Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 10:33
InHoLLANDprojec
InHoLLANDprojec is offline
e-m@il

De Islam is voor de mensen met een Marokkaanse achtergrond een belemmering bij het integreren in de Nederlandse samenleving.

Graar reageren, thank you!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2002, 10:39
twiety
twiety is offline
Hier wil ik graag even iets aanhalen uit http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1
Ik kreeg nogal weinig respons, dus misschien werkt dat in zo'n nieuw topic beter.

http://www.marocvoice.nl/versie3/vrouwen.html

Dit is een weergave van wat de Islam van vrouwen verwacht volgens Maghreb. Ik zal even wat stukken aanhalen, en nodig jullie uit dat ook te doen als je er wat over wilt zeggen.
Als het al niet rechtstreeks erin staat, probeer ik aan te geven waar veel Islamitische mannen in hun cultuur de teksten met een draai opvatten voor machtsmisbruik en waar het schorst aan vrouwenemancipatie, een recht voor iedere vrouw.
Het gaat vaak over hele goede bedoelingen, die wij wellicht ook voor een groot deel hebben gehad, maar die vanwege de secularisatie in onze ogen achterhaald zijn. Ook wel achtergesteld of achterlijk (dit is niet gelijk aan mongoloide ofzo). En aangezien de keuze zo langzamerhand wordt gemaakt om onze polyculturele samenleving in een multiculturele om te zetten, betekent dit integratie van twee kanten, maar toch vooral inzet door de kant die tijdens paars geen inzet heeft hoeven tonen. Ofwel: integratie zal ook van onze kant af moeten komen. Om een paar voorbeelden te geven: We moeten asielzoekerscentra niet neerzetten in achterstandswijken die al overlopen van de allochtonen en we moeten de rijken niet de mogelijkheid geven de plaatsing hiervan te kunnen dwarsbomen. Evenals dat door spreidingsbeleid de allochtoon hoort mee te werken, maar ook de autochtoon die een allochtoon als buur krijgt. Als je dat goed en systematisch doet, dan krijg je uiteindelijk ook niet meer dat een huis minder waard wordt, omdat er een allochtoon de buurman is.
Zo moet ook de allochtoon zijn best doen om de Nederlandse taal te leren en een goede opleiding te volgen, eventueel met extra subsidies naar draagkracht, eventueel met mogelijkheid om bij de overheid een lening af te sluiten (als dat bij de banken niet kan) en om na een succesvolle afronding via de belasting deze lastenverlichting toe te kennen. Maar zo moet niet allleen de (veelal autochtone) belastingbetaler op deze manier een steentje bijdragen, maar moet ook erop worden gelet dat in bedrijven allochtonen met een studie bij een functie eerlijk, net zoals autochtonen aan een baan kunnen komen.

AANRECHT
Het volgende stuk laat toch wel heel duidelijk zien dat, zoals Pim al zei, het enige recht van een vrouw het aanrecht is:

"Onze geliefde profeet Mohammed (saw) heeft gezegd:

"Iedereen onder u is een regeerder, gids of leider en aan iedereen zal tijdens het Laatste Oordeel gevraagd worden naar zijn onderdanen."

En:

"Ieder van u is een schaapherder die verantwoordelijk is voor zijn kudde... De man is het hoofd van het gezin die onder zijn zorg staat. De vrouw is het hoofd in het huis van haar man en zij zal gevraagd worden over degenen voor wie zij zorgt..."


HOOFDDOEKJES
Kortom: Het zien van de vrouw als een sexobjekt is in de Islaam een zonde. Het kan zelfs zo zijn dat we de schepping van God ermee beledigen. God wil niet dat de vrouw zich er voor leent en op zo'n manier beledigd wordt.
de hele kwestie over hoofddoekjes is erop gebaseerd dat je vrouwen beschermt van mannen met slechte gedachten en dat je mannen niet op slechte ideeën brengt.
Komt bij mij op hetzelfde neer als het verbieden van het rijden van een mooie auto, omdat je mensen op het idee brengt die auto te jatten. En dat vind ik belachelijk.
Overigens, de baldadige allochtone jeugd die ik zie laat z'n baard niet staan. Wat op hetzelfde zou neerkomen als het niet dragen van een hoofddoek. Hetzelfde geldt overigens voor veel getrouwde en/of volwassen moslim-mannen.
Bovendien 'rechtvaardigt' dit voor veel allochtonen min of meer dat autochtone vrouwen 'hoeren' zijn. Dat ze met hun kleding er gewoon om vragen dat er iets vervelends met hen gebeurt. Terwijl de autochtone man toch in de meeste gevallen vooral de goede zaken benadrukt en flirt en versiert...wanneer hij geen relatie heeft. En als hij wel een relatie heeft, dan is hij fout ALS in die relatie is afgesproken dat het niet mag...maar dat kan toch niet zomaar op de vrouw zonder hoofddoek worden afgewimpeld?

