Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2005, 20:58
Verwijderd
Gebruik je je dvd/video recorder vaak?
Neem je alles op wat je moet missen, of vind je het niet erg een keer een aflevering niet te kunnen zien?

Neem je films op die je goed vind zodat je ze nog vaak kunt kijken, of alleen als je niet thuis bent en er eentje komt die je graag wil zien, of laat je het dan maar gewoon zitten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2005, 21:01
Verwijderd
Series die ik vast volg neem ik altijd op als ik er niet ben, ik neem ze zelfs al op als er een kans is dat ik niet op tijd thuis zal zijn.

Films neem ik op als het er een is die ik nog graag wil zien, of als het er een is die ik ken en die ik heeeel graag nog eens wil kijken. Toen we nog videobanden hadden, hadden we er een hoop met gewoon films van tv opgenomen om vaak te kijken, maar nu met dvd's doe ik dat eigenlijk helemaal niet meer. Nu is het dan eerder kopen (of downloaden )
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb een eigen videorecorder en neem heel vaak op. Gewoon alles wat me leuk lijkt en wat ik niet kan zien. Op momenten dat ik me verveel kan ik dan zo een band pakken met iets erop.
Ik vind het overigens dan ook niet zo erg om er alsnog overheen op te nemen.

Er is maar één programma dat ik echt persé op moet nemen als ik hem niet kan zien en dat is Gilmore Girls. Daar neem ik dus ook niets overheen op voordat ik hem gezien heb (en vaak daarna ook niet).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:01
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik neem altijd alles op wat ik wil zien als ik het niet kan zien en mis veel omdat ik vergeet op welke band het staat.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:02
Verwijderd
Als ik mn videorecorder toch niet had op het moment komen er gelukkig niet zo veel van mn vaste series op, maar in september draait de videorecorder weer overuren.

Films neem ik niet meer op, want die kijk ik toch nooit meer terug.. series neem ik wel op als ik het anders niet kan zien.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:06
Verwijderd
Ik heb wel een tijd veel films opgenomen, maar meestal kwam het er dan toch niet meer van om ze te kijken.. nu in de vakantie zou ik er wel meer tijd voor hebben, maar anders niet, dus daar ben ik maar mee gestopt
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 28-07-2005 @ 22:01 :
Ik neem altijd alles op wat ik wil zien als ik het niet kan zien en mis veel omdat ik vergeet op welke band het staat.
Doe er een briefje bij. Het is allemaal zo simpel.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:10
Verwijderd
Wij hadden altijd alle videobanden genummerd, en een klein boekje met ook die nummers op aparte pagina's, en daar schreven we dan in wat er op de band stond.

Maar dat waren dan ook 35 banden ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:21
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-07-2005 @ 22:09 :
Doe er een briefje bij. Het is allemaal zo simpel.
Ja maar als ik series opneem dan wordt er vaak elke week iets anders op dezelfde band opgenomen en dan kijk ik het meestal toch de volgende dag. Ofzo.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik doe d'r altijd zo'n Post-it briefje op.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:49
Verwijderd
Ik gebruik onze videorecorder nooit meer. Tegenwoordig is het programmeren een ramp door de versleten streepjescodekaart.

Ik hoef bovendien amper echt iets te zien op tv, en datgene wat ik alsnog wil zien kijk ik wel op uitzendinggemist.nl of download ik (in het geval van films).
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 22:14
Earphone
Earphone is offline
Ik neem regelmatig wel eens iets op maar ik vergeet er dan weer naar te kijken waardoor ik altijd moet zoeken naar video's waar ik over kan nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 22:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik neem niet heel vaak meer wat op want ik volg bijna geen programma's meer omdat ik geen Nederlandse tv kon kijken in Belgie. Mijn ouders wilden nooit iets voor me opnemen maar mijn vriend nam altijd trouw ER voor me op zodat ik dat kon blijven volgen. Vroeger toen ik nog thuis woonde nam ik wel vaak wat op omdat mijn broertje vaak voetbal wou kijken en dan moest ik opnemen wat ik wou zien.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 22:42
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Ik neem zelden iets op. Als een serie een must see voor me is, download ik het of koop ik al die seizoenen.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 01:04
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 28-07-2005 @ 22:21 :
Ja maar als ik series opneem dan wordt er vaak elke week iets anders op dezelfde band opgenomen en dan kijk ik het meestal toch de volgende dag. Ofzo.
Daarom een briefje. Ik zet er dan altijd op: 'Frasier + Friends + GTST 25-07' ofzo. Het is allemaal zo simpel.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 01:23
PV
PV is offline
Nooit, de videorecorder is niet eens aangesloten volgens mij. Het meeste wat ik wil zien, kan ik kijken op het tijdstip waarop het uitgezonden wordt. En lukt dat niet om een of andere reden dan is dat jammer, maar dat vind ik niet zò erg dat ik er een werkende videorecorder voor ga kopen. Dan mis ik de aflevering maar en vraag/lees ik op dit forum wat er globaal is gebeurd
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 01:27
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik neem wel eens een film van canal plus op die ik dan later rustig op mijn kamer kan kijken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 02:29
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Ik download het wel
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-07-2005, 19:49
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-07-2005 @ 02:04 :
Daarom een briefje. Ik zet er dan altijd op: 'Frasier + Friends + GTST 25-07' ofzo. Het is allemaal zo simpel.
En waar moet ik dat briefje dan laten.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 19:53
Verwijderd
Die van ons doet het niet, dus ik moet iemand ritselen voor dinsdag
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 19:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 29-07-2005 @ 20:49 :
En waar moet ik dat briefje dan laten.
In de hoes van de band of je neemt van die plakbriefjes die je erop plakt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 20:12
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik neem best vaak films op en dan neem ik ook de tijd om die rustig te kijken. Maar vaak is het zo dat ik geen zin of geen tijd of geen geschikt moment heb om de opgenomen film te kijken. Dan blijft de band liggen totdat er weer een andere film overheen gespoeld wordt.

