Oud 28-07-2004, 23:57
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
ik moet me nog inschrijven....

kan toch nog voor 1 augustus, toch? ik doe het morgen
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2004, 00:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@mensen die al bij een studentenvereniging zitten:

Het lijkt me ontzettend leuk om lid te worden van een studentenvereniging, maar ik heb wel het probleem dat ik de week na de El Cid op maandag en dinsdag moet werken (anders kon ik geen vrij krijgen met de El Cid zelf). Nu vraag ik me af: loop ik daardoor nou overal de kans mis om lid te worden? Want overal lees ik dat de introductiedagen/werkweken juist in die week zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 29-07-2004 @ 01:04 :
@mensen die al bij een studentenvereniging zitten:

Het lijkt me ontzettend leuk om lid te worden van een studentenvereniging, maar ik heb wel het probleem dat ik de week na de El Cid op maandag en dinsdag moet werken (anders kon ik geen vrij krijgen met de El Cid zelf). Nu vraag ik me af: loop ik daardoor nou overal de kans mis om lid te worden? Want overal lees ik dat de introductiedagen/werkweken juist in die week zijn.
Het ligt eraan waar je lid wordt, sommige verenigingen hebben eerst de werkweek (bijv. SSR), dan kun je die eerste paar dagen gewoon afkopen en de rest vd werkweek meelopen.. Sommige verenigingen hebben eerst kampweek (bijv. Augustinus). Maar volgens mij hebben alle verenigingen wel een extra kampweek zeg maar, voor de mensen die de eerste kampweek niet kunnen. Dan ben je wel met een kleiner groepje enzo, het is niet DE kampweek, maar het maakt niet echt uit voor je verdere lidmaatschap ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 09:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 29-07-2004 @ 08:43 :
Het ligt eraan waar je lid wordt, sommige verenigingen hebben eerst de werkweek (bijv. SSR), dan kun je die eerste paar dagen gewoon afkopen en de rest vd werkweek meelopen.. Sommige verenigingen hebben eerst kampweek (bijv. Augustinus). Maar volgens mij hebben alle verenigingen wel een extra kampweek zeg maar, voor de mensen die de eerste kampweek niet kunnen. Dan ben je wel met een kleiner groepje enzo, het is niet DE kampweek, maar het maakt niet echt uit voor je verdere lidmaatschap ofzo.
Dat afkopen vind ik idioot. Je betaalt al zat om lid te kunnen worden en dan ga ik niet ook nog eens extra geld betalen omdat ik 2 dagen niet met hen mee doe. Bij bijv. augustinus zou dat 70 euro zijn. Zoveel verdien ik niet eens op die maandag en dinsdag met m'n werk... Maar goed, alternatievekampweek dus. Dan ga ik daar eens naar kijken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 12:45
heavinly
heavinly is offline
Ik kan niet eens vinden wanneer mn opleiding begint?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 13:37
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Volgens mij beginnen zo'n beeje alle studies in de week van 30 augustus
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 13:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
heavinly schreef op 29-07-2004 @ 13:45 :
Ik kan niet eens vinden wanneer mn opleiding begint?
wat ga je precies doen en waar?

de mijne begint 6 september (net als vele andere opleidingen)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 14:58
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
heavinly schreef op 29-07-2004 @ 13:45 :
Ik kan niet eens vinden wanneer mn opleiding begint?
Het universitaire jaar begint officieel op 6 september, maar sommige studies beginnen eerder/later. Vaak is het wat moeilijk te vinden wanneer je begint. Bij ons is bijvoorbeeld de studiegids standaard te laat, niet erg handig.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 15:11
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-07-2004 @ 10:09 :
Dat afkopen vind ik idioot. Je betaalt al zat om lid te kunnen worden en dan ga ik niet ook nog eens extra geld betalen omdat ik 2 dagen niet met hen mee doe. Bij bijv. augustinus zou dat 70 euro zijn. Zoveel verdien ik niet eens op die maandag en dinsdag met m'n werk... Maar goed, alternatievekampweek dus. Dan ga ik daar eens naar kijken.
Je loopt niet zo heel veel mis als je 2 dagen niet kan. Bij SSR is het vooral erg handig voor jezelf als je er bij de kampweek iig bij bent en ik denk dat bij andere verenigingen dan ook de belangrijkste kennis makings tijd hebt.