En dan, onder meer dit stuk:
Degene die met bedekt hoofd op straat loopt, wordt soms misschien wel nagestaard, maar wat valt er dan te zien dan slechts een bescheiden voor zich uitkijkende moslima?
Een vrouw die zich laat wijsmaken dat rondlopen als een pinguin ervoor zorgt dat je een goede vrouw bent en zich afsluit voor de mooie dingen in het leven als gezonde spanningen tussen man en vrouw.
En dan de veel van de allochtonen mannen, die onze 'hoeren' drie keer van boven tot onder verlekkerd bekijken met de tong uit de bek, met als je mazzel hebt geen beledigende opmerkingen.
Echt belachelijk dit! En als zo'n geëmancipeerde moslim met een hoofddoekje dan agent wil worden, wat heb je aan zo'n agent als deze niet eens mensen op straat recht in de ogen mag kijken of wanneer ze dat doet met een sluier?

Dan nog iets:
Om over na te denken:

Stel je voor:
Je vindt een zeer uitzonderlijke diamant.
Het is de mooiste edelsteen die je ooit gezien hebt.
Oogverblindend, zo mooi schittert het.
Zou je het niet koesteren?
Zou je het niet goed bewaren, op een plekje waar niemand het vinden kan,
wetend dat anderen net als jij onder de indruk zouden zijn
en het ook graag zouden willen hebben?

Oh, dit is echt eng en 'rechtvaardigt' voor velen het min of meer of werkelijk totaal opsluiten van de vrouw, tenzij de man ook het huis verlaat en ze mee mag. Helemaal als een verblijfsvergunning van de vrouw ook nog als pressiemiddel gebruikt kan worden om de baas te spelen, aangezien die gekoppeld kan zijn aan de verblijfsvergunning van de man.
Een diamant kan niet lopen en een diamant kan geen behoefte hebben aan maatschappelijke, sociale, economische en emotionele ontwikkeling.
En dan kun je de vergelijking ook nog wel omdraaien met de baard op zo'n manier:
Zou de vrouw geen voldoening hebben in haar relatie als de schoonheid van haar man niet door andere vrouwen wordt gezien? (d.m.v. de baard)

Zou de man geen voldoening in zijn relatie vinden als de schoonheid van zijn vrouw niet door andere mannen kan worden gezien? (d.m.v. de hoofddoek)

Maar dan nog zou duidelijk moeten zijn dat je niet elkaars bezit bent en dat maatschappelijk welzijn minstens net zo belangrijk is als welzijn binnen het gezin.

Als Allah inderdaad niet wil dat gezinnen op deze manier leven en als vrouwen uitgestoten worden als ze in de maatschappij wat proberen te bereiken EN als de moslims in dit land het niet voor elkaar krijgen om de switch te maken naar een moderne opvatting, dan zal de staat eraan moeten bijdragen om deze switch te maken. Zowel wat betreft het aangaan van de discussie als het aanpassen van controle-organen om meer toezicht te houden op de normen en waarden van de moderniteit als het bestraffen van het overtreden van wetten en grondwetten die met deze normen en waarden samenhangen. Hiertoe behoort de scheiding tussen kerk en staat, de emancipatie van de vrouw en de homofiel (ofwel de gelijkheid aan de man en de hetofiel) en de vrijheid van meningsuiting.
En wellicht ook het respect voor autoriteiten die niet tot het gezin behoren (vader en moeder) maar tot de maatschappij (politie, leraren, badmeesters, etc.). En ja, inderdaad, ook autochtone Nederlanders (met name jongeren) maken zich schuldig aan disrespect voor autoriteiten, maar minder.
Laten we er, zoals Pim ooit zei, 's mee beginnen om met z'n allen de afspraak (zonder sancties) te maken dat een politie-agent weer met 'u' aangesproken dient te worden.
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 12:56
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
twiety schreef:

Dit is een weergave van wat de Islam van vrouwen verwacht volgens Maghreb.
maghreb=marokko

Dus waar slaat die zin op? En die hele lap tekst van jou, het zegt me niets.
Kan meneer de topicstarter zijn stelling eerst even ergens op basseren aub? Anders kan ik zo wel zeggen dat "de islam" geen belemmering voor integratie hoeft te zijn. Einde discussie...?
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...

