Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2004, 15:11
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
ik heb echt pech gehad voor de dossiertoetsweek. Ik had het zo goed geleerd maar ik heb matige cijfers:

ANW: 6.7
Maatschappijleer: 7,5
Biologie: 5.8 (echt zooo erg het is m'n lievelingsvak en meestal ben ik er wel goed in... en ik wil ook nog iets met dieren doen...)

Echt zo slecht... meestal haal ik hele goede cijfers....

We hebben gelukkig niet zo veel hw maar je moet wel heel veel leren voor de proefwerken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 12-11-2004 @ 15:54 :
(...)

Blijft het zo makkelijk of beginnen ze in de vierde gewoon met makkelijke school examens om je te laten wennen ?
Ligt heel erg aan de school waarop je zit, lijkt me. Bij mij op school zijn ze van een vrij constant niveau als je kijkt naar de cijfers die eruit komen, maar dat kan natuurlijk per school verschillen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 16:46
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 12-11-2004 @ 17:35 :
Ligt heel erg aan de school waarop je zit, lijkt me. Bij mij op school zijn ze van een vrij constant niveau als je kijkt naar de cijfers die eruit komen, maar dat kan natuurlijk per school verschillen.
Wij hebben veel halfjaars vakken, dus het kan bijna niet moeilijker worden .
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 17:59
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
I love stars schreef op 12-11-2004 @ 15:54 :
Ik haal hem weer ff terug.

De 4de klassers (havo/vwo) die hier in hebben geschreven zullen nu vast wel de SE week hebben gehad. Hoe ging dat , hoe heb je ze gemaakt. Het je al cijfers terug?
ik heb niks van SE's of wat het ook moge zijn gezien, maar ik vind je cijfers .

mijn cijfers varieeren van een 3 tot een 5 en weer terug.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 18:00
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
yavanna schreef op 12-11-2004 @ 16:11 :
ik heb echt pech gehad voor de dossiertoetsweek. Ik had het zo goed geleerd maar ik heb matige cijfers:

ANW: 6.7
Maatschappijleer: 7,5
Biologie: 5.8 (echt zooo erg het is m'n lievelingsvak en meestal ben ik er wel goed in... en ik wil ook nog iets met dieren doen...)

Echt zo slecht... meestal haal ik hele goede cijfers....

We hebben gelukkig niet zo veel hw maar je moet wel heel veel leren voor de proefwerken...
ik ga uit m'n dak als ik een 4 op m'n rapport sta, maar dat geeft verder niet .
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 07:54
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 12-11-2004 @ 18:59 :
ik heb niks van SE's of wat het ook moge zijn gezien, maar ik vind je cijfers .

mijn cijfers varieeren van een 3 tot een 5 en weer terug.
cijfers idd. , was ook erg verbaasd.

SE's zijn schoolexamens tellen al mee voor schoolexamen deel. Kan het niet goed uitleggen maar je heb in iedergeval een centraal examen en een schoolexamen.

bijv bij geschiedenis 1 heb je alleen een schoolexamen en we hebben het maar een half jaar. We krijgen 2 theorie dingens en 1 praktijk ding een werkstuk ofzo.
Dat theorie ding die ik nu heb gemaakt telt voor 40% mee voor het eindcijfer van ge1 en ik had een 9,9 .

Weet echt niet hoe ik aan zulke cijfers kom, als iemand een theorie , vertel het dan maar .

Ganzenveer je haalt je cijfers vast wel weer op , maar ga er voor hè. Succes .
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 10:14
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
dank je
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 14:14
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Tot nu toe vind ik het wel te doen hoor. Alleen natuurkunde is wat lastig
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 17:14
Venomous
Venomous is offline
Ik heb net mijn proefwerkweek achter de rug. Ik vond het best wel makkelijk eigelijk. Wiskunde en Scheikunde waren echt makkelijk. Ik was bij de meeste vakken ook heel snel klaar, wat ik normaal nooit ben eigelijk. Behalve mijn SE Maatschappijleer, die heb ik echt helemaal verpest. Ow, Frans kon ook wel een stuk beter. Maar over het algemeen ben ik best tevreden. Ik had het veel moeilijker verwacht.

