Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2004, 00:31
MickeyV
MickeyV is offline
Maak je geen zorgen, dropje. Of "verneuken" als Beschaafd Nederlands aangemerkt kan worden is wellicht nog disputabel. Maar ik geloof dat je tenminste correct Nederlands hanteert. Ik weet niet zeker of iedereen hier even weinig moeite heeft met de regelen der Nederlandse spelling en grammatica.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2004, 16:03
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 04-09-2004 @ 01:31 :
Maak je geen zorgen, dropje. Of "verneuken" als Beschaafd Nederlands aangemerkt kan worden is wellicht nog disputabel. Maar ik geloof dat je tenminste correct Nederlands hanteert. Ik weet niet zeker of iedereen hier even weinig moeite heeft met de regelen der Nederlandse spelling en grammatica.
Bedoelt de grote slimme interessante Neerlandicus soms disCutabel?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 18:15
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 05-09-2004 @ 17:03 :
Bedoelt de grote slimme interessante Neerlandicus soms disCutabel?
Neen, aangezien disPutabel van dezelfde strekking is. Een dispuut kan namelijk ook een discussie zijn.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 14:51
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-09-2004 @ 19:15 :
Neen, aangezien disPutabel van dezelfde strekking is. Een dispuut kan namelijk ook een discussie zijn.
Zeer juist.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 12:29
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 03-09-2004 @ 22:30 :
Is er iemand op deze forum die vegatarier is en bang is geworden dat ik hem opeet?


Voor deze mensen een gerustelling, ik eet geen mensen.
nou, wie weet hoe natuurlijk en gezond het vlees van een mens is
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 19:40
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Eend schreef op 27-08-2004 @ 16:18 :
Ik draag er niet bij mee. Ik hou gewoon van dieren, maar in het wild vreet een kat ook een muis op. In het wild vreet een roofvogel ook eendagskuikens.
We kunnen moeilijk een roofvogel op een groente dieet gaan zetten. Zo maak je zijn ledematen kapot...wie is er dan een grote dierenvriend?
hmm

bioindustrie is niet natuurlijk
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:14
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 12-09-2004 @ 12:39 :
sterf !
DOODVERWENSING

__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 21:50
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Kunnen we niet gewoon even met z'n allen doen alsof we verstandig en volwassen zijn.?

Ik blijf er bij dat met afentoe een beest schieten of weet ik veel doodmaken, niet erg is. Het enige wat mij niet zint is het feit dat beesten tegenwoordig als dingen worden gezien. Iets waarmee mensen hun geld verdienen. We eten trouwens met z'n allen veel te veel vlees. Het vlees wat de gemiddelde nederlander eet is volgensmij minstens 3 x de hoeveelheid van wat nodig is.

@Eend: In vlees zitten helemaal geen stoffen die nergens anders uit te halen zijn.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:13
Anetj
Anetj is offline
IK BEN VEGETARISCH EN HET BEVALT ME BEST! ik leef gezond ik ben gezond ik ben gelukkig, en als ik vlees zou eten zou ik alleen maar het gevoel hebben dat ik dieren zit op te vreten die geen gelukkig len lang even hebben gehad.. en door geen vlees te eten vergeef ik mezelf dat ik dat ooit wel heb gedaan.

nu een vraag naar jullie; hebben jullie hier begrip voor?
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 14:53
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Anetj schreef op 20-10-2004 @ 14:13 :
IK BEN VEGETARISCH
Jij bestaat uitsluitend uit plantaardig materiaal?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 21:41
Anetj
Anetj is offline
ja sorry.. maar hoe moet je dat anders zeggen... ik eet geen vlees; maar dan ben je toch vegetarisch??ow zie ik het nou helemaal verkeert??
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 22:08
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Anetj schreef op 20-10-2004 @ 22:41 :
ja sorry.. maar hoe moet je dat anders zeggen... ik eet geen vlees; maar dan ben je toch vegetarisch??ow zie ik het nou helemaal verkeert??
Dan ben je vegetariër. Als je vegetarisch bent bestaat je lichaam uitsluitend uit plantaardig materiaal, zoals ik al zei.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:23
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-10-2004 @ 15:53 :
Jij bestaat uitsluitend uit plantaardig materiaal?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:28
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 14-09-2004 @ 20:40 :
hmm

bioindustrie is niet natuurlijk
Wat is nou wel natuurlijk in deze wereld?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 17:01
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ach, wat zielig weer.

wordt dan iig zelf eerst eens vegetarier, dat scheelt weer 1 kipje op de miljoenen .
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:20
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Zul je net zien dat iemand anders 2 kippen neemt ipv 1!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:30
TechXP
TechXP is offline
Je kan best 'vegetarisch' zeggen. Dat grapje dat je dan bestaat uit plantaardig materiaal is al miljoenen keer gezegd... niet echt origineel meer....
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:07
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 21-10-2004 @ 19:30 :
Je kan best 'vegetarisch' zeggen.
Dat kan inderdaad, maar dat betekent dus dat je dan geheel uit plantaardig materiaal bestaat.
Citaat:
Dat grapje dat je dan bestaat uit plantaardig materiaal is al miljoenen keer gezegd... niet echt origineel meer....
Maar daardoor niet minder waar.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 21-10-2004 @ 20:07 :
Dat kan inderdaad, maar dat betekent dus dat je dan geheel uit plantaardig materiaal bestaat.