Laatst gewijzigd op 03-10-2002 om 13:32.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 13:35
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
De topicstarter begint onduidelijk en het stuk van tweety is te lang..

Kortom..
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 14:06
mocrodealer
mocrodealer is offline
hee luister dan ik ben een marokaanse meisje en loop mezelf echt te verdedigen of marokaanse mannen de vrouwen onderdrukken is ook zo ik zie t om me heen en dat het de rets stoort is te begrijpen maar denk dat wel het is niet de islam dat noet goed is maar dan de opvoeders
__________________
wafa
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 15:48
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Ichtus hogeschool?

en dan kan je niet met wat beter onderbouwde argumenten komen om een andere godsdienst dan je eigen af te zeiken?

mag ik ff lachen.....
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:08
ThaFox
Avatar van ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Ichtus hogeschool?

en dan kan je niet met wat beter onderbouwde argumenten komen om een andere godsdienst dan je eigen af te zeiken?

mag ik ff lachen.....
Tegen wie heb je het nou?
__________________
Keep your friends close but your enemies closer.....
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:11
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
ThaFox schreef:
Tegen wie heb je het nou?
Tegen de starter...
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:23
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
twiety, misschien handig om deze tekst eens te lezen om jouw en Pim's gelijk over deze achterlijke religie bij te stellen...

http://www.faaiin.nl/imams1.htm
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:46
Verwijderd
Elke godsdienst die in extremen wordt doorgevoerd is een belemmering van integratie van groepen. Dat geldt niet alleen voor religies, maar voor elke norm of waarde waar bewust geen afstand van gedaan kan worden of die men niet wil of kan relativeren. Dat heet niet bereid zijn tot het doen van concessies. Dat heeft niet zozeer iets te maken met de Islam.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:47
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
in dit topic gaat het er niet over of de islam een slechte godsdienst is. hier wordt gevraagd of het een belemmering vormt om in de nederlandse cultuur te integreren.
misschien zou Tha Fox als moslim daar een goede inhoudelijke reactie op kunnen geven. als je t nou ff fijntjes voor ons uitlegt is die onwetendheid waar jij t over heb ook deels opgelost

ik denk persoonlijk dat het zeker een belemmering vormt in het integratieproces. de heer fortuyn heeft dit in de aanloop naar de verkiezingen ook eens zeer goed onderbouwd met ijzersterke argumenten.

Laatst gewijzigd op 10-10-2002 om 09:59.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 19:48
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
welke onderdelen van de islam belemmeren dan de integratie?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 22:57
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:
welke onderdelen van de islam belemmeren dan de integratie?
De volgende onderdelen (van de islamitische cultuur, dus niet de godsdienst):
- Geen scheiding tussen kerk en staat. Imams gaan over de grens van de wet, zowel qua preken als qua te willen invloed op de wetgeving. Aanhangers nemen hun geloof eerder aan als wet dan een wetboek wat ze nooit hebben gezien of waarover ze ooit uitleg over gekregen hebben.
- Geen vrouwen- en homo-emancipatie. Homo's bestaan zogenaamd niet onder islamieten, vrouwen horen geen behoefte te hebben aan materiële, economische, sociale, emotionele en maatschappelijke zelfstandigheid en vooruitgang. De toegestane 'corrigerende tik' is een illustratie dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen.
- Opvoeding: de man bepaalt wat er in het huis gebeurt, de vrouw wat er in het huishouden gebeurt. De vrouw voedt de kinderen op, de man let erop dat zij toepast wat hij wil. Hierdoor is er geen aandacht voor de wereld buiten het gezin.
- Islam=goed, rest=niet goed. Mede hierdoor weinig wil tot integratie. In combinatie met het vorige punt: geen educatie over Nederlandse (d.w.z. moderne) normen en waarden.

