Oud 27-05-2005, 23:02
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Vice schreef op 27-05-2005 @ 18:35 :
Het was meer een algemene opmerking.
en wat voor een
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2005, 08:43
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 27-05-2005 @ 20:21 :
Ik heb TL gedaan. Ik ben/was niet dom, maar was wel erg lui altijd. Ik haatte Wiskunde, en had gewoon niet het idee waarom ik beter mijn best zou doen. Ik ben begonnen op Havo, maar dat ging dus niet door.

Maar het klopt wel dat vmbo'ers over het algemeen minder intelligent zijn. Het VMBO is ook een samenraapsel van vbo en mavo, en tussen die 2 leerwegen zitten ook weer verschillende niveau's. Zo is TL (theoretische leerweg) MAVO D, maar je hebt ook Kaderberoeps en dat is weer een niveau lager. En dat niveau zie je duidelijk, niet alleen in prestaties maar ook in gedrag.

Het VMBO is bedacht om kansloze jongeren een papiertje te kunnen geven wat ogenschijnlijk nog enige waarde heeft. Dat de intelligentere leerling (Theoretische leerweg dus) daar de dupe van zijn, tja dat is zeer jammer. Maar over het algemeen kun je wel zeggen dat VMBO'ers minder gemotiveerd zijn, dat klopt wel als je het mij vraagt.

Maar ik doe nu MBO(niv 4), en mijn toekomst ziet er goed uit, dus wat boeit het wat je doet, als je er maar goed in bent he.
Mee eens .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 08:53
Verwijderd
Mensen die dat beweren zijn pas echt dom
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 11:18
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 27-05-2005 @ 18:48 :

@yavanna
dat van dat lang studeren en je dan alsnog opwerken van vmbo naar universiteit lijkt me voor veel vmbo'ers niet haalbaar.
ja, dat weet ik, maar het is wel mogelijk. Of ze het kunnen halen is iets anders...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 11:30
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik ben in de brugklas begonnen met HAVO maar door problemen die thuis speelden ben ik toen helemaal teruggezakt naar het toenmalige VBO. Daar heb ik wel op MAVO-niveau meegedraaid omdat ik te 'slim' was voor VBO (dus alle vakken op me diploma waren D.. hoger gaat nu eenmaal niet). Toen ben ik doorgestroomd naar MBO en uiteindelijk ben ik toch weer op het HBO terecht gekomen waar het nu stukken beter met me gaat omdat de gezinssituatie compleet is veranderd.

Als ik nu terugkijk naar die tijd, was VBO echt te laag gegrepen voor me. Ik heb daar drie jaar lang niks uitgevoerd en met gemak mijn diploma gehaald. Maar... aan dea ndere kant heeft het me ook niet slecht gedaan. Want o pde HABO had ik het in die situatie gewoonweg niet gered. Lui word je er wel van, onder je niveau werken. Maar ik heb mezelf dus als het ware weer hogerop gewerkt en per school wordt er steeds meer van me verwacht.

In sommige dingen ben ik nog wel wat laks omdat ik denk 'dat komt nog wel..'. Dat is iets wat ik denk ik van heb VBO heb overgehouden.

Maaro p het VBO zag ik mensen die hard werkten. Echt hard werkten en het lukte ze dan nog niet. Ik zat op een klein dorpsschooltje met alleen maar VBOleerlingen en sommigen waren zeg maar 'te goed' voor het vbo. Die hadden makkelijk mavo of zelfs havo kunnen doen. Maar ik kan eigenlijk van geen een leerling op die school zeggen dat ze er niet hard werkten of lui waren behalve van de raddraaiers, maar die kent iedere school wel lijkt me..
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 15:00
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vice schreef op 27-05-2005 @ 22:43 :
Het is best wel jammer dat ze alles vmbo noemen, want door die paar rotte appels die op het laagste niveau zitten heeft gelijk het hele vmbo een niet zo'n positieve naam gekregen. Als je ook kijkt in dit topic heeft iedereen het vmbo in het algemeen, terwijl er tussen de niveaus best wel veel verschil zit.

Maar ik had altijd gedacht dat het vmbo meer beroepsgericht was vanwege de sectoren waarmee ze werken.

Offtopic, je doet de zelfde opleiding als ik.
In de 2 moest je al kiezen welke kant je op ging, geloof dat ze nu zoiets hebben van snuffel stage, dat je overal een beetje mee pikt.

