Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2002, 16:06
bam
Avatar van bam
bam is offline
Het is nu officieel, Mac-gebruikers zijn slimmer en beter ontwikkeld dan de gemiddelde PC-gebruiker. Zo schijnt volgens een onderzoek van Nielsen/NetRatings dat de Mac-gebruiker meer geld te besteden heeft, meer snapt van het internet, meer koopt via het internet en vaker een eigen homepage heeft. Daarnaast is meer dan de helft al langer dan vijf jaar aanwezig op het internet. Het onderzoek werd uitgevoerd naar aanleiding van de demografische verschillen tussen de eigenaren van een PC en een Mac.

Dat de cijfers zo zijn uitgevallen valt wel te verklaren, omdat een Mac-gebruiker een ander publiek is dan het veel meer verspreide en grotere PC-publiek, onder andere door de hogere prijzen van de Apple-computers en de status dat van de Apple afstraalt. Ook het feit dat percentueel meer Mac-gebruikers in de desktoppublishing-industrie zitten, speelt een rol in de uitkomsten van het onderzoek, aldus TS Kelly, directeur en principal analyst van NetRatings.




Although Apple sales typically represent less than 5 percent of the overall U.S. personal computer market, 8.2 percent of Americans who surf the Web at home do so using a Mac, according to the study. Nearly all the rest of those who go online--89.4 percent--do so using a Windows-based PC.

[...] "Apple customers may be educated, but our customers are smart enough to have chosen Gateway, which offers the best value," said Brad Williams, a spokesman for the PC maker"

[...] A representative for PC maker Dell noted that it doesn't seem to be lacking for customers and that half of those customers buy their PCs over the Web--a sign that Windows users are also adept online.




In het licht van het onderzoek valt de agressieve campagne van Apple, waarbij de reacties van voormalige Window-gebruikers die zijn overgestapt op een Mac, worden getoond, wel te appreciëren en te begrijpen



[tweakers.net] http://www.tweakers.net/nieuws/22568
[C|net] http://news.com.com/2100-1040-943519.html?tag=fd_top

Ik dach laat ik het even mededelen....
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2002, 16:31
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Oftewel, bij het grote publiek is het merk niet bekend, of is het te duur.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 16:39
Sommetje
Sommetje is offline
Boooooeeeeeeeeiiiiiiiieeeeeeeennnnnddddddd!!!!!
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 16:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
bambix schreef:
Het is nu officieel, Mac-gebruikers zijn slimmer en beter ontwikkeld dan de gemiddelde PC-gebruiker.



Slimmer en beter ontwikkeld, he? We zullen zien:

Citaat:

Zo schijnt volgens een onderzoek van Nielsen/NetRatings dat de Mac-gebruiker meer geld te besteden heeft.


Kan duiden op betere welvaart; hoeft niet per se. Je kunt ook een prachtbaan hebben, maar alles vergokken
Ik neem echter aan dat ze ervanuitgaan hoeveel je verdient.

Beter ontwikkeld? Hoeft niet per se. Geld maakt dingen wel gemakkelijker, maar zorgt er niet per se voor dat je geest beter ontwikkeld zal zijn.

Slimmer? Dat blijkt hier niet uit want --> zie mijn vraag wat betreft beter ontwikkeld.

Citaat:

meer snapt van het internet,


En wat houdt dit in? Beter kan omgaan met het internet wellicht? Of gewoon het hele principe met begrippen als dns/ip/cookies etc..?

Zou kunnen.

Citaat:

meer koopt via het internet


Wat is hier nou slim aan? 1 zo'n credit card nummer en ik weet alles van je persoon af
Beter ontwikkeld? Ja, qua vet misschien Je bent te lui om uit je stoel te komen om naar de winkel te gaan om daar datzelfde produkt te kopen, mwahahaha

Citaat:

en vaker een eigen homepage heeft.


Misschien weet een mac gebruiker beter waarover te schrijven? Ik heb officieel ook een homepage, maar ik onderhoud m niet want ik heb geen idee wat ik erop zal zetten en ik zal ook niet meer de moeite doen om er aan te werken.
1. het kost me teveel tijd
2. ik weet niks te schrijven (tenzij het over een bepaald onderwerp moet gaan; maar dan moet ik weer onderzoek gaan doen en dat kost weer teveel tijd. (ik wil het dan wel goed doen, he. )
3. ik zal er dan ook niet meer aan werken.

Citaat:

Daarnaast is meer dan de helft al langer dan vijf jaar aanwezig op het internet.