Maar daardoor niet minder waar.
Nee, want volgens mij als je zegt dat je vegetarisch bent, dan bedoel je eigenlijk dat je eetstijl dat is. Dus dat kan best.
Nederlands correct lijkt me dat. Het woord opzich is natuurlijk als betekenis 'als of voor vegetariers'. En niet zozeer 'plantaardig'.

Als je zegt: ik ben vegetarier
Dan kan je dat aflezen als:

ik ben voor vegetariers
of
ik ben als vegetariers.

In de eerste zin dan ben je gewoon een lustobject voor vegetariers
En de tweede refereer je naar het eetpatroon van 'vegetariers'.

Dus correct lijkt me dat.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:40
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 21-10-2004 @ 19:30 :
Je kan best 'vegetarisch' zeggen. Dat grapje dat je dan bestaat uit plantaardig materiaal is al miljoenen keer gezegd... niet echt origineel meer....
Sorry hoor, dat ik hem nog niet kende.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 23:15
Anetj
Anetj is offline
jeetje mensen.. wat een gezijk over dat vegetarier gedoe..

maar ik wil nog even antwoord op mn vraag; hebben jullie begrip voor mensen die vegetariers zijn omdat ze dan niet het gevoel hebben dat je dieren zit te moorden.
en trouwens; ik vind dat 1 kip heel veel uitmaakt!
kan toch ook zeggen; 1 mens meer of minder maak niet uit dus ik vreet er maar een paar op
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 10:08
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb er wel begrip voor, maar begrip is anders dan het er mee eens zijn.

Ik hoop ook dat mensen die vegetariër zijn, dat die begrip hebben voor de mensen die gewoon vlees eten.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 12:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-10-2004 @ 20:40 :
Sorry hoor, dat ik hem nog niet kende.
Ik heb die tig keer langs zien komen op dit fora... elk veg-topic
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 12:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-10-2004 @ 11:08 :
Ik hoop ook dat mensen die vegetariër zijn, dat die begrip hebben voor de mensen die gewoon vlees eten.
Ik accepteer alleen dat deze mensen er zijn. Respect of begrip heb ik er niet voor. Begrip kan je alleen hebben als je snapt dat men die keuze maakt. Maar ik kan maar alleen begrijpen daarvan dat men allemaal mens zijn en dat deze egoistisch en zelfzuchtig zijn met een drang naar plezier/smaak en welke ze boven alles willen stellen. Zelfs als dat betekent dat andere levende en denkende wezens (zowel mens en dier) daaronder lijden en dat de wereld kapot gaat door enorme vervuiling als gevolg van die enorme drang.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 13:21
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-10-2004 @ 13:57 :
Ik accepteer alleen dat deze mensen er zijn. Respect of begrip heb ik er niet voor. Begrip kan je alleen hebben als je snapt dat men die keuze maakt. Maar ik kan maar alleen begrijpen daarvan dat men allemaal mens zijn en dat deze egoistisch en zelfzuchtig zijn met een drang naar plezier/smaak en welke ze boven alles willen stellen. Zelfs als dat betekent dat andere levende en denkende wezens (zowel mens en dier) daaronder lijden en dat de wereld kapot gaat door enorme vervuiling als gevolg van die enorme drang.
Het heeft helemaal niuks met egoïsme te maken! Vroeger aten we toch ook gewoon vlees? Het is er in gesleten bij mensen en je kunt niet verwachten dat iedereen het nu af gaat leren. Vlees eten is natuurlijk. Als we nooit vlees hadden gegeten, hadden we nu knaagtanden gehad. Ik ga echt mijn vlees niet opgeven voor zo'n gore sojaburger. Het spijt me zeer. Ik heb best wel regelmatig vegetarisch vlees op, maar ik vind het niet te eten. Het is droog en het lijkt net of je op een stel witte bonen zonder tomatensaus zit te kauwen.

Ik denk dat je voor de rest gewoon een beetje erg overdrijft. Ik ken ook een aantal vegetariërs die gestopt zijn met de sojaburgers en andere zooi, omdat ze het zelf ook zinloos begonnen te vinden. Ik denk dat de vegetariër nogal overdrijft en de vleesetende mens als slecht en vreselijk aan ziet. Hetgeen, dat de gedachte alleen maar erger maakt en het nog vreselijker lijkt om vlees te eten, terwijl het de normaalste zaak van de wereld is.
Tuurlijk let ik wel een beetje op biologisch vlees. Ik eet persoonlijk ook dat liever, maar ik vind niet dat je kunt verwachten dat vleeseters kappen met vlees eten. Eten is een overlevingsdrang, vleeseten hoort daarbij. Dit kun je een mens niet ontnemen.
Als jij mensen vuil aan gaat kijken, omdat ze vlees eten, dan vind ik dat je nogal overdrijft. Dan wordt het zoiets als alleen maar rokken mogen dragen bij de kerk. De "o, wat zijn wij goed bezig, maar ondertussen!"-groep.