Wat het bedrijfs leven is in een bepaalde sector.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 15:25
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
mensen die mavo/vmbo doen zijn dom.
mensen die havo doen zijn lui
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 28-05-2005 @ 15:25 :
mensen die mavo/vmbo doen zijn dom.
mensen die havo doen zijn lui
en jij stinkt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 16:29
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Ik denk niet dat mavo-mensen dom en lui zijn. Er is gewoon een bepaalde grens tot waar je maximaal kan presteren. Bij de een is dat mavo, bij de ander havo en bij de ander vwo enz.
Daar komt bij dat mensen met een hoog iq lang niet even slim zijn als zij een erg laag eq hebben.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 17:31
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
wat is een EQ eigenlijk? Ik hoor het mensen vaak zeggen, maar wat valt er nu binnen? Gaat het om hoe lief je bent? Hoe sociaal? Hoe veel je om anderen geeft? Hoe goed je mensen om je heen weet te gebruiken voor je eigen belangen?

Ik vind het IQ een erg nutteloze uitvinding en volgens mij is het EQ nog erger.

Op school gaat het overigens om het kunnen gebruiken van je denkvermogen en in mindere mate het gebruiken van je creatieve vermogen, niet om het hebben van dat vermogen. Motivatie, leergierigheid en je prioriteiten in het leven tellen denk ik het zwaarst mee voor je succes op school.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 18:10
one.
one. is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 27-05-2005 @ 17:30 :
men gaat er gelijk van uit dat als je gymnasium gedaan hebt ofzo, dat je dan gelijk beter bent.
Nee, mensen gaan er dan vanuit dat je slimmer bent, en dat is over het algemeen terecht.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 21:27
Kussentje
Kussentje is offline
Mavo dom? Ik denk van niet. Omdat ik zelf mavo havo en hopelijk dit jaar vwo heb gedaan, kan ik wel zeggen dat ik gegroeid ben. Het wennen aan de stof en het niveau ging geleidelijk. Op mavo deed ik inderdaad vrij weinig, leerde sochtends 10 minuten voor een proefwerk en slaagde met vlag en winpel. Have ging iets moeizamer maar uiteindelijk ook mooi geslaagd met alleen maar zevens, maar ik kan van mijzelf zeggen dat ik nog lui was en met wat geluk misschien goede cijfers heb gehaald. Nu doe ik vwo, wat dus heel wat uitdagender was. Ik doe nu mn examens en het gaat goed, lui ben ik nog en ik heb er vrij weinig voor gedaan.

RR
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 21:56
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 28-05-2005 @ 18:10 :
Nee, mensen gaan er dan vanuit dat je slimmer bent, en dat is over het algemeen terecht.
Hoe slimmer? ik zie een natuurkunde student aan een universiteit nog geen auto helemaal uit elkaar en dan weer in elkaar zetten. Terwijl een "domme" mavo-er die auto techniek leert er geen probleem mee zou hebben.

Het is leuk leuk om te bedenken wat er 1 milliseconde na de oerknal gebeurde, maar wat heb je daar aan als je auto het niet doet . Zoals een vriend van me, die studeert nu wiskunde op een universiteit. Maar toen zijn accu van zijn auto leeg was, moest ik als domme mbo electro student wel de startkabels aansluiten. Wie is er dan dommer? Hij verstaat me makkelijk met wiskunde, maar zoiets simpels al startkabels aansluiten kan hij niet.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 23:24
Bjorn008
Bjorn008 is offline
Naar mijn mening moet de topictitel veranderd worden:

mensen die vmbo doen zijn dom of lui
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 00:56
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Ik erger me dus aan mensen die mavo-ers/vmbo-ers domme mensen vinden. Alleen omdat ze een lagere opleiding doen. Alsof het wat uitmaakt dat ze een lagere opleiding doen. Dan zijn ze niet per defenitie dom.

Ik ken genoeg havo-ers/vwo-ers die de meest debiele fouten maken die ik niet maak bijvoorbeeld, ook al heb ik 'maar' mavo. Natuurlijk heb je domme mavo-ers, maar je hebt net zo goed domme havo-ers/vwo-ers, hetzij op een andere manier. Opleiding zegt zo weinig.

Ik had er niet echt veel moeite mee en had best naar de havo gekund als ik een 8 voor wiskunde had gestaan, maar ach. Ik ben niet dom en ook niet lui geworden
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 01:10
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Keith schreef op 28-05-2005 @ 17:31 :
wat is een EQ eigenlijk? Ik hoor het mensen vaak zeggen, maar wat valt er nu binnen? Gaat het om hoe lief je bent? Hoe sociaal? Hoe veel je om anderen geeft? Hoe goed je mensen om je heen weet te gebruiken voor je eigen belangen?

