Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2005, 16:28
Retinite
Avatar van Retinite
Retinite is offline
Citaat:
kalinho schreef op 30-06-2005 @ 12:12 :



Spoiler
[/B]
Spoiler
__________________
Sorry kindjes, maar IK ben niet te koop...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2005, 20:09
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Spoiler
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 20:22
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik ga morgen heen met een vriendin en heb toch wel hoge verwachtingen!

Ik kon mijzelf niet inhouden alles meteen hier te gaan lezen, dus pech voor mezelf! En de meningen liggen nogal uiteen zo te zien!

Ben benieuwd wat ik er van zal vinden, aangezien ik sommige films die iedereen afkraakt geweldig vind, en anderen de hemel inprijzen juist bagger vind

Blablabla
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 08:15
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 11:08
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
Dat is toch meer dan normaal? Zelfs de meest grote sloeber hier in NL heeft de meest brute bak. Zij het dan wel geleased, verdient via louche zaakjes of wat dan ook.

De film heeft op mij iig wel indruk gemaakt, sferisch en beklemmend. Ok, het einde was misschien wat abrupt, maar zeker NIET slecht. Beter dan dat je weer zo'n standaard wapentuig einde krijgt met overtrokken nationalisme.
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 11:53
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
********** schreef op 04-07-2005 @ 09:15 :
Spoiler
Spoiler
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 16:46
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 04-07-2005 @ 12:53 :
Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 16:53
655321
655321 is offline
ik vond het een fucking kutfilm.
Dr klopte een hele shitload niet aan en ik ben te lui om de spoilers van iedereen te gaan lezen maar jullie zullen vast allemaal gelijk hebben.

Dat gilkind moet dood. Die jongen is te emo en tom cruise heeft zn beste tijd gehad.
__________________
Fire, walk with me
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 20:31
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Ik heb de film eindelijk gezien, en... hij was grandioos. OK misschien was het meer een re-make van de '53 film maar toch was het de titel 'War of the Worlds' waardig.
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 20:39
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
heb niet het hele topic gelezen, maar in het begin zat wel een erge fout:
Spoiler
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 21:06
Sime
Avatar van Sime
Sime is offline
de meningen lopen compleet uiteen dus, geen touw aan vast te knopen!
... binnenkort maar zelf ondervinden!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:09
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Spoiler
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"

Laatst gewijzigd op 05-07-2005 om 00:13.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:13
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 04-07-2005 @ 21:39 :
heb niet het hele topic gelezen, maar in het begin zat wel een erge fout:
Spoiler
De fotocamera was duidelijk een ouderwetse. Luister naar het met de hand doordraaien van het rolletje.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:14
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
hppa schreef op 05-07-2005 @ 01:13 :
De fotocamera was duidelijk een ouderwetse. Luister naar het met de hand doordraaien van het rolletje.
De horloge van die kerel deed 't toch ook niet? Dat was een ordinaire ' analoge'.
Waarom deed die ene auto van die andere vent 't ineens wel eigenlijk?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:16
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
hppa schreef op 05-07-2005 @ 01:13 :
De fotocamera was duidelijk een ouderwetse. Luister naar het met de hand doordraaien van het rolletje.
Een ouderwetse digitale camera met lcd display
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:16
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
moenbase schreef op 05-07-2005 @ 01:14 :
De horloge van die kerel deed 't toch ook niet? Dat was een ordinaire ' analoge'.
Waarom deed die ene auto van die andere vent 't ineens wel eigenlijk?
Omdat die andere vent het electrische gedeelte had gemaakt. Jij let ook niet op he
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:22
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
lol, maar elek. dat stuk is, dat ken je toch niet maken. er waren toch geen stoppen doorgeslagen ofzo. 't viel toch gewoon *pats-boem* uit. Net als dat 't horloge *ineens* stilstond. Dat kan toch niet gemaakt worden dan
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:27
Type
Avatar van Type
Type is offline
maar 1 ding te zeggen: Dakota Fanning is lelijk en vervelend.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 07:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Half-life 2 Striders.

Voor de rest een butfilm met dat dumbass gezin
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 07:47
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
moenbase schreef op 05-07-2005 @ 01:09 :
Spoiler
Dat is het niet, en als het dat wel was zou het niets rechtvaardigen (niet dat ik War of the Worlds al gezien heb).
__________________
will spread for Karl Pilkington
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 09:49
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
A Narrator schreef op 04-07-2005 @ 21:31 :
[Het]was het de titel 'War of the Worlds' waardig.
I agree. Visueel onovertroffen, alleen ik heb me wel geërgerd aan dat 'verhaal' van het gezin.