Mijn punten heb ik nog niet terug. Ik post ze later nog wel.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 18:44
Karianne
Avatar van Karianne
Karianne is offline
bagger. Bij ons op school doen ze niet officieel aan toetsweek: je hebt wel meer dan een week stampvol zitten met toetsen, maar je hebt niet de voordelen zoals lekker vroeg vrij zijn e.d.

m'n cijfers gingen wel tog?
ANW: die gast kijkt zoooow langzaam na
economie: 6,7
wiskunde: 6,2
nederlands: 4,7
engels: 6,4
frans: 7 en we krijgen er nog een terug... maar die was bagger
geschiedenis 1: 6,7
geschiedenis 2: 7,8
latijn: 6
__________________
ja maar nee
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 13:08
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
4e was echt helemaal niks...
Wij hadden gelijk op het begin al dat je in 1 keer kei veel moest inleveren en veeel proefwerken, waarbij je dus zelf in je pta/studieplanners moest kijken Toen begon ik ook voor het eerst serieus huiswerk te maken

Nou in de 5e is het nog steeds kut, maar nu ben ik er al aan gewend dus dan is het niet zo erg
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 21:17
Meow
Meow is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 10-09-2004 @ 20:28 :
Nou, bij ons lijken ze alleen maar te kunnen zeiken. Elke les sturen ze iedereen eruit die geen huiswerk/spullen bij zich heeft, met als gevolg dat er meestal maar 9 mensen overblijven.
Bij ons ook!!!!!
Heb echt honderden discussies gehad met die leraren.... echt waardeloos....
__________________
Weet iemand iets origineels voor mijn signature? XXX Annelies
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 11:22
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
2e fase vind ik wel okee, alleen heb ik nog steeds niet het idee dat leraren je meer je gang laten gaan, ik word nog steeds overhoord en nog steeds wordt er hw gecontroleerd
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 14:46
Karianne
Avatar van Karianne
Karianne is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 17-11-2004 @ 12:22 :
2e fase vind ik wel okee, alleen heb ik nog steeds niet het idee dat leraren je meer je gang laten gaan, ik word nog steeds overhoord en nog steeds wordt er hw gecontroleerd
jah bij ons ook en als je het eens niet af hebt moet je je melden of gewoon 2 uur nakomen

Enne we hebben 2 verplichte studiehuis uren maar dan kun je ook niet gewoon je hw maken, want d'r loopt een vet irritant mens rond die engels geeft en vind dat iedereen engels moet maken fzow
__________________
ja maar nee
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 18:08
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Karianne schreef op 17-11-2004 @ 15:46 :
jah bij ons ook en als je het eens niet af hebt moet je je melden of gewoon 2 uur nakomen

Enne we hebben 2 verplichte studiehuis uren maar dan kun je ook niet gewoon je hw maken, want d'r loopt een vet irritant mens rond die engels geeft en vind dat iedereen engels moet maken fzow
studie huis uren
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 18:17
*ABC*
Avatar van *ABC*
*ABC* is offline
De tweede fase gaat nu al wat beter, het was ff wennen. Leve de herkansingen.

Mijn laagste cijfer was een 5,6 van natuurkunde, hoogste een 10 voor engels. De rest varieert er tussen meeste 6 en 7.

Mijn rapport is wel minder goed dan ik had gewildmaar dan ga ik toch harder blokken voor de volgende toetsweek

Laatst gewijzigd op 17-11-2004 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 07:32
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
I love stars schreef op 12-11-2004 @ 15:54 :
Ik haal hem weer ff terug.

De 4de klassers (havo/vwo) die hier in hebben geschreven zullen nu vast wel de SE week hebben gehad. Hoe ging dat , hoe heb je ze gemaakt. Het je al cijfers terug?

ts. eerst
Ik vond het veel makkelijker dan de 3de , had het wel redelijk gemaakt dacht ik en natuurkunde erg verpest.(blackout en toen tijd te kort)

Ik heb al wat cijfers terug en ze waren hoger dan ik dacht:
natuurkunde zal ergens tussen de 4,8 en 5,4 zitten is in iedergeval een 5
duits (1) 7,6
biologie (12) 7,6
wiskunde (B12) 9,0
scheikunde (12) 9,7
Anw 9,7
geschiedenis(1) 9,9


Blijft het zo makkelijk of beginnen ze in de vierde gewoon met makkelijke school examens om je te laten wennen ?
ik heb nog geen SE week gehad???? ik heb as maandag een SE geschiedenis, verderrrrr heb ik nog geen belangrijke cijfers gehaald. ik zit nu in 4 gymnasium en heb de volgende cijfers behaald:

duits: 7,7 en 7,6
latijn: 7,7 en 8,9
frans: 10
wiskunde: 3,5
ak: 3
engels: 7,8
en dat was het geloof ik wel weer
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 14:00
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
M'n laatste cijfers binnen, 7,7 voor nederlands en een 7,5 voor engels.

