Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2006, 00:32
Jones
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 22-12-2006 @ 00:13 :
ik vind studentenverenigingen gewoon "vrienden" kopen, ik heb liever echte vrienden, die me leuk vinden om wie ik ben en niet omdat ik dronken gevoerd ben, me een week niet mag wassen en dan in een luier door de stad moet fietsen
Sorry, ik snap je niet. Probeer je eens wat nader te verklaren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2006, 01:08
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Ieke schreef op 20-12-2006 @ 10:44 :
Het centrum van Rotterdam haalt het niet bij Amsterdam, dat lijkt me duidelijk. Maar toch heeft het op bepaalde plekken wel sfeer. Bijvoorbeeld oude haven/haringvliet, zeker als je er in de zomer op de terassen kan zitten. Ook als ik vanaf Woudenstein over de maasboulevard naar het centrum fiets en het uitzicht over de bruggen heb kan ik Rotterdam echt wel waarderen.
Zitten op het balkon van mijn studentenvereniging (aan haringvliet, monumentaal pand) kan ik ook erg waarderen. Het balkon zit aan de kant van de maasboulevard en je hebt uitzicht op de 3 bruggen (Brienenoort, Willemsbrug en Erasmusbrug) Daar in de buurt heb je ook studentenflats (best hoog) met ook een superuitzicht.
Het centrum zelf (Lijnbaan koopgoot etc) heeft geen uitstraling en is imo ook gewoon lelijk. Maar Rotterdam kan best wel sfeer hebben, het is alleen beter zoeken dan in A'dam.
Ook het studentenleven is best aanwezig, als je zelf student bent zit je er midden in, maar zoals gezegd dat moet je dus niet in de koopgoot zoeken.
Offtopic: Yeah! RSG!
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 09:38
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 22-12-2006 @ 02:08 :
Offtopic: Yeah! RSG!
Klopt Ik ben daar alweer 3e jaars ondertussen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:03
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Ieke schreef op 22-12-2006 @ 10:38 :
Klopt Ik ben daar alweer 3e jaars ondertussen.
Okay, tof! Ik ben 1e jaars.
Bij welk dispuut zit je?
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 15:01
Ozzy A
Avatar van Ozzy A
Ozzy A is offline
Studentenverenigingen zijn er echt in alle soorten en maten. Je hebt de eerder genoemde corpora en AHC verenigingen. Die zijn erg traditioneel en doen echt aan ontgroening enzo. Deze zijn ook vaak de grootste twee verenigingen in de stad, daar moet je van houden, van dat massale gebeuren. Je bent een nummertje als je niet positief opvalt. Ook zit je bij deze verenigingen vaak (altijd?) in een jaarclub die dan weer bij een verticale hoort. Bij deze verenigingen speelt prominentie vaak een erg grote rol.

Dan heb je de echte knorrenclubjes. Verenigingen die niet verschillen van een café buiten het feit dat ze door de leden zelf worden gerund en dat je altijd dezelfde mensen ziet. Denk aan Rotterdamsch Studenten Gezelschap (RSG), SSR-Leiden en de verenigingen uit het DizKoPlaJa verband.

Er bestaat echter ook tussenvormen. Zelf ben ik lid van de Delftsche Studenten Bond (DSB). Dat is de een na oudste vereniging van Delft en is daardoor vrij traditioneel, maar absoluut niet corporaal. We doen uit principiële overwegingen niet aan ontgroening (wat overigens ook weer niet inhoud dat je zomaar even lid wordt, maar een ontgroening is het niet). Ook zijn bij ons alle leden gelijkwaardig (let op, dat is iets anders dan gelijk). Mensen krijgen geen voorkeursbehandeling omdat ze zoveelstejaars zijn, of bij een bepaald clubje zitten. Je bent zeg maar zo gaaf als dat je jezelf maakt en daarbij zijn bras- en bralcapaciteiten nog wel het minst belangrijk.

De DSB is aangesloten bij de Federatie van Unitates en Bonden (FUB) en de omschrijving van de DSB die ik hier geef geldt ongeveer voor alle aangesloten verenigingen. Dat zijn dus DSB (Delft), Demos (Eindhoven), USG (Groningen) en SSR-W (Wageningen).

Tot voor kort zat ook RSG daarbij, maar die zijn er uit gestapt, omdat ze zichzelf "te professioneel" vonden voor de FUB. Het echte probleem is natuurlijk dat RSG en de rest een te groot cultuurverschil hadden. Als ik daar met mijn jas-das dispuut binnenkwam waren alweer meteen alle blikken op ons gericht of ons wel netjes gedroegen en een glas kapot laten vallen was al genoeg reden om er bijna uit gegooid te worden, om even niet te spreken over normale studentikoze acties uithalen. Andersom dachten ze dat ze overigens dat ze bij anderen alles konden maken (of beter gezegd slopen), maar als er bij hun ook maar iets fout ging werd je er alweer uitgezet. Al met al een afrader dus!

