Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 20:22
bartvanlent
bartvanlent is offline
ik heb echt het gevoel dat er hier op het forum op heel hoog niveau over belangrijke onderwerpen word gediscussierd, gein ook wel maar toch, ik ben benieuwd naar de opleiding van de forumers ik begin zelf

- ik zit in 4 mavo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 20:24
DG
Avatar van DG
DG is offline
5 HAvo*kzou maar niet te hard roepen dat je mavo doet, ze hebben iets tegen *mavotuig*
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:25
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
6 Gymnasium,... *vraagt zich af of het wel altijd belangrijke onderwerpen zijn *
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:26
bartvanlent
bartvanlent is offline
ja ik vind niet dat je mij moet beoordelen op mavo of havo of atheneum, maar op niveau, ik zoek ut niet om te leren, ik heb ook vwo gedaan maarjah ik denk later maar hard werken, en nu plezier maken, dat is kortzichtig dat weet ik maar tog!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
7 Vwo

De geinteresseerden zullen op hoog niveau discussieren hier, dat is toch normaal? Wel zie je vaak dat dat al mensen zijn van 17 jaar of ouder. Dan maakt opleiding eigenlijk niet zoveel uit, op N&A zul je bijvoorbeeld veel het nieuws moeten volgen, op S&M zul je goed met software om moeten kunnen etc...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:30
Billy_bob
Billy_bob is offline
je kan ook heel hard werken en heel veel plezier hebben
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Billy_bob schreef op 10-10-2004 @ 21:30 :
je kan ook heel hard werken en heel veel plezier hebben
Je kunt ook niet werken en gewoon je VWO halen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:35
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Billy_bob schreef op 10-10-2004 @ 21:30 :
je kan ook heel hard werken en heel veel plezier hebben
Je kan ook niet werken, het gymnasium halen en alsnog een berg plezier hebben, waar je eng van wordt.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:36
bartvanlent
bartvanlent is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-10-2004 @ 21:30 :
7 Vwo

De geinteresseerden zullen op hoog niveau discussieren hier, dat is toch normaal? Wel zie je vaak dat dat al mensen zijn van 17 jaar of ouder. Dan maakt opleiding eigenlijk niet zoveel uit, op N&A zul je bijvoorbeeld veel het nieuws moeten volgen, op S&M zul je goed met software om moeten kunnen etc...
daar heb je ook geleik in, maar ik ben 15 en doe 4 mavo, tog weet ik van veel onderwerpen wel wat af omdat ik veel nieuws programa's kijk en ook veel op internet zit. ik kan alles goed volgen en kan soms leuk mee doen in discussies! ik vind dat leeftijd enzo niks uit maakt als je maar met antwoorden, tropic's enz. van kwaliteit komt!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:36
light fighter
light fighter is offline
eerste jaars hbo-recht
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:42
Verwijderd
Drs. Cultuurwetenschap
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:48
Pudding_Gek
Avatar van Pudding_Gek
Pudding_Gek is offline
VMBO af, nu eerste jaars MULTIMEDIA-VORMGEVING
__________________
Waarom zetten mensen hier altijd teksten neer?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:53
Verwijderd
5 vwo EM
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:57
Verwijderd
eerstejaars farmacie

en typ svp toch ipv tog dat is zo irritant
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:13
Verwijderd
eerstejaars geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:14
bartvanlent
bartvanlent is offline
ok eva ik zal voortaan toch maar zo gaan typen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:16
Verwijderd
Ik ben vijfdejaars ondernemingsrecht, vanaf (waarschijnlijk) eind januari mr.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:21
Verwijderd
Ik doe nu gymnasium, om voorlopig niet te hoeven werken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-10-2004, 21:24
Verwijderd
Ik geloof dat hier al een soortgelijke poll over was.

Ontopic: tweedejaars tech. natuurkunde.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:25
bartvanlent
bartvanlent is offline
zoals ik al dacht zijn er hier hoog opgeleide mensen!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:31
bartvanlent
bartvanlent is offline
nog even een vraag, hoe denken jullie over mavo/mbo, wij worden vaak in een hoekje geduwd van probleem jeugd enz. enz. ik heb het er heel makkelijk, want ik kan eigelijk wel een iets hoger niveau aan, en er zijn ook mensen die kei hard hun best doen om mavo te halen, daar heb ik respect voor, op welk niveau dan ook, maar je hebt er ook probleem jongeren, graag jullie meningen!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:39
Verwijderd
Och, mijn broer heeft VMBO (toen nog VBO) gedaan en het niet eens afgemaakt. Probleemjeugd is dus een overdreven generalisatie, want mijn broer veroorzaakt erg weinig problemen.

Neemt natuurlijk niet weg dat veel van de probleemjongeren wel degelijk vmbo doen/hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:40
bartvanlent
bartvanlent is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-10-2004 @ 22:39 :
Och, mijn broer heeft VMBO (toen nog VBO) gedaan en het niet eens afgemaakt. Probleemjeugd is dus een overdreven generalisatie, want mijn broer veroorzaakt erg weinig problemen.