Bij SSR is er iig maar 1 werkweek en 1 kampweek. Ik denk dat alleen de drie grootste verenigingen (Augustinus, Minerva en Quintus) een extra kamp hebben (weet ik niet zeker) omdat zij daar genoeg leden voor kunnen krijgen.

Wat betreft dat werken, tja, t is idd even moeilijk en best wel een bedrag zeker voor een eerstejaars. Maar 1 ding kan ik je wel vertellen, als je bij een vereniging zit en wat inzet hebt om regelmatig een keer te gaan dan kan je de tijd van je leven hebben. Ik zelf zit bij SSR, zoals je misschien al kon opmaken, en hebt t al drie jaar onwijs naar m'n zin en heb heel veel nieuwe vrienden gekregen. Vorig jaar kon je dmv werkacties heel het jaar geld verdienen (voor t bouwfonds van de vereniging), door een tekort aan werkplaatsen. Maar ik weet niet zeker of dat dit jaar kan. Best wat mensen werken niet omdat ze meer verdienen als ze elders werken en kopen het dus af.
Het is een keuze die je moet maken, maak iig een keuze waarbij je jezelf prettig voelt.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 15:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 29-07-2004 @ 16:11 :
Je loopt niet zo heel veel mis als je 2 dagen niet kan. Bij SSR is het vooral erg handig voor jezelf als je er bij de kampweek iig bij bent en ik denk dat bij andere verenigingen dan ook de belangrijkste kennis makings tijd hebt.

Bij SSR is er iig maar 1 werkweek en 1 kampweek. Ik denk dat alleen de drie grootste verenigingen (Augustinus, Minerva en Quintus) een extra kamp hebben (weet ik niet zeker) omdat zij daar genoeg leden voor kunnen krijgen.

Wat betreft dat werken, tja, t is idd even moeilijk en best wel een bedrag zeker voor een eerstejaars. Maar 1 ding kan ik je wel vertellen, als je bij een vereniging zit en wat inzet hebt om regelmatig een keer te gaan dan kan je de tijd van je leven hebben. Ik zelf zit bij SSR, zoals je misschien al kon opmaken, en hebt t al drie jaar onwijs naar m'n zin en heb heel veel nieuwe vrienden gekregen. Vorig jaar kon je dmv werkacties heel het jaar geld verdienen (voor t bouwfonds van de vereniging), door een tekort aan werkplaatsen. Maar ik weet niet zeker of dat dit jaar kan. Best wat mensen werken niet omdat ze meer verdienen als ze elders werken en kopen het dus af.
Het is een keuze die je moet maken, maak iig een keuze waarbij je jezelf prettig voelt.
Oh, dat is handig dat jij bij SSR zit. Dat is op dit moment m'n favoriet (maar niet gebaseerd op ervaringen ofzo, dus met de El Cid kan nog een hoop veranderen).
Weet jij hoe het daar zit met dagen afkopen? (hoeveel dat kost bijvoorbeeld?)
En als je bijvoorbeeld alleen 2 avonden mist, zou dat wel kunnen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 15:35
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-07-2004 @ 14:45 :
wat ga je precies doen en waar?

de mijne begint 6 september (net als vele andere opleidingen)
Ik ga naar InHolland in Rotterdam. Ik wil ook 6 sept beginnen.. heel graag. Maar een vriendin van me die naar HvA gaat, begint de week daarvoor al (maar VU.. of was het nou Uva. begint dan weer wel 6 sept).
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:55
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 25-07-2004 @ 20:26 :
ik heb een introductieweek met mensen van alleen mijn facultait (onderdeel HvU, maar dan de afdeling in Amersfoort). Zullen ongetwijfeld mensen bijzitten die ik niet veel zal spreken, ze gaan iig wel hetzelfde studeren als ik...
wat ga je studeren? Biologie/ informatica/ creatieve therapie (ik heb vorig jaar het laatste gedaan daarom ben ik nieuwsgierig, en naar mijn weten zijn er niet veel andere studies in Amersfoort vandaar.. )?

Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 17:59.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 18:31
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 29-07-2004 @ 18:55 :
wat ga je studeren? Biologie/ informatica/ creatieve therapie (ik heb vorig jaar het laatste gedaan daarom ben ik nieuwsgierig, en naar mijn weten zijn er niet veel andere studies in Amersfoort vandaar.. )?
facility management. Wel logisch dat je niet weet dat die daar zit, want ik zit bij de eerste lichting die daar die opleiding gaat doen. Zit wel allemaal in hetzelfde gebouw geloof ik (ben dr nog niet geweest, maar heet iets van de Kennissatelliet ofzo, dacht ik)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 21:44
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 25-07-2004 @ 01:34 :
Ik ben begeleider tijdens de uva intree week. en reken maar dat het een feest wordt.
Ok, dan weet ik dat

Maar goed, mag je als februari instromer eigenlijk nog wel meedoen? Hoewel, ik ben per slot van rekening nog eerstejaars
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 22:41
Booty James
Booty James is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-07-2004 @ 22:44 :
Ok, dan weet ik dat

Maar goed, mag je als februari instromer eigenlijk nog wel meedoen? Hoewel, ik ben per slot van rekening nog eerstejaars
Schwarzkopf> Is wel kans dat ik bij jou zit dan huh
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 07:07
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef op 29-07-2004 @ 16:35 :
Ik ga naar InHolland in Rotterdam. Ik wil ook 6 sept beginnen.. heel graag. Maar een vriendin van me die naar HvA gaat, begint de week daarvoor al (maar VU.. of was het nou Uva. begint dan weer wel 6 sept).
Volgens mij begint de universiteit op 6 september en het hbo de week daarvoor. iig de scholen/universiteiten waar ik het van weet.

Als het goed is krijg je vanzelf een brief thuis waarin staat wanneer je moet beginnen. En als je die brief niet krijgt, dan kan je altijd nog bellen.

En ontopic: Ik ga niet naar de El Cid week.

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 07:19.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 09:15
chris9 tje
chris9 tje is offline
De UT begint in de week van 1 september dit jaar....
De twee jaar hiervoor was het nog een week eerder... (heel handig met OV enzo)
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 22:39
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
Als je snel mensen in een vreemde stad wil leren kennen dan moet je bij een studenten vereniging gaan.
__________________
milaza!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 13:06
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 08:07 :
Volgens mij begint de universiteit op 6 september en het hbo de week daarvoor. iig de scholen/universiteiten waar ik het van weet.
Universiteit Eindhoven begint de week van 30 augustus al, de rest van de universiteiten waarvan ik het weet beginnen gewoon 6 september.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 08:07 :
Volgens mij begint de universiteit op 6 september en het hbo de week daarvoor. iig de scholen/universiteiten waar ik het van weet.
Veel instellingen hebben eerst een intro-week (eerste jaars krijgen rondleiding en kunnen blokboeken bestellen), die is vaak verplicht. Verder begint het onderwijs dan pas echt op 6 september.

Voor ouderejaars zijn er soms ook dingen die ze in de eerste week moeten doen (ik moet bv naar een bijeenkomst voor alle tweede jaars, m'n blokboeken bestellen en kan m'n lesboeken afhalen (die komen aan op school, hoef je geen verzendkosten te betalen en je kan dan pinnen/contant betalen, vandaar) samen met de andere tweede jaars). Het onderwijs begint op 6 september.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 31-07-2004 @ 15:24 :
Veel instellingen hebben eerst een intro-week (eerste jaars krijgen rondleiding en kunnen blokboeken bestellen), die is vaak verplicht. Verder begint het onderwijs dan pas echt op 6 september.
Bij ons beginnen ze dus de week voor 6 september, wat ik ook al zei. Op de HRO is de introweek bv. de week van 23 t/m 27 augustus (wat niet betekend dat je er dan alle dagen iets hebt). Blokboeken hoef je bij ons meestal niet te bestellen, die kun je gewoon halen in de readershop en lesboeken moet je gewoon zelf bij een boekhandel kopen.

Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 21:28
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
De UIT in Utrecht was niet leuk, de intro van mijn studie (5 dagen) was geweldig
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:31
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 08:07 :
Volgens mij begint de universiteit op 6 september en het hbo de week daarvoor. iig de scholen/universiteiten waar ik het van weet.
Was ik al bang voor.
*gr*
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 01:37
Verwijderd
Zeker naar de EUReka
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 20:19
Muze
Avatar van Muze
Muze is offline
Ik ga wel naar de UIT-dagen in Utrecht volgende week. Ik heb niet veel verwachtingen, ik zie gewoon wel hoe het wordt.
Ik heb alleen nog geen slaapplek, je kan slapen bij studentenvereningingen maar ik weet niet welke leuk is, jullie? (misschien maakt het ook niets uit)
__________________
Mr. Jones and me, tell each other faerietales.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 13:10
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
ik heb 23 augustus een introductiedag op school (werkboeken e.d. ophalen), en dan 30 augustus eerste lesdag.
HBO..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 15:35
Verwijderd
Ik heb vorig jaar ook meegedaan aan de introductie weken van de UvT, en mij is het heel goed bevallen. Je leert veel mensen kennen en je leert de stad en de Universiteit (beter) kennen. Ik heb aan die weken echt een vast groepje vrienden overgehouden.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 16:50
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
my26 schreef op 01-08-2004 @ 21:19 :
Ik ga wel naar de UIT-dagen in Utrecht volgende week. Ik heb niet veel verwachtingen, ik zie gewoon wel hoe het wordt.
Ik heb alleen nog geen slaapplek, je kan slapen bij studentenvereningingen maar ik weet niet welke leuk is, jullie? (misschien maakt het ook niets uit)

ik ga ook naar UIT-dagen

Btw je kan ook evt slapen in een sporthal of bij je groepsmentor


btw welke studie ga je doen ?
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 19:21
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
Ik ga ook naar de UIT
Heb gelukkig al een kamertje dan, dus kan lekker daar slapen.
Ik denk zelf dat je het beste in een sporthal kan slapen, als je nog niet weet bij welke studentenvereniging je wilt gaan.
__________________
Be all you can be
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 19:27
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
sientjuh schreef op 02-08-2004 @ 20:21 :
Ik ga ook naar de UIT
Heb gelukkig al een kamertje dan, dus kan lekker daar slapen.
Ik denk zelf dat je het beste in een sporthal kan slapen, als je nog niet weet bij welke studentenvereniging je wilt gaan.
welke studie ga je doen ?




btw http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=915969
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 12:55
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Ik ga trouwens opok de UITweek doen. En ik ga 'UITslapen' in een mannen-studentenhuis van Veritas. Tsja, ze hebben mij daar bij ingeplanned en ik vind dat dus helemaal niet erg. En ik denk dat ik bij Veritas lid word of toch misschien bij UVSV. Ach, ik zie het wel die week.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 18:49
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Begint de UT in de week van 1 september? Iemand enig idee? Want volgens mij moet ik een week eerder al aan de bak, als ik het jaarrooster van vorig jaar moet geloven.. Maar het jaarrooster van een andere studie zegt weer 1 september, en het lijkt me sterk dat mijn studie een week eerder begint dan de rest..!!!

Iemand enig idee?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 20:33
packman
packman is offline
Zo na een lekkere vakantie lag het boekje van de EL-CID week ook al voor me klaar.

Ik ga sterrenkunde doen (in Leiden dus) en heb groepsnummer 161. Ik zie dat Balance, Briseïs en enigszins ook naar de EL-CID week gaan! (ook nog geen kamer dus....) Gelukkig kan ik die week in de kamer van mn zus slapen!

Nou ik heb dr al zin an, wat jullie
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 20:34
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
hmmm ik heb me volgens mij nog net op tijd schriftelijk aangemeld alleen nog niks gehoord verder..
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 21:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 05-08-2004 @ 21:34 :
hmmm ik heb me volgens mij nog net op tijd schriftelijk aangemeld alleen nog niks gehoord verder..
Een vriendin van mij was ook laat met inschrijven en heeft ook nog niks gehoord. Dat zal binnenkort vast wel komen...

Ik zit in groep 177 en het programma ziet er echt enorm leuk uit!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 09:13
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Snufje schreef op 05-08-2004 @ 19:49 :
Begint de UT in de week van 1 september? Iemand enig idee? Want volgens mij moet ik een week eerder al aan de bak, als ik het jaarrooster van vorig jaar moet geloven.. Maar het jaarrooster van een andere studie zegt weer 1 september, en het lijkt me sterk dat mijn studie een week eerder begint dan de rest..!!!

Iemand enig idee?
Dit jaar begint de UT weer in de week van 1 september.
Vorig jaar was het nog een week eerder, maar toen begon het academisch jaar op 1 september en dit jaar dus blijkbaar 6 september.

