Oud 13-07-2005, 21:03
Jouri
Avatar van Jouri
Jouri is offline
Reclames jullie kennen ze allemaal wel (hoop ik). Het vervelende is echter dat ik me steeds meer begin te ergeren aan reclames in het algemeen. Hoe komt dit? Ten eerste omdat ze allemaal hetzelfde zijn, ten tweede omdat elke reclame wat van mij wil en ten derde iedere keer als ik de tv aanzet ( wat de laatste tijd gelukkig niet zo vaak meer gebeurt) zijn ze er weer. Tot zover mijn haat jegens reclames in het algemeen, maar ik zal nu mijn gal eens spuien over die meest erge reclames die er op dit moment zijn. De ringtone reclames, ik weet niet wat jullie er van vinden maar ik vind deze reclames niet alleen de lelijkste van allemaal ze hebben ook nog eens het misselijkmakendste doel van alle reclames: Geld aftrochelen van kinderen. nou schijnt het ook nog eens zo te zijn dat als je dan al zon ringtone "besteld" dat ze je ook nog eens aardig wat onnodige sms'jes sturen om je nog meer geld afhandig te maken. Dan denk ik komop Baas van Jamba of weet ik welk bedrijf dan ook, het zijn vooral kinderen die die sms'jes sturen dus doe ff normaal! Hebben die bazen van deze firma's dan echt geen geweten, doen ze het dus echt alleen maar voor het geld. Als dat zo is ( wat me dus wel zo lijkt) dan mogen ze deze lui echt ff aan de schandpaal binden en lekker ouderwets helemaal onder zeiken

Misschien slaat deze post nergens op hoor, dan moet je het maar zeggen maar het moest er ff uit.

Maar in ieder geval, mijn stelling: "Reclames die op een oneerlijke manier geld van kinderen proberen te verkrijgen moeten van de buis verdwijnen"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2005, 21:06
levi's
Avatar van levi's
levi's is offline
Oneens,

Ik vind het een slim idee van die ringtonebedrijven
Hierdoor verdienen ze meer

Ik studeer commerciele economie
__________________
Veel geld verdienen? Met deze link vind je de oplossing! http://www.doublepoints.net/webclick.php?country=NL&language=NL&u=superhero87
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 00:21
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
jah en die bedenkers van die reclames moetne ook dood en al die achterlijke kinders die die shit bestellen meoten dood. dood. dooooooood zeg ik
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 09:25
Verwijderd
ach al die kinders die krijgen toch hun beltegoed van hun ouders dusja
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 10:55
ganralph
ganralph is offline
oneens,

verbieden is altijd de laatste optie, en daarna zoeken ze toch wat anders.
het punt is dat die kinderen eigenlijk niet zouden moeten willen dat ze zo veel voor een ringtone betalen. dit zit gedeeltelijk in de opvoeding denk ik. "als kind" had ik ook nooit zo de neiging om "alles" te moeten hebben.
voorlichting, ontmoediging en zware lijfstraffen voor gebruikers van Crazy Frog artikelen vind ik best, maar verbieden lijkt me nix.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 11:31
Jouri
Avatar van Jouri
Jouri is offline
hehe, zware lijfstraffen voor de gebruikers ben ik het wel mee eens, als niemand ze meer durft te bestellen dan komen die reclames vanzelf niet meer op tv. Als je dan toch bezig bent kan je gelijk die lui die het maken eens flink onder handen nemen gewoon om een voorbeeld te stellen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 20:48
MB
Avatar van MB
MB is offline
Pffff, betalen voor ringtones is zooooo 2003
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 20:56
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
levi's schreef op 13-07-2005 @ 22:06 :
Oneens,

Ik vind het een slim idee van die ringtonebedrijven
Hierdoor verdienen ze meer

Ik studeer commerciele economie
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 20:57
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Die kinderen zijn de paupers van de toekomst. Ik zeg op de trein ermee.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 21:04
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-07-2005 @ 21:57 :
Die kinderen zijn de paupers van de toekomst. Ik zeg op de trein ermee.

I second that.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 21:24
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
levi's schreef op 13-07-2005 @ 22:06 :
Oneens,

Ik vind het een slim idee van die ringtonebedrijven
Hierdoor verdienen ze meer

Ik ga commerciele economie studeren
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 21:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Je post slaat inderdaad nergens op, want het doel van reclames is sowieso mensen geld aftroggelen.