Sta nu een 8,2 gemiddeld , ik ga VWO halen!!!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:00
Karianne
Avatar van Karianne
Karianne is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-11-2004 @ 19:08 :
studie huis uren
jah k geloof dat het officieel swt uur heet maar ik heb al helemaal geen flauw idee wat dat betekend en studiehuis uren is tenminste begrijpbaar...
__________________
ja maar nee
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:02
*ABC*
Avatar van *ABC*
*ABC* is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-11-2004 @ 15:00 :
M'n laatste cijfers binnen, 7,7 voor nederlands en een 7,5 voor engels.

Sta nu een 8,2 gemiddeld , ik ga VWO halen!!!
Ja, vooral omdat VWO ook echt niet moeilijker gaat worden in de vijfde en de zesde
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:16
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
*ABC* schreef op 19-11-2004 @ 15:02 :
Ja, vooral omdat VWO ook echt niet moeilijker gaat worden in de vijfde en de zesde
Ik snap de boodschap niet .

Dat sarcastme snap ik nog wel. Tuurlijk wordt het moeilijker in de 5de en 6de. Maar verder snap ik niet wat je duidelijk probeert te maken.

Laatst gewijzigd op 19-11-2004 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:23
Global
Avatar van Global
Global is offline
dat je niet te vroeg moet juichen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:27
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Global schreef op 19-11-2004 @ 16:23 :
dat je niet te vroeg moet juichen
Doe ik ook niet, was een aanmoediging .
Het is in iedergeval een goede start . En de vijfde en zesde krijg ik de 2 vakken wib12 enzo en dat word zeker moeilijk , maar drm heb ik er ook bio12 bijgekozen.

Ik denk elk jaar voordat het jaar begint van ik blijf zitten , ik haal het nooit . En ik haal het wel elke keer weer met een gemiddelde van een 7 of hoger.

Laatst gewijzigd op 19-11-2004 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:29
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
gewoon een keer leren, werkt echt
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 17:01
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 19-11-2004 @ 16:29 :
gewoon een keer leren, werkt echt
, ik zou in eerste stantie tegen je zeggen dat je het topic niet heb gelezen aan je reactie te zien. Maar aangezien je daarboven gepost hebt...........

Mischien snapte je niet wat ik bedoelde, ik heb het nu wat beter geformuleert mischien dat het nu snapt, of snap ik kou niet .
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 19:09
pino123
pino123 is offline
ik vind de 2e fase zo bagger: die tussenuren, al die po's, en zo weinig toetsen die bij mij zo zwaar metllen--> als je één toets slecht maakt, dan sta je geheid een onvoldoende op je rapport!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 19:22
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
pino123 schreef op 19-11-2004 @ 20:09 :
ik vind de 2e fase zo bagger: die tussenuren, al die po's, en zo weinig toetsen die bij mij zo zwaar metllen--> als je één toets slecht maakt, dan sta je geheid een onvoldoende op je rapport!!!!!!
dat is niet altijd het geval, ligt aan de wegingsfactor van de toetsss
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 09:48
Verwijderd
ja maar er zijn toevallig wel toetsen die 50% van je eindexamen uitmaken, dat vind ik toch redelijk veel.

en verder, volgens mij verschilt de invulling van de Tweede Fase wel een beetje per school en per leraar/vak. Wij hebben bijvoorbeeld geen toetsweken , maar gewoon elke week op dinsdag en donderdag een toets, en dat bevalt me best. De leraren controleren je ook niet zo meer eigenlijk, en met de hoeveelheid studiewijzers die ik heb gekregen kan ik onderhand mn kamer behangen. Maar goed, bij frans wordt alles nog per les gepland (alsof we kleuters zijn), bij geschiedenis is het zo van: over een maand heb je het hoofdstuk af en bij Nederlands is het het best, bedenk zelf maar wanneer je je uur les hebt, schijf ff op blaadje waar je heen bent en over een half jaar lever je dit project in. En af en toe wel klassikale lessen, voor wat theorie, maar das echt tweede fase idee.