Je merkt dat trouwens ook aan de hertentamens. Afgelopen zomer vielen die gelijk met de intro, nu vallen ze alleen nog gelijk met de faculteitsintro. De intro is dus een week naar achteren geschoven, terwijl de hertentamens nog in de oude indeling zitten. Vanaf komend college jaar worden de hertentamens ook naar achteren geschoven...

Het heeft er mee te maken dat de UT dit jaar van trimestersysteem naar semestersysteem gaat en naar europese studiepunten (dat was bij een aantal studies al zo, maar nog niet allemaal). Op een of andere manier hadden ze daardoor twee weken meer vakantie ofzo.... Dat is wat ik gehoord had, maar nu blijkt dat andere universiteiten nog steeds een week later beginnen.... Weet iemand misschien waarom de UT zo vroeg begint?
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 20:04
kneisje
Avatar van kneisje
kneisje is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-08-2004 @ 22:22 :


Ik zit in groep 177 en het programma ziet er echt enorm leuk uit!
Ik zit in groep 101. Leuk programma inderdaad he, wel vol! Ik denk er ook sterk aan om lid te worden van een vereniging, Augustinus spreekt me het meeste aan. Maar tijdens de ElCid kom je overal natuurlijk. Ik blijf alleen nog wel thuis wonen en van sommigen hoor ik dat lid worden van een vereniging dan geen zin heeft. (Maar ik hoef slechts een half uur te reizen dus ik denk dat dat op zich moet kunnen?)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 08:43
packman
packman is offline
Lijkt me niet dat dat uitmaakt als je maar een half uur van Leiden woont. Ik zit qua studentenvereniging te denken aan SSR, omdat iemand me dat al heeft aangeraden. Minerva en Quintus ed is natuurlijk nix Maar kweet ook nog niet zeker of ik wel lid wordt van een studentenvereniging, zien we dan wel weer.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 06-08-2004 @ 10:13 :

Het heeft er mee te maken dat de UT dit jaar van trimestersysteem naar semestersysteem gaat en naar europese studiepunten (dat was bij een aantal studies al zo, maar nog niet allemaal). Op een of andere manier hadden ze daardoor twee weken meer vakantie ofzo.... Dat is wat ik gehoord had, maar nu blijkt dat andere universiteiten nog steeds een week later beginnen.... Weet iemand misschien waarom de UT zo vroeg begint?
geen idee, ik weet wel dat we nu in ieder geval 40 collegeweken hebben in plaats van 42. Dit betekent dus wel vroeger vakantie volgend jaar
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 25-07-2004 @ 09:27 :
Ik heb vorig jaar de introductie van de UT gelopen, en dat is me zeer goed bevallen. Je kiest je eigen doegroep nadat alle doegroepen zich hebben voorgesteld met een praatje/filmpje, en dan kies je wat het beste bij jou past. Zowiezo zijn de groepjes per studie, dus van andere studies heb je in principe niets mee te maken. De faculteitsintroductie daarna heb ik ook meegedaan, maar die was bij ons niet erg nuttig... een hele hoop gingen dan ook de volgende ochtend weer weg, en een ander deel 's avonds na het eten (ook op dag 2, van de 3).

Maarja, ik vond de intro dus zeer geslaagd, maar ik had dan ook een erg gezellige groep, waarin niets moest zeg maar.... En wat ik ook een positief punt vond: de meisjes iig werden altijd thuisgebracht als ze evt alleen moesten fietsen..
Je kunt eventueel kiezen voor een doegroep van een studentenvereniging. Bij EL deed niemand dat in ieder geval.
En wat betreft het thuisbrengen van meisjes: dat hangt van de doegroepouders af
Ga jij nog doegroepouder worden dit jaar?
ik iig wel, de intro vorig jaar was me goed bevallen, dus dit jaar weer!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 11:49
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
ha, eindelijk mn el cid programma gekregen

zit in groepje 70, hip man
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 14:02
fractuur
fractuur is offline
Vandaag weer massa's oranje armbandjes door Utrecht zien lopen. Het oogt erg gezellig.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 14:31
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
haha, mijn vrindinneke zit nu in utrecht geïntroduceerd te worden
gelukkig dat het er gezellig uitziet
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 15:07
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
fractuur schreef op 10-08-2004 @ 15:02 :
Vandaag weer massa's oranje armbandjes door Utrecht zien lopen. Het oogt erg gezellig.
Gisteravond concert op 't smakkelaarsveld. Heel apart, je mocht je deo niet mee naar binnen nemen

Een vriendin van me heeft nu intro, en die heeft het heel erg naar d'r zin.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 18:01
juno
Avatar van juno
juno is offline
Rechten begint pas op 20 september vanwege de verhuizing van de faculteit, dus de rechtenstudentjes kunnen zich helemaal uitleven tijdens de KMT.