Verder zijn er op landelijk niveau nog twee verbanden die de moeite waard zijn om te noemen. Dat zijn Aurora en Intercity.

Aurora is een verband van drie relatief jonge verenigingen uit Nijmegen (Ovum Novum), Enschede (Taste) en Rotterdam (Gaudium). Ik ken alle drie niet persoonlijk, maar over in ieder geval de eerste en de laatste hoor ik alleen maar goede verhalen. Ik denk dat Taste ook wel redelijk op dezelfde lijn zit aangezien ze in hetzelfde verband zitten.

Intercity bestaat uit USA (Amsterdam), USR (Utrecht), Augustinus (Leiden) en SSR-R uit Rotterdam. Ook deze verenigingen zitten tussen corporaal en knorrig in. Van deze verenigingen ken ik persoonlijk USA, omdat ik daar een keer geborreld heb met een delegatie DSB-leden. Erg leuke vereniging IMO. USA en USR zaten vroeger ook bij de FUB, maar zijn er destijds uit gestapt, omdat ze te groot werden (500-1000 leden tegenover 250 leden gemiddeld, is mijn grove schatting). Als ik de oude lullen van mijn vereniging mag geloven (en ik geloof ze wel) waren dit altijd al erg leuke verenigingen.

Als laatste heb je nog in veel studentensteden alternatieve clubjes. Daar kun je het denk ik ook prima naar je zin hebben, maar het is wel heel anders. Veel kleiner en veel meer in zichzelf gekeerd. Dat zijn ook vaak van die verenigingen waar je meteen denkt van "Ja, dit is het" of juist meteen van "Jezus, wat een kutvereniging en wat een rare mensen".

Wat ik je dus vooral zou aanraden is om mee te doen aan de Eurekaweek of de Amsterdamse tegenhanger daarvan en om gewoon goed te kijken wat een leuke vereniging is. Laat je vooral niet beïnvloeden door de de activiteiten die ze hebben of de gladde praatjes, maar probeer door dat hele schouwspel een te kijken en probeer een indruk te krijgen van hoe de onderlinge sfeer is op de vereniging, want dat is waar je het grootste deel van de tijd mee te maken krijgt.

Laatst gewijzigd op 23-12-2006 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 16:42
Jones
Citaat:
Ozzy A schreef op 23-12-2006 @ 16:01 :
...
Hoe is het gegaan in de OWEE met DSB? Nieuwe opzet een beetje gewerkt?

Laatst gewijzigd op 23-12-2006 om 20:38.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 17:40
Ozzy A
Avatar van Ozzy A
Ozzy A is offline
Citaat:
Jones schreef op 23-12-2006 @ 17:42 :
Hoe is het gegaan in de OWEE met DBS? Nieuwe opzet een beetje gewerkt?
In eerste instantie wel, helaas veel HBO'ers die zich hadden ingeschreven voor het tweede kamp, maar die dan blijkbaar toch college hadden en plotseling niet meer konden. Er waren in ieder geval meer inaugeraties dan vorig jaar.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 20:13
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 23-12-2006 @ 14:03 :
Okay, tof! Ik ben 1e jaars.
Bij welk dispuut zit je?
1340, ben de bankier Al vanaf het allereerste begin zit ik daarbij (behoor tot de groep waar het idee vandaan kwam)
Zit jij al ergens bij? Ben je er bij het openingsfeest bij? Ik ben wel nieuwsgierig naar je
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 20:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ozzy A schreef op 23-12-2006 @ 16:01 :
Dan heb je de echte knorrenclubjes. Verenigingen die niet verschillen van een café buiten het feit dat ze door de leden zelf worden gerund en dat je altijd dezelfde mensen ziet. Denk aan Rotterdamsch Studenten Gezelschap (RSG), SSR-Leiden en de verenigingen uit het DizKoPlaJa verband.
Ik vind RSG echt wel wat anders dan een cafe waar je altijd dezelfde mensen ziet. Er is tocht echt heel wat meer te doen.

Citaat:
Tot voor kort zat ook RSG daarbij, maar die zijn er uit gestapt, omdat ze zichzelf "te professioneel" vonden voor de FUB. Het echte probleem is natuurlijk dat RSG en de rest een te groot cultuurverschil hadden. Als ik daar met mijn jas-das dispuut binnenkwam waren alweer meteen alle blikken op ons gericht of ons wel netjes gedroegen en een glas kapot laten vallen was al genoeg reden om er bijna uit gegooid te worden, om even niet te spreken over normale studentikoze acties uithalen. Andersom dachten ze dat ze overigens dat ze bij anderen alles konden maken (of beter gezegd slopen), maar als er bij hun ook maar iets fout ging werd je er alweer uitgezet. Al met al een afrader dus!
Ik heb verschillende verhalen gehoort en ook dat jullie ons ook van alles hebben beschuldigt wat absoluut niet onze schuld was. Ik vind het een beetje kansloos dat je de boel hier maar zo loopt af te zeiken. Ik heb op RSG prima avonden met mensen van DSB, Demos etc met een prima sfeer zonder enige problemen. Er zijn zeker wel wat dingen gebeurt over en weer, maar ik vind dat je je aanstelt.
Overgens is het uitstappen al een verhaal wat heel wat jaren speelt. RSG heeft zo ongeveer zolang het FUB bestond erbij gezeten en nu waren er een aantal redenen waardoor de ALV beslist heeft ermee te stoppen. (Op bestuursniveau werd al jaren gezegd dat er voor ons niet veel te halen valt qua kennis van andere verenigingen, zullen ze heus niet zomaar zeggen, jaren achter elkaar.