Neemt natuurlijk niet weg dat veel van de probleemjongeren wel degelijk vmbo doen/hebben gedaan.
daar heb je geleik in!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
1e jaars biomedische wetenschappen (uni dus)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:46
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
havo voor volwassenen. ach, tis havo natuurlijk, maar de meeste mensen van 20 hebben denk ik een hogere opleiding afgemaakt. (maakt niet uit).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 21:48
Verwijderd
Vaak wordt verondersteld dat het VMBO heeft gefaald doordat met de oprichting ervan het VBO en de MAVO zijn verdwenen. Er zou sprake zijn van teveel generalisatie (beroepsgericht en theoretischer onderwijs in een) en bovendien hebben de docenten in het algemeen geen enkel gezag meer. Een probleem dat groter lijkt te worden is dat leerlingen met veel problemen nu eenmaal vaak laag opgeleid zijn.

Naar mijn idee zitten er op het vmbo relatief veel mensen die een slechte algemene ontwikkeling en veel andere problemen hebben en/of totaal niet geinteresseerd zijn in het voltooien van een opleiding.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:52
bartvanlent
bartvanlent is offline
Citaat:
perseus schreef op 10-10-2004 @ 22:48 :
Vaak wordt verondersteld dat het VMBO heeft gefaald doordat met de oprichting ervan het VBO en de MAVO zijn verdwenen. Er zou sprake zijn van teveel generalisatie (beroepsgericht en theoretischer onderwijs in een) en bovendien hebben de docenten in het algemeen geen enkel gezag meer. Een probleem dat groter lijkt te worden is dat leerlingen met veel problemen nu eenmaal vaak laag opgeleid zijn.

Naar mijn idee zitten er op het vmbo relatief veel mensen die een slechte algemene ontwikkeling en veel andere problemen hebben en/of totaal niet geinteresseerd zijn in het voltooien van een opleiding.
een beetje heb je geleik, maar als ik in m'n klas kijk, zitten er van de 30 zeker 10 die echt veel '' van de wereld'' afweten, je hebt er nog 10 die alles een beetje volgen enz., en dan heb je er 10 die problemen veroorzaken de zogenaamde ''probleemjongeren'' maar je moet niet iedereen over 1 kam scheren.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:58
Verwijderd
Citaat:
bartvanlent schreef op 10-10-2004 @ 22:52 :
een beetje heb je geleik, maar als ik in m'n klas kijk, zitten er van de 30 zeker 10 die echt veel '' van de wereld'' afweten, je hebt er nog 10 die alles een beetje volgen enz., en dan heb je er 10 die problemen veroorzaken de zogenaamde ''probleemjongeren'' maar je moet niet iedereen over 1 kam scheren.
Dat doe ik ook niet, ook ik weet dat er zeker wel mensen zitten die hard werken om een bepaald beroep uit te kunnen oefenen, zich bekommeren om de wereld en niet tot de zogenaamde probleemjongeren gerekend worden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:55
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
als je deze draad bekijkt

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=968910

dan zie je dat grote meerderheid in het WO studeren
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:00
Henkidu
Henkidu is offline
eerstejaars universiteit, geschiedenis, kunstgeschiedenis en Italiaans (je moet hier in het eerste jaar drie studierichtingen doen...)


Verder ben ik het helemaal eens met dat het schoolniveau eigenlijk geen bal uitmaatk. Het ligt er maar aan wat je interesses zijn en hoe gedreven je daar in en in schoolwerk bent en is schoolniveau een tweede plaats waard. De moeite die je ergens voor doet is het belangrijkste.

Maar het is wel vaak zo, helaas, dat de mensen die nergens moeite voor willen doen automatisch op het vmbo terecht komen en daar problemen gaan veroorzaken. Zo zit het systeem nou eenmaal in elkaar...
__________________
Sot et och op Lëtzebuergesch! | I can resist anything but temptation
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
1e jaars Pedagogische Wetenschappen.

Maar mavo bestaat toch niet meer? En hoe ik over Mavo'ers / vmbo'ers denk? De types die hard werken en het dan net aan halen, daar heb ik respect voor, net zo veel als dat ik dat heb van mensen die op elk ander niveau hard werken. Maar types die te lui zijn om hard te werken (jij geeft aan dat je eigenlijk ook makkelijk hoger zou kunnen) daar heb ik een hekel aan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:03
Verwijderd
Citaat:
bartvanlent schreef op 10-10-2004 @ 22:52 :
een beetje heb je geleik, maar als ik in m'n klas kijk, zitten er van de 30 zeker 10 die echt veel '' van de wereld'' afweten, je hebt er nog 10 die alles een beetje volgen enz., en dan heb je er 10 die problemen veroorzaken de zogenaamde ''probleemjongeren'' maar je moet niet iedereen over 1 kam scheren.
Dat is dus 1/3de die problemen geeft, als dit representatief zou zijn (wat het dus niet is) voor alle vmbo klassen is het denk ik alsnog een véél hoger gemiddelde ivm havo/vwo klassen. (In mijn vroegere 4/5 havo klas was het bijvoorbeeld 3 op de 32 die problemen gaf.)
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:11
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik studeer aan een universiteit, wetenschappelijk onderwijs dus.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:16
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik ben eerstejaars culturele antropologie en ontwikkelingssociologie. Universiteit dus. Hiervoor deed ik gymnasium.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 06:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
bartvanlent schreef op 10-10-2004 @ 21:22 :
- ik zit in 4 mavo.
Dat is knap.

