Oud 02-04-2002, 08:56
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
AMSTERDAM -In verschillende Europese steden zijn de afgelopen dagen joodse doelen slachtoffer geworden van aanslagen. In Brussel werd een poging tot brandstichting gedaan in de synagoge van Anderlecht. In Frankrijk werden verschillende doelen belaagd. En in de Russische plaats Kostroma de muren van de synagoge beklad door extreemrechtse jongeren.

Onbekenden hebben in de nacht van zondag op maandag een poging tot brandstichting gedaan in een synagoge in de Brusselse deelgemeente Anderlecht. Ze gooiden door de ramen benzinebommen naar binnen. De houten vloer vatte daardoor vlam, maar volgens de brandweer was de brand snel onder controle. Er vielen geen gewonden.

Staatssecretaris voor Ontwikkelingssamenwerking Eddy Boutmans veroordeelt de aanslag krachtig. Hij noemt die in een verklaring een onheilspellend teken aan de wand. Joodse gebouwen in België worden al sinds de aanslagen in de VS op 11 september extra bewaakt.

'Antisemitische aanslag'

Een synagoge in de Franse havenstad Marseille is zaterdagavond volledig door brand verwoest. De oorzaak van de brand is nog niet bekend, maar een joodse belangenvereniging heeft de brand bestempeld als een antisemitische aanslag.

Onbekenden hadden het afgelopen weekeinde in Frankrijk al tot drie keer toe aanslagen gepleegd tegen joodse doelen. In Toulouse nam een schutter een kosjere slagerij onder vuur, in Straatsburg gooiden mannen brandbommen naar een synagoge en in Lyon ramden onbekenden met een auto de poort van een synagoge. Ook in Nice is een joods gemeenschapscentrum onder handen genomen. De ruiten van het gebouw werden ingegooid, aldus de politie maandag.

Geen slachtoffers

Slachtoffers vielen er niet. De schade aan de gebedshuizen in Straatsburg en in Lyon was volgens de lokale autoriteiten aanzienlijk.

De autoriteiten vermoeden dat de aanslagen verband houden met het Israëlische geweld tegen Palestijnen. De Franse president Chirac en premier Jospin hebben de aanslagen scherp veroordeeld. Enkele synagogen krijgen extra bewaking.

Extreemrechts

Een synagoge in de Russische plaats Kostroma (400 kilometer ten noorden van Moskou) is geschonden door extreemrechtse jongeren. Het gebouw is beklad met antisemitische leuzen en hakenkruizen, meldde maandag het persbureau Interfax. Het komt niet vaak voor dat Russische synagogen worden beklad.

In een woord: dieptriest
__________________
plop
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2002, 10:27
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Zwaar bestraffen die lui. en laat die neonazi's ook 's 24 uur lang naar oude films kijken over wat de nazi's in de concentratiekampen hebben geflikt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:33
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Zwaar bestraffen die lui. en laat die neonazi's ook 's 24 uur lang naar oude films kijken over wat de nazi's in de concentratiekampen hebben geflikt.
Ik keur het zeker weten niet goed, maar ik vind het voor een deel wel eigen schuld dikke bult. Hoewel die mensen van die synagoges er waarschijnlijk ook niet veel aan kunnen doen, is dit wel een logisch gevolg van de gebeurtenissen in het Midden-Oosten. Overigens denk ik dat de meeste aanslagen niet door de extreem-rechtse hoek zijn gepleegd, maar door Islamitsche jongeren (met name in Frankrijk schijnt dit zo te zijn).
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:37
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Ik keur het zeker weten niet goed, maar ik vind het voor een deel wel eigen schuld dikke bult. Hoewel die mensen van die synagoges er waarschijnlijk ook niet veel aan kunnen doen, is dit wel een logisch gevolg van de gebeurtenissen in het Midden-Oosten. Overigens denk ik dat de meeste aanslagen niet door de extreem-rechtse hoek zijn gepleegd, maar door Islamitsche jongeren (met name in Frankrijk schijnt dit zo te zijn).

Islamitische jongeren kunnen ook extreemrechts zijn(hoewel dan liever niet meer over ''islamitische' jongeren wil spreken)
Het is wel heel kortzichtig van je om te zeggen dat het weer de islamieten zijn, ikzelf vind dat het meer gaat om de acties dan om wie het heeft gedaan, ik bedoel boeie of ie islamiets of christelijk is ofzo, gewoon bestraffen!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 11:12
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
ik vind het voor een deel wel eigen schuld dikke bult .... is dit wel een logisch gevolg van de gebeurtenissen in het Midden-Oosten.