Met die tussenuren walt het bij ons op school wel mee, maar wij hebben dan ook een nieuw systeem met uren van 70 minuten , vet fijn, maar 4 u per dag

en dan nog wat, in de vierde (VWO) is het vooral druk met al die PO's enzo, maar in de vijfde wordt het echt moeilijk hoor. en zesde weer iets minder.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 13:47
Mindfields
Mindfields is offline
Ik merk echt nauwelijks verschil met vorig jaar.
Alleen maandag heb ik SE geschiedenis.. *shiver*
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 07:31
Verwijderd
Ik heb pas SE-week in de week van 6 december...
Opzich een fijn SE-rooster en ik denk dat ik het wel overleef.

Verder heb ik opzich wel redelijke cijfers gehaald

8.0 - Scheikunde
8.0 - Nederlands
5.6 - Duits
5.3 - Nederlands (spelling )
5.4 - Maatschappijleer
g - g - g - g : ckv1

Maar ik maak me nu niet meer druk want ik krijg 11 toetsen in de SE-week dus dat lukt wel

Maandag : 1e. Geschiedenis, 2e. Biologie1
Dinsdag : 1e. Wiskunde 2e. Duits1 4e. Scheikunde
Woensdag : 1e. Muziek 2e. Frans1
Donderdag : 2e Engels 4e. Natuurkunde
Vrijdag : 4e. Nederlands

Er mist nog 1 toets geloof ik maar dat was niet zeker of die kwam (Ma1)

Hoe wordt jullie SE-rooster opgesteld?
Heb je inspraak in je rooster of krijg je het en valt er niets meer te veranderen?

Bij ons werd het voorlopige rooster in de klas gepresenteerd en mocht iedereen er op schieten. (BV, scheikunde naar woensdag 3e en Nederlands naar vrijdag 1e) zodat dat mee kan worden genomen in de docenten vergadering.

Gebeurt dat bij jullie ook?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:02
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 21-11-2004 @ 08:31 :
Ik heb pas SE-week in de week van 6 december...
Opzich een fijn SE-rooster en ik denk dat ik het wel overleef.

Verder heb ik opzich wel redelijke cijfers gehaald

8.0 - Scheikunde
8.0 - Nederlands
5.6 - Duits
5.3 - Nederlands (spelling )
5.4 - Maatschappijleer
g - g - g - g : ckv1

Maar ik maak me nu niet meer druk want ik krijg 11 toetsen in de SE-week dus dat lukt wel

Maandag : 1e. Geschiedenis, 2e. Biologie1
Dinsdag : 1e. Wiskunde 2e. Duits1 4e. Scheikunde
Woensdag : 1e. Muziek 2e. Frans1
Donderdag : 2e Engels 4e. Natuurkunde
Vrijdag : 4e. Nederlands

Er mist nog 1 toets geloof ik maar dat was niet zeker of die kwam (Ma1)

Hoe wordt jullie SE-rooster opgesteld?
Heb je inspraak in je rooster of krijg je het en valt er niets meer te veranderen?

Bij ons werd het voorlopige rooster in de klas gepresenteerd en mocht iedereen er op schieten. (BV, scheikunde naar woensdag 3e en Nederlands naar vrijdag 1e) zodat dat mee kan worden genomen in de docenten vergadering.

Gebeurt dat bij jullie ook?
Bij ons wordt ie 3/4 (zit vakantie tussen) weken voor de SE week opgehangen. Mag je hem bekijken en mag je dingen doorgeven waar je het niet meeeens ben.

Mijn toetsrooster was fijn (8 toetsen en geen tussenuren)
wo: 2e geschiedenis 1
do: 2e biologie 12 3e wiskunde B12
vr: 2e duits 1 3e natuurkunde 12
ma: 2e nederlands
di: 2e engels 3e icosa (telt mee voor anw en schei12)
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 06:44
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 21-11-2004 @ 13:02 :
Bij ons wordt ie 3/4 (zit vakantie tussen) weken voor de SE week opgehangen. Mag je hem bekijken en mag je dingen doorgeven waar je het niet meeeens ben.

