anders-->1!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 09:38
Verwijderd
Citaat:
stickybandit schreef op 22-07-2003 @ 22:06:
hadden jullie bij economie ook zo'n gare gast die van vraag naar vraag sprong zonder te zeggen of knikken of je iets goeds of fouts zei? echt zo onwijs irritant! Examinatoren zijn over het algemeen trouwens wel ok, vooral degene (is er maar 1 geloof ik) die ik had voor ak. Morgen wa1 en maatschappijleer. Hoop onwijs dat wis zelfde stof is als voor examen anders-->1!
Bij mij deden alle examinatoren zoals die van jou bij economie. Daarom werd ik ook helemaal gek. Ik ben bijna gewoon naar huis gegaan om alle mondelingen maar snel te vergeten. Wat ik ook erg vervelend vond is het einde van een mondeling... Dan zeggen ze zo van:'Nou, dat was het...' Ze lieten helemaal niets blijken ofzo, echt vervelend...

Gelukkig moet ik er nog maar 1 in augustus
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 15:04
stickybandit
stickybandit is offline
kom net terug van laatste mondeling (en uitslag) en ben nog geslaagd ook! (had dat niet verwacht hooguit een herkansing) Had 3 zessen 3 zevens en een 8! ben echt onwijs blij! veel succes met je herkansing!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2007 Staatsexamen
Mangotango
2 16-04-2007 17:29
Algemene schoolzaken Staatsexamen
label
20 23-07-2006 00:10
Eindexamens 2006 hoeveel vakken heb jij
remy476
88 15-05-2006 19:20
Eindexamens 2005 Staatsexamen
pinkkashmir
24 30-06-2005 17:41
Algemene schoolzaken staatsexamen VWO/HAVO
Verwijderd
2 30-10-2003 11:58
Eindexamens 2003 Geslaaaagddddddddddddddddddd!
Missy_shy
5 04-07-2003 15:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.