RSG is echt een prima vereniging, net als DSB. Beetje jammer dat het nu scheinbaar zo moet.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 10:46
Amelief
Amelief is offline
Hmm klinkt alsof iemand een blauwtje heeft gelopen.

Bij DSB zijn toch weinig meisjes? Wat ik begreep kwam de DSB op RSG altijd langs voor de vrouwen, misschien een avondje geen succes gehad? Verklaard misschien wel waarom het niet jouw vereniging is toch?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 14:40
Intercom
Intercom is offline
-------------------------------------ping
----------------ping
---ping

---- Dit is een mededeling voor Dhr Ozzy ----

[hoge vrouwenstem] Wij maken u erop attent dat afzeiken van andere verenigingen slechts is toegestaan in de verschillende introductieweken en dat het afzeiken van verenigingen in andere steden geen invloed heeft op uw eigen leden werving;

Wij verzoeken u dan ook uw ongegronde laster elders te verspreiden.

Wij wensen u nog een prettige dag [/hoge vrouwenstem]
__________________
- einde bericht -
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 18:21
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Ieke schreef op 23-12-2006 @ 21:13 :
1340, ben de bankier Al vanaf het allereerste begin zit ik daarbij (behoor tot de groep waar het idee vandaan kwam)
Zit jij al ergens bij? Ben je er bij het openingsfeest bij? Ik ben wel nieuwsgierig naar je
Okay, gaaf!
Euhm... ik zit nog nergens bij. Ik weet ook niet precies of ik wel ergens bij wil en eigenlijk heb ik me er ook niet echt nog inverdiept.
En uiteraard ben ik bij het openingsfeest!
__________________
<3

Laatst gewijzigd op 24-12-2006 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 18:39
Ozzy A
Avatar van Ozzy A
Ozzy A is offline
@Ieke: Ik weet niet op welke onterechte beschuldigingen jij doelt, maar ze zullen in ieder geval op een hand te tellen zijn, in tegenstelling tot de vele dingen die wel waar zijn. En houdt alsjeblieft op over 'het al jaren spelen' en 'het is zo besloten in de ALV'. Alsof ik niet weet hoe zo'n ALV er aan toe gaat ofzo. Een aantal mensen heeft een voorstel ingediend en het "klapvee" heeft ingestemd. En ehm... naar mijn idee is een zusterverband ten eerste bedoeld om het leuk met elkaar te hebben en in veel mindere mate pas om kennis uit te wisselen. Als je dat wilt moet je maar contact op gaan zoeken met 'professionele' bedrijven ofzo, die kunnen je prima vertellen hoe besturen werkt. Eigenlijk wil ik er verder geen woorden meer aan vuil maken, deze discussie is al lang en breed gevoerd op het federatieforum.
De TS vraagt om informatie over studentenverenigingen in oa. Rotterdam, die geef ik hem. Deze moet wel subjectief zijn, anders wordt het een lijstje van verenigingen die je al op tig plaatsen op internet kunt vinden. Ik ben, vooral na het uittreden uit de Federatie erg op RSG afgeknapt. Vooral ook door de verhalen van mensen die toen naar boven kwamen. Op persoonlijk niveau heb ik nooit problemen met RSG gehad, wel op verenigingsniveau. Ik heb ook met weinig tot geen RSG'ers persoonlijk problemen. Sterker nog, ik heb met een enkeling nog incidenteel contact waar ik op z'n minst problemen mee heb.

@Amelief: alsof ik bij RSG vrouwen zou willen scoren of überhaubt bij een zustervereniging, dat geeft alleen maar problemen als het verkeerd gaat.

@Intercom: Ik zeik niet af, ik geef mijn mening over RSG. Ik leg die jongen uit waarom hij dat niet moet doen naar mening. Of moet ik het politiek correct en alle andere verenigingen ophemelen en zeggen dat RSG 'net iets minder leuk' is?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Ozzy A schreef op 24-12-2006 @ 19:39 :

@Amelief: alsof ik bij RSG vrouwen zou willen scoren of überhaubt bij een zustervereniging, dat geeft alleen maar problemen als het verkeerd gaat.
Ohja, want je doet zooooooveel met zusterverenigingen.