Tja,.. de PC's hebben de markt veroverd.... Als je eenmaal gehecht was aan een MAC, dan schijn je niks anders meer te willen. Mn ouders hadden een PC gekocht omdat de meeste programma's daarvoor geschreven waren. Dat was overigens in 1996.
(daarvoor had ik een MSX )

Citaat:

Het onderzoek werd uitgevoerd naar aanleiding van de demografische verschillen tussen de eigenaren van een PC en een Mac.
En waar werd dit onderzoek verricht? VS?

PS.: t zal best; maar "alles is relatief" En ik vind deze onderzoekjes behoorlijk onnuttig........verkwisting van geld dus.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 20:01
dystopia
dystopia is offline
Wat Conan al zegt: vrij logisch. Mac heeft een andere doelgroep en is duurder. Ik denk dat de strijd tussen bijvoorbeeld Linux en Mac gebruikers ook wel vrij duidelijk is. Windows is gewoon erg simpel te gebruiken en te leren voor een ieder

Overigens is ook laatst een onderzoek geweest tussen Linux en Windows admins. Daar kwam uit dat Windows admins minder van hun systeem af weten.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs

Laatst gewijzigd op 15-07-2002 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 20:19
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Boooooeeeeeeeeiiiiiiiieeeeeeeennnnnddddddd!!!!!
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 21:10
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Welke jojo heeft dat engelstalige artikel vertaald?

better educated and make more money

VS.

zijn slimmer en beter ontwikkeld

Slecht vertaald en de woorden worden nog verdraaid ook.

Nogal wiedes dat Mac-gebruikers een betere opleiding hebben gehad en meer verdienen. De groep is veel kleiner. Tom Waits liefhebbers verdienen ook meer dan Limp Bizkit fans. Bovendien kost een Mac ook meer. Mensen die in dure auto's rijden zijn ook hoger opgeleid dan mensen in een Kadett.

Hier staan die commercials trouwens, gemaakt door Errol Morris.

http://www.apple.com/switch/
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 21:14
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Boooooeeeeeeeeiiiiiiiieeeeeeeennnnnddddddd!!!!!
idd, dit lijkt me vrij logisch
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 11:26
Jerommeke
Jerommeke is offline
dankje voor het compliment
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 11:30
Verwijderd
Toch wil ik wel eens een -geen gasten als Dystopia, ********, Oscar, Questor, e.d.- Mac gebruiker zien die meer met een PC kan of van z'n machine weet dan ik :>
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 11:33
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Overigens is ook laatst een onderzoek geweest tussen Linux en Windows admins. Daar kwam uit dat Windows admins minder van hun systeem af weten.
Ik heb wel een vermoeden hoe dat komt.. *g* -- In Windows prik je een nieuwe videokaart d'r in, en 9 van de 10 keer doet-ie 't meteen op de juiste (hetzij oudere) drivers. Met Linux..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 11:36
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Doberman heeft gelijk: ik kan mn PC zelf in elkaar zetten, windows installeren, een normaal probleem zelf oplossen etc.

Dat een Linux gebruiker er nou meer van weet: tsja, hij kan er hetzelfde mee.......
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 11:44
DreamLord
DreamLord is offline
8.2% Mac gebruikers <------> 89.4% Pc gebruikers

Big duh
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:10
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Dat een Linux gebruiker er nou meer van weet: tsja, hij kan er hetzelfde mee.......
"Shit, welk type videokaart heb ik, want ik moet het zelf op gaan zoeken.. Waar zou ik dat kunnen vinden? Ah, op de kaart zit een sticker." -- In die vorm bedoel ik "met Linux.."
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:22
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Macgebruikers hebben ook mooiere en krachtigere computers
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:09
Jerommeke
Jerommeke is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Toch wil ik wel eens een -geen gasten als Dystopia, ********, Oscar, Questor, e.d.- Mac gebruiker zien die meer met een PC kan of van z'n machine weet dan ik :>
die meer met een PC kan?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
-geen gasten als Dystopia, ********, Oscar, Questor, e.d.-
LoL
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Jerommeke schreef:
die meer met een PC kan?
Mijn optiek: alles wat met een Mac kan, kan ook met de PC .. maar andersom niet
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-07-2002, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Jerommeke schreef:


die meer met een PC kan?
Nou ja, die meer van z'n machine weet. Ieder z'n eigen machine dus.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:35
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Macgebruikers hebben ook mooiere en krachtigere computers
Je bedoelt toch niet die lelijke bureaulamp?

