Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2014, 20:37
Verwijderd
Ik kon me niet zo heel helder uitdrukken nee, klopt.

Gewoon, dat ik denk dat bepaalde dingen basisschoolkennis zijn die iedereen zomaar even weet en kan toepassen en dat anderen daar wel moeite mee hebben en dat ik dat dan niet snap. Maar dat dat blijkbaar aan mij ligt. Dat is ergens anders ter sprake gekomen, in dit geval Admin.

Is dat wel duidelijker? En anders laat maar, dan ligt dat ook aan mij.
Advertentie
Oud 05-02-2014, 21:02
Verwijderd
Mijn broertje is de kat vergeten water te geven, wat doet de kat: uit de vaas drinken
Oud 05-02-2014, 21:02
Verwijderd
Slimme kat
Oud 05-02-2014, 21:06
Verwijderd
Dat is ze zeker Eerder uitgekookt, maar ook slim
Oud 05-02-2014, 21:14
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Had ik ook gedaan als ik die kat was.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 05-02-2014, 21:17
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
je zou toch denken dat iedere basisscholier dat beheerst!
Dat zou je denken ja.
Citaat:
Hoe bedoel je 'decimalen'? Je weet niet hoeveel 0,49+1,03 is?
Jawel, het ging meer om vermenigvuldigen/delen van fucking duisent getallen voor en na de komma. Flikker lekker op met je gedoe en pak een rekenmachine ffs. Ik bedoel, dat werd de hele havo (op vwo btw ook) tegen me gezegd, dus he

En staartdelingen. Wtf echt. Wie doet dat nog, na groep 8 bedoel ik? Het is dat iemand hier me recentelijk heeft uitgelegd hoe dat ook alweer ging, anders had ik het echt niet geweten.
Al gaf ik het wel op toen er een komma in voorkwam, dat ging me te ver ik was er al fucking lang mee bezig en enorm gefrustreerd dat ik ineens shit uit mijn hoofd moest uitrekenen en op een kladblaadje moest kladden enzo. Ik was er tegen die tijd ook wel klaar mee hoor, toen had ik al een aantal pagina's met rijtjes met sommen en maten/gewichten en breuken/procenten gemaakt.
Citaat:
Bedoel je nu serieus dat je niet kunt afronden?
Heb je dat tegen mij? Ik kan obviously wel afronden, ik kan alleen niet rekenen met decimalen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-02-2014, 21:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omfg ik kan wel janken als ik aan die toets denk, wat een verschrikking
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-02-2014, 21:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
En zo zijn er ook mensen die zo over taal en spelling denken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-02-2014, 21:24
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat weet ik.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-02-2014, 21:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Waarom zeg je dan dingen als
Citaat:
Dan staan er dingen in waarvan je denkt dat iedere basisscholier dat beheerst en dan vinden ze hem zelf nog 'best pittig'.
?

Ik vind het gewoon raar als mensen zeggen "ja ik snap niet dat mensen niet goed zijn in onderwerp X, dat is toch zo makkelijk, dat heb je toch geleerd, raar hoor als je dat niet snapt" terwijl ze niets bakken van onderwerp Y.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-02-2014, 21:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jij vindt wel meer raar.

Na groep 8 heb ik geen enkele staartdeling meer gehad. Vanaf de eerste MOESTEN wij een rekenmachine gebruiken. Pas in de derde kreeg ik weer te maken met breuken en procenten, die ik in groep 8 prima snapte en toen niet meer.
Nederlands wordt er elke dag de hele dag ingestampt, (vrijwel) iedereen spreekt het, op TV en radio spreken ze Nederlands, geschreven reclame is in het Nederlands, kranten, tijdschriften, bijna de hele dag ben je omringd door de Nederlandse taal. Ik zie nergens reclames/programma's/whatever met de fucking stelling van Pythagoras.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-02-2014, 22:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Dat geldt natuurlijk voor praktisch iedereen; vanaf de middelbare school werk je doorgaans met een rekenmachine omdat je de basisvaardigheden wel onder de knie hebt.