Citaat:
EQ - is a measure of your emotional intelligence, or your ability to use both your emotions and cognitive skills in your life. Emotional intelligence competencies include but are not limited to empathy, intuition, creativity, flexibility, resilience, coping, stress management, leadership, integrity, authenticity, intrapersonal skills and interpersonal skills.
http://www.frugalmarketing.com/dtb/eq-iq.shtml
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 01:18
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Even belangrijk als IQ dus...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 11:23
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Jolt schreef op 29-05-2005 @ 01:18 :
Even belangrijk als IQ dus...
Nee, het is meer een combinatie van beiden.

Ik ken bijvoorbeeld iemand die drs. is, maar er niets mee doet puur omdat hij totaal niet communicatief vaardig is.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 12:11
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Wawl schreef op 29-05-2005 @ 11:23 :
Nee, het is meer een combinatie van beiden.

Ik ken bijvoorbeeld iemand die drs. is, maar er niets mee doet puur omdat hij totaal niet communicatief vaardig is.
Idd, als je gewoon slecht in sociale vaardigheden bent schiet je er nog niks mee op. (of nja, weinig, want dan zul je waarschijnlijk ook moeilijk tegen kritiek van andere kunnen).
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 12:28
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
JCG schreef op 28-05-2005 @ 21:56 :
Hoe slimmer? ik zie een natuurkunde student aan een universiteit nog geen auto helemaal uit elkaar en dan weer in elkaar zetten. Terwijl een "domme" mavo-er die auto techniek leert er geen probleem mee zou hebben.

Het is leuk leuk om te bedenken wat er 1 milliseconde na de oerknal gebeurde, maar wat heb je daar aan als je auto het niet doet . Zoals een vriend van me, die studeert nu wiskunde op een universiteit. Maar toen zijn accu van zijn auto leeg was, moest ik als domme mbo electro student wel de startkabels aansluiten. Wie is er dan dommer? Hij verstaat me makkelijk met wiskunde, maar zoiets simpels al startkabels aansluiten kan hij niet.
Het punt is alleen dat er véél meer mensen zijn die startkabels oid kunnen aansluiten dan dat er mensen afgestudeerd zijn in de wiskunde. Hoe minder mensen het kunnen, hoe 'slimmer' je dan geacht wordt als je het wél kan.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 12:32
Verwijderd
Wat je ook vaak ziet, is dat leerlingen op vmbo-b niveau erg sterk zijn in bepaalde zaken en erg zwak in andere. Vorig jaar had ik een 4 vmbo-b leerling in de klas die nog geen simpele zin Engels aan elkaar kon rijgen (iets als 'I am Pietje'). Op een gegeven moment liet hij me iets zien dat hij voor houtbewerking (of hoeheetut) gemaakt en het was echt geweldig. Het was duidelijk dat daar zijn talent lag. Dit jaar heb ik een leerling bij wie het andersom is: zit op havo-niveau qua Engels, is verschrikkelijk in exact. Het is dus bij die leerlingen een kwestie van verschillende talenten. En die moeten, vind ik, uit worden gebuit.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 14:02
fractuur
fractuur is offline
Die stelling lijkt me niet opgaan, tenzij 85% van de bevolking dom en of dus lui is.

Al is de verhouding op dit forum een beetje ver te zoeken soms.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 14:13
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Wawl schreef op 29-05-2005 @ 11:23 :
Nee, het is meer een combinatie van beiden.

Ik ken bijvoorbeeld iemand die drs. is, maar er niets mee doet puur omdat hij totaal niet communicatief vaardig is.
Maar het is toch belangrijk. Zowel EQ als IQ, je hebt ze allebei nodig. In een vak meer IQ dan EQ, en vice versa.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 14:47
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 29-05-2005 @ 12:28 :
Het punt is alleen dat er véél meer mensen zijn die startkabels oid kunnen aansluiten dan dat er mensen afgestudeerd zijn in de wiskunde. Hoe minder mensen het kunnen, hoe 'slimmer' je dan geacht wordt als je het wél kan.
maar als je al te "dom" bent om startkabels aan te sluiten
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 14:57
Li
Avatar van Li
Li is offline
Mavo/vmbo mensen zijn niet per definitie dom of lui. De mensen die dat niet zijn werken zich uiteindelijk van het mbo wel op naar een goede hbo studie. Anderen zijn bijvoorbeeld goed in praktische beroepen.Kijk ook maar eens naar die echte vastgoedmagnaten, erik de vlieger's enz.. De meeste hebben gewoon op de mavo gezeten. De restgroep die overblijft van de mavo is natuurlijk wel gewoon dom of lui