Citaat:
moenbase schreef op 05-07-2005 @ 01:22 :
lol, maar elek. dat stuk is, dat ken je toch niet maken. er waren toch geen stoppen doorgeslagen ofzo. 't viel toch gewoon *pats-boem* uit. Net als dat 't horloge *ineens* stilstond. Dat kan toch niet gemaakt worden dan
omfg, het is een film, dan kan dat wel.

Citaat:
Joostje schreef op 05-07-2005 @ 08:27 :
Half-life 2 Striders.
Het is juist andersom.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 10:05
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 05-07-2005 @ 10:49 :
omfg, het is een film, dan kan dat wel.
Wat een flutargument. Ben jij het type dat altijd roept 'het is maar een film'?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 10:11
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
legatus schreef op 05-07-2005 @ 11:05 :
Wat een flutargument. Ben jij het type dat altijd roept 'het is maar een film'?
Nee, juist niet. En ik lees het nu terug en ik denk 'wat een onzin'.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 11:11
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
- Mooie special effects
- Te veel onrealistische dingen die in de spoilers al vaak genoeg genoemd zijn.
- Een enorme anti-climax aan het einde van het liedje.
Aan de ene kant is het origineel van de Spielberg om zo'n verhaal een keer uit het oogpunt van een man (Cruise) te bekijken, maar de grote verhaallijn wordt imo compleet verwaarloosd; enkel de proloog en epiloog van Morgan Freeman vertellen het hele verhaal.
Conclusie: ** uit 5. En dat is veel te weinig voor een film met gigantische mogelijkheden qua budget en verhaal.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 12:16
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
Ik heb een dubbel gevoel over deze film. Aan de ene kant is het claustrofobische aspect erg goed uitgewerkt. Net als bij bijvoorbeeld Band of Brothers richt Spielberg zich niet extra veel op de special effects. M.a.w. veel spectucalaire dingen gebeuren op de achtergrond, zodat je meer betrokken raakt bij de personages. Erg goed gedaan, maar dan komen we bij het slechte nieuws; Spielberg vond het blijkbaar noodzakelijk een familieverhaaltje erin te verweven. TENENKROMMEND. Zelden met afgrijzen een scene gezien als degene waarin Cruise moet kiezen tussen zijn zoon en dochter. En dan dat einde; toch nog even iedereen met een goed gevoel de bioscoop uit laten lopen?

Kortom, aan de ene kant een geweldig sci-fi gebeuren, aan de andere kant een erg matige dramafilm.
__________________
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back, he's really going to want to see a fucking cross?"
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:59
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
OK, ik vond hem echt geweldig maar voel me nu abnormaal door de mening van jullie allemaal
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 00:37
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
is dit btw niet het verkeerde topic voor meningen over steven spielbergs film?

anywayz; kvonnem wel goed, maar jammer dat ze niks aan dat muffe einde van die oude film hebben gedaan...was nog steeds hetzelfde. soms beetje matig geacteerd.
En wat me echt wel dwarszat waren vreemde details waar visueel aandacht aan besteed werd, terwijl ze verder niks met het verhaal temaken hadden. Ik ga altijd meteen verder denken , dus dan zijn dat soort dode einden best frustrerend.
Maar vermakelijke film verders.
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 02:04
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
film met een hoog amerikaans gehalte ugh ik vond het een kutfilm,maar zag er wel heel leuk uit.
__________________
If you give yourself to the journey, the journey gives itself to you
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 07:10
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 05-07-2005 @ 22:59 :
OK, ik vond hem echt geweldig maar voel me nu abnormaal door de mening van jullie allemaal
idd, ik vond hem ook helemaal goed.. misschien ben ik niet zo kritisch als iedereen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:44
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
Hehe je bent Nederlander of niet he, die klagen en zeuren graag Ö
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:00
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Kvond het een goede film, leuk vermaak, mooie scenes en mooie beelden.....en mooi dat ook het orginele deel min of meer terug te zien was in deze remake (die lasers bijv.)