Mijn toetsrooster was fijn (8 toetsen en geen tussenuren)
wo: 2e geschiedenis 1
do: 2e biologie 12 3e wiskunde B12
vr: 2e duits 1 3e natuurkunde 12
ma: 2e nederlands
di: 2e engels 3e icosa (telt mee voor anw en schei12)
Bij ons heb je altijd pauze na je toets.

als je 1e toets hebt (of les) is dat : 8.30 - 9.40 en dan heb je 20 minuten pauze, dus hoef je niet meteen door naar je volgende toets als je het eerste uur had. Het 2e uur toets is van 10.00 - 11.10. Het derde uur is het normale dagelijkse studie uur en daar heb je gewoon geen toets en heb je verschillende lokalen waar je nog eventjes kan leren voor je toets van het vierde uur ( 12.55 - 14.05).

Ik vind het wel fijn dat bij ons dat er een pauze tussen de twee uren zit en dat je niet 140 minuten (bij ons dan) achter elkaar toetsen zit te maken.

Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:56
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 22-11-2004 @ 07:44 :
Bij ons heb je altijd pauze na je toets.

als je 1e toets hebt (of les) is dat : 8.30 - 9.40 en dan heb je 20 minuten pauze, dus hoef je niet meteen door naar je volgende toets als je het eerste uur had. Het 2e uur toets is van 10.00 - 11.10. Het derde uur is het normale dagelijkse studie uur en daar heb je gewoon geen toets en heb je verschillende lokalen waar je nog eventjes kan leren voor je toets van het vierde uur ( 12.55 - 14.05).

Ik vind het wel fijn dat bij ons dat er een pauze tussen de twee uren zit en dat je niet 140 minuten (bij ons dan) achter elkaar toetsen zit te maken.

Bij ons is er ook pauze, volgens mij 10 minuten voor de leerlingen en 5 minuten voor de dyslectische leerlingen.

Mijn toetsen waren 70 minuten(60+10 minuten) of 105 minuten (90 +15 minuten) sommige toetsen had ik niet af en sommige had ik al een uur van te voren af, scheikunde en wiskunde (waren 2 105 minuten toetsen voor mij)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 06:35
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 22-11-2004 @ 18:56 :
Bij ons is er ook pauze, volgens mij 10 minuten voor de leerlingen en 5 minuten voor de dyslectische leerlingen.

Mijn toetsen waren 70 minuten(60+10 minuten) of 105 minuten (90 +15 minuten) sommige toetsen had ik niet af en sommige had ik al een uur van te voren af, scheikunde en wiskunde (waren 2 105 minuten toetsen voor mij)
WTF zulke lange toetsen?

Bij ons duren SE-week-toetsen 70 minuten en de dyslexie leerlingen krijgen er 20 minuten bij. Echter in het normale lesrooster duren de toetsen 55 minuten zodat de dyslexie leerlingen er nog een kwartier bij hebben.

Maar 105 minuten voor scheikunde ? WTF als je hoodstuk twee bedoeld (Zouten) dan maak je die toets gewoon drie keer in dat aantal minuten .
Voor wiskunde kan ik 105 minuten welk begrijpen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 07:04
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vind het veschrikkelijk tot nu toe. Minstens 20 werkstukken in 1 periode en ik heb er 5, moet je nagaan. De leraren zeiken nog steeds over je huiswerk, optijd komen en of je geleerd hebt of niet. Ook moeten wij domme dosiers over onze vaste keuze (ja ik zit in vwo) invullen die nog meer tijd in beslag nemen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 09:56
smilegirl
smilegirl is offline
hmz...het is drukker dan de voorgaande jaren...meer werkstukken,maar wel minder pw..
en ppff wel wekelijks een verhaal over blok a,b en c ja ik kan het ondertussen dromen...
en alles wat je doet word nu heel goed in de gaten gehouden...als je een keer je spullen niet bij je hebt of naar de dokter moet weet je mentor dat gelijk word er naa huis gebeld of je echt naar de dokter bent geweest enz.
en ja dat doen ze dan voor ons best wil omdat ze wel willen dat we slagen..
hmz mja ik heb nu bijna mijn tentames erop zitten en daar ben ik wel blij om...nog paar weekjes en dan is het gelukkig kerstvakantie
ik zit trouwens in 4 vmbo t (mavo)
kus
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:31
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 23-11-2004 @ 07:35 :
WTF zulke lange toetsen?

