Oud 12-09-2016, 09:55
Daantjee_
Daantjee_ is offline
Ik zou heeeel graag een kat of kitten willen, maar heb wel wat twijfels.
We hebben thuis een cavia, kan dit? Zijn er mensen die een kat hebben met een knaagdier?

Ook vroeg ik me af; kitten of kat?
Van een kat in het asiel kan je het karakter vragen, maar een kitten is natuurlijk leuk om te zien opgroeien.
Ik ben me er ook van bewust dat een kitten lastiger is, maar dat moet wel lukken.
In het asiel moet je maar net geluk hebben, ik zou bijvoorbeeld geen kat willen die ouder is dan 1 jaar.

Iemand tips of ideeën?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2016, 13:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit hoort op flora en fauna.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2016, 13:30
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wij hebben thuis altijd zonder problemen allerlei beesten in één huis gehad, waaronder katten, cavia's en hamsters. Als je ervoor zorgt dat je kat genoeg te doen heeft en zich niet gaat vervelen, moet het prima kunnen.

Of je een kitten of een volwassen kat neemt, moet je inderdaad zelf bedenken. Een kitten kost inderdaad meer tijd, vooral in het begin. Maar er zijn in het asiel ook heel veel lieve en leuke katten die op een fijn thuis wachten! En ook katten die ouder zijn dan een jaar kunnen heel leuk zijn
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2016, 15:48
Daantjee_
Daantjee_ is offline
Ik hoef niet per se een kat die jonger is dan 1 jaar, maar dat lijkt me wel leuker. Ik wil het liefst een kat vanaf het begin, en het eerste (en laatste) baasje zijn, haha.

Over onze cavia hoef ik me dus geen zorgen te maken

Anyway, bedankt voor je antwoord!!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2016, 20:13
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het is wel handig om de cavia in een ruimte te kunnen zetten die je af kunt sluiten, zodat de kat er niet bij kan. Vooral handig als je weg moet.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2016, 14:26
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben zelf begonnen met kittens, maar ik wilde eigenlijk een lelijkerd uit het asiel halen (zo een met 3 poten en 1 oog, die niemand wil hebben). Mijn buren hadden kittens en toen werd ik verliefd en dat ben ik nu nog steeds. En dat is het, je moet het voelen. Ik wilde er dit jaar nog een kitten bij (toevallig van dezelfde buren) en ik had er al eentje uitgezocht, maar ik voelde het niet zoals bij mijn eerste twee, dus heb er vanaf gezien.

Mijn tip is om eerst eens naar het asiel te gaan. Kijk eens of daar een beestje zit dat je aanspreekt en zoek niet op leeftijd of ras of kleur of wat dan ook. Als je daar geen kat tegenkomt waar je verliefd op wordt, kijk dan eens op marktplaats. Daar worden vaak kittens aangeboden. Wees dan niet bang om vragen te stellen over de moederpoes en vaderkater en eventuele voorgaande nestjes, het soort voer dat ze daar krijgen, dat soort dingen.

Lees je wel in voor je een kat neemt, van welke leeftijd dan ook. Ze zijn hartstikke leuk, maar meer werk dan je zou denken, zeker als ze jong zijn.

Verder, kies direct een dierenarts bij jou in de buurt en laat ze nakijken. Met kittens hebben sommige dierenartsen een gratis eerste check.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 12:21
Daantjee_
Daantjee_ is offline
Citaat:
Mijn tip is om eerst eens naar het asiel te gaan. Kijk eens of daar een beestje zit dat je aanspreekt en zoek niet op leeftijd of ras of kleur of wat dan ook. Als je daar geen kat tegenkomt waar je verliefd op wordt, kijk dan eens op marktplaats. Daar worden vaak kittens aangeboden. Wees dan niet bang om vragen te stellen over de moederpoes en vaderkater en eventuele voorgaande nestjes, het soort voer dat ze daar krijgen, dat soort dingen.
Thanks! Ik denk dat ik maar eens langs het asiel ga. Het lijkt me alleen wel lastig om de kat te vinden die bij mij past. Stel ik kom een hele lieve kat tegen en ik heb het idee dat het wel gaat werken, maar de kat wil ook naar buiten.. Dat kan dus niet. Ik heb geen tuin, wel een balkon wat ik eventueel geschikt zou kunnen maken. Maar dan kunnen ze niet echt rondlopen natuurlijk.
Dat lijkt me wel lastig aan een asiel, maar van wat ik heb gehoord zit er altijd wel eentje bij die bij je past!


En ik had al even op Marktplaats gekeken. Is ook wel een idee denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 12:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In het asiel hebben ze vaak wel een heel goede omschrijving of een kat naar buiten wil of niet of met andere dieren samen kan of met kinderen enzo dus dat komt wel weer goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2016, 21:23
Verwijderd
We hebben vaker katten uit het asiel gehaald die ouder waren dan 1 jaar. Het fijne is dat ze meestal wat rustiger zijn en alle spuitjes hebben gehad. Onze poes haalden we toen ze 5 was uit het asiel
Ze is nu 16 en leeft nog steeds. Nooit ziektes gehad. Nou jja nu heeft ze ouderdomskwaaltjes maar dan kan ze nog jaren mee leven

En kijk ook naar ras, kleur, spontaniteit van een kat.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2016, 12:39
Verwijderd
Wij hebben twee katten die we gekocht hebben als kittens. We hebben heel bewust gekozen voor Noorse Boskatten, omdat mijn vriend allergisch is voor katten maar op dit ras niet reageert. Als dat niet het geval was geweest, hadden we waarschijnlijk twee beestjes uit het asiel gehaald en was mijn voorkeur uit gegaan naar een ouder stel, omdat kittens over het algemeen wel geplaatst worden. Jonge, schattige kittens krijgen wel een huis - bij wat oudere katten is dat meestal een groter probleem.
Verder hadden wij twee ratten toen wij de katten kregen. Dat ging echt heel prima. De kooi waar de ratten in zaten was veilig genoeg en daar heb ik me nooit druk om gemaakt. Als de ratten uit de kooi waren, bleef ik er wel mij, maar ging het gewoon goed. Nooit problemen mee gehad!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2016, 10:50
Daantjee_
Daantjee_ is offline
Bedankt voor alle reacties!! Supernuttig allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna [foto-topic] van je huisdier :)
Gatara
500 29-12-2005 14:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.