(en wellicht is er nog wel meer waar ik zo even niet aan denk)
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 23:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:
De volgende onderdelen (van de islamitische cultuur, dus niet de godsdienst):

- Geen scheiding tussen kerk en staat. Imams gaan over de grens van de wet, zowel qua preken als qua te willen invloed op de wetgeving. Aanhangers nemen hun geloof eerder aan als wet dan een wetboek wat ze nooit hebben gezien of waarover ze ooit uitleg over gekregen hebben.
- Geen vrouwen- en homo-emancipatie. Homo's bestaan zogenaamd niet onder islamieten, vrouwen horen geen behoefte te hebben aan materiële, economische, sociale, emotionele en maatschappelijke zelfstandigheid en vooruitgang. De toegestane 'corrigerende tik' is een illustratie dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen.
- Opvoeding: de man bepaalt wat er in het huis gebeurt, de vrouw wat er in het huishouden gebeurt. De vrouw voedt de kinderen op, de man let erop dat zij toepast wat hij wil. Hierdoor is er geen aandacht voor de wereld buiten het gezin.
- Islam=goed, rest=niet goed. Mede hierdoor weinig wil tot integratie. In combinatie met het vorige punt: geen educatie over Nederlandse (d.w.z. moderne) normen en waarden.

(en wellicht is er nog wel meer waar ik zo even niet aan denk)
sorry hoor, maar wat bedoel je nou precie sweer met de "islamitishe cultuur"?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 00:25
twiety
twiety is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
twiety, misschien handig om deze tekst eens te lezen om jouw en Pim's gelijk over deze achterlijke religie bij te stellen...

http://www.faaiin.nl/imams1.htm
En
Citaat:
Joostje schreef:
sorry hoor, maar wat bedoel je nou precie sweer met de "islamitishe cultuur"?
Zoals de link ook al aangeeft is de religie niet eens zo achterlijk. De islamitische cultuur heeft kenmerken die de voorlopers van onze joods-christelijke humanistische cultuur ook hadden. Bepaalde stromingen bij ons hebben echter voor wat zaken gezorgd die we hier moeten koesteren, zoals emancipatie en de scheiding van kerk en staat. De islamitische cultuur ligt achter op die van de moderniteit en komt door groepsvorming in achterstandswijken en de continue vergroting ervan niet uit het slop en in de integratie. Nu is het aan ons om ervoor te zorgen dat we daar goed mee omspringen, en daar moet flink wat voor gebeuren. Zo kunnen we wellicht zelfs bijdragen aan een moderne geseculariseerde - en zoals je op de link al kunt zien mogelijke - versie van de islam, dwz de interpretatie van de godsdienst in de moderne maatschappij kan erop vooruit gaan.
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 13:21
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
twiety schreef:
De volgende onderdelen (van de islamitische cultuur, dus niet de godsdienst):
Conclusie:...de stelling kan de prullenbak in
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 14:45
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
http://www.omroep.nl/nos/nieuws/buit...uws/islam.html
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 22:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:

Zoals de link ook al aangeeft is de religie niet eens zo achterlijk. De islamitische cultuur heeft kenmerken die de voorlopers van onze joods-christelijke humanistische cultuur ook hadden. Bepaalde stromingen bij ons hebben echter voor wat zaken gezorgd die we hier moeten koesteren, zoals emancipatie en de scheiding van kerk en staat. De islamitische cultuur ligt achter op die van de moderniteit en komt door groepsvorming in achterstandswijken en de continue vergroting ervan niet uit het slop en in de integratie. Nu is het aan ons om ervoor te zorgen dat we daar goed mee omspringen, en daar moet flink wat voor gebeuren. Zo kunnen we wellicht zelfs bijdragen aan een moderne geseculariseerde - en zoals je op de link al kunt zien mogelijke - versie van de islam, dwz de interpretatie van de godsdienst in de moderne maatschappij kan erop vooruit gaan.
Wat bedoel je nu precie smet de "islamitische cultuur"
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-10-2002, 09:10
mocrodealer
mocrodealer is offline
Deze topic is damens en heren

IS DE ISLAM EEN BELEMMERING IN NL
MIJN ANTWOORD
ik vind van niet en als sjonnie hier boven zegt dat homos niet bestaan in de islam
new flash
in de jodendom en de cristendom en bij de jehovas ook niet
en dat vrouwen alleen het huishouden doen dikke onzin.
Dit is de 2de geberatie van islam in nederland als al die meisje die nu op school zitten en studeren om later hun keuken schoontemaken zouden ze niet op school zitten
Islam heeft zijn eigen regels en dat heeft de jodendom, cristendom en andere gelofen ook en als hun een belemering zijn in nederland is de islam het ook.


pease
__________________
wafa
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 19:35
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
Elvira schreef:
........ zoals vrouwen besnijdenis. Wat overigens alleen in noord-afrika helaas nog echt regelmatig voorkomt.
Vrouwenbesnijdenis komt helemaal niet in Noord-Afrika voor. Het komt voor in landen als Ethiopie en Somalie..