Oja, die briefjes die raken bij mij altijd kwijt of zijn hopeloos verouderd.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 20:59
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik neem niks op want ik weet niet hoe de videorecorder werkt

Ik stel hem wel heel vaak in, maar het werkt nooit
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 20:59
Mara
Mara is offline
Series die ik volg (Everwood, GG, DH etc.) neem ik op.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 22:22
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-07-2005 @ 20:57 :
In de hoes van de band of je neemt van die plakbriefjes die je erop plakt.
Maar wij hebben nooit hoezen en op die dingen die je erop plakt kun je niet 20 keer achter elkaar schrijven.

Wat is het leven toch moeilijk.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2005, 00:51
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 29-07-2005 @ 20:49 :
En waar moet ik dat briefje dan laten.
In de hoes van de tape. Het is allemaal zo simpel.

Edit: welke halve gare heeft er dan wél tapes maar geen hoezen? Wat heb je daarmee gedaan? Je kamer versierd? Opgegeten tijdens het kerstdiner? Verkocht op E-bay?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 01:21
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 28-07-2005 @ 22:02 :
Als ik mn videorecorder toch niet had op het moment komen er gelukkig niet zo veel van mn vaste series op, maar in september draait de videorecorder weer overuren.

Films neem ik niet meer op, want die kijk ik toch nooit meer terug.. series neem ik wel op als ik het anders niet kan zien.
Wat jij nodig hebt, is een harddisc recorder. Kun je tot 200 uur opnemen ZONDER tapes!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 01:23
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-07-2005 @ 21:59 :
Ik neem niks op want ik weet niet hoe de videorecorder werkt

Ik stel hem wel heel vaak in, maar het werkt nooit
Ook voor jou geldt, als een speer naar de electronica winkel en een harddisc recorder kopen (een kind kan de was doen)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 01:25
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Cornel schreef op 30-07-2005 @ 02:23 :
Ook voor jou geldt, als een speer naar de electronica winkel en een harddisc recorder kopen (een kind kan de was doen)
Jij werkt bij Dixons en je krijgt 10% over elke verkochte harddisc recorder?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-07-2005 @ 02:25 :
Jij werkt bij Dixons en je krijgt 10% over elke verkochte harddisc recorder?
Idd

Geef mij geld en ik neem een harddisc recorder
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 09:13
Verwijderd
ik heb heel carnivale opgenomen (wel over elkaar), zodat ik zondag vroeg kon slapen.
En pas nog een docu op ned 3 over een gevangenis waar de gevangenen het voor het zeggen hadden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 11:02
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
ik vergeet te veel wat ik wil zien op te nemen.
Wat ik wel opneem kijk ik amper, dat is dan weer het rare.

Dingen die ik altijd probeer op te nemen zijn cabaretprogramma's die ik wil zien
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 11:26
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik had een videorecorder, maar die ligt nu op zolder te verroesten, omdat er toch nooit iemand iets opnam en omdat het nog lelijker stond bij onze toch al lelijke dvd-speler.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 11:48
Verwijderd
downloaden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 12:39
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik HAAT vhs. ik wacht op de wereld die volledig overgestapt is op dvd's en opnemen op harde schijven.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 14:03
black pear!
Avatar van black pear!
black pear! is offline
Ik gebruik mijn dvd recorder best vaak. Voor gemiste programmas en films. Omdat er aardig wat uur op de harde schrijf kan neem ik wel sneller wat op dan vroeg met de videorecorder.
__________________
so... are you gay or straight
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-07-2005, 14:38
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Ik wil binnekort een dvd recorder aanschaffen, zodat ik turkse films kan opnemen, die hier op de satteliet komen . Verder kijk ik programmas wel op uitzendinggemist.nl en series volg ik niet, en films op tv, boeien mij niet
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 14:46
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-07-2005 @ 01:51 :
In de hoes van de tape. Het is allemaal zo simpel.