Vond het wel een echte Spielberg film, weet niet waarom maar het gewoon achteraf meteen van "echt een spielberg film" misschien door de soort special effects en dat "het gezin" zo centraal staat etc....jammer van die zoon dan ook

Kvond het gewoon een goede film....misschien omdat ik bij dit soort films niet te moeilijk ga doen en op details ga letten...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:09
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
ik vond het een zwaar irritante film, waarschijnlijk vooral omdat ik niet van scifi houd en omdat ik op de kleinste details en fouten let...

Maar spongebob mocht ook nog even meedoen, dat maakt natuurlijk veel goed...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 22:26
Mephi
Avatar van Mephi
Mephi is offline
Ik hoop dat er mensen met mij zijn die zwaar teleurgesteld zijn in deze nieuwste telg van War of the Worlds. En wel om deze reden: ik ben een groot fan van het boek en vooral van de muzikale versie van Jeff Wayne.

Om die reden was ik al zwaar teleurgesteld in de intro. De voice-over en gemodificeerde tekst vind ik zo slecht in vergelijking met de CD-versie. Waarom Morgan Freeman? Waarom!

De Tripods waren misschien een beetje wennen maar oogden wel futuristisch. Alleen hoe ze op Aarde komen.. wellicht heeft het te maken met het feit dat we al op Mars zijn geweest en er geen Tripods rondliepen, maar de oplossing die Spielberg heeft bedacht, tja. Miljoenen jaren begraven? Okee? De plotholes die ik me hierbij kan voorstellen zijn legio.

Verder qua film.. betrekkelijk weinig actie. En dat geeft niet, maar de emotie achter de rest van de film kon ik maar amper ontdekken. Van mij had Spielberg meer aan het handje van het boek mogen blijven lopen. Ik weet niet hoe het met het copyright zit, maar als hij de naam mag gebruiken - en dezelfde Tripods en weet ik veel wat - dan had dat ook gekund lijkt mij. Begrijp me niet verkeerd, volgens mij vind ik het zo leuker dan een jaren 1900 setting maar toch. De karakters en gebeurtenissen had Spielberg volgens mij best wel in een modern jasje kunnen gieten. Denk Carrie, denk Thunder Child, denk Artillery Man, denk Ogilvy the Astronomer. En de Parson en Beth. Spirit of Man! Forever Autumn! The Eve of War!

Ook gewoon de sfeer en alles ligt me niet.. The Red Weed komt nauwelijks ter sprake. Eigenlijk helemaal niet, behalve als het al dood is. Dat de mensen 'geharvest' worden komt slecht naar voren. Waar is the Black Smoke? En waar de FOK is de muziek van de CD? God, had gewoon een el cheapo rip gemaakt for all I care. Die muziek hoort er gewoon bij en is nog eens redelijk ernstig goed ook. De totale exodus, de doden, de wanhoop.. ik beken er heel weinig van in de film.

Wat betreft het einde, daar ben ik het wel mee eens (behalve - wederom - de barslechte voice-over) want zo eindigt het origineel ook min of meer. Als je teleurgesteld bent dan heb je het boek vast niet gelezen, en dan nog vraag ik me af wat je had gewild. Nog meer gunfest met handgranaten enzo? Nee, zo is het wel beter eigenlijk.

Oh, en als je je afvraagt waarom mensen niet doormidden worden gesneden door die 'laser': het is de Heat Ray. Heel warm. Je verdampt gewoon.

Goed. Ik vond het jammer. Had meer verwacht.

Laatst gewijzigd op 07-07-2005 om 22:37.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 22:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Met die :
Spoiler


Ik moet nog een half uurtje kijken.

Ik had er ook veel meer van verwacht, majah
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 07-07-2005 om 23:21.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 18:30
Mephi
Avatar van Mephi
Mephi is offline
Kom op.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 18:59
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mephi:
Je hebt gelijk als het gaat om de muziek en het verhaal in vergelijking met het boek (vooral Thunder Child was een groot gemis). Dat kon beter.
Maar de actie? Ik vond het oogstrelend mooi.