Logisch gevolg? Dus als Saudie-Arabië een oorlog begint is het logisch om moskeeën in brand te steken?
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 11:29
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Logisch gevolg? Dus als Saudie-Arabië een oorlog begint is het logisch om moskeeën in brand te steken?


Daarom voor een deel.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:50
mic-hal
mic-hal is offline
[QUOTE]Nieuwe Nationale Partij schreef:
[B] Ik keur het zeker weten niet goed, maar ik vind het voor een deel wel eigen schuld dikke bult. Hoewel die mensen van die synagoges er waarschijnlijk ook niet veel aan kunnen doen, is dit wel een logisch gevolg van de gebeurtenissen in het Midden-Oosten. Overigens denk ik dat de meeste aanslagen niet door de extreem-rechtse hoek zijn gepleegd, maar door Islamitsche jongeren (met name in Frankrijk schijnt dit zo te zijn).

Sorry hoor, maar hoe kun jij joden die in Europa wonen verantwoordelijk stellen voor wat Israël doet??
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:24
Verwijderd
Precies

Er is toch geen causaal verband tussen de gebeurtenissen in het Midden-Oosten en die mensen hier? Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Verder vind ik het natuurlijk wel begrijpelijk, maar niet te rechtvaardigen. Mijn bloed kookt soms ook als ik die smerige jood van een Sharon op TV zie, haat te prediken over een volk wat ze onderdrukken en afschilderen als terroristen, terwijl zijzélf de terroristen zijn

Beide partijen hebben schuld, maar een bepaalde partij beslist meer dan de andere.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 17:02
mic-hal
mic-hal is offline
[QUOTE]Nieuwe Nationale Partij schreef:
[B] Ik keur het zeker weten niet goed, maar ik vind het voor een deel wel eigen schuld dikke bult. Hoewel die mensen van die synagoges er waarschijnlijk ook niet veel aan kunnen doen, is dit wel een logisch gevolg van de gebeurtenissen in het Midden-Oosten. Overigens denk ik dat de meeste aanslagen niet door de extreem-rechtse hoek zijn gepleegd, maar door Islamitsche jongeren (met name in Frankrijk schijnt dit zo te zijn).

O, ja ik wou ook nog even zeggen dat je zwaar antisemiet bent en vast ook van het soort ben dat de joden ervan beschuldigt dat ze Jezus hebben vermoordt.

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 19:47
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
mic-hal schreef:
O, ja ik wou ook nog even zeggen dat je zwaar antisemiet bent en vast ook van het soort ben dat de joden ervan beschuldigt dat ze Jezus hebben vermoordt.
Fijn he, ongefundeerde uitspraken doen
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 20:10
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

O, ja ik wou ook nog even zeggen dat je zwaar antisemiet bent en vast ook van het soort ben dat de joden ervan beschuldigt dat ze Jezus hebben vermoordt.

[/B]
Dat hebben ze toch ook gedaan
(niet dat ik ze DUS minderwaardig vind ofzo)

Maar het is inderdaad nogal belachelijk... net 60 jaar na WOII en we beginnen alweer...
Mensen zullen het wel nooit leren

*gaat depressief wezen*
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 20:14
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Dat hebben ze toch ook gedaan
(niet dat ik ze DUS minderwaardig vind ofzo)

Maar het is inderdaad nogal belachelijk... net 60 jaar na WOII en we beginnen alweer...
Mensen zullen het wel nooit leren

*gaat depressief wezen*
joden hebben barabas (misdadiger) ipv jezus gratie verleent. gedood door romeinen. boeien.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 22:36
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:
joden hebben barabas (misdadiger) ipv jezus gratie verleent. gedood door romeinen. boeien.

idd.
boeien.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 11:26
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Zwaar bestraffen die lui. en laat die neonazi's ook 's 24 uur lang naar oude films kijken over wat de nazi's in de concentratiekampen hebben geflikt.

Dat ontkennen ze. Dat heeft geen zin.