Bij ons duren SE-week-toetsen 70 minuten en de dyslexie leerlingen krijgen er 20 minuten bij. Echter in het normale lesrooster duren de toetsen 55 minuten zodat de dyslexie leerlingen er nog een kwartier bij hebben.

Maar 105 minuten voor scheikunde ? WTF als je hoodstuk twee bedoeld (Zouten) dan maak je die toets gewoon drie keer in dat aantal minuten .
Voor wiskunde kan ik 105 minuten welk begrijpen
schei was h1 + alle stof van anw , hetzat bij elkaar in je krijgt dus eigelijk 2 toetsen van 70 minuten in 1 van 105.

Wij hebben geen normale toetsen enkel die van de SE week. Dus die van jullie zijn langer, want de normale toetsen bij ons zijn 60 minuten en die van jullie 70.

Wrm krijgen die dyslecten erzoveel tijd erbij . Het was toch wettelijk bepaald dat dys. er 10 minuten bijkrijgen per uur?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 18:38
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 23-11-2004 @ 16:31 :
schei was h1 + alle stof van anw , hetzat bij elkaar in je krijgt dus eigelijk 2 toetsen van 70 minuten in 1 van 105.

Wij hebben geen normale toetsen enkel die van de SE week. Dus die van jullie zijn langer, want de normale toetsen bij ons zijn 60 minuten en die van jullie 70.

Wrm krijgen die dyslecten erzoveel tijd erbij . Het was toch wettelijk bepaald dat dys. er 10 minuten bijkrijgen per uur?
Ik dacht dat mijn scheikunde docent zoiets gezegd had

Ik weet het niet zeker hoor maar meestal mogen de mensen met dyslexie gewoon hun toets afmaken (die zijn meestal toch ook bijna klaar op bv 2 vragen na) terwijl de rest het in moet leveren..Maar 15 is het max geloof ik

MAargoed ik heb geen dyslexie dus ik weet niet hoe het bij ons op school zit met de regels enzo
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:04
Verwijderd
Wij hebben elke dinsdag en elke donderdag een toets van 90 min, tijd voor dyslecten weet ik niet pcies, die kunnen het iig ook groter afgedrukt krijgen en langere tijd/ delen vertaald. Maar elke week 2x 90 min dus. ne daar hebben we aparte toetsuren voor, na je gewone lessen (van 1355-1525)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Miss_3488 schreef op 23-11-2004 @ 20:04 :
Wij hebben elke dinsdag en elke donderdag een toets van 90 min, tijd voor dyslecten weet ik niet pcies, die kunnen het iig ook groter afgedrukt krijgen en langere tijd/ delen vertaald. Maar elke week 2x 90 min dus. ne daar hebben we aparte toetsuren voor, na je gewone lessen (van 1355-1525)
Is dat dan niet onhandig ? Elke maandag & woensdag hard leren voor een toets?

Ik ben blij dat ik met 2 weken leren gewoon 1 week toetsen heb
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:10
Verwijderd
Neej hoor, ik heb nog nooit toetsweek gehad (krijg ik alleen 1x in de zesde), dus weet niet beter en het bevalt goed zo hoor, geen probleem. Ligt er misschien beetje aan wat je gewend bent.

Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 14:08
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Miss_3488 schreef op 23-11-2004 @ 21:10 :
Neej hoor, ik heb nog nooit toetsweek gehad (krijg ik alleen 1x in de zesde), dus weet niet beter en het bevalt goed zo hoor, geen probleem. Ligt er misschien beetje aan wat je gewend bent.
Ik zo u niet tegen de druk worden, ik kan nu gewoon 9 weken (met vakantie ertussen) relaxen en dan vanaf een week voor de toetsweek langzaam beginnen met leren voor de toetsen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 06:17
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 24-11-2004 @ 15:08 :
Ik zo u niet tegen de druk worden, ik kan nu gewoon 9 weken (met vakantie ertussen) relaxen en dan vanaf een week voor de toetsweek langzaam beginnen met leren voor de toetsen.
Ik kan gewoon 10 weken niets doen dan twee weken iets doen en dan heb ik een toetsenweek

Maargoed bij ons doen ze ook nog tussendoor toetsen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:25
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 25-11-2004 @ 07:17 :
Ik kan gewoon 10 weken niets doen dan twee weken iets doen en dan heb ik een toetsenweek

Maargoed bij ons doen ze ook nog tussendoor toetsen
Bij ons alleen d-toetsen waarvan hoogstens 15% meeteld voor je se, dat kan bonus zijn of niet.