Zeker als je vroeger zelf ook vlees gegeten hebt, vind ik het zeer triest als je mensen dan nog daar op aan gaat kijken. Je hebt je eigen mening over het vlees eten, oké, dat kan, maar dan mag je andermans mening nog niet weigeren.

Als jij geen vlees wilt eten, fijn, jouw probleem. Maar als ik vlees wil eten, dan betekend het nog niet dat ik dan gelijk egoïstisch ben. Dan zijn vegetariërs net zo goed egoïstisch. Alleen hun wereld telt en de rest die zich niet aan hun levenswijze aanpast is slecht. Dat is net zo goed egoïstisch.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 16:45
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-10-2004 @ 14:21 :
Het heeft helemaal niuks met egoïsme te maken! Vroeger aten we toch ook gewoon vlees? Het is er in gesleten bij mensen en je kunt niet verwachten dat iedereen het nu af gaat leren. Vlees eten is natuurlijk.

Jawel hoor heelveel. Immers heeft de vleesindustrie enorme impact op dieren, mens, natuur & milieu. En jij laat het toe.
Ik zeg niet dat vlees eten per definitie verkeerd is. Maar zoals we nu bezig zijn is het onnatuurlijk.

En dat men het doet al eeuwenlang betekent niet dat iets maar moet blijven. Anders heb je ook geen problemen met slavernij, prostitutie (ook met kinderen) etc.
Dat is ook al eeuwenlang.

Daarnaast leven wij NU. En we zijn pas echt slecht bezig qua milieuimpact al een 100 jaar sinds bioindustrie in opkomst kwam.

Citaat:
Als we nooit vlees hadden gegeten, hadden we nu knaagtanden gehad.
Zoals ik zei gaat het over het vlees eten NU en niet VROEGER, toen we nog in een balans leefde, waar vlees eten niet ons hoofdeten was, maar voedsel wat we weleens aten om te overleven. En niet zoals nu omdat we het 'lekker' vinden. Dat is nl. niet een primaire reden.

Citaat:
Ik ga echt mijn vlees niet opgeven voor zo'n gore sojaburger. Het spijt me zeer. Ik heb best wel regelmatig vegetarisch vlees op, maar ik vind het niet te eten. Het is droog en het lijkt net of je op een stel witte bonen zonder tomatensaus zit te kauwen.
Ja, maar een sojaburger is ook niet perse noodzakelijk voedsel voor een vegetarier. Vegetarisch gezond eten kan je op vele manieren krijgen. De vegetarische keuken is enorm.
Laat je niet leiden door die tivall-burgers oid. Die zijn niet te vreten. Vind persoonlijk van healthy planet de 'gehaktbal' erg lekker. Die smaakt lekker. Mijn ouders en zusje vinden die ook lekker (zijn vleeseters). In NL is het aanbod nog wel slecht vind ik, maar het groeit elk jaar enorm. Er zijn bijvoorbeeld dit jaar (binnen een paar maanden) 2 online winkels bijgekomen met vegetarisch voedsel geimporteerd uit het buitenland.

Je denkt te eentonig op je ervaringen met wat beperkt vega-voedsel.

Citaat:
Ik denk dat je voor de rest gewoon een beetje erg overdrijft.
Nee, ik overdrijf niet.

Citaat:
Ik ken ook een aantal vegetariërs die gestopt zijn met de sojaburgers en andere zooi, omdat ze het zelf ook zinloos begonnen te vinden.
Wat zinloos? Het eten? Dan moeten ze eens gewoon cursus vegetarisch eten gaan doen.

Citaat:
Ik denk dat de vegetariër nogal overdrijft en de vleesetende mens als slecht en vreselijk aan ziet. Hetgeen, dat de gedachte alleen maar erger maakt en het nog vreselijker lijkt om vlees te eten, terwijl het de normaalste zaak van de wereld is.
Ik ken tig vegetariers en veganisten die enorm van vlees hielden.
Normaal betekent niet meteen dat het daarom 'JUIST' is. Anders moeten we ook niet zeuren over 'mensenrechten' want daaraan werk jij mee, de regering werkt eraan mee, iedereen werkt eraan mee... dus het is 'normaal'. Dus in jouw optiek is dat dan juist.