Jij bent zeker iemand die nooit scoort 'omdat dat problemen geeft binnen de vereniging'
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 20:13
Jones
Ik snap even niet waarom het regelen van vrouwen van een andere vereniging problemen zou geven?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 23:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ozzy A schreef op 24-12-2006 @ 19:39 :
@Ieke: Ik weet niet op welke onterechte beschuldigingen jij doelt, maar ze zullen in ieder geval op een hand te tellen zijn, in tegenstelling tot de vele dingen die wel waar zijn. En houdt alsjeblieft op over 'het al jaren spelen' en 'het is zo besloten in de ALV'. Alsof ik niet weet hoe zo'n ALV er aan toe gaat ofzo. Een aantal mensen heeft een voorstel ingediend en het "klapvee" heeft ingestemd. En ehm... naar mijn idee is een zusterverband ten eerste bedoeld om het leuk met elkaar te hebben en in veel mindere mate pas om kennis uit te wisselen. Als je dat wilt moet je maar contact op gaan zoeken met 'professionele' bedrijven ofzo, die kunnen je prima vertellen hoe besturen werkt. Eigenlijk wil ik er verder geen woorden meer aan vuil maken, deze discussie is al lang en breed gevoerd op het federatieforum.
De TS vraagt om informatie over studentenverenigingen in oa. Rotterdam, die geef ik hem. Deze moet wel subjectief zijn, anders wordt het een lijstje van verenigingen die je al op tig plaatsen op internet kunt vinden. Ik ben, vooral na het uittreden uit de Federatie erg op RSG afgeknapt. Vooral ook door de verhalen van mensen die toen naar boven kwamen. Op persoonlijk niveau heb ik nooit problemen met RSG gehad, wel op verenigingsniveau. Ik heb ook met weinig tot geen RSG'ers persoonlijk problemen. Sterker nog, ik heb met een enkeling nog incidenteel contact waar ik op z'n minst problemen mee heb.
Oa op dat ketchupverhaal waar we eindeloos van worden beschuldigt.
Er zijn heus wel dingen gebeurt over en weer, maar ik vind dat je enorm overdrijft.
Als je het zo goed weet mag ik dan vragen of je het voorstel kent waarover gestemt is? Denk je echt dat we over 1 nacht ijs gegaan zijn? Toen ik lid werd (en ik ben nu 3e jaars) hadden ze het er al over en ik hoor van mensen die nog langer lid zijn dat het in hun eerste jaar ook al was.

Tuurlijk is het subjectief, maar 1 vereniging gaan lopen afzeiken op discussies die al lang eerder gevoert zijn waar de meesten hier het hele verhaal niet kennen (en nu alleen jou eenzijdige kant horen, ik kan ook fijn met modder gaan smijten naar DSB hier, maar in tegenstelling tot jou zie ik dat als iets beneden mijn waardigheid) is erg kansloos.
Jammer dat je afgeknapt bent op zogenaamde verhalen en niet je eigen ervaring laat zegenvieren. Zoals je weet hebben verhalen nogal de nijging in dit verband eenzijdig te zijn en, ik weet niet of je ooit het doorvertelspelletje gespeelt hebt, erg veranderlijk kunnen zijn.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 00:25
Intercom
Intercom is offline
-------------------------------ping
----------------ping
---ping

--- Gaarne uw aandacht voor het volgende:

Dhr Ozzy schijnt moeite te hebben om zijn fouten toe te geven en verbergt zich nu achter kinderachtige argumenten als 'objectieve meningen'. Zelfs een kind prikt daar natuurlijk doorheen.

Aan de scholieren die serieus wat te weten willen komen over het studentenleven zou ik aanraden om gewoon eens wat sites af te gaan struinen. Belangrijk is de sfeer op zo'n vereniging en of je je thuis voelt bij de mensen. Aangezien dat echter nooit uit een site (of een objectieve mening van een ex-federatiegenoot) is af te leiden, raden wij u aan om de introductieweek te benutten voor een grondige kennismaking.

In Rotterdam heet deze week de EUREKAweek en in Amsterdam de Intree (ofzo). Meer informatie is vast op de sites van de universiteiten te vinden.

Ons persoonlijk (en zeer subectieve) advies luid:

WORD LID!

Ongeacht waar je gaat studeren, het is echt een toegevoegde waarde voor je studententijd.
__________________
- einde bericht -
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 00:49
Verwijderd
Mein Gott, dat je je als knorrenclub zo ontzettend druk kan maken over 'hét' verenigingsleven. Als ik lees over 'disputen' die na 1960 zijn opgericht, 'gaaf doen', jasje-dasje op een knorrenclub (of waar dan ook), bestuursniveaus, 'studentikoze acties' en in het algemeen de vuile was (of welke insidersinformatie dan ook) van je eigen en andere clubs buiten hangen, dan is het vrij duidelijk dat wat algemeen fatsoen niet echt over is gekomen. Alle 'leden': bitte, dit soort dingen bespreek je in de kroeg, nóóit op een forum.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 11:36
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Snees schreef op 26-12-2006 @ 01:49 :
Mein Gott, dat je je als knorrenclub zo ontzettend druk kan maken over 'hét' verenigingsleven. Als ik lees over 'disputen' die na 1960 zijn opgericht, 'gaaf doen', jasje-dasje op een knorrenclub (of waar dan ook), bestuursniveaus, 'studentikoze acties' en in het algemeen de vuile was (of welke insidersinformatie dan ook) van je eigen en andere clubs buiten hangen, dan is het vrij duidelijk dat wat algemeen fatsoen niet echt over is gekomen. Alle 'leden': bitte, dit soort dingen bespreek je in de kroeg, nóóit op een forum.