Maar goed, omdat je er niet mee geconfronteerd wordt is het dus minder belangrijk. Zo kom je er wel .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-02-2014, 22:37
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Computerdeskundigen, ik heb een vraag voor jullie! Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten. Ik gebruik mijn laptop veel, voornamelijk thuis (ik heb geen desktop en geen tablet), vooral om internet te gebruiken, tekstverwerking ed, ik game niet. Ik zou wel graag films kunnen kijken op het ding. Ik ben niet rijk en ik wil zeker niet een dure laptop maar ik wil wel graag een laptop waarmee ik eventjes vooruit kan. Wat zijn goede laptopmerken? Wat is het verschil tussen al die processors? Hoeveel intern geheugen heb ik nodig? Welke dingen zijn goed om op te letten? Waar kan ik mijn laptop het beste kopen? Welke accu's gaan lang mee?

Mijn zojuist overleden laptop was meer dan 5 jaar oud. Het was een hp 6735s en al jaren draaide de fan op volle toeren.Ik heb wel eens gelezen dat meer laptops van dat merk dat probleem hadden. Het ding werd continu veel te heet. Dat vond ik het vervelendst van die laptop (het lawaai en dat ik niet fatsoenlijk een filmpje kon kijken of het ding werd te heet en ging uit) dus dat zou ik bij een nieuwe computer graag niet weer hebben. Verder heeft die laptop prima diensten bewezen.

Als iemand mij kan helpen ben ik diegene erg dankbaar!
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 05-02-2014, 22:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Rekenen doe je ook iedere dag toch?
__________________
you're not my demographic
Oud 05-02-2014, 22:43
Verwijderd
[QUOTE=Carn;33472315
Maar goed, omdat je er niet mee geconfronteerd wordt is het dus minder belangrijk. Zo kom je er wel .[/QUOTE

Klinkt als dit
Oud 05-02-2014, 22:50
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat geldt natuurlijk voor praktisch iedereen; vanaf de middelbare school werk je doorgaans met een rekenmachine omdat je de basisvaardigheden wel onder de knie hebt.

Maar goed, omdat je er niet mee geconfronteerd wordt is het dus minder belangrijk. Zo kom je er wel .
Ja, en als je dan ineens een staartdeling moet doen, en/of ineens dingen uit je hoofd moet uitrekenen terwijl je dat al meer dan 10 jaar niet heb gedaan, dan is het vreemd dat het allemaal niet gaat? Tuurlijk joh.

Maar gelukkig ben jij overal goed in
Citaat:
Rekenen doe je ook iedere dag toch?
Ik niet hoor

(Even ter info: Ik ben geen debiel die niet 2 en 2 bij elkaar kan optellen, maar daar heb ik het nu ook niet over, ik heb het nu over dingen die je eigenlijk zelden gebruikt, althans, ik.)
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-02-2014, 22:53
Verwijderd
Ik snap meer niet waarom je al tien jaar niet meer hoofdgerekend hebt.

Staartdelingen zijn verder oninteressant.
Oud 05-02-2014, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Ik snap meer niet waarom je al tien jaar niet meer hoofdgerekend hebt.

Staartdelingen zijn verder oninteressant.
Het gaat niet om hoofdrekenen op zich, maar om gefrommel in de marge met oppervlaktes van een tuin, hectoliters omrekenen in weetikwat en dingen als staartdelingen. En tja, veel optellen en aftrekken (hihi, haha) doe ik niet, dus dat is bij mij ook wat roestig. Een stuk roestig dan mijn werkwoordspelling bijvoorbeeld.
Oud 06-02-2014, 05:50
Verwijderd
Volgens mij gaat het er Carn ook niet echt om dat jullie niet kunnen rekenen, meer dat er zo ook mensen zijn die taal en spelling niet kunnen. Nu is het een beetje als 'ik sta zelf bíjna onderaan de totempaal, dus om me beter te voelen trap ik op degenen die weer onder mij staan'.
Zo zal Phoebe het verder vast niet bedoeld hebben hoor, het is meer een beetje een algemeen-menselijk instinct. Maar, nouja, ach, hè.
Oud 06-02-2014, 06:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind het oprecht jammer dat je zo over me denkt, Kat!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-02-2014, 06:10
Verwijderd
Ik zeg toch dat je het vast niet zo bedoeld hebt.
Oud 06-02-2014, 06:11
Verwijderd
Het is meer hoe het wellicht overkomt, en omdat veel mensen wel een beetje zo werken, is het makkelijk om het zo te zien.
Oud 06-02-2014, 06:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vooral dat "bijna onderaan de totempaal", zo voel ik dat helemaal niet en mensen schoppen doe ik ook niet.