Het beeldscherm ervan is wel mooi, maar vooral de speakers ervan zijn ronduit lelijk...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:34
Zeehondje
Zeehondje is offline
duh tuurlijk klopt dit. Mac wordt veelal gebruikt voor grafische doeleinden enzow. In een drukkerij zal je bijv eerder een mac zien staan dan een normale pc . Mensen die het voor oa grafische doeleinden gebruiken zijn idd slimmer .

Maar de normale pc is populairder onder de mensen, veel populairder zelfs, je heb er veel meer spellen voor en programmas voor. En meer hardware ondersteuning.

PC wordt voor van alles gebruikt. Dus heb je ook meer "domme" mensen die een pc hebben
__________________
oink oink
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 17:01
Verwijderd
Citaat:
nietzman schreef:
Macgebruikers hebben ook mooiere en krachtigere computers
Voor haast de dubbele prijs..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 17:17
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik ben wel jaloers op mensen met een mac of linux.

Gewoon ZO veel stabieler dan dit baggah windows.
Laatst nog met photoshop: ik run een filter over een foto, chrash shop, al mijn werk aan die tekening kwijt. pissed word ik er van.
Ow, kazza lite, msn EN een paar explorertjes draaien te gelijk moet ik niet proberen want voor ik het weet zie ik het blauwe scherm al weer voor mijn neus verschijnen.
Niet dat dit zon oude pc is, nee. Mijn vader heeft hem gewoon een paar keer te vaak geformatteert, met blijvende schade als gevolg. extra ram er in mocht ook al niet baten...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 17:29
Zeehondje
Zeehondje is offline
gewoon win2000 pro draaien met de juiste updates. Nooit crashes mee gehad .
__________________
oink oink
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 20:10
Jerommeke
Jerommeke is offline
ik ken wel iemand via internet een beetje die enorm veel met imac's kan

en met enorm veel bedoel ik echt

schrikbarend veel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2002, 20:33
*maai*
Avatar van *maai*
*maai* is offline
Moehaha! Mac roelt!!!!!
__________________
.::: Blow me a kiss and I'll be happy the rest of my life :::.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 21:03
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:


Je bedoelt toch niet die lelijke bureaulamp?

Het beeldscherm ervan is wel mooi, maar vooral de speakers ervan zijn ronduit lelijk...
Ik vind de speakers wel mooi.... en er komt fukking goed geluid uit :9

maar zelf ben ik meer een dual G4 man... in een standaard G4 kast

Imacs zijn voor het klootjesvolk
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 22:06
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef:
ik ben wel jaloers op mensen met een mac of linux.

Gewoon ZO veel stabieler dan dit baggah windows.
Laatst nog met photoshop: ik run een filter over een foto, chrash shop, al mijn werk aan die tekening kwijt. pissed word ik er van.
Ow, kazza lite, msn EN een paar explorertjes draaien te gelijk moet ik niet proberen want voor ik het weet zie ik het blauwe scherm al weer voor mijn neus verschijnen.
Niet dat dit zon oude pc is, nee. Mijn vader heeft hem gewoon een paar keer te vaak geformatteert, met blijvende schade als gevolg. extra ram er in mocht ook al niet baten...
Windows is zo goed als zijn gebruiker.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Windows is zo goed als zijn gebruiker.
Yup .. en daarnaast is de PC nog iets anders dan Windows

Voor gewoon desktop gebruik kan ik het meeste met Windows .. maar wil ik echt volledige controle over alle aspecten van het systeem zelf hebben, dan boot ik naar Linux.

Het zou niet de eerste keer zijn dat ik onder Windows een driver niet aan de praat krijg en even met Linux controleer of het aan de hardware ligt .. ten einde tot de conclusie te komen dat het toch aan Windows ligt

Dat ik met Windows meer kan op de desktop, ligt mede aan het feit dat ik voor Windows programmeer. Crosscompiling van Win32 apps zit er nou eenmaal (nog) niet in.

Als het om servers gaat, kan ik echter meer met Linux.

En tja, het enigste wat ik leuk vind aan de Mac is de besturingssoftware OS/X. Ik zie dit als FreeBSD met een leuke GUI naarmate echter KDE en GNOME zich steeds verder ontwikkelen, heb ik zo het gevoel dat zowel Windows als de Mac overbodig worden.

De Mac is een leuk speeltje, maar veels te duur. Als ik de snelheid van een P4 2.5Ghz wil evenaren met de Mac ben ik klauwen vol met geld kwijt (beter nog: dat lukt je niet eens)..

