Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2005, 11:34
Wawl
Wawl is offline
Ik heb over een aantal weken de titel BBA binnen. De bachelor-versie van de MBA-titel.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2005, 11:36
Verwijderd
Buitengewoon Besluit Arbeidsverhoudingen?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 11:40
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-05-2005 @ 12:36 :
Buitengewoon Besluit Arbeidsverhoudingen?
Nee, Bachelor of Business Administration (BBA).
Citaat:
Aan een student die de opleiding met goed gevolg afrondt, wordt door de examencommissie de bachelorgraad verleend. Deze graad geeft het recht op het voeren van een titel achter de naam. Voor de opleiding MER is dat de titel Bachelor of Business Administration, afgekort tot BBA.
__________________
Wauwel.

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:21
MickeyV
MickeyV is offline
Proficiat, Wawl.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:25
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 19-05-2005 @ 17:21 :
Proficiat, Wawl.
Ik proef een vleug(je) sarcasme.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:26
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Wawl schreef op 19-05-2005 @ 12:40 :
Nee, Bachelor of Business Administration (BBA).
En wat kan je met die titel? Dossiers aanleggen? Koffie serveren?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:28
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 19-05-2005 @ 17:26 :
En wat kan je met die titel? Dossiers aanleggen? Koffie serveren?
In theorie zou je in één jaar je MBA kunnen halen.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 17:04
Verwijderd
MBA, LLB, klinkt allemaal als erfelijke ziekten.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 15:58
MickeyV
MickeyV is offline
Niet zo neerbuigend, jongens. "meester" associeer je toch ook meer met een stijve hark voor de klas. Titulatuur zal wel altijd vatbaar zijn voor schimpende woordspelinkjes ed.

In het Duits heb je overigens een geestige woordspeling op akademisch: akadaemlich. (daemlich = dom)
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 11:52
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-05-2005 @ 11:21 :
Hoe heet die titel nu eigenlijk? LL.B.? Ik ben het al een tijdje, maar die bachelortitels kunnen me echt aan mijn anus oxideren.

En wat betreft een proefschrift, dat zou natuurlijk kunnen. Mijn begeleidende prof ziet het sowieso wel zitten om me te laten promoveren, maar ik wil liever eerst advocaat worden. Rechtstreeks van de collegebanken doorstromen naar een aio-plek lijkt me niet echt heel tof. Dus ik ga eerst solliciteren bij een groot kantoor. Maar mocht ik daar niet zo snel aan de bak komen en bij de universiteiten van Leiden/Rotterdam/Utrecht hebben ze toevallig een interessant onderzoeksproject lopen, dan zal ik daar ook zeker op schrijven.
De titel is inderdaad LL.B. (Bachelor of Laws).

Wat je trouwens ook kan overwegen om toch direct promovendus te worden (AIO is ook een achterhaald begrip) en na je promotie een deeltijd UD-functie te nemen en dat combineren met een functie in de praktijk.
Je hoort ook wel dat gepromoveerde mensen goed in de markt liggen bij de 'grote kantoren'.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 11:55
NN
NN is offline
Citaat:
Wawl schreef op 19-05-2005 @ 17:28 :
In theorie zou je in één jaar je MBA kunnen halen.
Na HBO-MER zal je dat niet lukken. Ten opzichte van de universitaire bachelor zit je met deficiënties die je zult moeten vegwerken voordat je aan je MBA kan beginnen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 18:52
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 21-05-2005 @ 12:52 :
Wat je trouwens ook kan overwegen om toch direct promovendus te worden (AIO is ook een achterhaald begrip) en na je promotie een deeltijd UD-functie te nemen en dat combineren met een functie in de praktijk.
Je hoort ook wel dat gepromoveerde mensen goed in de markt liggen bij de 'grote kantoren'.
Belangrijk punt, het is wel iets makkelijker om een plek te krijgen bij een groot advocatenkantoor als je goede cijfers en referenties hebt, dan om als aio aan de bak te komen. Dat is namelijk veel sterker afhankelijk van het aantal onderzoeksplekken en of ergens een mij aansprekend onderzoeksproject loopt.

Verder denk ik wel dat het wijselijk is om eerst eens wat van het leven te zien, geld te verdienen, dan meteen van de collegebankjes de bieb in te stromen als aio. Ideale carrière lijkt me gewoon eerst tot m'n 30e advocaat zijn, en daarna deeltijd als UD-buitenpromovendus werken.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:02
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
NN schreef op 21-05-2005 @ 12:55 :
Na HBO-MER zal je dat niet lukken. Ten opzichte van de universitaire bachelor zit je met deficiënties die je zult moeten vegwerken voordat je aan je MBA kan beginnen.
Natuurlijk. Daarom is het verschil tussen een BBA van een HBO en een BBA van een uni ook bijzonder groot.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 09:34
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2005 @ 19:52 :
Belangrijk punt, het is wel iets makkelijker om een plek te krijgen bij een groot advocatenkantoor als je goede cijfers en referenties hebt, dan om als aio aan de bak te komen. Dat is namelijk veel sterker afhankelijk van het aantal onderzoeksplekken en of ergens een mij aansprekend onderzoeksproject loopt.