En jongeren/kinderen die ringtones bestellen zoals Jamba, verdienen het datz e helemaal kaalgeplukt worden. Dat is eigenlijk nog te goed voor ze, want zij houden de achterlijke cultuur die eraan vast zit in stand. Eigenlijk moeten ze dus gewoon dood. Net zoals de ringtone-reclames an sich en de makers ervan.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 21:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-07-2005 @ 21:57 :
Die kinderen zijn de paupers van de toekomst. Ik zeg op de trein ermee.
Je bedoelt toch: vóór de trein?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 22:00
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-07-2005 @ 22:48 :
Je bedoelt toch: vóór de trein?
Ik heb het niet over zo maar een trein. Ik heb het over "de" trein.

You know..
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 22:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-07-2005 @ 23:00 :
Ik heb het niet over zo maar een trein. Ik heb het over "de" trein.

You know..
De trein naar Westerbork of zo..?

(Dat zou wel heel hard zijn.)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 22:19
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-07-2005 @ 23:12 :
De trein naar Westerbork of zo..?

(Dat zou wel heel hard zijn.)


(ik wilde niemand beledigen)
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:33
Verwijderd
De reclame mag van mij wel van de buis verdwijnen. Maar niet omdat ze geld willen verdienen. Het moet weg om de simpele reden dat ik het irritante, saaie, lelijke reclame vind.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:57
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
en zie hier: Hij die niet het minste benul heeft van hoe onze economie werkt.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2005, 21:35
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
De reclame is kut ja, maar het feit dat ze geld aftroggelen van onbenullige jongelui juich ik alleen maar toe.
__________________
That ís a tasty burger!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 21:46
Verwijderd
Het interesseert me echt geen flikker. Ze doen maar.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Phlox schreef op 24-07-2005 @ 22:35 :
De reclame is kut ja, maar het feit dat ze geld aftroggelen van onbenullige jongelui juich ik alleen maar toe.
Inderdaad ja; het is gewoon hun baan. Als zoiets ze lukt, betekent het dat de reclamemakers dus goed zijn in hun werk.

Misschien niet leuk voor de kinderen (of juist wel ) maar kinderen moeten gewoon in hun opvoeding leren om niet alles wat leuk is meteen maar te willen krijgen. Het is ook een beetje de taak van de ouders om hun kinderen tegen reclame bestand te maken. Dat ze zich niet zo snel laten ompraten, om het zo maar eens te zeggen.

Ik studeer zelf ook voor reclamemaken (multimedia), en ik denk dat die ringtone 'bedrijven' met al hun irritante 3d figuurtjes en melige ringtones, veel geld verdienen met die troep.

De jeugd van tegenwoordig hecht veel waarde aan communicatie / vriendennetwerken >>> De jeugd koopt mobiele telefoons >>> Die moeten natuurlijk hip zijn (kunnen ze mooi showen aan hun vrienden) >>> Ringtones zijn hip (beweert de reclame dus) >>> en zie daar; de jeugd hapt massaal toe.

(Ik ken niet veel mensen die een standaard toontje van hun telefoon hebben, de meeste mensen die ik ken hebben ooit eens een toontje van hun eigen keus besteld.)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 20:36
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Bij de jamba s reclame staat er duidelijk vraag toestemming aan je ouders als je nog geen 16 bent of een ander leeftijd. Maar toch bellen die kleueters. Eigenlijk is het gewoon de schuld van de kinderen zelf. En het waar dat de recla,es irritant zijn, maar de bedoeling van reclame is geld aftroggelen van de consument. netzoals de tellsel en belspellen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 16:37
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-07-2005 @ 21:57 :
Die kinderen zijn de paupers van de toekomst. Ik zeg op de trein ermee.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 19:20
Verwijderd
Het kan me niet schelen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 20:18
Verwijderd
mensen die hier intrappen en aan toegeven verdienen het gewoon dat hun geld afgetroggeld word... ookal zijn het kinderen van 8.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2005, 22:09
Earphone
Earphone is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 25-07-2005 @ 21:36 :
Bij de jamba s reclame staat er duidelijk vraag toestemming aan je ouders als je nog geen 16 bent of een ander leeftijd.
Dat staat er volgens mij enkel om hun in te dekken tegen eventuele klachten. Het staat er wel heel klein. Na 500x de reklame te hebben gezien weet ik nog altijd niet 100% wat het 'voordelige Jamba-abonnement' (zo noemen ze dat hier in België toch, van een contradictie gesproken) nu inhoudt. Het staat er wel bij in kleine lettertjes (omdat ze juridisch niet anders kunnen) maar daar kijken die kinderen niet naar natuurlijk want ze zijn teveel afgeleid door al die figuren als Crazy Frog.