Citaat:
Tuurlijk let ik wel een beetje op biologisch vlees. Ik eet persoonlijk ook dat liever, maar ik vind niet dat je kunt verwachten dat vleeseters kappen met vlees eten. Eten is een overlevingsdrang, vleeseten hoort daarbij. Dit kun je een mens niet ontnemen.
Waar is de overlevingsdrang dan? Als je geen eten kan vinden en niet rijk bent etc, en je krijgt vlees aangeboden... dan is er misschien overlevingsdrang. Maar voor jouw? En bijna de hele wereld (vooral het westerse) is weinig te overleven.
Je hebt vlees niet eens perse nodig voor overleven. Je hebt alles binnen handbereik qua voedingsstoffen. Je kan het via verschillende bronnen binnenkrijgen. Waar is die overleving dan?
Ik zie het niet hoor.

Waarom zou je van een vleeseter niet verwachten te kappen met vlees, maar moet men wel criminelen terechtspreken, die misschien alleen een banaan gejat hebben? Terwijl je als vleeseter medeverantwoordelijk bent voor het grootschalig onnodig vernietigen van natuur en het vervuilen van het milieu, plus dat je ook verantwoordelijk bent van enorm leed bij mensen (schending mensenrechten op boerderijen in 3e wereldlanden waar voedsel word verbouwd voor 'ons' vee of vee word gehouden) en dieren (bioindustrie e.d.)

Citaat:
Als jij mensen vuil aan gaat kijken, omdat ze vlees eten, dan vind ik dat je nogal overdrijft. Dan wordt het zoiets als alleen maar rokken mogen dragen bij de kerk. De "o, wat zijn wij goed bezig, maar ondertussen!"-groep.
Nee, want dat krijg je alleen als je niet in bent voor 'vrije keuze'. Als men vlees wilt eten dan is dat je eigen keuze als je dat beslist, maar ik heb ook alle recht om je te wijzen op wat het effect is. En ik mag ook zeggen dat men tegenstrijdig is met wat men roept en zegt te doen.

Citaat:
Zeker als je vroeger zelf ook vlees gegeten hebt, vind ik het zeer triest als je mensen dan nog daar op aan gaat kijken. Je hebt je eigen mening over het vlees eten, oké, dat kan, maar dan mag je andermans mening nog niet weigeren.
Ik heb vroeger niet veel maar wel vlees gegeten. Toen was ik nog jong (en zeer onwetend door al die misinformatie die je krijgt via reclamespotjes of via school). Nu weet ik wel beter. Nu moet je niet denken dat ik mensen echt allemaal aanspreek op straat oid... dat doe ik niet (tenzij ik met een actie bezig ben). Maar wel acties, informatie geven etc. Als ik zeg veganist te zijn, dan gaat men zich verdedigen enzo dus dan wil ik wel info geven.

Citaat:
Als jij geen vlees wilt eten, fijn, jouw probleem. Maar als ik vlees wil eten, dan betekend het nog niet dat ik dan gelijk egoïstisch ben. Dan zijn vegetariërs net zo goed egoïstisch. Alleen hun wereld telt en de rest die zich niet aan hun levenswijze aanpast is slecht. Dat is net zo goed egoïstisch.
Je hebt egoistisch en egoistischer...

Vegetariers is natuurlijk al heel wat maar vond ik een beetje het halve werk. Het is een hele stap om weg te stappen uit die (wat als normaal en correct word geprojecteerd) 'maatschappij'.

Als je vlees eet ben je egoistisch bezig. Dat is soms misschien maar subjectief maar ook veelal objectief. Immers zijn er vleeseters die voor een goed milieu zijn e.d. of die dierenwelzijn hoog hebben of die mensenrechten hoog hebben.
Dat is gewoon tegenstrijdig. Maar als je weet dat je gewoon vlees eet uit een industrie die voor iets van 40% voor de schadelijke uitstoot zorgt maar je geeft om deze wereld en het milieu, waarom dan niet die stap maken? Immers je eet een luxe product. Iets wat niet noodzakelijk is voor je overleving. Je eet het van gewoonte of juist voor smaak.
Ander voorbeeld is meneer balkenende die vast vanwege normen en waarden enorm hecht aan mensenrechten. Zal die al zijn eten, drinken en kleding proberen fair trade te krijgen of via goede bedrijven? Denk het niet
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 19:18
Verwijderd
dit is ook ziek, ik kan niet anders zeggen

mijn vader heeft ook een boerenbedrijf, maar echt, als je als boer dit gewoon kan verdragen ben je echt mijn vader begint al half te janken als vanwege omstandigheden een koe dood gaat
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 19:51
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
ik heb niet alle post doorgelezen. Maar het is cker super zielig Toen ik eens kuikentjes ging kopen bij iemand zaten ze ook in zo'n klein doosje met z'n allen, sommige waren dood gegaan vanwege te weinig ruimte en bij de andere was er weer een vleugeltje gebroken Maar goed die kuikentjes die zo machinaal worden verpakt en geshaked komen dus in de kipfingers van de Mc Donalds terecht.
Ik wist wel dat er dit soort dingen gebeurden. daarom zou ik ook nooit bij een vleesfabriek willen werken ofzo
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 20:08
laura85
laura85 is offline
die mensen die dat bj die kuikentjes doen moeten hetzelfse meemaken als wat ze iedere dag bij die kuikens doen alleen dan nog veel harder!!!!!!!!!!!!!!