Bij nl. is het bijv. 2 d-toetsen beide een 8 en se 7,7
dan word je cijfer 0,15*8 + 0,85*7,7.
maar verder worden we niet lastig gevallen .

en bij bijv na is er een hele rare formule
(0.15*X+85y)/(0,85x+0,15y)zoeits en dat komt bij je se cijfer
x is het cijfer dat je hebt gehaald voor d-toetensen en praktica en y het cijfer voor je Se.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee

Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 13:28.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 16:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-11-2004 @ 15:00 :
M'n laatste cijfers binnen, 7,7 voor nederlands en een 7,5 voor engels.

Sta nu een 8,2 gemiddeld , ik ga VWO halen!!!
Een 8,2 gemiddeld? Haha, mijn hoogste cijfer op m'n rapport is een 8,5 en m'n laagste een 5,5. Dus een 8,2 gemiddeld heb ik echt niet.(Hehe, maar ben wel 1 van de 4 die geen minpunten op z'n rapport heeft, in mijn klas! Sommigen hebben er 12 ofzo )

Ik vind de 4e nu echt kut. Ik moet over 2 weken 7 verslagen van natuurkunde af hebben, en volgende week zit ik in Zwitserland. Maandag een 6e december presentatie Nederlands.
Dinsdag repetitie Rennaisance Nederlands.
Woensdag repetitie wiskunde over 3 hoofdstukken.
Donderdag boekverslag Nederlands.
Vrijdag tentamen Geschiedenis.
Maandag de 13e repetitie Biologie.
Dinsdag repetitie muziek
Woensdag repetitie natuurkunde

Nou, dat was het voorlopig wel. Ondertussen ook nog projecten voor ANW, economie en geschiedenis. Ben echt blij als het kerstvakantie is. Vind het echt zo druk. En dan heb ik ook nog leraren die niet aangeven wanneer een verslag af moet, of wanneer de presentaties worden gehouden. (Dat staat namelijk in het PTA) En dan zeggen ze dat een paar lessen van te voren.

Maar goed, had een 7,8 voor ANW tentamen. En een 7,2 voor Maatschappijleer tentamen. Whoehoe.
Heb wel 2 onvoldoendes, 4,4 en een 4,5 voor engels. (luisteren en lezen, kan ik niet zo goed)

Maar ik ga wel over naar 5 vwo denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 16:54
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ik heb haast geen huiswerk loop bij veel vakken >week voor. Enige wat ik yhuis doe zijn de handelingsdelen . Gemiddeld zo'n 2 uur per week.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 17:04
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Juist veel huiswerk alleen me favo vakken: na , sk, wi, bi EN minderleuke ne en
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 17:05
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Skilly schreef op 25-11-2004 @ 18:04 :
Juist veel huiswerk alleen me favo vakken: na , sk, wi, bi EN minderleuke ne en
jah nl en eng. vind ik ook kut
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 17:09
fnkyy;;aapjj
fnkyy;;aapjj is offline
nOu
k vin et nu nog wel makkelyk
maar heb nu proefwerkweek enzo
tis wel veel
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 17:12
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 25-11-2004 @ 17:54 :
Ik heb haast geen huiswerk loop bij veel vakken >week voor. Enige wat ik yhuis doe zijn de handelingsdelen . Gemiddeld zo'n 2 uur per week.
Pfff he. Ik loop nu ook een week voor, maar dat moet ik wel, want ben er volgende week niet. Maar altijd een week voor? Dat lukt mij echt niet. (Doe je ook nog aan sport en muziek enzo, of dat niet?)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #11
jennlalafer
242 21-01-2020 14:30
Lifestyle ideeen voor een disco avond met de 2de klassers?
k@rlijn
5 13-06-2010 15:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] [help!] Gemiddelde van cijfers etc.
Nafi
5 13-06-2009 15:47
Vrije tijd Formule 1: De Grand Prix van Hongarije op de Hongaroring in Budapest!!!
Mr.Oizo
46 25-08-2003 20:05
Liefde & Relatie Hij houdt niet meer van mij
ziggy
116 01-02-2003 13:36
Drugs & Alcohol 4e klassers(MAVO-HAVO-VWO) gezocht die een enquête over softdrugs willen invullen!!
girly_beau
39 09-01-2002 16:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.