Weet wel dat je het niet rot bedoelt hoor schatje, het staat er alleen zo lullig. Beetje "Phoebe staat onderaan de intelligentie voedselketen en vreet de nóg dommere op"

Maar goed, ik moet weg!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-02-2014, 07:18
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Mijn (gewone) rekenen is er flink op vooruit gegaan sinds we regelmatig kaarten waarbij een score bijgehouden moet worden, dat is dan ook de enige gelegenheid waarbij in actief moet rekenen (en dan nog vind ik sommige dingen vet lastig! Zeker bij in de min rekenen /dom)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 06-02-2014, 07:27
Verwijderd
Ik moet naar een sportschool voor gym, maar ik weet niet waar die ligt. althans, ik weet waar die ligt, maar ik weet de weg niet. Een wijk met slingerwegen en doodlopende straatjes en het is van 3 tot 5 uur Ik haat lange dagen
Oud 06-02-2014, 07:31
Verwijderd
O wacht, het 6e uur valt uit. Nu heb ik een uurtje langer zoek tijd Dan komt het wel goed. Ik ben echt panisch als ik ergens te laat kom.
Oud 06-02-2014, 07:36
Verwijderd
Citaat:
intelligentie voedselketen
Wel 'n aardig woord om fout te schrijven.
Oud 06-02-2014, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Ik moet naar een sportschool voor gym, maar ik weet niet waar die ligt. althans, ik weet waar die ligt, maar ik weet de weg niet. Een wijk met slingerwegen en doodlopende straatjes en het is van 3 tot 5 uur Ik haat lange dagen
Je klasgenoten moeten er toch ook heen
Oud 06-02-2014, 08:49
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Staartdelingen en vermenigvuldigingen van de basisschool gebruik ik nog steeds wel eens. Vooral omdat ik met practicum nog wel eens wat moet berekenen en nooit mijn rekenmachine bij me heb. Maar ik snap wel dat dat wegzakt. Taal gebruik je dagelijks en dan is het ietwat vreemd dat die kennis wegzakt. Maar als je nooit rekent/altijd met een rekenmachine rekent dan is dat wel logisch(er). Vooral als het je in eerste instantie toch niet zo ligt.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 06-02-2014, 09:13
Verwijderd
Als je nooit echt schrijft, zakt dat ook wel weg natuurlijk. Spreken is toch wel heel anders dan spellingsregels toepassen.
Oud 06-02-2014, 10:03
Verwijderd
Mensen hier die al eens zwanger zijn geweest - zeiden jullie "wij zijn zwanger!" en "wij zijn in verwachting!"?
Oud 06-02-2014, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Mensen hier die al eens zwanger zijn geweest - zeiden jullie "wij zijn zwanger!" en "wij zijn in verwachting!"?
'Ik ben zwanger!' of 'Wij krijgen een baby!'.
Oud 06-02-2014, 10:12
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
^ Dat ja. Maar op zich kan "wij verwachten een baby" ook wel, je verwacht 'm tenslotte wel samen.
Oud 06-02-2014, 10:15
Verwijderd
Zolang het maar niet 'wij zijn zwanger' is!
Oud 06-02-2014, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Zolang het maar niet 'wij zijn zwanger' is!
Vandaar de vraag, ik hoor schrikbarend veel mensen roepen dat zij zwanger zijn en ik vind dat echt heel lelijk.
Oud 06-02-2014, 10:36
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Die plaatjes :''')
Oud 06-02-2014, 10:41
Hazel
Hazel is offline
Ik heb iemand op facebook die continu dit soort plaatjes post, en dan de slachtoffervariant. Ik moet me dan erg inhouden om niet telkens "heavy hoor" eronder te posten.
Oud 06-02-2014, 10:42
Verwijderd
Sommige van de reacties lijken niet te begrijpen dat de dames het plaatjes stelen zo erg niet vinden maar vooral de bedreigingen.