ehm muppet.... je bent altijd vrij "als lid" om informatie te geven
alleen de echte zaken die een lid behoort te weten, krijgen ook alleen leden te horen
dus je loopt te zeiken om niks
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 11:47
Dzjun
Dzjun is offline
Wat heeft iedereen hier toch echt tegen corpora??
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 11:54
Ozzy A
Avatar van Ozzy A
Ozzy A is offline
@Intercom: ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar ik blijf bij mijn standpunt. Natuurlijk moet hij gewoon kijken wat voor hem een leuke vereniging is, maar de informatie die ik hem hier geef zal hij in de EUREKAweek nooit krijgen, terwijl dat juist een van de redenen is waarom ik nooit (meer) bij RSG lid zou worden. Mensen die je als vereniging lid wilt maken zijn toch mensen die niet blind op deze informatie af gaan, maar in plaats daarvan overal gaan kijken en dit slechts in hun achterhoofd houden.

Offtopic: @Pyres: niet helemaal waar, ik kan best in het openbaar vertellen dat de DSB opgericht is op 30 oktober 1897 door Simon Visker. Een beetje lid weet dat, maar daar maken we echt geen geheim van ofzo

Edit: @snees: ik zie geen verschil tussen zoiets in de kroeg bespreken en het op internet bespreken, buiten het feit dat je hier als het goed is niet zat bent en dus op enig niveau kunt discussieren. Bovendien zal ik niet snel met mogelijk potentiele RSG'ers of daadwerkelijke RSG'ers in de kroeg zitten.

@Dzjun: ik weet niet wat de rest van de mensen hier tegen corpora heeft, maar ik knap af op het arrogante egocentrische gedrag van de meeste corpsleden (lees: pikken). (en ja, daar heb ik persoonlijke ervaringen mee, die ik voor de verandering niet ga delen)

Laatst gewijzigd op 26-12-2006 om 11:58.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 12:38
Amelief
Amelief is offline
Volgens mij heeft Ozzy een knuffel nodig.

Al die bitterheid met kerst en hij spreekt niet eens uit zijn eigen ervaringen!

Kom maar hier hoor knulletje krijg je een knuffel.

Oh ja, ik ben geen lid van RSG dus je hoeft nergens bang voor te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 13:44
Jones
Citaat:
Ozzy A schreef op 26-12-2006 @ 12:54 :
@snees: ik zie geen verschil tussen zoiets in de kroeg bespreken en het op internet bespreken, buiten het feit dat je hier als het goed is niet zat bent en dus op enig niveau kunt discussieren. Bovendien zal ik niet snel met mogelijk potentiele RSG'ers of daadwerkelijke RSG'ers in de kroeg zitten.
Je hebt de essentie van zijn post niet begrepen volgens mij
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 15:00
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Ozzy A schreef op 26-12-2006 @ 12:54 :


Offtopic: @Pyres: niet helemaal waar, ik kan best in het openbaar vertellen dat de DSB opgericht is op 30 oktober 1897 door Simon Visker. Een beetje lid weet dat, maar daar maken we echt geen geheim van ofzo
ik heb het niet over dsb, ik heb het over informatie geven over verenigingen in het algemeen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 18:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Laten we het gezellig houden en op een normale manier met elkaar praten. Forumbaasje spelen als je dat niet bent, is natuurlijk ook niet de bedoeling.
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 18:45
el commandante
el commandante is offline
Citaat:
Ozzy A schreef op 23-12-2006 @ 16:01 :
.

Dan heb je de echte knorrenclubjes. Verenigingen die niet verschillen van een café buiten het feit dat ze door de leden zelf worden gerund en dat je altijd dezelfde mensen ziet. Denk aan Rotterdamsch Studenten Gezelschap (RSG), SSR-Leiden en de verenigingen uit het DizKoPlaJa verband.

Mijn eerste reactie was: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Nooit geweten dat ze in kroegen disputen hebben. In Leiden zul je dan toch wel Catena bedoelen.

Daarna dacht ik: god wat ben ik blij dat dat SSR-L niet is overgegaan tot lidmaatschap van de FUB... Ben je überhaupt wel eens bij SSR-L of een vereniging van DizKoPlaJa geweest?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 00:03
gscvap
gscvap is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 22-12-2006 @ 00:13 :
ik vind studentenverenigingen gewoon "vrienden" kopen, ik heb liever echte vrienden, die me leuk vinden om wie ik ben en niet omdat ik dronken gevoerd ben, me een week niet mag wassen en dan in een luier door de stad moet fietsen
Lekkere redenatie. Dan is voetballen bij een club 'voetbal kopen'. Je kan toch ook op straat voetballen met 'echte' vrienden zonder geld te betalen aan de club.