Als ik bij mij op het vwo keek liepen er ook vreselijk domme mensen rond
Goed kunnen leren maakt je niet per definitie slim. Als ik zag hoeveel mensen uit mijn klas volslagen wereldvreemd waren en bijna op geen enkel punt over iets mee konden discussiëren, mja..beetje dom
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 15:05
Verwijderd
Dom en lui zijn 2 totaal verschillende definities die niet op elkaar aansluiten.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 16:11
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik merk altijd wel een groot verschil bij de Achmea Kennisquiz tussen de mavo- en havo/vwo-leerlingen qua goede en foute antwoorden..
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 16:23
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
2/3e van alle mensen doet Mavo
Sommige mensen kunnen een bepaalde les niet goed omdat ze bijvoorbeeld dyscalculie hebben
Een paar scholen doen ook al hun leerlingen op extra lage opleidingen voor het slagingspercentage, een vriendin van mij moest op vmbo-t maar nu doet ze gymnasium..
Zowiezo gebeurt alles op scholen niet helemaal eerlijk, er word best vaak wat van cijfers afgetrokken voor het ''handelingsdeel'' waardoor je dus net naar mavo moet.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 16:26
Mindfields
Mindfields is offline
Domste opmerking ooit:
'Ik had best naar de havo gekund, maarja, ik ben lui heh'.
Ook een vorm van domheid, niet waar?

Tuurlijk zijn niet alle mavo'ers lui, maar een groot deel is wel dom. Lekker ongenuanceerd en politiek incorrect, maar who cares?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 16:38
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 29-05-2005 @ 16:26 :
Domste opmerking ooit:
'Ik had best naar de havo gekund, maarja, ik ben lui heh'.
Ook een vorm van domheid, niet waar?

Tuurlijk zijn niet alle mavo'ers lui, maar een groot deel is wel dom. Lekker ongenuanceerd en politiek incorrect, maar who cares?
Zo dom vind ik die opmerking niet, als men gewoon hun tijd ergens anders in wilt steken en op het gebied van school lui is dat boeid toch niet?
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 16:44
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Liss schreef op 29-05-2005 @ 16:38 :
Zo dom vind ik die opmerking niet, als men gewoon hun tijd ergens anders in wilt steken en op het gebied van school lui is dat boeid toch niet?
Boeit.

Als je slim genoeg bent hoef je helemaal niet zo veel tijd aan school te besteden, en zeker niet op de havo.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 16:47
ringsgold
ringsgold is offline
bleh ik doe vwo en ik ben ook lui en dom....
__________________
blah.......blah.....blubblubblub.........plof!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 17:03
psdemon
psdemon is offline
w00t rofl lalalal omg ik doe zeg maar havo enm met zo'n min mogelijke inspanning (volgens jullie wil dat zeggen dat ik dommer ben dan een mavo leerling die wel z'n best doet) ik zeg stfu n00bs laaal
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 18:08
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 29-05-2005 @ 16:26 :
Domste opmerking ooit:
'Ik had best naar de havo gekund, maarja, ik ben lui heh'.
Ook een vorm van domheid, niet waar?

Tuurlijk zijn niet alle mavo'ers lui, maar een groot deel is wel dom. Lekker ongenuanceerd en politiek incorrect, maar who cares?
I agree .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
psdemon schreef op 29-05-2005 @ 17:03 :
w00t rofl lalalal omg ik doe zeg maar havo enm met zo'n min mogelijke inspanning (volgens jullie wil dat zeggen dat ik dommer ben dan een mavo leerling die wel z'n best doet) ik zeg stfu n00bs laaal
omg fanb0y
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 18:23
Verwijderd
Waarom ik mavo heb gedaan? Ik had een Mavo/Havo advies en durfde de gok niet te wagen dat ik het met Havo niet zou halen. Dat ik voor de zekere weg heb gekozen wil niet zeggen dat ik dom ben. Ik snap überhaupt niet dat er mensen zijn die zo kortzichtig zijn dat ze gelijk hun oordeel klaar hebben over Mavo leerlingen . Ik denk dat er op ieder niveau wel luie donders zitten die best hogerop hadden kunnen komen als ze daar de inzet voor hadden gehad.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 29-05-2005 @ 16:26 :
Domste opmerking ooit:
'Ik had best naar de havo gekund, maarja, ik ben lui heh'.
Ook een vorm van domheid, niet waar?