De El Cid is nog niet begonnen. Ik heb het popconcert in het park hier om de hoek nog niet gehoord. (Wij kunnen thuis jaarlijks gratis meegenieten)

Maar het suist en sizzzelt weer in Leiden: de eerstejaars komen er weer aan!

Laatst gewijzigd op 10-08-2004 om 18:03.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 18:49
packman
packman is offline
Hurray!

Ja maandag staat 't weer vol op de beestenmarkt!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 15:48
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-07-2004 @ 16:29 :
Oh, dat is handig dat jij bij SSR zit. Dat is op dit moment m'n favoriet (maar niet gebaseerd op ervaringen ofzo, dus met de El Cid kan nog een hoop veranderen).
Weet jij hoe het daar zit met dagen afkopen? (hoeveel dat kost bijvoorbeeld?)
En als je bijvoorbeeld alleen 2 avonden mist, zou dat wel kunnen?
Ik zou gewoon even op internet een adres op zoeken en dan even een belletje plegen of een mailtje sturen.

Vaak kan je je ook tijdens de introductieweek (van de uni)al inschrijven bij vereniging.

Bij mijn studentenvereniging in Tilburg zijn er nog 2 weken (eerste 2 van september) open tijd en dan moet je je ingeschreven hebben....beste kun je gewoon even contact opnemen met die vereniging
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 15:51
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Citaat:
kneisje schreef op 06-08-2004 @ 21:04 :
Ik zit in groep 101. Leuk programma inderdaad he, wel vol! Ik denk er ook sterk aan om lid te worden van een vereniging, Augustinus spreekt me het meeste aan. Maar tijdens de ElCid kom je overal natuurlijk. Ik blijf alleen nog wel thuis wonen en van sommigen hoor ik dat lid worden van een vereniging dan geen zin heeft. (Maar ik hoef slechts een half uur te reizen dus ik denk dat dat op zich moet kunnen?)
Kan je ook 's nachts nog in een half uur thuis komen?

Het is wel een pre als je op kamers zit, de leukste dingen bij studentenvereniging vinden toch meestal plaats als de treinen neit meer rijden. Vrienden van mij baalde heel erg dat ze nog geen kamer hadden en sliepen 1 a 2 keer in de week bij mij....eigen kamer is dus wel fijner!
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 18:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Loesje schreef op 11-08-2004 @ 16:48 :
Ik zou gewoon even op internet een adres op zoeken en dan even een belletje plegen of een mailtje sturen.

Vaak kan je je ook tijdens de introductieweek (van de uni)al inschrijven bij vereniging.

Bij mijn studentenvereniging in Tilburg zijn er nog 2 weken (eerste 2 van september) open tijd en dan moet je je ingeschreven hebben....beste kun je gewoon even contact opnemen met die vereniging
uiteraard kon ik wel even bellen of mailen, maar daar had ik niet zo'n zin in (durfde niet )
Nadat ik het een en ander heb gehoord over studentenverenigingen per pm, heb ik besloten om het daar lekker bij te laten en volgende week met de el cid mijn vragen te stellen. Sowieso zie ik dan of het me aanspreekt of niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 13-07-2004 @ 11:46 :
Is de Inkom van Maastricht een beetje leuk? Iemand anders dan Pebbles nog ervaringen?
Welke opleiding ga je doen in maastricht ?

Gr lars
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken introductieweek
Verwijderd
223 25-08-2005 12:17
Liefde & Relatie En hoe voel jij je op relationeel gebied ? Deel 14
WolterB
495 12-08-2005 09:50
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen Leiden
Verwijderd
61 31-03-2005 20:45
Algemene schoolzaken introductie kamp; help!
sublime
35 03-08-2003 01:12
De Kantine OV-jaarkaart niet geldig --> korting?
Verwijderd
25 01-08-2003 13:37
Algemene schoolzaken start nieuwe schooljaar op universiteit?
Kupu
16 17-04-2003 21:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.