Hier kan ik echt boos om worden
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 10:24
Anetj
Anetj is offline
dierenleed moet zoieso verdwijnen.. ik vind best als mensen vlees eten.. maar je moet er wel bij stil staatn dat je vlees eet.. ik bedoel dat je dieren zit te eten die een slecht leven hebben gehad.

ik ben vegetarier en zoals ik al zij; ik leef gelukkig ik ben gezond ik kom niks te kort.
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 09:04
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-10-2004 @ 17:45 :
*verhaal*
O, je bent er zo een. Eentje die zwaar irritant je aan gaat spreken als je lekker aan het stadten bent. Iemand die een vleeseter niet eens in zijn waarde kan laten.
In jouw ogen ben ik slecht en doe ik het vlees eten helemaal verkeerd. Nah, weet je? Dan ben ik maar lekker egoïstisch.

Wat jij nu doet is nogal enorm overdreven. Wat probeer je bij mij te bereiken? Je woede te uiten tegenover mij, omdat ik vlees eet? Je mij proberen te informeren? Of probeer je me nu om te praten. Het maakt niet uit, in beide gevallen klinkt het als een Johova die langs de deuren komt. Jij weet honderd procent zeker dat alleen jij gelijk hebt. Je zegt wel dat vleeseteres je niet goed begrijpen, maar jij begrijpt het zelf ook niet zo echt en toch heb je je oordeel klaar. Wie is er dan slecht?

Naja, ik kap nu echt met dit onderwerp, want het loopt toch op niks uit. Ik zal voor eeuwig vlees blijven eten en jij zult voor eeuwig een hekel aan me hebben.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 09:06
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Anetj schreef op 23-10-2004 @ 11:24 :
dierenleed moet zoieso verdwijnen.. ik vind best als mensen vlees eten.. maar je moet er wel bij stil staatn dat je vlees eet.. ik bedoel dat je dieren zit te eten die een slecht leven hebben gehad.

ik ben vegetarier en zoals ik al zij; ik leef gelukkig ik ben gezond ik kom niks te kort.
dierenleed zit niet alleen in het slachten van dieren. Dat is slechts een klein stukje van dierenleed. Je kunt beter eerst die andere dingen aan gaan pakken. Mishandeling, beestjes in kleine hokjes, verkeerd voedsel, honden die geslagen worden en veel te weinig eten krijgen, broodfokkerij.
Dit alles vind ik persoonlijk erger dan een paar beesten die geslacht worden. Deze dieren moeten namelijk in een mishandelende wereld blijven leven, hun hele leven lang, en die andere dieren gaan dood; voelen niks meer, enz.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 05:24
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 25-10-2004 @ 10:04 :
O, je bent er zo een. Eentje die zwaar irritant je aan gaat spreken als je lekker aan het stadten bent. Iemand die een vleeseter niet eens in zijn waarde kan laten.
In jouw ogen ben ik slecht en doe ik het vlees eten helemaal verkeerd. Nah, weet je? Dan ben ik maar lekker egoïstisch.


Nee hoor. Ik spreek eigenlijk weinig aan. Alleen als men er zelf over begint eigenlijk. Of zelf 'lastig' begint te doen over mijn veganismeschap.
Slecht is mijn mening over het vleeseten. Voor de rest kan je best een goed persoon zijn. Maar iedereen heeft negatieve punten.
Ik stel alleen wat gegevens weer en trek daaruit een conclusie.

Citaat:
Wat jij nu doet is nogal enorm overdreven. Wat probeer je bij mij te bereiken?
Ik probeer niks te bereiken. Ik antwoord alleen op jouw en andere in dit topic. Of je blijft doorgaan of niet maakt niet uit. Ik zeg alleen wat ik voel en denk.

Citaat:
Je woede te uiten tegenover mij, omdat ik vlees eet?
Ik zeg alleen maar dat het huidige vlees eten resulteert in een negatieve impact. Wat wetenschappelijk zo is gesteld.

Citaat:
Je mij proberen te informeren?
Als mijn informatie jouw informeert in zaken welke je nog niet wist, dan is dat een win-situatie voor jouw, net zoals jouw mening, gedachten, info een win-situatie is voor mij.

Citaat:
Of probeer je me nu om te praten. Het maakt niet uit, in beide gevallen klinkt het als een Johova die langs de deuren komt.
De eerste bent gij die mij een Jehova noemt. Wellicht dat mijn toon niet een goede was tegen over jou, dan hierbij mijn excuses. Ik wilde alleen maar uitleggen hoe ik er overdacht. Ik nam aan dat jij en andere dat wilde weten. In discussies komt dat namelijk voor dat men elkaars gedachten enzo wisselt.