Ik zit in 5 havo.
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 06:44
Sitia
Avatar van Sitia
Sitia is offline
ik doe 5 tweetalig vwo.. EM
__________________
Why am I trying to give if no-one gives me a try..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2004, 06:55
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
K heb de havo gedaan, natuur en gezondheid.

Ben nu eerstejaars HBO-er,
biologie en medisch laboratorium onderzoek.
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 07:13
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
dreen schreef op 11-10-2004 @ 07:40 :
(...)Ik zit in 5 havo.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 07:40
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Tweedejaars Nederlands recht.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 07:52
The0
The0 is offline
Eerste jaar Psychologie (uni)
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 08:06
Gordijn
Gordijn is offline
Eerst ;HAVO Cultuur en Maatschappij

1e jaars Communicatie ( HBO)

Ik vind ook dat je iemand niet mag beoordelen aan de hand van zn opleiding.
Zo zaten er op mijn middelbare school een groepje mensen in de atheneum.... als je daarmee probeerde te praten... djeezus, dat die kinders uberhaupt kunnen denken is bijna niet voor te stellen!
Dom heeft voor mij niets te maken met dat je niet goed kunt leren, maar gaat over de manier waarop je in het leven staat.

Tis wel zo dat er meer rotzooischoppers in het VMBO zitten, dan bijvoorbeeld op het Atheneum. Om de al eerder genoemde reden; de mensen die nergens moeite voor willen doen, komen automatisch op het vmbo terecht en gaan daar problemen veroorzaken.

Maar dat betekend dus niet dat iedere VMBO - leerling een 'probleem kind 'is. Mijn beste vriendin zat op het VMBO, en daar kun je gewoon heel fijn mee praten en discussiëren!
__________________
OLEE
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 08:13
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
The0 schreef op 11-10-2004 @ 08:52 :
Eerste jaar Psychologie (uni)
ik ook en volgens mij weet ik wie jij bent
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 08:32
aapmens
Avatar van aapmens
aapmens is offline
Ik ook 4 mavo,
( gedraag me heel volwassen daarom zal het nooit opgevallen zijn )

greetz
aapmens
__________________
Mijn favo kleur onder de 10 is woensdag
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 08:38
bartvanlent
bartvanlent is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-10-2004 @ 00:02 :
1e jaars Pedagogische Wetenschappen.

Maar mavo bestaat toch niet meer? En hoe ik over Mavo'ers / vmbo'ers denk? De types die hard werken en het dan net aan halen, daar heb ik respect voor, net zo veel als dat ik dat heb van mensen die op elk ander niveau hard werken. Maar types die te lui zijn om hard te werken (jij geeft aan dat je eigenlijk ook makkelijk hoger zou kunnen) daar heb ik een hekel aan.
waarom zou je daar een hekel aan hebben bijvoorbeeld aan mij? ik ga voor mn hobby''s en ik stel school op de 2e plaats, dat is mijn eigen keuze tog? en ik vind niet dat je daar een hekel aan zou moeten hebben, ik weet dat het kortzichtig is, maar ik sta zelf voor de gevolgen, hard werken!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 08:44
11568
11568 is offline
4-mavo.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:14
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Er zijn al regelmatig polls geweest over wat voor niveau mensen doen, over het algemeen doen de meeste mensen hier vwo/wo (ik ben 2e jaar farmacie, ook wo dus)

Dan nog het vmbo/mbo. In vergelijking met het vwo heb je op het vmbo veel meer mensen die het makkelijk halen zonder iets uit te voeren en de ervaring uit mijn eigen klas leert dat de mensen die het hele jaar geen *** uitvoeren meestal (dus niet altijd) het grootste tuig zijn. Er zijn nu ook een heleboel vmbo leraren die het niet eens zijn met het nieuwe vmbo systeem omdat een hoop jongeren die gewoon het liefst met hun handen bezig zijn de hele dag in de klas theorielessen moeten volgen, dan zou ik ook vreselijk lastig worden.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:37
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
er zitten vooral studenten op scholieren.com (logisch!)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:52
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
eerstejaars Informatica
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 11:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
1e jaars rechtsgeleerdheid... (na 6 jaar gymnasium)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 11:20
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
6 vwo (c&m)
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.