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 19:01
Mephi
Avatar van Mephi
Mephi is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 08-07-2005 @ 19:59 :
Mephi:
Je hebt gelijk als het gaat om de muziek en het verhaal in vergelijking met het boek. Dat kon beter.
Maar de actie? Ik vond het oogstrelend mooi.
De actie die er was, ja. De tweede helft is voor de helft in dat huis.. waarvan ik sommige dingen redelijk belachelijk vind overigens. Het begin was wel rillingopwekkend, maar tussendoor naar het einde toe was het maar een beetje vlug afgewerkt vond ik, vooral dat met het leger.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 19:02
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mephi schreef op 08-07-2005 @ 20:01 :
De actie die er was, ja. De tweede helft is voor de helft in dat huis.. waarvan ik sommige dingen redelijk belachelijk vind overigens.
Tell me.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 19:06
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het "geluid' dat de Tripods voortbrachten vond ik trouwens uitermate indringend (Okay, het is niet de metal "Ulla" van Wayne, maar het is goed genoeg).
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 19:36
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
wat een wanvertoning.
Spoiler
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 20:12
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Ik denk dat sommige mensen de Musical (die verfilmd wordt in volledige CGI) en Spielberg's film wat meer gescheiden moeten zien. Ze zijn allebei gebasseerd op het boek en daar draait het om.
En over ''Denk Carrie, denk Thunder Child, denk Artillery Man, denk Ogilvy the Astronomer. En de Parson en Beth. Spirit of Man! Forever Autumn! The Eve of War!''
Carrie, Parson Nathaniel en Beth komen alleen voor in musical niet in het boek.
Ik vond het wel passend hoe ze de karakters Ogilvy, the Artillery Man en the Curate samengevoegd hadden in het personage Harlan Ogilvy.
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 21:00
Mephi
Avatar van Mephi
Mephi is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 08-07-2005 @ 20:02 :
Tell me.
Die rare camera en dan dat ze familiefoto's bekijken
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 15:35
Retinite
Avatar van Retinite
Retinite is offline
@Joostje: Je bent echt niet slim als je denkt dat WoTW die gejat heeft van HL2

En elektromagnetsiche schokken zorgen/zorgden voor stroomuitval, dingen kunnen echt wel gerepareerd worden dusz...

En mensen die zeiken over die auto: die werd gemaakt, let nou ns op
__________________
Sorry kindjes, maar IK ben niet te koop...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 17:24
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Mephi schreef op 07-07-2005 @ 23:26 :
Waar is the Black Smoke?
Die zat erin, ergens aan het begin van de film zag je een Tripod aanvallen, en daarvoor liet het ding aan zijn zijkanten zwarte rookpluimen ontsnappen
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login

Laatst gewijzigd op 12-07-2005 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:51
Mephi
Avatar van Mephi
Mephi is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 12-07-2005 @ 18:24 :
Die zat erin, ergens aan het begin van de film zag je een Tripod aanvallen, en daarvoor liet het ding aan zijn zijkanten zwarte rookpluimen ontsnappen
Nou.. zwart..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:09
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Mephi schreef op 12-07-2005 @ 19:51 :
Nou.. zwart..
Boeiuh. Op zijn minst donkergrijs. Van een mug een olifant maken is ook een kunst.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:43
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 16:59
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Retinite schreef op 12-07-2005 @ 16:35 :
@Joostje: Je bent echt niet slim als je denkt dat WoTW die gejat heeft van HL2
Ik zeg alleen dat ze er veel op lijken

En ja, ik heb het boek ook wel gelezen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 22:03
Mephi
Avatar van Mephi
Mephi is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 13-07-2005 @ 13:09 :
Boeiuh. Op zijn minst donkergrijs. Van een mug een olifant maken is ook een kunst.
Lol. Ja, en alles relativeren is ook een kunst. Black Smoke, ach, het zijn nu donkergrijze stoomwolkjes. Olifanten.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 22:04
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Mephi schreef op 07-07-2005 @ 23:26 :
Wat betreft het einde, daar ben ik het wel mee eens (behalve - wederom - de barslechte voice-over) want zo eindigt het origineel ook min of meer. Als je teleurgesteld bent dan heb je het boek vast niet gelezen, en dan nog vraag ik me af wat je had gewild. Nog meer gunfest met handgranaten enzo? Nee, zo is het wel beter eigenlijk.
Spoiler
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu? Deel XIII
Verwijderd
500 14-02-2006 12:45
Films, TV & Radio The Infinite Worlds Of H.G.Wells [Mini-Serie]
2079
5 18-06-2005 12:01
Films, TV & Radio war of the worlds
Flaming Hobo
9 28-01-2005 14:49
Levensbeschouwing & Filosofie Dawn of Mankind...
A Narrator
55 10-06-2004 11:20
Verhalen & Gedichten War of the Worlds
A Narrator
12 28-03-2004 17:18
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekverslag gezocht: War of the worlds (HG Wells)
phmpruim
0 06-03-2003 15:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.