Citaat:
Jij weet honderd procent zeker dat alleen jij gelijk hebt.
Nee, ik weet honderd procent dat ik niet weet dat ik gelijk heb. Mijn mening, gedachten e.d. gaan uit van wat ik nu weet. Het kan volkomen anders zijn. Toch zijn er gegevens in mijn discussiepunten, wat overduidelijk is. Bijvoorbeeld dat zowel de huidige bioindustrie als de huidige consumptie door maatschappij een negatieve impact heeft op de mens, dieren, natuur & milieu.

Citaat:
Je zegt wel dat vleeseteres je niet goed begrijpen, maar jij begrijpt het zelf ook niet zo echt en toch heb je je oordeel klaar. Wie is er dan slecht?
Vleeseters gaan altijd uit dat maatschappelijke norm de goede is. Ik sta er buiten met een andere norm. Dit botst op elkaar en daarom kan men uit die maatschappij vaak lastig begrijpen waarom ik dit doe. Echter ben ik wel geboren en leef ik binnen die maatschappij, waardoor ik wel grotendeels weet waarom vleeseters door blijven gaan. Maar soms snap ik niet nadat men weet dat het een negatieve impact heeft op ook mensen dat ze dan toch doorgaan, ook als ze normaal gesteld hun afkeur uiten over zulke zaken. Echter als het hun leefwijze aantast om dat probleem op te lossen, dan kijken ze maar niet.

Citaat:
Naja, ik kap nu echt met dit onderwerp, want het loopt toch op niks uit. Ik zal voor eeuwig vlees blijven eten en jij zult voor eeuwig een hekel aan me hebben.
De toekomst is een weg waar nog veel verkeer elkaar gaat kruizen. Het is onvoorspelbaar.

Een hekel hebben is het niet zozeer. Ik keur je gedrag af. Net als ik afkeur dat mensen piercings, tattoos nemen of drugs gebruiken oid. Maar dan nog kan ik wel in een sociaal contact met elkaar omgaan hoor
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 08:27
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik had eigenlijk een vraagje.

Stel nou dat opeens iedereen vegetarier wordt, maar wel gewoon zuivelproducten of producten waar wel melk of eieren inzit koopt. Is er dan niet naar een paar jaar overschot aan koeien en kippen. Die dieren moeten wel gefokt worden vanwege de melk en eieren, maar worden niet afgemaakt omdat niemand vlees eet.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 08:41
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Bovendien kan je op andere manieren wat diervriendelijker leven zoals geen producten kopen die op dieren zijn getest.

Ik vind het soms jammer dat sommige vegetariers niet verder kijken dan het geen vlees eten. Natuurlijk heeft iedereen z'n eigen reden om geen vlees te eten en dat moet ook ieder voor zich weten. Alleen heb ik soms het idee dat sommige vegetariers zichzelf beter voelen dan mensen die wel vlees, terwijl die vleeseters misschien veel diervriendelijker leven door bijvoorbeel geen bont- of leerproducten, proefdier producten of/en zuivelproducten te kopen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 09:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-10-2004 @ 09:27 :
Stel nou dat opeens iedereen vegetarier wordt, maar wel gewoon zuivelproducten of producten waar wel melk of eieren inzit koopt. Is er dan niet naar een paar jaar overschot aan koeien en kippen. Die dieren moeten wel gefokt worden vanwege de melk en eieren, maar worden niet afgemaakt omdat niemand vlees eet.
Waarom zou je melk en eieren nemen? Gewoon lekker zonder. Melk is toch niet zo goed. En zoveel bijzonders bevat ei ook weer niet.

Maar goed even uitgaande van je stelling. Je gaat er nu vanuit dat dieren constant dan bijgefokt worden. Bij koeien is dat natuurlijk nodig omdat je de melkproductie op peil wilt houden. En daar zal inderdaad denk dan teveel koeien van komen. En stiertjes enzo. Er kan wel een verhouding gevonden worden dat het aantal koeien dat sterft ongeveer gelijk komt aan wat er geboren word. Die verhouding kan denk pas binnen een jaar of 20 tot stand komen. Er kan eerder denk eerder geen balans ontstaan.

Met kippen kan je gewoon af en toe wat kippen kuikens laten krijgen om de 'dode' kippen te vervangen. Door een nieuwe techniek kunnen ze van te voren zien of het een kippetje of een haantje word, dus kunnen ze daar de eieren ook op selecteren en daardoor niet teveel hanen krijgen. De kippen blijven gewoon leggen. Deze kan je wel goed in balans houden en ook binnen een korte termijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 09:34
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-10-2004 @ 09:41 :
Bovendien kan je op andere manieren wat diervriendelijker leven zoals geen producten kopen die op dieren zijn getest.