Ik studeer zelf economie en uiteraard is dat slim gezien van de makers van deze reklame maar ik vind wel dat je het toch niet volledig mag vergelijken met andere reklame zoals reklame voor waspoeder of fanta ofzo. Als je een doos Dash koopt, dan koop je 1 doos Dash in plaats van een doos van een ander product en daarmee is het gedaan. Het is niet zo dat je als je 1 doos Dash koopt, je meteen 10 dozen Dash aan je been hebt.

Die reklame van Jamba wil doen geloven dat je 1 ringtone besteld maar in werkelijkheid heb je een abonnement van 4 euro per week aan je been. Uiteraard kan je dat wel stopzetten maar tegen dat je dat door hebt, ben je al een paar sms'en en euro's minder.

Louter van het feit dat het slim gezien is van de makers van deze advertenties en dat mensen maar niet zo dom moeten zijn om daar aan mee te doen, vind ik toch dat er meer een meer een grens wordt verlegt. Zijn er bij jullie ook zo rond de middag van die Prijzenpuzzels waar je dan veel geld kan verdienen als je een relatief simpel woord kan raden? Maar eerst moet je sms'en natuurlijk. 1 euro per sms. Ik weet niet hoe ik het moet uitdrukken maar ik vind het allemaal wat 'leger' worden. Zoveel mogelijk geld aftroggelen van onwetende mensen via televisie. Hier is natuurlijk niets tegen te doen maar ook ik vind het jammer. Zelfs als economist. Je hebt nog iets zoals originele, goede reklame en iets zoals zoveel mogelijk geld aftroggelen van mensen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 01:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Earphone, zowel in het geval van de ringtone-reclames als belspelletjes (ja, hier in Hollandia worden we daar ook mee doodverveeld) ligt het echt aan de ongelooflijk domme mensen die erop reagren. Zolang dat uitschot blijft betalen, blijven die reclames/spelletjes gemaakt worden. Geen enkel medelijden dus met dat tuig dat uitgekleed wordt. Zij houden immers dit soort rotzooi in stand.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 21:54
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Dan moeten die kids / andere lui die ringtones bestellen maar eens doordenken voordat ze zoiets doen. Zelf schuld als je BTG dan helemaal wordt afgetroggeld door die mensen, zo zit die industrie nou eenmaal in elkaar.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 23:42
Verwijderd
In Duitsland is het pas erg met de ringtonereclames. Op MTV zie je daar tussen *elke* clip de Crazy Frog ronddansen, al maanden voor dat in Nederland echt opkwam. Ring ding ding ding ding...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 00:11
Verwijderd
Echt té walgelijk die dingen, wie bestelt er in godsnaam zo'n ringtone. Ook al ben je zo marketinggeil of beinvloedbaar of kinds dat je zo'n ding bestelt, dan heb je het na 1x toch ook wel gezien?

En hoe kan je in GODSNAAM die Jamba dingen NIET irritant vinden. Zware lijfstraffen voor iedereen die zo'n tone bestelt lijken me prima.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 07:47
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Dragonda schreef op 25-07-2005 @ 20:29 :
(Ik ken niet veel mensen die een standaard toontje van hun telefoon hebben, de meeste mensen die ik ken hebben ooit eens een toontje van hun eigen keus besteld.)
Dat verschilt dan blijkbaar per vriendengroep
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 19:45
vampire_esje
vampire_esje is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 31-07-2005 @ 01:11 :
En hoe kan je in GODSNAAM die Jamba dingen NIET irritant vinden. Zware lijfstraffen voor iedereen die zo'n tone bestelt lijken me prima.
Ik heb zo'n collega (is 26 nu) die die stomme beltoontjes besteld van de Jama.. gadver!!

Vampire_esje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.