En over in een luier door de stad fietsen moet je wat nader toelichten, ik ken geen enkele vereniging die dat als onderdeel van hun ontgroening heeft. Btw over ontgroening is al genoeg geluld, je kan beter het zoek-functie gebruiken dan weer oude argumenten naar boven halen.

Citaat:
Jones schreef op 13-12-2006 @ 21:02 :
Dit klopt natuurlijk niet. Enschede hoopt nog steeds. Het corps zijn gewoon de corpora van Nederland onder 1 noemer. De corpora zijn .......................
Welke vereniging in Enschede hoopt nog steeds?

TS: ik zou sowieso bij een studentenvereniging gaan, gewoon een vereniging waar je je het fijnste bij voelt. Als het niet bevalt kun je altijd stoppen. En als je het niet probeert, wie weet, mis je de kans van je leven.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 17:22
fib
Avatar van fib
fib is offline
Het is januari, dit studiejaar is al voor de helft voorbij. Ik wil eigenlijk ook lid worden van een studentenvereniging.

Hier in Den Bosch heb ik twee mogelijkheden: Meronis en Animoso. Ik heb al kennis gemaakt met meronis, maar ik vond het niks.

Ik zou graag bij Animoso willen, maar deze organiseren een introductie (die heeft in het begin van het jaar plaats gevonden). Ik ken (nog) niemand bij Animoso.

Hoe moeilijk is het om te integreren in de groep? Iemand tips of ervaring?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 18:10
Anika
Citaat:
fib schreef op 03-01-2007 @ 18:22 :
Het is januari, dit studiejaar is al voor de helft voorbij. Ik wil eigenlijk ook lid worden van een studentenvereniging.

Hier in Den Bosch heb ik twee mogelijkheden: Meronis en Animoso. Ik heb al kennis gemaakt met meronis, maar ik vond het niks.

Ik zou graag bij Animoso willen, maar deze organiseren een introductie (die heeft in het begin van het jaar plaats gevonden). Ik ken (nog) niemand bij Animoso.

Hoe moeilijk is het om te integreren in de groep? Iemand tips of ervaring?
Je kunt toch ook gewoon over een half jaar lid worden, als er een nieuwe introductie is? Bij veel verenigingen is de introductieperiode verplicht. Bovendien leer je dan het snelst veel mensen en de vereniging kennen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 22:04
Verwijderd
Citaat:
fib schreef op 03-01-2007 @ 18:22 :
Het is januari, dit studiejaar is al voor de helft voorbij. Ik wil eigenlijk ook lid worden van een studentenvereniging.

Hier in Den Bosch heb ik twee mogelijkheden: Meronis en Animoso. Ik heb al kennis gemaakt met meronis, maar ik vond het niks.

Ik zou graag bij Animoso willen, maar deze organiseren een introductie (die heeft in het begin van het jaar plaats gevonden). Ik ken (nog) niemand bij Animoso.

Hoe moeilijk is het om te integreren in de groep? Iemand tips of ervaring?
Maakt niet uit dat je niemand kent, ik kende ook niemand toen ik lid werd (niet daar, maar in U.). Toch denk ik dat je er meer aan hebt om te gaan studeren in een studenten stad dan in een 'stadje' , puur omdat er in de grote steden veel meer mogelijkheden zijn om je te leren ontplooyen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 16:39
Ozzy A
Avatar van Ozzy A
Ozzy A is offline
Citaat:
el commandante schreef op 02-01-2007 @ 19:45 :
Mijn eerste reactie was: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Nooit geweten dat ze in kroegen disputen hebben. In Leiden zul je dan toch wel Catena bedoelen.

Daarna dacht ik: god wat ben ik blij dat dat SSR-L niet is overgegaan tot lidmaatschap van de FUB... Ben je überhaupt wel eens bij SSR-L of een vereniging van DizKoPlaJa geweest?
Ja, maar niet bij SSR-L, maar daar heb ik dan weer genoeg verhalen over gehoord, ook van een ex-lid.

@Fib: gewoon gaan. Het mooie van een studentenvereniging is juist dat vrienden jou vinden in plaats van andersom.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 13:12
el commandante
el commandante is offline
Citaat:
Ozzy A schreef op 05-01-2007 @ 17:39 :
Ja, maar niet bij SSR-L, maar daar heb ik dan weer genoeg verhalen over gehoord, ook van een ex-lid.

@Fib: gewoon gaan. Het mooie van een studentenvereniging is juist dat vrienden jou vinden in plaats van andersom.
Ik vraag of je wel eens op SSR-L bent geweest en je antwoordt: Ja, maar niet op SSR-L. Is het nou ja of nee? Of denk je dat SSR in DizKoPlaJa zit? Waar zit dan de SSR naam in DizKoPlaJa?