Benchmarks..

Ze zijn dan nu ook bezig andere processoren als opvolger van de G4's te implementeren, maar feit is: momenteel betaal je meer voor een Mac die ook nog eens slomer is dan de PC .. wie is hier nou de domme?

Laatst gewijzigd op 26-07-2002 om 08:29.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 17:11
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik onder Windows een driver niet aan de praat krijg en even met Linux controleer of het aan de hardware ligt .. ten einde tot de conclusie te komen dat het toch aan Windows ligt
Euh, je kunt toch zéker niet dezelfde driver die je voor Windows gebruikte gaan draaien op Linux, me dunkt.

M.a.w. dan is het nóg niet zeker dat 't aan Windows ligt. Daarom heeft MS ook dat 'certificate' systeem bedacht voor drivers -- aangezien het voor fabrikanten nog érg moeilijk lijkt om goede drivers te schrijven voor een OS, en logischerwijs Windows dan de schuld krijgt van slecht functioneren terwijl 't aan de driversoftware ligt.

Verder ben ik het met je eens, hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Euh, je kunt toch zéker niet dezelfde driver die je voor Windows gebruikte gaan draaien op Linux, me dunkt.
Je onderschat me nu wel erg

Citaat:
*driver-certificates*
Ja, klopt. Het ligt meestal wel aan de fabrikant .. mijn excuses voor dat
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Welke jojo heeft dat engelstalige artikel vertaald?

better educated and make more money

VS.

zijn slimmer en beter ontwikkeld

Slecht vertaald en de woorden worden nog verdraaid ook.
Dat is natuurlijk vertaald door een PC gebruiker

*overigens ook pc heeft *
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 01:00
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Je onderschat me nu wel erg
Sorry, ik moest 't wel aankaarten, ter verduidelijking voor m'n redenering :>
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Sorry, ik moest 't wel aankaarten, ter verduidelijking voor m'n redenering :>
*ziet oude CD's liggen* .. Ik begon in October 1999 met FreeBSD 3.3 .. al toen kwam ik er na een dagje achter dat het aan de praat krijgen van mijn geluidskaart inhield dat ik de kernel moest hercompileren, gezien de toenmalige monolithische structuur.

Onder Linux en nieuwere *BSD implementaties zijn deze 'drivers' geconcretiseerd in de vorm van kernel modules.

Lijkt me duidelijk dat dit iets anders is dan een Windows driver

En ik weet ook best dat ze vanaf Windows 2000 en ME driver certificates ingevoerd hebben. Zeker gezien het aantal BSOD's onder NT meestal een gevolg was van slechte drivers *laat 9x even terzijde, want die branch is gewoon ruk*

Alles wat ik bedoelde was dus dat ik het met de combinatie Windows + Windowsdriver soms niet aan de praat kreeg, terwijl een simpele kernel recompile onder Linux, al dan niet monolithisch, meestal gelijk uitkomst biedde

Ben zelf dan ook van mening dat een goede implementatie van een install-procede voor Linux veel stabieler en effectiever, als niet zelfs eenvoudiger zou kunnen werken dan Windows. De Mac heeft in dit opzicht echter wel een voordeel, gezien de hardware betrekkelijk standaard is (het in Darwin toegepaste FreeBSD hardware probing is van hoge kwaliteit en heeft niet met zulke diverse apparatuur te maken -> hoge betrouwbaarheid .. en na de synchronisatie met 4.4 wordt dit alleen nog maar beter).

De NT-kernel (afgeleide van SysV) is btw niet eens zo verkeerd, het is alleen het hele systeem er omheen dat me irriteert

Laatst gewijzigd op 27-07-2002 om 07:56.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 10:19
pippi_kletskous
pippi_kletskous is offline
Citaat:
*maai* schreef:
Moehaha! Mac roelt!!!!!
mee eens mac roelt ja
__________________
vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 14:26
Verwijderd
Die kernelflexibiliteit zie ik ook wel als ernstig voordeel t.o.v. NT, ********. Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-07-2002, 14:56
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Nogal te verwachten dat hier een paar kindertjes gaan roepen 'JOEHOE zie je wel, ik ben veel slimmer met mijn Mac' terwijl ze er hoogstwaarschijnlijk de ballen verstand van hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 14:57
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Dat een Linux gebruiker er nou meer van weet: tsja, hij kan er hetzelfde mee.......
Ervaring in een ander besturingssysteem dan Windows, kan je in andere OS-en alleen maar ten goede komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.