No offence
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:20
Verwijderd
het antwoord op de stelling is heel simpel: welke groepen integreren in de Nederlandse samenleving en welke niet?

hoevaak komen bijvoorbeeld chinesen negatief in het nieuws, oost- europeanen, andere aziaten, zuid amerikanen, surinamers?
in vergelijking met islamitische bevolkingsgroepen komen die laatste veel vaker in het nieuws (marokkanen, turken, somaliers).

dus het antwoord is: JA
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:55
waaromniet?
waaromniet? is offline
Geloof in het algemeen kan integratie belemmeren, totaal niet geloven overigens ook.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 22:32
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Geloof in het algemeen kan integratie belemmeren, totaal niet geloven overigens ook.
das een dooddoener, ik dacht deze discussie tamelijk solide te hebben gesloten
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 23:14
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
das een dooddoener, ik dacht deze discussie tamelijk solide te hebben gesloten
Ben ik niet met je eens. Er zijn ontzettend veel factoren die een belemmering kunnen vormen voor integratie, maar waarom zou de Islam een uitzonderlijke beperking zijn, en dan specifiek voor mensen met Marokkaanse achtergrond? Ik denk eerder dat het aan de daar heersende cultuur te wijten is. Islam predikt voornamelijk respect en daarmee samenhangende feiten, wat dus juist zou kunnen zorgen voor integratie.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 23:26
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ben ik niet met je eens. Er zijn ontzettend veel factoren die een belemmering kunnen vormen voor integratie, maar waarom zou de Islam een uitzonderlijke beperking zijn, en dan specifiek voor mensen met Marokkaanse achtergrond? Ik denk eerder dat het aan de daar heersende cultuur te wijten is. Islam predikt voornamelijk respect en daarmee samenhangende feiten, wat dus juist zou kunnen zorgen voor integratie.
voor mede moslims ja, dat is ook de reden dat ze juist niet willen integreren, ze respecteren niet moslims niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2002, 23:35
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
voor mede moslims ja, dat is ook de reden dat ze juist niet willen integreren, ze respecteren niet moslims niet.
De islam predikt voor zover ik weet ook voor respect tegenover niet moslims.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 23:49
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
De islam predikt voor zover ik weet ook voor respect tegenover niet moslims.
als je zo onwetend bent heeft de discussie geen zin
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 00:07
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
als je zo onwetend bent heeft de discussie geen zin
De moslims zijn in de geschiedenis ook altijd tolleranter geweest als bijvoorbeeld christenen
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 00:13
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
De moslims zijn in de geschiedenis ook altijd tolleranter geweest als bijvoorbeeld christenen
geschiedenis madam.......

ik heb een paar reacties terug het antwoord gegeven op de stelling en niemand wil daar inhoudelijk op ingaan of komt met een sterk tegenargument.

ik zal het nog een keer herhalen: de islamitische asielzoekers (turken, marokkanen, somaliers) die ons land binnen komen komen vaker negatief in het nieuws dan de niet islamitische (surinamers, chinesen, overige aziaten en afrikanen)

dus mijn antwoord, nogmaals, was JA
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 00:18
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
geschiedenis madam.......
t staat ook in de koran als ik me niet heel erg vergis

Citaat:
ik zal het nog een keer herhalen: de islamitische asielzoekers (turken, marokkanen, somaliers) die ons land binnen komen komen vaker negatief in het nieuws dan de niet islamitische (surinamers, chinesen, overige aziaten en afrikanen)
klopt, al selecteerd de media daar ook op en zijn die er ook zo veeeeel meer
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 00:20
Verwijderd

ik heb een paar reacties terug het antwoord gegeven op de stelling en niemand wil daar inhoudelijk op ingaan of komt met een sterk tegenargument.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 00:21
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
geschiedenis madam.......

ik heb een paar reacties terug het antwoord gegeven op de stelling en niemand wil daar inhoudelijk op ingaan of komt met een sterk tegenargument.

ik zal het nog een keer herhalen: de islamitische asielzoekers (turken, marokkanen, somaliers) die ons land binnen komen komen vaker negatief in het nieuws dan de niet islamitische (surinamers, chinesen, overige aziaten en afrikanen)

dus mijn antwoord, nogmaals, was JA
Guttegut, zal ik het dan maar voor je doen?