Tuurlijk zijn niet alle mavo'ers lui, maar een groot deel is wel dom. Lekker ongenuanceerd en politiek incorrect, maar who cares?
Uit welk onderzoek concludeer jij dat een groot deel dom is? Misschien dat jij jouw mening baseert op het oosten van ons land, omdat je daar zelf leeft, maar dan mag je wel even verder kijken dan je neus lang is . Hoeveel mensen zijn er wel die met Mavo begonnen zijn, verder geleerd hebben en nu flink geld verdienen? Dat zijn vast geen domme mensen denk ik dan..

Oh btw..
Jouw fotoboek info:
"Ben al een keer blijven zitten, dus ik moet hard mijn best doen."
Ook een vorm van domheid, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 18:35
Global
Avatar van Global
Global is offline
er zijn vast ook op uni domme mensen, maar op vmbo zijn er meer
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 18:45
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
ShootingStar schreef op 29-05-2005 @ 18:32 :
Uit welk onderzoek concludeer jij dat een groot deel dom is? Misschien dat jij jouw mening baseert op het oosten van ons land, omdat je daar zelf leeft, maar dan mag je wel even verder kijken dan je neus lang is . Hoeveel mensen zijn er wel die met Mavo begonnen zijn, verder geleerd hebben en nu flink geld verdienen? Dat zijn vast geen domme mensen denk ik dan..

Oh btw..
Jouw fotoboek info:
"Ben al een keer blijven zitten, dus ik moet hard mijn best doen."
Ook een vorm van domheid, nietwaar?
Ontken ik dat dan? Overigens, jij weet niet waarom ik ben blijven zitten, en ik kan je vertellen dat dat niet door gebrek aan kennis of pure luiheid kwam.

Als ze niet dom zijn, waarom zitten ze dan op de mavo en niet op het vwo?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 18:55
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
toen ik van 3 havo naar 3 vmbo ben gegaan schrok ik opzich wel

ik ging wel naar de ergste klas van de school toen en ze wilde me daar ook eigelijk liever niet plaatsen.. maar daar zaten een aantal maten van me dus ik wilde er zeker heen
het denk niveau is heel anders dan op de havo, als je even een verkeerde opmerking maakt dan wordt daar heel anders op gereageerd dan op de havo

fysiek geweld komt veel vaker voor

ik denk dat het verschil vooral ligt in de interresse van de 'minder' intelligente mensen
ik heb de havo niet gehaald omdat ik absoluut geen zak geef om talen en daarom geen woordjes in mn kop gestampt kreeg. je kan niet zeggen dat ik lui ben geweest want ik leerde altijd gruwelijk veel op die woordjes maar het lukte gewoon niet

dus dan blijft er maar 1 optie over: ik ben dom
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 19:17
Verwijderd
Hmmm, dom en lui, tsjah.
VWO op m'n sloffen gehaald met vrij weinig te doen, dus dat zou mij "lui" maken. Ik heb er wel een jaar extra voor nodig gehad, dus dat zou "dom" maken, toch zit ik niet op het vmbo maar op een uni... vreemd
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 01:09
Verwijderd
Iemands intelligentie heeft niets met niveau te maken. Inzicht in zaken bepaalt je niveau, niet je intelligentie. Mensen met een lagere opleiding kunnen 9 van de 10 keer beter logisch denken dan hoger opgeleiden. Deze laatste groep gaat namelijk alles redeneren en denken niet meteen aan de meest logische oplossing.

edit: Mijn vriend doet havo en dat wil niets zeggen over het verschil in intelligentie
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 02:36
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
ShootingStar schreef op 30-05-2005 @ 01:09 :
[BMensen met een lagere opleiding kunnen 9 van de 10 keer beter logisch denken dan hoger opgeleiden.[/B]
Geloof je het zelf?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 03:08
Ace
Ace is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 30-05-2005 @ 02:36 :
Geloof je het zelf?
Ik geloof het ook wel. Opleiding zegt niks over intelligent emotioneel denken. Opleiding is niet alles, het is maar een deel van je leven. Er zijn zoveel andere dingen. Waar maken we ons druk over? Laat iedereen in de waarde, iedereen is anders. En intelligentie zegt niks over je eventuele opleiding.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 03:10
Verwijderd
Citaat:
ShootingStar schreef op 30-05-2005 @ 01:09 :
Mensen met een lagere opleiding kunnen 9 van de 10 keer beter logisch denken dan hoger opgeleiden.
omg