Ik vind het soms jammer dat sommige vegetariers niet verder kijken dan het geen vlees eten. Natuurlijk heeft iedereen z'n eigen reden om geen vlees te eten en dat moet ook ieder voor zich weten. Alleen heb ik soms het idee dat sommige vegetariers zichzelf beter voelen dan mensen die wel vlees, terwijl die vleeseters misschien veel diervriendelijker leven door bijvoorbeel geen bont- of leerproducten, proefdier producten of/en zuivelproducten te kopen.
Een vegetarier kan idd vele redenen hebben. De bioindustrie op zich is vaak de reden. En dan misschien alleen doelend op de milieueffecten. Dierenleed is niet altijd de reden.

Ja sommige zijn een beetje raar als ze wel vlees weglaten, maar weinig diervriendelijke producten kopen welke getest zijn dus enzo.

Ik ken wel wat vleeseters die liever niet dierproefproducten kopen, maar ken er geen die er veel moeite voor doen eigenlijk. En ook geen vleeseter die leer niet gebruikt. Wel die bont niet gebruikt. Dat zijn veel te vinden bij bont voor dieren bijvoorbeeld.
En vleeseter die geen zuivel neemt, die is denk gewoon allergisch daarvoor.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 12:08
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
k blijf erbij: aan onze hoektanden zie je dat mensen ook vleeseters zijn. en trouwens: dieren eten ook andere dieren!

maar wat ik wel vind, is dat eten van vlees dat afkomstig is van dieren uit de bioindustrie, die een kutleven hebben gehad, onacceptabel is.

eet dan scharrelvlees of biodynamisch vlees.
das trouwens ook veel lekkerder!
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 12:30
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-10-2004 @ 10:30 :
Waarom zou je melk en eieren nemen? Gewoon lekker zonder. Melk is toch niet zo goed. En zoveel bijzonders bevat ei ook weer niet.
Ik drink geen melk en eet ook bijna geen eieren. Ik moet alleen nog een goeie vervangende mayo vinden.

Citaat:

Maar goed even uitgaande van je stelling. Je gaat er nu vanuit dat dieren constant dan bijgefokt worden. Bij koeien is dat natuurlijk nodig omdat je de melkproductie op peil wilt houden. En daar zal inderdaad denk dan teveel koeien van komen. En stiertjes enzo. Er kan wel een verhouding gevonden worden dat het aantal koeien dat sterft ongeveer gelijk komt aan wat er geboren word. Die verhouding kan denk pas binnen een jaar of 20 tot stand komen. Er kan eerder denk eerder geen balans ontstaan.

Met kippen kan je gewoon af en toe wat kippen kuikens laten krijgen om de 'dode' kippen te vervangen. Door een nieuwe techniek kunnen ze van te voren zien of het een kippetje of een haantje word, dus kunnen ze daar de eieren ook op selecteren en daardoor niet teveel hanen krijgen. De kippen blijven gewoon leggen. Deze kan je wel goed in balans houden en ook binnen een korte termijn.
okee
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:00
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
bloemkool schreef op 26-10-2004 @ 13:08 :
eet dan scharrelvlees of biodynamisch vlees.
das trouwens ook veel lekkerder!
hoe haalbaar is dat he?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 22:22
thedarkangel
Avatar van thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 25-08-2004 @ 20:16 :
Ik wist het al, ik weet wel meer van dit soort dingen waar je niet blij van wordt. Maar wat doe je eraan, ik zou zeggen, wordt vegetarier
Vegetarier hoef je nog niet te worden. Eet scharrelkippen, die hebben wel een goed leven gehad. (voordat ze geroosterd werden)
__________________
You said you read me like a book, but the pages are all torn and frayed.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 22:26
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-10-2004 @ 09:27 :
Ik had eigenlijk een vraagje.

Stel nou dat opeens iedereen vegetarier wordt, maar wel gewoon zuivelproducten of producten waar wel melk of eieren inzit koopt. Is er dan niet naar een paar jaar overschot aan koeien en kippen. Die dieren moeten wel gefokt worden vanwege de melk en eieren, maar worden niet afgemaakt omdat niemand vlees eet.
Er is een verschil tussen melkvee en slachtvee. Net zoals er een verschil is tussen legkippen en vleeskippen.
Citaat:
bloemkool schreef op 26-10-2004 @ 13:08 :
k blijf erbij: aan onze hoektanden zie je dat mensen ook vleeseters zijn.
Eh, nee. Carnivoren hebben langere en puntigere hoektanden dan mensen. Deze hoektanden worden gebruikt om de prooi te vangen en te verscheuren. De mens heeft hoektanden die kenmerkend zijn voor omnivoren: ze zitten er wel, maar verschillen weinig van de snijtanden.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 04:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-10-2004 @ 13:30 :
Ik drink geen melk en eet ook bijna geen eieren. Ik moet alleen nog een goeie vervangende mayo vinden.
Vroeger was er van remia een lekkere... jammer dat ze er weer melkpoeder in gooide.