Negatief in het nieuws komen is geen goede graadmeter, dus zo maak je het wel heel simpel, maar laten we voor het gemak even stellen dat ze ook feitelijk significant meer overtredingen begaan (percentueel gezien). Dan gaat het hier nog om de invloed van Islam op mensen van Marokkaanse invloed. Als je, zoals jij, stelt dat hun gedrag terug te voeren is op genen, of achtergrond in Marokko, dan brengt dat met zich mee dat de Islam juist nuttig kan zijn om ze tot bezinning te brengen. Overigens zijn veel "Marokkanen" die hier problemen veroorzaken als ik het me goed herriner geen actief moslim, en zijn de invloeden die aan hun gedrag ten grondslag ligt grootdeels terug te leiden op ándere invloeden dan de islam (wat ik onder andere in een ander topic noemde: groot deel afkomstig uit rif gebergte...).
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 00:22
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

ik heb een paar reacties terug het antwoord gegeven op de stelling en niemand wil daar inhoudelijk op ingaan of komt met een sterk tegenargument.
Je vervalt in herhaling
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 00:23
Verwijderd
sterk is anders, maar ik kom hier morgen op terug, ik ga
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 09:51
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
autodropje schreef:
t staat ook in de koran als ik me niet heel erg vergis



klopt, al selecteerd de media daar ook op en zijn die er ook zo veeeeel meer
Heb jij ooit gehoord van chinezen bendes die in Nederland vrouwen lastig vallen in treinen?

Hoeveel incidenten moeten er nog volgen voordat mensen in gaan zien dat een grote groep moslims zich nooit zal en wil aanpassen.

Ik zou ook liever leven in een wereld waar iedereen respect voor elkaar had.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 09:54
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
autodropje schreef:
De moslims zijn in de geschiedenis ook altijd tolleranter geweest als bijvoorbeeld christenen
Is dat zo? De moslims waren degene die het Byzantijnse rijk hadden veroverd en die Europa wilde veroveren. Het gevolg waren kruistochten die jammerlijk mislukt waren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2002, 12:29
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef:
Elke godsdienst die in extremen wordt doorgevoerd is een belemmering van integratie van groepen. Dat geldt niet alleen voor religies, maar voor elke norm of waarde waar bewust geen afstand van gedaan kan worden of die men niet wil of kan relativeren. Dat heet niet bereid zijn tot het doen van concessies. Dat heeft niet zozeer iets te maken met de Islam.
Juist.
Binnen het christelijke geloof kent men ook bepaalde groeperingen die ideeën hebben die integratie van groepen belemmeren. Bijvoorbeeld de politieke partij de SGP die geen vrouwen in de politiek wil. Zo belemmert deze partij dus de integratie van vrouwen in het maatschappelijk leven.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:42
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
twiety schreef:
De volgende onderdelen (van de islamitische cultuur, dus niet de godsdienst):
- Geen scheiding tussen kerk en staat. Imams gaan over de grens van de wet, zowel qua preken als qua te willen invloed op de wetgeving. Aanhangers nemen hun geloof eerder aan als wet dan een wetboek wat ze nooit hebben gezien of waarover ze ooit uitleg over gekregen hebben.
- Geen vrouwen- en homo-emancipatie. Homo's bestaan zogenaamd niet onder islamieten, vrouwen horen geen behoefte te hebben aan materiële, economische, sociale, emotionele en maatschappelijke zelfstandigheid en vooruitgang. De toegestane 'corrigerende tik' is een illustratie dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen.
- Opvoeding: de man bepaalt wat er in het huis gebeurt, de vrouw wat er in het huishouden gebeurt. De vrouw voedt de kinderen op, de man let erop dat zij toepast wat hij wil. Hierdoor is er geen aandacht voor de wereld buiten het gezin.
- Islam=goed, rest=niet goed. Mede hierdoor weinig wil tot integratie. In combinatie met het vorige punt: geen educatie over Nederlandse (d.w.z. moderne) normen en waarden.

(en wellicht is er nog wel meer waar ik zo even niet aan denk)
Zit je plaatje weer eens vast?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Heeft de Islam een...
Fillastiene
100 17-04-2003 17:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.