(Vraag me trouwens af waarom ze het ontkennen. Wat hadden ze dan wel gewild als zij toen geleefd hadden met diezelfde ideeen? "Gewoon" alle joden naar Afrika sturen ofzo? Of "gewoon" executeren? Wat gewoonweg op hetzelfde neerkomt.)

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 11:27
DruidessI
DruidessI is offline
[quote]mic-hal schreef:
Citaat:
Sorry hoor, maar hoe kun jij joden die in Europa wonen verantwoordelijk stellen voor wat Israël doet??
Alleen de zionistische joden

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 11:29
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Joostje schreef:
joden hebben barabas (misdadiger) ipv jezus gratie verleent. gedood door romeinen. boeien.
Misschien had het gewoon weer met geld te doen: Barabas zou al zijn bezittingen afstaan als ie vrijgelaten mocht worden? En tja, Jezus had geen spul.
(pure speculatie hoor)

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 11:44
DruidessI
DruidessI is offline
Ik denk dat NNP wel gelijk heeft dat het extreem-rechtse idioten uit de arabische en/of moslim "wereld" kwamen; waarom anders zou Jospin het volgende zeggen?

Jospin: "Même si nous avons la communauté juive la plus importante d'Europe, une des communautés arabo-musulmanes les plus importantes également du continent européen, nous ne devons pas importer chez nous ces violences." (Le Monde, 02.04.02)

En hier sta ik volledig achter, overigens. Zowel de Joodse als de Arabisch-islamitische gemeenten zijn even belangrijk op het Europese continent. We moeten niet het geweld van elders naar hier importeren.

Suzan


__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 16:51
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Echt schandelijk en ff om op de hoogte te houden in Frankrijk alleen al zijn er gemiddeld 10 antisemitische aanslagen per dag,toch niet normaal?!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-05-2002, 15:57
see the other side
see the other side is offline
het gebuet ook in ned ik heb joodse vrienden die worden dagelijks uit gescholden en zelf in mekaar geslagen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:35
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Jep klopt mijn beste vriendin ziet er superjoods uit en is van haar fiets gerukt door een turk/marokkaan.
Een vriend van mij is ook aangevallen.
Een vriend van een vriend van mij in Belgie is half dood geslagen en de politieman zei toen dat er geen plaats was joodjes!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 15:18
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:



Logisch gevolg? Dus als Saudie-Arabië een oorlog begint is het logisch om moskeeën in brand te steken?
maar israel begint geen oorlog!!!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 15:57
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Zwaar bestraffen die lui. en laat die neonazi's ook 's 24 uur lang naar oude films kijken over wat de nazi's in de concentratiekampen hebben geflikt.
ter aanvulling voor de russische 'nazi's'

films laten zien wat de nazi's deden met russen in de oorlog
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 10:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
De terroristen, verantwoordelijk voor die aanslagen op onschuldigen, moeten zó gestraft worden dat ze het niet zullen durven dit nog óóit weer te proberen!

Ik wéét dat het gebeurt... met specifieke gevallen ben ik niet zo bekend.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 10:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Zwaar bestraffen die lui. en laat die neonazi's ook 's 24 uur lang naar oude films kijken over wat de nazi's in de concentratiekampen hebben geflikt.
Doet ze niks, die lui hebben geen gevoel.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 10:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Maar het is inderdaad nogal belachelijk... net 60 jaar na WOII en we beginnen alweer...
Mensen zullen het wel nooit leren

*gaat depressief wezen*
Juist.
Ik had toch wel gehoopt dat de mensen iets hadden geleerd van WOII, maar dat klopt dus niet. Het begint opnieuw.

WOIII:

Nederland-Belgie-Frankrijk-Italie-Japan-Australie-Spanje-Denemarken.

Versus:

VS-China-Duitsland-UK-Rusland.

Best ironisch: Nederland begint een oorlog, ik vlucht naar Duitsland, want daar is het veilig.