En ex-leden kunnen veel vertellen, maar aangezien ze geen lid zijn hebben ze vaak geen benul van hoe de vereniging nu is.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 23:20
Ozzy A
Avatar van Ozzy A
Ozzy A is offline
Citaat:
el commandante schreef op 08-01-2007 @ 14:12 :
Ik vraag of je wel eens op SSR-L bent geweest en je antwoordt: Ja, maar niet op SSR-L. Is het nou ja of nee? Of denk je dat SSR in DizKoPlaJa zit? Waar zit dan de SSR naam in DizKoPlaJa?
Je zei dit:
Citaat:
Ben je überhaupt wel eens bij SSR-L of een vereniging van DizKoPlaJa geweest?
Volgens mij is het best mogelijk dit positief te beantwoorden zonder dat je bij SSR-L bent geweest.

Citaat:
En ex-leden kunnen veel vertellen, maar aangezien ze geen lid zijn hebben ze vaak geen benul van hoe de vereniging nu is.
Zo lang geleden had diegene het lidmaatschap nog niet opgezegd hoor (enkele weken tot maanden).
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 00:21
Supreme Dutch
Citaat:
el commandante schreef op 08-01-2007 @ 14:12 :
Of denk je dat SSR in DizKoPlaJa zit? Waar zit dan de SSR naam in DizKoPlaJa?
DizKoPlaJa
Dizkartes, Koko, Plato , St. Jansburcht
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 11:30
first eror
first eror is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 22-12-2006 @ 00:13 :
ik vind studentenverenigingen gewoon "vrienden" kopen, ik heb liever echte vrienden, die me leuk vinden om wie ik ben en niet omdat ik dronken gevoerd ben, me een week niet mag wassen en dan in een luier door de stad moet fietsen
Nou, nou, nou, nou, nou, nou.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 11:36
first eror
first eror is offline
Nu ga ik misschien m'n boekje te buiten, maar ik wil nog een andere optie bespreken: de studentikozi sportvereniging.

Natuurlijk zijn daar de roei-, schaats-, zwem-, kaats-, sjoel- en funsportverenigingen. In Amsterdam zijn 'r welgeteld twee de moeite waard: Nereus en D.E.R.M. Toevalligerwijs zit ik bij de laatste, daar ik wel van m'n natje en m'n droogje hou. Actieve vereniging, (helaas en gelukkig) zonder al te veel verplichtingen, zeer populair, zeer geil. Mooie dames heb je 'r niet echt veel, mooie jongens des te meer. Hele disputen vol -één niet onaantrekkelijk dispuut in het bijzonder. Zeg, ik gooi zo op de dinsdagmiddag maar een balletje op.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 15:50
Dzjun
Dzjun is offline
I love minerva

__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 16:24
Supreme Dutch
Citaat:
Dzjun schreef op 09-01-2007 @ 16:50 :
I love minerva

Ben je al lid dan? Nee, maarrrr ik weet zekerrrr dat ik errr dankzij mn vaderrrr bij kan. Ik heb niks tegen Minerva hoor, ik vind het een uiterst correcte club, maar dat gezeik van die middelbare scholieren van "I love Minerva" als ze 1x op een open feest zijn geweest of als hun grote zus lid is.. Je kunt mijns inziens pas echt van een vereniging houden als je er meerdere jaren lid bent/lid bent geweest.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 17:06
fractuur
fractuur is offline
Kan iemand mij wat vertellen over SSR-A? Waarmee is dat vergelijkbaar in bijv. Utrecht?

Anders wordt het toch gewoon roeien bij Skoll.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 20:31
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 09-01-2007 @ 17:24 :
Ben je al lid dan? Nee, maarrrr ik weet zekerrrr dat ik errr dankzij mn vaderrrr bij kan. Ik heb niks tegen Minerva hoor, ik vind het een uiterst correcte club, maar dat gezeik van die middelbare scholieren van "I love Minerva" als ze 1x op een open feest zijn geweest of als hun grote zus lid is.. Je kunt mijns inziens pas echt van een vereniging houden als je er meerdere jaren lid bent/lid bent geweest.
ben ik mee eens maar die opmerking van nee marr ik weet zekerrr dat ik err ...blabla bla

vind ik niet erg gepast van jou
ik heb nog nooit problemen gehad met minerva en -donderslag bij heldere hemel- ze praten ook niet eens allemaal zo
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 22:57
Verwijderd
Natuurlijk allemaal tot het moment dat je gaat werken. Als je na je vierentwintigste nog half in je corpstijd blijft hangen, dan word je in de meeste sectoren, zelfs waar veel oud-leden zitten, toch eigenlijk wel een beetje zielig gevonden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 23:06
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 09-01-2007 @ 21:31 :
-donderslag bij heldere hemel- ze praten ook niet eens allemaal zo
Niet allemaal, maar echt wel veel. Je kunt ze er door herkennen
Tis niks voor mij trouwens.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 08:59
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 10-01-2007 @ 00:06 :
Niet allemaal, maar echt wel veel. Je kunt ze er door herkennen
Tis niks voor mij trouwens.
ja tuurlijk wel veel anders krijgen ze die stempel ook niet opgeplakt

