Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2002, 15:22
Verwijderd
in de klas moesten we dus allemaal een betoog schrijven, en een van de onderwerpen was: huiswerk moet af geschaft worden!
heb ik niet gekozen, maar anderen wel. Ze zijn het er mee eens. Ik dus absoluut niet.

waarom?

- ik ben niet bereid nog langer op school te zitten, om daar mijn "huiswerk" te gaan maken in de les. (want daar draait 't dan wel op uit)
- Een leerling krijgt door huiswerk iets van zelfstandigheid. Je moet zo leren iets te plannen etc. Dat is een vaardigheid die je straks op de univ/hogeschool of whatever nodig hebt.
- zolang ben ik niet met mijn huiswerk bezig, ik heb genoeg tijd voor andere dingen, hierom zou het dus niet afgeschaft hoeven worden.

Een argument van hun ervoor is dat nutteloze opdrachten mogen worden overgeslagen. Daar ben ik het in principe mee eens, maar heeft naar mijn mening weinig met de stelling te maken. Je krijgt zo alleen wel minder huiswerk, zonder dat dat tenkoste gaat van andere dingen, en dat is natuurlijk nooit mis

ben jij voor of tegen het afschaffen van huiswerk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2002, 15:30
PV
PV is offline
mhm ik ben niet voor het afschaffen van huiswerk... wel zouden leraren beter op elkaar kunnen afstemmen wanneer ze s.o.'s en proefwerken geven, of grote opdrachten.
maar ach ik zit nie meer op de middelbare school

zelfstandigheid is idd goed en heb je nodig als je verder studeert.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:35
Verwijderd
moeilijk onderwerp vooral omdat dat op elke school anders is (hoeveelheid en soort huiswerk) en huiswerk toch niet afgeschaft wordt...
maar ik vind een systeem van "in de les maken, thuis leren" wel een mooi idee
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 21:37
Verwijderd
het gaat erom dat je leert wat je moet leren. of je dat met of zonder huiswerk doet moet je maar lekker zelf weten....
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 15:31
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Tegen, ik maak liever zo heel af en toe wat huiswerk dan dat ik elke dag langer op school moet zitten...
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 17:12
Smurfinnetje
Smurfinnetje is offline
Welke leraar/lerares heb je voor NL?? je zit toch op candea?
__________________
het leven is wat jij er van maakt, en lachen maakt een hoop goed!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 17:26
Sommetje
Sommetje is offline
Ik maak liever thuis huiswerk dan dat ik langer op school zou zitten. Huiswerk afschaffen gaat denk ik niet (je moet de stof op één of andere manier eigen worden), maar ik vind wel dat het wat minder en meer gespreid zou mogen zijn.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Smurfinnetje schreef:
Welke leraar/lerares heb je voor NL?? je zit toch op candea?
klopt.
ik had dit jaar oorspronkelijk Gerritsen, maar die ligt dus in 't ziekenhuis en nu hebben we reuters... (die werkt hier nog niet zo lang geloof ik).

.....................hoezo eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Sommetje schreef:
Ik maak liever thuis huiswerk dan dat ik langer op school zou zitten. Huiswerk afschaffen gaat denk ik niet (je moet de stof op één of andere manier eigen worden), maar ik vind wel dat het wat minder en meer gespreid zou mogen zijn.
tja.... wat minder mag altijd he
alle onzinnige opdrachten er in eerste instantie uit. En ik ben blij als ik straks bij alle vakken (laten we hopen dat dat zo is ) zelf mag kiezen wat ik maak
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 18:24
SuitePee
SuitePee is offline
Het afschaffen van huiswerk loopt idd uit op langer op school zitten denk ik en dus geen puik plan
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:35
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:


klopt.
ik had dit jaar oorspronkelijk Gerritsen, maar die ligt dus in 't ziekenhuis en nu hebben we reuters... (die werkt hier nog niet zo lang geloof ik).

.....................hoezo eigenlijk?
Reuters... arme jij!!! Maar ze is idd nieuw, maar heeft al wel "5 jaar werkervaring" (citaat van mijn vorige nederlandse lerares)

Maar je hebt je hele betoog toch al???
Maar ik ben niet tegen het afschaffen van huiswerk. K heb geen zin om elke dag nog langer op school te zitten, en dat beetje huiswerk dat we hebben doe ik wel thuis. Po's en verslagen enzo maak ik ook altijd in tussenuren
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 17:46
Verwijderd
vleermuissie schreef:


Reuters... arme jij!!! Maar ze is idd nieuw, maar heeft al wel "5 jaar werkervaring" (citaat van mijn vorige nederlandse lerares)


mwah... 't valt nog uit te houden, al heb ik Gerritsen veel liever

Maar je hebt je hele betoog toch al???


Ja
dit is ook niet mijn betoog, maar eentje die anderen in de klas houden, alleen zijn zij voor het afschaffen van huiswerk.
Mijn betoog gaat over "de lessen op school moeten niet worden verplaatst naar internet" en heb ik vandaag, met een klasgenoot, gehouden. Ging goed

M'n klasgenootjes zijn ook al geweest met hun betoog, en eigenlijk de hele klas is 't met hun eens (uitgezonderd ik ).. al kwam ik er nu achter dat ze geen langere lesdag wilden, maar wel geen huiswerk...

't is jammer dat we niet mochten discussieren over de betogen :/ ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken weekendbaantjes
de abt van sion
151 02-11-2007 10:58
Verhalen & Gedichten betoog
SiemdeCyper
10 10-07-2006 18:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Psychologie Niet meer naar school willen, voel me gevangen en depressief
Lil'Girl
3 04-11-2003 14:57
Algemene schoolzaken Stelling: huiswerk moet worden afgeschaft.
Sitia
10 16-06-2003 16:28
Algemene schoolzaken tweede fase
dinguz
17 01-02-2002 18:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.