Toch lijkt dit me niet onmogelijk. Meer een vraag van wannéér het gebeurd, dan óf het gebeurd. Dát het zal gebeuren staat vast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2002, 10:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
see the other side schreef:
maar israel begint geen oorlog!!!
Israel verdedigt zich enkel tegen een aanval van buitenaf (wie waren er ook alweer met die jihad begonnen?). En voor mijn gevoel verdedigen ze zich nog zéér zacht, als Israel écht goed kwaad word kunnen de Islamieten maar beter zelf inschepen en vertrekken, voordat het te laat is.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:54
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Israel verdedigt zich enkel tegen een aanval van buitenaf (wie waren er ook alweer met die jihad begonnen?). En voor mijn gevoel verdedigen ze zich nog zéér zacht, als Israel écht goed kwaad word kunnen de Islamieten maar beter zelf inschepen en vertrekken, voordat het te laat is.
Israel werd niet aangevallen door de omliggende Arabische landen, het was omgekeerd. De Arabische landen werden aangevallen door Israel. Het excuus van Israel was dat zij meenden dat de Arabische landen een aanval op Israel aan het voorbereiden waren. En om dat te voorkomen begon Israel een aanval op de Arabische landen. Het was uiteindelijk Israel die als eerste het vuur opende. Israel was dus de agressor. In de resoluties 242 en 338 wordt Israel duidelijk als agressor aangewezen.

De Palestijnse staat zal er komen, en weetje wat?

Ik beloof je dat het daar niet bij blijft, zionistje.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:56
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

Ik beloof je dat het daar niet bij blijft, zionistje.
Ah. Je gaat nederland ook overnemen? You and what army?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:06
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Ah. Je gaat nederland ook overnemen? You and what army?


Of je bent gek, of je interpreteert de dingen zodanig dat je het beeld , dat jij van moslims hebt, alleen maar voor je zelf wilt bevestigen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mujahid schreef:
Israel werd niet aangevallen door de omliggende Arabische landen, het was omgekeerd. De Arabische landen werden aangevallen door Israel. Het excuus van Israel was dat zij meenden dat de Arabische landen een aanval op Israel aan het voorbereiden waren. En om dat te voorkomen begon Israel een aanval op de Arabische landen. Het was uiteindelijk Israel die als eerste het vuur opende. Israel was dus de agressor. In de resoluties 242 en 338 wordt Israel duidelijk als agressor aangewezen.

De Palestijnse staat zal er komen, en weetje wat?

Ik beloof je dat het daar niet bij blijft, zionistje.
Zionistje.
*AUW!*
(*viel van stoel van het lachen*)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

Of je bent gek, of je interpreteert de dingen zodanig dat je het beeld , dat jij van moslims hebt, alleen maar voor je zelf wilt bevestigen.
Als jij helder zou vertellen wat je bedoelt met "daar blijft het niet bij" dan zou er weinig te interpreteren zijn, moslimmannetje.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:08
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Zionistje.
*AUW!*
(*viel van stoel van het lachen*)
Liegen schijnt wel een specialiteit voor veel Joden te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:21
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Als jij helder zou vertellen wat je bedoelt met "daar blijft het niet bij" dan zou er weinig te interpreteren zijn, moslimmannetje.
En dat kun je kennelijk niet zelf bedenken? Wat een zielige vertoning zeg!

Citaat:
Chimera schreef:
moslimmannetje




Laat dit maar een teken zijn voor iedereen, een bevestiging van hun eigen hopeloosheid.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:26
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Laten we ons zonder vooroordelen op de feiten baseren, ventjes!

REIE
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mujahid schreef:
Liegen schijnt wel een specialiteit voor veel Joden te zijn.
Goh, meneer de Islamiet kan niet eens goed lezen.
Dan had 'ie namelijk gelezen waar ik in geloof.

En ja, misschien heb jij me wel bekeerd.
(Tot het jodendom)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:50
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mujahid schreef:
Liegen schijnt wel een specialiteit voor veel Joden te zijn.
Ow ja, ik heet al wel Daniël, dus zoveel integratie-problemen zal ik niet hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2002, 20:58
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mujahid schreef:


Liegen schijnt wel een specialiteit voor veel Joden te zijn.
En alle islamieten zijn achterlijk
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 18:18
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Elke keer dat ik iets leesvan mujahid moet ik lachen en denk ik :ha ha ,that's rich!!!(neem aan dat jullie die uitdrukking kennen)




mujahid leer de feiten ,en dan bedoel ik niet uit zijn palestijns boek met dingen erin als 1 dood joodje +2 dode joodjse=3 dode joodjes.
(deze boeken worden maar al te graag gesponsord en gedrukt door onze heerlijke lieve Nederlandse regering!!!)

groetjes van een zionistje(hihi)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.