In mijn Facebook lijst zijn het vooral een paar dertigers die dat soort plaatjes posten, trouwens. Maargoed, kennelijk vervullen die een behoefte.
Oud 06-02-2014, 10:44
Verwijderd
Ik heb iemand op fb die altijd van die plaatjes post met 'alleen echte vrienden sharen dit plaatje'. Rot toch op
Oud 06-02-2014, 10:45
Verwijderd
''Anette was zo van slag dat ze twee dagen geen nieuwe plaatjes op haar pagina durfde te posten''

Standbeeld voor die Peter
Oud 06-02-2014, 10:46
Verwijderd
Oud 06-02-2014, 10:47
Verwijderd
Zo ontving ik plaatjes van een bebloed mes met de tekst ‘geen boodschappen doen of toch wel?’


;;d;:;d:;;ddd;d;d;D

wat een wezenlozen hahaha.
Oud 06-02-2014, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Ik heb iemand op fb die altijd van die plaatjes post met 'alleen echte vrienden sharen dit plaatje'. Rot toch op
Ik heb iemand die plaatjes post met mainstream-nerd-dingen-referenties zoals Marvel comics en dr Who enzo, wat op zich prima is, maar het zijn allemaal van die "like if you get it!" dingen die verder geen grap ofzo bevatten, de like is puur om te laten zien dat je de referentie doorhad. Maar verder is ze wel leuk.
Oud 06-02-2014, 10:51
Verwijderd
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die maar te pas en te onpas hun status updaten.
Oud 06-02-2014, 10:53
Verwijderd
Iemand die ik even heb gekend, met de nadruk op even, beheert deze: https://www.facebook.com/gedichten.en.poezie?fref=ts

Toen ik hem er op wees dat er een fout in zijn omslagfoto stond, kreeg je dit:

S: een fout? nee oei.. het eerste dat ik ervan hoor..
C: Iedereen kunnen?
S: Dit is dat tekstje dit is wel juist hoor..
De bedoeling van deze facebook pagina is dat iedereen zijn eigen gedicht, rijmpje, verhaal enzovoort kunnen delen met elkaar. iedereen is van harte welkom!
C: iedereen kunnen delen
moet iedereen kan delen zijn
alle mensen kunnen delen, maar iedereen is enkelvoud dus iedereen kan
S: ma allee ja zeg da's dus wel juist hihi... het valt gewoon te zien hoe je het leest..
C: leg het me maar eens uit dan
wat is het onderwerp van kunnen?
S: ma allee zeg gij zijt mijn mama niet en ook niet mijn juf é hihi...
C: Nou ja, eh, poëzie is spelen met taal, maar als je wil spelen met taal moet je wel de grondbeginselen beheersen Dat is mijn mening daarover Dus als ik op een pagina klik die over gedichten en poëzie gaat en er staat al een fout in de tekst, dan ben ik niet geneigd te liken.

Het kennen van hem was niet veel later over
Oud 06-02-2014, 12:27
Verwijderd
Oh de serene rust van geen Facebook hebben.
Oud 06-02-2014, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die maar te pas en te onpas hun status updaten.
Dit is een grapje toch? Omdat je zelf alles op het forum plempt ipv Facebook? Ik twijfel een beetje
Oud 06-02-2014, 12:42
Verwijderd
forum /=/ facebook, dient een heel ander doel imo. Dus nee, was geen grapje!
Oud 06-02-2014, 12:52
Verwijderd
Forum is mijn vervangende facebook
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.