you funny
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 09:16
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Ach, de gemiddelde student is dusdanig lui dat zelfs 5 jaar studiefinanciering niet genoeg blijkt. Niet dom, wel lui.
De gemiddelde vmbo-er is volgens mij ook niet echt dom (uitzonderingen daargelaten), maar vooral erg lui en werkschuw.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 10:02
Verwijderd
Citaat:
ShootingStar schreef op 30-05-2005 @ 01:09 :
Iemands intelligentie heeft niets met niveau te maken. Inzicht in zaken bepaalt je niveau, niet je intelligentie. Mensen met een lagere opleiding kunnen 9 van de 10 keer beter logisch denken dan hoger opgeleiden. Deze laatste groep gaat namelijk alles redeneren en denken niet meteen aan de meest logische oplossing.
Dit slaat dus niet echt ergens op. Heb je hier ook een onderbouwing voor? Een onderzoek?

Verder doen dit soort discussies mij altijd denken aan de uitspraak: "Een schoonmaker kan geen operaties uitvoeren, maar een chirurg kan wel een ziekenhuis schoonmaken."
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 10:15
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-05-2005 @ 10:02 :
Dit slaat dus niet echt ergens op. Heb je hier ook een onderbouwing voor? Een onderzoek?

Verder doen dit soort discussies mij altijd denken aan de uitspraak: "Een schoonmaker kan geen operaties uitvoeren, maar een chirurg kan wel een ziekenhuis schoonmaken."
ja en een ambtenaar kan wel een lamp verwisselen, maar kan een lamp ook een ambtenaar verwisselen...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 10:20
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ace schreef op 30-05-2005 @ 03:08 :
Ik geloof het ook wel. Opleiding zegt niks over intelligent emotioneel denken. Opleiding is niet alles, het is maar een deel van je leven. Er zijn zoveel andere dingen. Waar maken we ons druk over? Laat iedereen in de waarde, iedereen is anders. En intelligentie zegt niks over je eventuele opleiding.
Omg wat een politiek correcte bullshit.

Denk je nou echt dat opleiding helemaal niets zegt over de intelligentie van mensen? Een beetje speling is er natuurlijk altijd, maar over het algemeen zijn mensen op het vmbo geen einsteins, en mensen op het vwo niet dom. Daarmee bevestig ik de stelling niet, maar ik heb zo'n hekel aan 'iedereen in zijn waarde laten, iedereen is anders' gezeur. En misschien zie jij een opleiding slechts als deel van een leven, maar het is toevallig wel een deel van het leven dat behoorlijke consequenties heeft voor de rest van je leven..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 10:24
Verwijderd
Citaat:
ShootingStar schreef op 30-05-2005 @ 01:09 :
Iemands intelligentie heeft niets met niveau te maken. Inzicht in zaken bepaalt je niveau, niet je intelligentie. Mensen met een lagere opleiding kunnen 9 van de 10 keer beter logisch denken dan hoger opgeleiden. Deze laatste groep gaat namelijk alles redeneren en denken niet meteen aan de meest logische oplossing.
Muhahahahaaaa aahahahahahahad omfg rofl !!!1oneo!!1one!!!1

ontopic: Dit is natuurlijk onzin. Het is gewoon zo, jammer voor de mensen die op het vmbo zitten, dat over het algemeen de mensen op het vwo slimmer zijn. Daar kan je wel over gaan zeuren en politiek correct over lopen gaan doen, maar er zijn niet voor niets verschillende niveaus.

Laatst gewijzigd op 30-05-2005 om 10:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Vakken weg door tekort aan leraren'
Gatara
213 17-10-2005 19:15
Psychologie Met zware tegenzin naar school
Eend
28 10-10-2004 12:51
Algemene schoolzaken "ik doe echt niks op school"
Young Grow Old
73 05-05-2004 18:40
Levensbeschouwing & Filosofie Criteria om mensen op te beoordelen
Skyrise
100 11-02-2004 10:34
De Kantine Mc
sans plomb
69 01-10-2003 12:53
Levensbeschouwing & Filosofie Superstring theorie (noorderlicht)
proycon
22 15-04-2002 20:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.