maar de gasten die ik ben tegengekomen, praten tenminste normaal tegen mij
die rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr zullen ze dan wel op de club houden
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 11:40
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Weet er iemand misschien iets over (de ontgroeningen van) Carolus Magnus en Ovum Novum in Nijmegen?
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 11:44
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 10-01-2007 @ 12:40 :
Weet er iemand misschien iets over (de ontgroeningen van) Carolus Magnus en Ovum Novum in Nijmegen?
nou ik denk niet dat er concrete dingen verteld kunnen worden over ontgroeningen

ik snap wel waarom je dat vraagt maar leden zullen niet zomaar iets bevestigen waarvan het een gerucht is
ikzelf weet er niks van.
ik zit toevallig met carolus magnus in een convent en ik moet wel zeggen; ze komen wel naar elke vereniging van het convent toe en dat laat alleen maar toewijding zien aan rest van het convent.

vorig jaar met dies van mijn vereniging was bestuur van CM er ook en het zijn echt leuke mensen
maar je zult niet veel aan dit antwoord hebben ^^
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 12:38
Ozzy A
Avatar van Ozzy A
Ozzy A is offline
Carolus zit bij het AHC, dus je kunt denk ik uitgaan van een vrij zware ontgroening. Ovum Novum is naar mijn weten een wat meer gematigde vereniging, maar verwacht ook daar niet dat je twee weken gezellig om het kampvuur gaat zitten. Laat je echter niet afschrikken door een ontgroening. Het stelt echt niks voor als je in je achterhoofd houdt dat het allemaal een spelletje is.

Vaak zit er een reden achter dat je minder leuke dingen moet doen tijdens zo'n kennismakingstijd (KMT) moet doen. Kun je bij het gros van de activiteiten zo'n reden niet vinden, dan kun je IMO spreken over een echte ontgroening en wordt je gewoon gefeut. Ik kan je zeggen dat dat bij mij zeker niet het geval was en mensen die mij 'ontgroend' hebben zijn nu goede vrienden van me.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 12:54
Verwijderd
Ik zit er wel een tijdje over na te denken om bij een studentenvereniging te gaan; maar ik weet niet of mensen ervaring hebben met studentenverenigingen in Enschede?

Volgens mij is het daar absoluut niet de cultuur om bij een vereniging te gaan maar ik ga een studie doen waar ongeveer 5-10 meisjes per jaar zich aanmelden dus om meer meisjes enzo te leren kennen lijkt het mij wel fijn en leuk?!

Ik hoef in iedergeval niet bij de christelijke vereniging maar zijn er mensen die iets over de rest weten?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:30
Supreme Dutch
Citaat:
Crystall Girl schreef op 10-01-2007 @ 12:40 :
Weet er iemand misschien iets over (de ontgroeningen van) Carolus Magnus en Ovum Novum in Nijmegen?
Bij Knorrus Magnus schijnt wel redelijk zwaar te zijn, zeker voor een AHC-vereniging. Je kunt ook later lid worden ofzo, dan doe je de ontgroening van het jaar erna.. Dus dan kun je al 9 maanden lid zijn voordat je de ontgroening loopt. Die bij Ovum Novum schijnt wel goed te doen te zijn, maar nog steeds redelijk intensief.

Als je lid wilt worden van een bepaalde vereniging, dan moet je gewoon lid worden. Natuurlijk is de ontgroening een hot issue, maar als je het gevoel hebt dat je bij een bepaalde vereniging past dan kan geen ontgroening jou daarvan weerhouden. Je hebt het 1 of 2 weken kut (verenigings-ontgroening) en daarna ben je lid en vind je het allemaal prachtig. Dan sta je met je jaargenoten aan de bar te lachen om hoe naief je was, en besef je wat je er van geleerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:31
Verwijderd
Heel leerzaam ja, zo'n ontgroening.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:37
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 10-01-2007 @ 09:59 :
maar de gasten die ik ben tegengekomen, praten tenminste normaal tegen mij
die rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr zullen ze dan wel op de club houden
Tis niet alleen die "r", dat valt op zich wel mee, maar ook bijv. hoe de "ij' uitgesproken wordt enzo. Je herkent dat accentje. Als je bijv. bij Leidse geneeskundestudenten (en artsen) kijkt is dat ook heel erg.

Ik heb zelf ook wel een rrrrrrrrrrr, maar die is gewoon Leids, niet kak (hoop ik ).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 07:22
Studeren Spijt van aanmelding studentenvereniging
tenEleven
8 29-08-2011 16:42
De Kantine Studentenvereniging
Mr.Mark
37 25-04-2011 20:58
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 03:00
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 11:21
Lifestyle studentenverenigingen: levensstijl?
Optima
49 10-06-2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.