Edit: welke halve gare heeft er dan wél tapes maar geen hoezen? Wat heb je daarmee gedaan? Je kamer versierd? Opgegeten tijdens het kerstdiner? Verkocht op E-bay?
Wij hebben ook geen hoezen bij de 'opneemtapes'
dat waren van die gare papieren dingen en zijn uiteindelijk gewoon niet handig, ze liggen bij ons gewoon los in het kastje op de videorecorder.


ik neem eigenlijk alleen series op die ik vast volg, nu dus charmed, het roer om en joan of arcadia.
Vroeger nam ik friends ook op, maar ik heb ze nu op dvd dus dat is gelukkig niet meer nodig.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 15:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 30-07-2005 @ 15:46 :
Wij hebben ook geen hoezen bij de 'opneemtapes'
dat waren van die gare papieren dingen en zijn uiteindelijk gewoon niet handig, ze liggen bij ons gewoon los in het kastje op de videorecorder.
Ja, laat ze lekker liggen verstoffen. Is er goed voor.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 15:05
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Nooit
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 16:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-07-2005 @ 16:02 :
Ja, laat ze lekker liggen verstoffen. Is er goed voor.
ze verstoffen toch alleen als je ze niet gebruikt en ook nooit even schoonmaakt? Of is het ook slecht voor een videoband als je hem ergens zonder hoes neerlegt, maar wel geregeld gebruikt of afstoft?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 16:59
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Pfff... ik kijk bijna nooit tv. Ik huur wel vaak films, maar dat is dan ook het enige wat ik eigenlijk op tv zie. Dus opnemen doe ik al helemaal nooit. Dan maar een keertje een programma missen (want de Lama's vind ik wel erg goed )
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 17:42
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Heb een harddisk recorder en gebruik die heel vaak.Als ik series moet missen dan neem ik die op en ik neem ook veel films op en als ik me dan een keertje verveel kan ik zo uit 10 verschillenbde films kiezen om te kijken
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 18:04
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-07-2005 @ 16:02 :
Ja, laat ze lekker liggen verstoffen. Is er goed voor.
Ze liggen helemaal niet te verstoffen, ze worden vaak gebruikt, bovendien is het niet bepaald een stoffig kastje.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 18:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 30-07-2005 @ 19:04 :
Ze liggen helemaal niet te verstoffen, ze worden vaak gebruikt, bovendien is het niet bepaald een stoffig kastje.
Toch is een hoesje beter.

En dus ook handiger ivm die briefjes. Waarom moeilijk doen (zoals jullie) als het ook makkelijk kan?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 19:24
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-07-2005 @ 19:46 :
Toch is een hoesje beter.

En dus ook handiger ivm die briefjes. Waarom moeilijk doen (zoals jullie) als het ook makkelijk kan?
Ik vind zonder hoesje echt veel makkelijker, die kut dingen zitten mij altijd in de weg.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 19:47
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik neem alles op wat ik maar een beetje interessant vind. Dat zijn in mijn geval veelal britse comedies. En aangezien ik veel dingen wel interessant vind heb ik nu zo'n 80 4-uurs banden.
(Hadden er meer geweest als ik niet vaak in banden-nood had gezeten en dingen moest wissen)
Sinds ik een dvd brander heb ben ik natuurlijk overgestapt en zet ik interessante dingetjes op een schijfje. Neemt veel minder ruimte in en dat is handig, want m'n kamer begon nogal vol te raken. Ik heb nu 30 zelfgebrande DVD's.

En het erge is dat ik alles regelmatig terugkijk. Nee, ik heb geen leven.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 30-07-2005 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 19:49
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-07-2005 @ 19:46 :
Toch is een hoesje beter.

En dus ook handiger ivm die briefjes. Waarom moeilijk doen (zoals jullie) als het ook makkelijk kan?
zoals we het nu doen gaat het juist makkelijker, omdat die papieren hoezen helemaal niet handig zijn. Als we gewoon die stevige plasticen hadden gebruikten we ze echt wel

bovendien hanteren wij het links=charmed-midden=films-rechts=rest-systeem
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 21:47
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Programma's die ik vast volg en die ik op een bepaalde dag niet kan zien neem ik op ja.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Eigen liedjes opnemen
Schipper
1 22-07-2011 21:19
Werk, Geld & Recht geld opnemen met creditcard
creditvraagje
8 26-11-2006 12:04
Software & Hardware [Opnemen] gitaarversterker naar geluidskaart
Upior
3 03-04-2005 18:01
Muziek Opneem Apparatuur
ANTIWAR
9 29-04-2003 02:43
Software & Hardware Opnemen met real Player
machina1985
0 10-03-2002 16:51
Software & Hardware MD's opnemen?!
Psychickje
17 01-09-2001 19:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.