Verder denk ik wel dat het wijselijk is om eerst eens wat van het leven te zien, geld te verdienen, dan meteen van de collegebankjes de bieb in te stromen als aio. Ideale carrière lijkt me gewoon eerst tot m'n 30e advocaat zijn, en daarna deeltijd als UD-buitenpromovendus werken.
Dan ben je niet voor je 40e prof. Wouter.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 22-05-2005 @ 10:34 :
Dan ben je niet voor je 40e prof. Wouter.
Hoezo? Er hoeft echt niet een vast aantal jaren te zitten tussen scriptie, promotie en oratie. Je kunt wel met zekerheid zeggen dat wanneer je meteen na je studie gaat promoveren, dus zeg je promoveert op je zevenentwintigste, je dan echt niet op je tweeëndertigste hoogleraar bent. Dat lukt gewoon nooit.

Daarentegen is het wel heel goed mogelijk om hoogleraar te worden als je al ervaring hebt op een ander terrein, kortgezegd als je al wat ouder bent. Zo is mijn scriptiebegeleider na zijn afstuderen eerst tien jaar advocaat geweest, is hij uiteindelijk als UD verder gegaan, in september 2004 gepromoveerd en per 1 maart 2005 tot hoogleraar benoemd. Dat kan dus heel snel gaan, maar niet als je nog heel jong bent (hij is begin 40).

Verder is het natuurlijk in zeer hoge mate afhankelijk van de vraag of er een leerstoel vrij is die bekleed kan worden. Er zijn genoeg gezaghebbende wetenschappelijke auteurs die enorm veel publiceren, maar die geen hoogleraar zijn, gewoon omdat er geen vraag naar is of omdat ze fulltime iets anders doen (bijv. A-G bij de Hoge Raad zijn).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 13:10
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-05-2005 @ 12:08 :
Hoezo? Er hoeft echt niet een vast aantal jaren te zitten tussen scriptie, promotie en oratie. Je kunt wel met zekerheid zeggen dat wanneer je meteen na je studie gaat promoveren, dus zeg je promoveert op je zevenentwintigste, je dan echt niet op je tweeëndertigste hoogleraar bent. Dat lukt gewoon nooit.

Daarentegen is het wel heel goed mogelijk om hoogleraar te worden als je al ervaring hebt op een ander terrein, kortgezegd als je al wat ouder bent. Zo is mijn scriptiebegeleider na zijn afstuderen eerst tien jaar advocaat geweest, is hij uiteindelijk als UD verder gegaan, in september 2004 gepromoveerd en per 1 maart 2005 tot hoogleraar benoemd. Dat kan dus heel snel gaan, maar niet als je nog heel jong bent (hij is begin 40).

Verder is het natuurlijk in zeer hoge mate afhankelijk van de vraag of er een leerstoel vrij is die bekleed kan worden. Er zijn genoeg gezaghebbende wetenschappelijke auteurs die enorm veel publiceren, maar die geen hoogleraar zijn, gewoon omdat er geen vraag naar is of omdat ze fulltime iets anders doen (bijv. A-G bij de Hoge Raad zijn).
Het is vrij uitzonderlijk om kort na je promotie al direct hoogleraar te worden. Over het algemeen wordt je pas UD als je al verder gevorderd of klaar bent met je dissertatie. Daarna heb je toch ook nog wel wat jaren verder om UHD en uiteindelijk hoogleraar te worden.

Je hebt wel gelijk dat je niet als studeerkamergeleerde in de 30 al hoogleraar moet worden. De enige praktijkvoorbeelden die zij kunnen noemen, komen uit het boek.

Je doel is dus nog steeds wel de wetenschap? Ik neem aan dat je dan iets in het ondernemingsrecht wilt gaan doen, maar welk gebied dan? Heb je ook al een faculteit waar je heen wilt te werken?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 14:54
Verwijderd
Nee, dat is niet mijn doel in zoverre dat het me alleen daarom zou gaan. Mijn ideale baan is een gecombineerde baan als advocaat en hoogleraar, zoals in het ondernemings- en handelsrecht relatief vaak gezien wordt. Immers, dat is toch een sterk praktijkgeoriënteerd rechtsgebied dat mede een bijzondere, in de praktijk opgedane kennis vereist.

Bij ons lopen er vrij veel rond van dat soort, die drie of vier dagen per week advocaat zijn en één of twee dagen hoogleraar. Overigens zijn dat geen bijzonder hoogleraren, nu hun leerstoel gewoon door de universiteit is opgezet en wordt betaald.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 16:29
angel--1987
angel--1987 is offline
mijn zus doet ook hbpo recht..
en die vind het wel een leuke opleiding!@
en ze gaat hierna naar de uni!
omdat ze advokaat of weet ik veel wat wil worden!
maarja met een havo diploma kan je niet naar de uni, dus ze gebruikt hemk eigenljk als tussenstap!
en heb welg ehoord van dr dat veel mensen de uni niet trekt, maarja dat is ook met andre hbo opleidingen zo..
__________________
life goes on
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.