Maar probeer eens:
- veganaise (natuurwinkel)
- plamil mayo (jungle jim in leiden of via de online vegawinkels)
- De Rit eivrije mayo (natuurwinkel)

zie www.lekkervega.nl
of www.vegashopping.nl
Of vraag bij sano-promotions.nl even waar veganaise in jouw buurt geleverd word.

Je kan natuurlijk ook zelf mayonaise proberen te maken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 04:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
bloemkool schreef op 26-10-2004 @ 13:08 :
[B]k blijf erbij: aan onze hoektanden zie je dat mensen ook vleeseters zijn.
Wij hebben een omnivoor gebit. Dat wil niet zeggen dat we vlees moeten eten. We kunnen het wel eten (in niet al te grote hoeveelheden).

Citaat:
en trouwens: dieren eten ook andere dieren!
Mag ik dan ook mensen vermoorden, verkrachten etc? Dat doen dieren immers ook!
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 04:42
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 26-10-2004 @ 23:22 :
Vegetarier hoef je nog niet te worden. Eet scharrelkippen, die hebben wel een goed leven gehad. (voordat ze geroosterd werden)
Definieer jouw 'goed leven' dan eens....

Scharrelkippen zijn legbatterij kippen zonder de legbatterij.

http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2001.htm
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 10:57
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Weet je wat het is als iedereen geen vlees meer eet? Er komen toch te veel dieren. Je zegt nu wel: Beperkt fokken, maar zie je dat overal gebeuren? Heb je in het asiel gekeken? Weet je hoeveel overfok er is? Simpelweg omdat iedereen kleine diertjes wilt hebben.

Ik geloof e rniet in dat iedereen zichzelf in gaat houden met fokken. Dat gebeurd nu ook niet (en dan heb ik het niet over koeien, maar over katten/honden).
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 10:59
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 27-10-2004 @ 05:39 :
Mag ik dan ook mensen vermoorden, verkrachten etc? Dat doen dieren immers ook!
Jup, dat mag. Als jij je tot dat niveau wilt laten dalen mag je dat doen. maar zoals je hier overkomt ben je geen type van het lagere niveau, dus ik wijs het je af.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 11:37
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 27-10-2004 @ 11:57 :
Weet je wat het is als iedereen geen vlees meer eet? Er komen toch te veel dieren. Je zegt nu wel: Beperkt fokken, maar zie je dat overal gebeuren? Heb je in het asiel gekeken? Weet je hoeveel overfok er is? Simpelweg omdat iedereen kleine diertjes wilt hebben.


Het is nog een lange weg te gaan. Maar het kan zeer goed naarmate men bewuster bezig gaat met hun doen en laten.
Het probleem is dat men (ondanks dat men zegt niet zo te denken) dieren ziet als objecten die men mag gebruiken ten behoeve van eigen belang, persoonlijk plezier, entertainment e.d.
Wat ik probeer te doen is om mensen dieren als een dier te laten zien. Een levend wezen. Een wezen wat op dezelfde manier is gebouwd als wij zelf. Een mede-wezen op deze planeet welke we samen moeten delen. Kortom bewuster wezen.
Dat gaat zeer moeizaam. Zeker met bijvoorbeeld de oude garde die opgevoed is met christelijke 'normen en waarden' welke zeggen dat je alles met dieren mag doen omdat ze voor de mens gemaakt zijn, terwijl de bijbel iets heel anders voorschrijft eigenlijk of de huidige jongeren generatie die zeg maar schijt aan alles hebben en niet interesseren in wat er precies om hun heen gebeurd zolang ze mogen feesten enzo. En nog een generatie van achterlijke figuren die ook maar doen en niet ver vooruit denken.

Citaat:
Ik geloof e rniet in dat iedereen zichzelf in gaat houden met fokken. Dat gebeurd nu ook niet (en dan heb ik het niet over koeien, maar over katten/honden).
Tsja, het is lastig dat te stoppen, maar dat is niet onmogelijk. Voorlichting en controle door overheid is belangrijk hierbij. Jammer genoeg is het huidige beleid niet goed. Ik zou liever zien dat er een fok-stop komt. En dat men verplicht is dieren uit asielen te gaan halen ipv steeds bij (brood)fokkers dieren haalt.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 11:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 27-10-2004 @ 11:59 :
Jup, dat mag. Als jij je tot dat niveau wilt laten dalen mag je dat doen. maar zoals je hier overkomt ben je geen type van het lagere niveau, dus ik wijs het je af.
Maar vlees eten is dan een lager niveau zoals je nu zegt. Tenminste dat maak ik eruit op.

Immers was die quote een antwoord op 'dieren eten ook dieren'.

__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 18:46
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 27-10-2004 @ 12:39 :
Maar vlees eten is dan een lager niveau zoals je nu zegt. Tenminste dat maak ik eruit op.

Immers was die quote een antwoord op 'dieren eten ook dieren'.

Nee, dat was niet mijn bedoeling. Ik ben eerder iemand die mensen gelijk ziet.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.